Új hozzászólás Aktív témák

  • rlazol

    addikt

    válasz zarew #79904 üzenetére

    először is, ha kicsit visszakeresel fogsz találni rengeteg linket, amik kifejezetten kezdőknek szánt videókra, játékismertetőkre mutatnak.

    Ha legördíted a témaösszefoglalót, abban is van rengeteg, ahogy én látom, sajnos elég elavult egy része.
    ami a hsz-ed illeti:

    A az eredményjelzőn nem csak azt látod, hány tankot lőttek ki eddig, , hanem azt is, h milyen osztályú járművek vannak még életben.
    3 ferde csík: vasúti átjáró :DDD akarom írni, nehéz tank (HT) erősen páncélozott, ezért lassú, de általában relatíve erős ágyúval, elvileg ők a főerő. A feladatuk elöl menni és utat törni. De ez nem egyenlő azzal, hogy és nélkül és nélküli vaktában és hősiesen elöl meghalni.

    2 ferde csík: közepes tank (MT): itt is nagy a szórás, többnyire közepesen védett, elég jó löveg és jó mozgékonyság jellemzi őket. Átkarolásra, súlypontáthelyezésre, meggyengült szárnyak támogatására.

    lefele mutató háromszög: tankelhárító (TD): na itt aztán van minden. A legtöbb fix ágyújú (tehát nincs körbeforgó torony), igen erős frontpáncéllal, gyenge mozgékonysággal, de van mozgó tornyos, és kifejezetten fürge is (Hellcat, E25...). Rendszerint nagyon erős ágyúval szereltek. Feladatuk a tűztámogatás a második vonalból.

    négyzet: tüzérség (arty). Néhány kivételtől (brit vonal) eltekintve lomha, minimális páncélozottságú önjáró lövegek. Ülnek egy sarokban mint a béna kacsák és egy speciális fülölnézetből szemlélik a csatateret. Ívben lőnek, vagyis képesek mélyedésekben, sziklák mögött rejtőző ellenség támadására is. Nagyon nagy tűzerő, viszont hosszú töltésidő és könnyű sebezhetőség jellemzi őket.

    csúcsán álló rombusz: könnyű tank (LT): gyenge páncélzat, nagy mozgékonyság. Relatíve korlátozott tűzerő (azért kivétel itt is akad), de cserébe nehezebb felderíthetőség. feladatuk a felderítés.

    kék tank: ezt nem jelöli külön az eredményjelző, csak a tank feletti és az oldalsó panelek. Ha valaki túl sok kárt tesz a saját csapattársában (TK) a játék a kék színnel jelzi ezt. Egyrészt figyelmezteti az adott játékost, h sok van már a rovásán (ha folytatja, ki is banolhatják) másrészt a csapatát is, hogy nem biztos, h neki hátat kell fordítani. Bekékült csapattársat büntetés nélkül ki lehet lőni. Más kérdés, hogy a bekékülés nem mindig szándékos TK eredménye, így az azonnali legyilkolás helyett első körben megfigyelés és óvatosság a javasolt.

    Nagy vonalakban még pár hasznos dolog:

    spot: ha valakit egy ellenséges tank észrevesz, azt az összes látja (rádió hatótávolságon belül), és lőhet rá, az a spot. Azt, h ki kit lát több tényezőtől függ:
    -az adott tank saját "camo" (rejtőzködés) értékétől.
    -a másik tank látótávolságától
    -a közöttük lévő tárgyaktól.
    A pillanatnyi camo érték az adott tankra jellemző, csökken, ha a tank mozog és drasztikusan csökken, ha lő(!). Tehát ha lősz, jó eséllyel észrevesznek, főleg, ha közel vagy a fronthoz, akkor is, ha addig nem láttak. A camo-t álcahálóval, legénységi képzéssel és festéssel lehet csökkenteni.
    A látótávolság döntően a tankra jellemző, spéci (és drága) felszerelésekkel illetve legénységi képzéssel lehet (és adott típusokon érdemes is) növelni.
    Köztük lévő tárgy: pl a bokor, aminek a sűrűsége és az attól való távolság jelentősen csökkentheti egy tank észlelhetőségét.

    fejlesztés: a tankokat különböző vonalakon fejlesztheted. A nálam sokkal okosabb fórumtársak az orosz nehéz vonalat szokták javasolni kezdőknek. A fejlesztéshez XP-t és kreditet kell gyűjtened amiket a csatateljesítményed (okozott kár, általad felderített ellenségben a társak által okozott kár, kilövés, foglalás...) alapján kapsz. Amikor fejleszetsz, fontos, hogy megnézd, az adott ágyút/tornyot/rádiót/motort elbírja-e a felfüggesztés.
    Talán az ágyú a legbonyisabb: Vannak gépágyúk, amelyekkel szinte folyamatos sorozatokat tudsz leadni két hosszabb töltés között, vannak a hagyományos (lő/tölt) ágyúk és vannak a tárasak (a tárban lévő lövedékeket elég gyorsan cseréli, de utána két tár cseréje már hosszabb idő). Ágyúfejlesztésnél a lövedék átütőképessége (hány mm-es páncélt tud átütni), töltésideje, és a sebzés nagysága (alfa) alapján tudod eldönteni, hogy melyiket szeresd. Egy ágyúba többféle lövedék is használható, ennek megfelelően többféle értéket látsz a jellemzőknél (pl. 203/237/44 mm átütés és 240/240/295 sebzés a Tigris egyik ágyúja, amibe 3 féle lőszer közül válogathatsz). Ami még fontos lehet, az a szórás, vagyis az ágyú pontossága (0,3 már nagyon jó érték, 0,4 már gyenge).

    gyenge pont: talán megfigyelted már, hogy néha megsebzel egy tankot, máskor ugyanolyan tankról lepattansz vagy nem sebzel, bár eltalálod. A páncélzat ugyanis tankon lévő helye, a dőlésszöge és a rajta lévő modulok (géppuska, ajtó...) függvényében más-más vastagságú. Érdemes megtanulni a tankok jellemző gyenge pontjait, és tudatosan azokat célozni. Oldalról és hátulról a test és a torony is kevésbé védett, mint szemből, ill. torony tetején lévő kupola, szemből a has is jellemzően gyenge pont. Ha látsz a frontpáncélon egy géppuskafészket vagy egyéb nyílást, érdemes arra célozni.

    Végezetül vannak különféle legális kiegészítők, amik segíthetnek a játékban, nameg rengeteg kalkulátor és táblázat.

    az alapszabály, hogy ahhoz, hogy sikeresen tankozz ismerned kell
    -a saját tankod
    -az ellenség tankját
    -a pályákat
    és folyamatosan olvasnod kell a minimap-ot...

    ha kérdésed van, tedd fel, itt nagyon sok elit játékos van (nem én!) akik szívesen és szakszerűen tudnak segíteni, akár szakaszban is.

    [ Szerkesztve ]

    Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!

Új hozzászólás Aktív témák