Hirdetés

2018. október 21., vasárnap

Gyorskeresés

Assassin's Creed Odyssey teszt

Alig egy évvel az egyiptomi kaland után már az ókori Görögországban kalandozhatunk. Az Assassin’s Creed Odyssey minden szempontból túlnő elődein, de a növekedés kompromisszumokkal jár.

Ismerős Odüsszeia

Abszolút nem volt meglepő, hogy amikor a Ubisoft először rántotta le a leplet az Assassin’s Creed Odyssey-ről, sokan feltették a kérdést, miért hasonlít ennyire a szinte csak néhány hónapja megjelent elődjére. Tény, hogy a tavaly ősszel megjelent Origins, és a most kiadott epizód között nagyon sok a hasonlóság, de az is tény, hogy minél többet játszunk vele, annál jobban tudatosul bennünk: ez bizony más kávéház. A régóta futó, időnként kifáradással küzdő széria 2017-ben radikálisan új útra lépett, a görögországi kaland pedig újabb lépés ezen az úton. Ez nem csak a mi, ez a sorozat gazdáinak Odüsszeiája is egyben.

Az Assassin’s Creed Odyssey időszámításunk előtt 431-ben, tehát nagyjából négy évszázaddal az Origins, és az aszaszin rend megalapítása előtt, a Peloponnészoszi háború idején játszódik. Választott főhősünk (aki most először férfi vagy nő is lehet, a játékmenetre ez nincs hatással) közvetve és szervesen is belekeveredik ebbe a háborúba, de a fő történeti szál ennél személyesebb, úgy is mondhatnánk, családi ügy. Az csak sok órával a játék megkezdése után derül ki, mennyire nagyszabású is ez a történet, és hogy jóval bonyolultabb és sokrétűbb annál, mintsem bosszút állni valakin valamiért. Különösebb csavarokról nem, de jó néhány revelációról azért beszélhetünk a sztoriban, ami ennél fogva átível a háborúban álló ókori Görögország minden szegletén és legtöbb szigetén.

Ebből az alapvetésből készített a Ubisoft Quebec (a For Honor és több korábbi AC játék, de nem az Origins fejlesztőcsapata) egy óriási, nyílt világú RPG-t. Most már ezt a kifejezést kell használni: a kiadó célja régóta, hogy az Assassin’s Creed teljes értékű, nyílt világú szerepjáték legyen, és míg az Origins nagy lépést tett ebbe az irányba, az Odyssey az a játék, ami tényleg el is éri azt. Az más kérdés, hogy milyen sikerrel, de erről kicsit később… Az „óriási” ezúttal nem barokkos túlzás. A játék térképe hatalmas, sokkal inkább említhető egy lapon a Skyrim vagy a Witcher 3, mint a sorozat korábbi epizódjainak helyszíneivel. A görög szigetvilág legnagyobb része szerepel benne, Kefaloniától Attikáig, Leszbosztól Messaráig. Természetesen nem 1:1 méretarányú térképről beszélünk – kicsinyített világ ez, de így is hatalmas, amit részben már nem is lábon, hanem hajón fogunk bejárni.

Assassin's Creed Odyssey

Választott karakterünk, Alexios vagy Kassandra összefonódó története ügyes érzékkel vezet át a különböző régiókon, ahol a személyes motiváció mellett Spártát vagy Athént segíthetjük a háborúban, komplett területeket játszva át egyik kezéről a másikra. A konfliktusban egyébként nem muszáj részt venni, dönthetünk úgy, hogy csak a helyiek problémáival, és saját utunk folytatásával törődünk. Az Odyssey egyébként részben pont az ilyen választásokról szól, sok esetben ugyanis reakcióinktól és döntésünktől függ egy-egy küldetés alakulása. És ez túlmegy azon, hogy lopakodunk vagy gyilkolunk, mint a korábbi részekben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.