Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Shadowguard #355 üzenetére

    A save scum jellegű változások csak taktikai módban segítenek, ott van és volt az előző játékban is csak a változtathatatlanság ha ugyanúgy akartál valamit csinálni. A stratégiai dolgok generálásánál a visszatöltések mást generálnak, néha előre hozva eseményeket, máskor eltolva (a feladatok kiosztása is időintervallumos, nem fix naponként jön, ahogy például a hónapváltás is 28-35 naponként történik nem fixen hónap végén, egyedül a facility/dark event/project advancement/retaliation fix idejű, bár ezeken lehet módosítani dark event-ekkel és a játékos cselekedeteivel).
    Iron man fokozaton ezekkel nincsen probléma, mert nincs mentegetés és visszatöltögetés folytonosan, így nem zavarhat be semmi csak "élvezi" az ember amit kap. :N

    Ha biztosra szeretnél kisegítők megszerzésénél, akkor tudsz a bázison meg a black market-en is felvenni embereket minden hónapban. Az egyik helyen a kettő közül lesz mérnök vagy kutató minden hónapban (sőt általában mindkét helyen akad mindkettő csak az egyik helyen supplies, a másikon intel az ára a felvételnek), mikor épp melyik kell. Alapvetően ebből, erre alapozva kell kigazdálkodni az embereket, nem a véletlen feladatokra építeni a beszerzésüket, mert azok véletlenszerűek. Pont ahogy régen az UFO játékokban. Ha kutatót vagy mérnököt akartál, akkor áldoznod kellett rá erőforrást. Na ez itt is működik. Minden más csak extra, amiket alacsonyabb fokozatokon játszva jócskán visszafog a program, míg magasabb nehézségen bőkezűbben adagol. A véletlenbe egyébként beleszól, hogy mennyi mérnökkel vagy kutatóval rendelkezel és melyik hónapban jársz éppen. Az ilyen kisegítőket generáló feladatok ugyanis akkor jönnek, ha elmaradsz a program által előre meghatározott kvótától. Induló hónapban ez 1 fő, aztán nehézségi szinttől függően 1/0.75/0.5-el növekszik minden hónapban a figyelt létszám. Ha ennél többel rendelkezel akkor ne nagyon számíts véletlen feladatból bezsákolható extra emberre. Ennél kevesebb esetén az adott hónapban fel lesz kínálva jutalomként kérdéses egyén vagy guerilla feladat jutalmaként vagy sima kimentős feladatként (ha megvan a kvóta többnyire akkor szokott VIP elfogós feladatot adni a spokesman).

    A hónap lezárásakor ami supplies-t kapsz az fix érték, amit két dolog befolyásolhat (most a zöld ládás ledobott, gyorsan scan-elhető cuccokról beszélek ami az income értékeddel egyenértékű). Az egyik tényező egy bizonyos dark event (felezni), a másik meg egy bizonyos kontinentális bónusz (+20%). Hacking-ből meg permanens emelést lehet még kicsikarni egyes konkrét területeknek.

    Az egyéb, hosszabb időtartamú, fehér ikonos scan dolgok esetében már egy kis intervallumban változnak a begyűjthető alapanyagok/erőforrások értékei (ezeket egyébként át tudod írni ha jól emlékszem akkor a defaultgamedata-ban vannak vagy a defaultgamecore fájlban, ahol van adott nehézségre megadott minimum és maximum érték is). Olyan drasztikus eltérések ezeknél nem lesznek, mert tényleg kicsi a mozgástere a programnak a minimum és maximum értékek között. Azt pedig, hogy melyiket fogod ki, előre fixált arányok döntik el és a nehézség.
    Minél kisebb nehézségen játszol, annál ritkábban kapsz igazán ütős és hasznos előnyt meg magas értékű scan jutalmakat/igazán ütős engineer/scientist embereket és bizonyos előnyök fel sem tűnnek majd. Elvégre nincs rájuk szükség ha egyszer az ellenfelek is vissza vannak fogva és nem használhatják ki a teljes eszköztárukat. ;)

