Amit az NVIDIA tesz a PC-s játékokért

Mi is veszünk kulcsokat!

Az NVIDIA partnerprogramját is kiegészíti egy üzleti konstrukció, amelynek keretében a vállalat jogot formál arra, hogy bizonyos játékokat, illetve esetenként játékbeli tartalmakat a GeForce kártyák mellé csomagoljon. Mivel a vállalat viszonylag kevés AAA kategóriás multiplatform játékon dolgozó kiadót támogat, így ebből a szempontból a főleg az Ubisoft alkotásainak PC-s portjaira építenek. Az olcsóbb kártyák jellemzően ingyenes extra tartalmakat kapnak a népszerűbb, ingyenesen játszható, azaz F2P (vagy inkább P2W) modellel készült játékokhoz.

A zöldek partnerprogramjának alapja még, hogy mindenkivel keresik a kapcsolatot; az AMD Gaming Evolved partnerprogramjával ellentétben nincs meg az a bizonyos alapvető minőségi léc, amit meg kell ugrani. Ez pont annyira kétélű fegyver, mint az AMD spártai szigora, csak éppen az NVIDIA-nak nem kell figyelembe vennie a PC-s fejlesztői elit, valljuk be sokszor igen extrém igényeit, mivel ez a réteg eleve nem keresi a szorosabb partnerkapcsolatot a céggel. Ennek vitathatatlanul az az előnye, hogy a vállalat a saját elképzeléseire formálhatja a teljes PC-s stratégiáját, hiszen nincsenek olyan stúdiók a The Way It's Meant to be Played partnerprogramon belül, amelyek ezt befolyásolhatják. Ugyanakkor ez a konstrukció is rendelkezik hátrányokkal, mivel ugyebár nincs egy olyan meghatározott minőségi elvárás, aminek meg kell felelni. Ennek következtében igen rosszul optimalizált PC-s játékok is kerülhetnek a GeForce termékek mellé. Ez nem feltétlenül közvetít pozitív üzenetet a vásárlónak a PC-s játékipar helyzetéről, és nem mellesleg az NVIDIA számára is kellemetlen helyzetet eredményezhet.

Mindenképp kiemelendő, hogy az AMD és az NVIDIA is kockáztat a partnerek kiválasztásánál, hiszen a szerződés megkötésének időpontjában még nem tudják ellenőrizni, hogy milyen lesz az adott játék végleges verziója. Itt nem az alkotás által nyújtott játékélményre kell gondolni, mert az erősen szubjektív, hanem technikai megvalósításra, amit már bőven lehet objektív szempontok szerint vizsgálni. Ebből a szempontból az NVIDIA partiját idén érezhetően tönkretette az Ubisoft, hiszen a négy játékukból kettő rendkívül rosszul optimalizált program lett. A Watch Dogs után nehéz volt elképzelni, hogy van lejjebb, de az Assassin's Creed Unity PC-s portjának viszont sajnos minden esélye megvan a „minden idők legrosszabbul optimalizált játéka” címre.

A jövő szempontjából valószínűleg az NVIDIA is átgondolja majd az alapvető minőségi rosta bevezetését, hiszen a vállalat kiemelt partnerének számító Ubisoft termékei biztosan nem erősítik meg a játékost arról, hogy a PC-be, mint játékplatformba érdemes befektetni. Ez nemcsak az NVIDIA, hanem az egész ipar számára is káros. Más szempontból viszont az NVIDIA stratégiája meglepően jól működik. Érezhető, hogy a cég csak minimális energiát fektet az AAA kategóriás multiplatform játékokra, mivel ezek nagy részét statisztikailag kimutathatóan is konzolra veszik meg a játékosok. Az MMO és a MOBA címek azonban PC-s mércével értékelve nagy jövő előtt állnak, és ezt a részpiacot az NVIDIA bármi áron uralni akarja.

Abu85

Azóta történt

Előzmények