Új hozzászólás Aktív témák

  • daimonion

    senior tag

    válasz movax #53176 üzenetére

    A vírus irtás pedig az egyik legnagyobb kamubiznisz az IT-szektorban. Húsz év alatt nem láttam egyetlen valamirevaló kártevőt sem a gépjeimen. Minimális szaktudást, nem is, csak egyszerű számítógép- és internethasználattal kapcsolatos minimálismereteket kellene biztosítani minden számítógép-felhasználónak és csődbe menne az összes vírusirtó cég. Az emberek 99 százaléka úgy használja a számítógépét és az internetet, mintha meztelenül, a városközpontban sétálva üvöltené az adatait, a bankszámla-jelszavát és egyebeket. Rajtuk nem segít egyetlen vírusölő program sem.

    Ez így ebben a formában igen találó és igaz is lehetne de ehhez kapcsolódik egy hír is ami talán igazat is ad annak amit leírtál. Annyit tennék hozzá, hogy lehetsz akármilyen kvalifikált szakember attól még kaphatsz vírust akár önhibádon kívül .Kellenek a biztonsági eszközök azzal nincs gond viszont az IT oktatás is nagyon kellene. A felvilágosítás és képzés is. De szerinted egy 65 éves mama vagy egy folyton zsibogó állandóan a neten FB-n Twitteren lógó pokémonozó androidos fika telefont nyomkodó tini majd figyel az ilyenkre.Olyan tinik akik még az is megosztják, hogy ha finganak a WC-n ? :F

    A régi típusú, régi rendszereket használó tévék tulajdonosai számára tanulságos lehet Darran Cauthon története.
    Igen kellemetlen meglepetés érte Darren Cauthon kansasi szoftverfejlesztő családját karácsonykor: egy régi típusú LG okostévén egyszer csak működésbe lépett egy malware, mely 90 fokkal elfordította a képernyőképet. Mint kiderült, egy androidos zsarolóvírusról (ransomware) van szó, amelyet több néven is számon tartanak (Cyber.Police, FLocker, Frantic Locker, Dogspectus). A vírus a nevéhez és a bevett gyakorlathoz illően működött: a hibajelenség produkálása után megjelent egy látszólag az FBI-tól származó üzenet, hogy a felhasználó illegális tartalmakat néz, és a feloldásához fizessen be egy bankszámlára 500 dollárt, egyébként eljárás alá vonják.

    Cauthon kiderítette, hogy valaki a házban lakók közül letöltött egy ingyenes filmes streaming alkalmazást a Google TV rendszerére, és ez tartalmazta a malware-t. A család tévéje egy régi modell volt (LG 50GA6400), melyet 2012 és 2013 között gyártottak, és amely egy azóta már kukázott Google TV platformot használt. Ezt a platformot a Google az Intel, a Sony és a Logitech közreműködésével fejlesztette ki, 2010-ben került a piacra, de 2014-ben már vissza is vonták. Az LG ma már, az újabb típusoknál nem a Google platformját használja, hanem a WebOS-t.
    Az androidos platformokat használó eszközök, főként az ilyen régi rendszerűek a kiberbűnözők célpontjába kerültek, ahogy a TrendMicro idén júniusban kiadott jelentése megállapította. A zsarolóvírus a rendszerbe kerülés után 30 percet vár, míg aktiválódik, és megfertőzi az összes olyan mobileszközt is, amelyek hasonló platformon vannak.
    A szakember Cauthon joggal gondolhatta, hogy egyszerű lesz a megoldás: vagy visszaállítja a gyári beállításokat, vagy pedig frissíti a firmware-t, és a probléma megszűnik. Ám ez nem sikerült neki, így megkereste az LG ügyfélszolgálatát, hogy miképp tudja törölni a vírust. Ott azonban nem sok segítséget kapott, ugyanis azt mondták neki, hogy vigye a tévét szervizbe – ez kb. 340 dollárjába került volna.
    De miért nem sikerült a maszek megoldás? Azért, mivel a gyári beállítások visszaállítását az LG nem osztja meg a felhasználókkal, ezért irányítják őket a szervizbe. Ám akár az 500 dolláros váltságdíjjal számolunk, akár a 340 dolláros javítási költséggel, egyik sem nagyon éri meg – hívja fel rá a figyelmet egy szaklap –, ugyanis pl. az Amazon több mint ezer hasonló tévét kínál 500 dolláros ár alatt.
    A történet végül happy enddel zárult, ugyanis valószínűleg a Twitteren megosztott információkra felfigyelve az LG megkereste Cauthont, és segítséget nyújtottak neki, és a folyamatot a mérnök természetesen felvette, és a YouTube-on meg is osztotta

Új hozzászólás Aktív témák