    A területszerzés és rádióépítés ideje mindig intervallumos és ezt mutatja is a program. Ennek megoszlása veterán nehézségen (ha emlékezetem nem csal) az esetek 60%-ában a középérték, 10%-ban a legkisebb és 30%-ban a legmagasabb (legendary-n más a leosztás, ott az esetek 60%-ában az ember a legmagasabb értéket kapja, 10% marad a legkisebb érték és a közepes lesz 30%, nagyon pöpec így folyton 8 napos építésekkel meg scanning-el előre haladni, még jó hogy némelyik hekkelésből ideiglenesen lehet scan time felezést nyerni). Ezeket én nem piszkálnám, engem nem zavartak az itt nyert vagy elvesztett 1-2 napok, mert szerintem sokkal fontosabb, hogy legyen betárazva inkább mindig egy facility lead amit kikutathatsz és akkor nem kell aggódni a terjeszkedés sebességén, meg hogy hova tudsz odamenni és hova nem. A facility lezúzás miatt kell úgyis viszonylag ütemesen terjeszkedni, de egy beszerzett facility lead által a világ túlsó felére is egyből mehetsz összeköttetések hiányában is robbantgatni.

    A katona amit kaphatsz egy feladatért annak a class-a meghatározásakor megnézni a program, hogy miből mennyi van a csapatban. Ha valamiből kettővel több van, mint a többiből, akkor abból nem kapsz, mert a játék úgy van beállítva, hogy a random class generálásnál és jutalom katonáknál a csapatodban lévő class-ok közötti mennyiségi eltérés legfeljebb 1 lehet. Ha ennél több akkor olyan class-t fel sem ajánl neked. No nem mint ha nem azt képezhetnél ki újoncokból akit akarsz a guerilla központban. :)

    A scientist hasznos. Nagyon. Főleg a játék elején tud nagyon sokat dobni a fejlődéseden amikor még a kis nehézségű dolgokat kell kutatni. Legendary fokozaton pedig nélkülözhetetlen (dupla kutatási idők ugyebár elég övön aluli csapás).
    Veteránon és könnyebb fokozaton mondjuk eleve gyors a kutatás, de minden scientist gyorsít rajta akit megkapsz/felveszel (akit meg még laborba is teszel az még extra gyorsítást is ad).
    Ez főleg az egyre nehezedő, garantált és folyamatos intel bevételt generáló kutatásoknál (intel cache-ek, alien meg advent data pad-ok amiket kiszedhetsz loot-ból meg agyhekkelésből advent katonákból) lesz fontos, mert sok kutatóval és magasan 100% feletti összesített gyorsítással is már 6-9 napokba kerülhet némelyik (az alien eleve egy kategóriával magasabbról indul és minden újabb egyre több időt igényel).

    Ha ezek befolyásolására akarsz modot akkor kreáld meg magad, mert te tudod milyen eloszlásban és gyakoriságban szeretnél egyes dolgokat (a RNG meg majd eldönti mit kapsz). Sima ini birizgálás a két főbb, fentebb már említett ini-ben elég sok dolgot tudsz módosítani. Csak pár számot átírsz és máris kész a dolog. No nem mindenhez fogsz így hozzáférni, de amihez így nem tudsz, az általában valami máshoz is kötődik és esetleg igen hátrányos dologgal járna a megbolygatása.

    Nexuson sokkal kevesebb a mod (harmad annyi van csak fent vagy még kevesebb, mint a workshop-on ami a hivatalos megosztó és kreáló felület). Célszerű eleve a workshop-on megnézni a kész modokat és elolvasni mit csinálnak (mert időnként a címnek nem sok köze van a tartalomhoz). Illetve olvasgatni szorgosan a nexuson vagy a workshop-on a fórumokat a modding-olási kérelmek és javaslatok/módozatok/trükkök kapcsán. Onnan nagyon sok fontos infó kideríthető a játékról és nem ritkán a modokról is, melynek hatására esetleg a nagyon jó modról kiderül, hogy talán mégsem annyira jó, mert olyan helyeken piszkál bele bizonyos fájlokba ahol nem kéne és emiatt más modokat fog ellehetetleníteni vagy simán csak fejre állítani az alap játékot.

Új hozzászólás Aktív témák