Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #141 üzenetére

    A játék jelenlegi és korábbi változatában is alapvetően mindenki készült nagy erejű fegyverekkel és lehetőleg sokkal. Ezek pedig könnyen viszik a knight-ot, bár elsősorban nem járművek, hanem terminátorok és hősök legyilkolása miatt pakolja fel velük a játékos a seregét. Ezekből ugyanis a 3. kiadás óta folyamatosan egyre több van és egyre olcsóbbak. Még hogy a 2nd edition volt herohammer... :N
    Birodalomnál és káosznál ez sok meltát és esetleg lascannon-t, space marine esetében akár grav cannon-t jelent. IG esetében még befigyel a tüzérség is de nem túl jellemző, mert vagy nagy erejű a tüzérségük vagy jó páncéltörő de a kettő együtt nem jellemző.

    Orkoknál irgalmatlan mennyiségű rakétát (piszok olcsón veszik és sokat tudnak hozni) kell kibírjon és a garantáltan környéken lebzselő loota és artillery tüzét. Ha ez utóbbi páros kimarad, akkor speed freaks sereg jön fájdalmasan sok rakétával (buggy-k, kopták sokasága a maguk linkelt rakétáival) és rettentő gyors közelharci egységekkel.

    A nekron körberöhög minden járművet mert alap katonáinak alap csúzlija elbontja a legkeményebb gépet is könnyedén.

    Tau sereg számtalan eszközzel rendelkezik amivel nagyon messziről rommá lőheti és akkor nem is koncentrált nagyon járműbontásra. Komplett egységei vannak amik olyan lövésmennyiség kieresztésére képesek (broadside missile csomagokkal és nem nagy ágyúval, plusz rakétás drone-ok), amibe még egy komplett, rettentő drága IG szakasz is belesápadna, ráadásul ezt olcsón hozzák. A kérdéses rakéta átütni ugyan képtelen szemből a knight-ot, de el tudja koptatni. Az egység valami 36 rakéta kilövésére képes, újradobható találat és átütés halommal. A sikerhez pedig 6 "sebet" kell mindössze bevinni és elpukkan a pici titán. Pontértékben a két egység (knight és a broadside egység) egálban van.

    Eldák vagy a spéci lézer technológiájukkal rongyolják le pillanatok alatt (bright lance gyengíti a páncélt így a találatok 50%-a bizony kárt okoz a gépben), de ha kell akkor megszórhatják haywire gránátokkal és támadásokkal, meg ott vannak a fire dragon specialistáik is (akik most már még durvábbak mint régen, mert amit eltalálnak az fel fog robbanni, olyan sok bónuszt kapnak a dobásaikra). Azt akkor a wraith egységeik által hurcibált distorsion fegyverekről még szót sem ejtettünk, amikből egy is képes nullára amortizálni egy lövésből a sértetlen knight-ot.

    Dark eldar az eldához hasonló, csak itt nincsenek melták és distorsion fegyverek, akad helyette sokat lövő haywire ágyú amit a célpont közelében tud elhelyezni könnyedén vagy a dark lance és blaster sokaság lehet gyorsan gyilkosa a járművek bármelyikének. Mindkét fegyver olcsó és lance típusú mint a bright lance, így rontja a célpont páncélját.

    Tulajdonképpen csak a nidák maradnak akik nem olyan hű de jók lövésben. Cserébe pár átröppenéssel csúnyán megtépázhatják a gépmonstrumot, pár fegyverük még akár átütni is képes, vagy ha kell akkor haywire effekttel próbálhatja lassan leamortizálni a gépet a bogárvezér. Igazán brillírozni ők inkább közelharcban tudnak, ott viszont egy pillanat alatt letaposhatják a járművet. Elég ha 1 carnifex eléri rohamból, az nagyon fájdalmas és akár végzetes következményekkel járhat mielőtt a vaskolosszus barátunk egyáltalán reagálhatna.

    Ja meg a démonok. Na nekik feladja a leckét az biztos. Támogatás nélkül hozott a démonokon lazán keresztülsétál egyetlen Knight is. Csak arra kell figyeljen, hogy ne adjon esélyt Khorne nagy démonainak a közelébe jutni, mert azok némelyikének baltája egy csapással tudja kinyírni méretes lovagunkat. Lelőni tulajdonképpen nem is tudja a démon a knight-ot, mert van kemény 2 olyan egysége, amik nem mellesleg egymás elől viszik a helyet a seregben, ami rendelkezik kellően erős ágyúval ahhoz, hogy esetleg károsítsa. Még pszíből sem tud mit kezdeni vele.

    Tovább egy super-heavy egység borzasztó drága pontban. Így igazi tűzmágnes, amit megéri kilőni, főleg ha az ellenfél saját egységei is a közelben vannak mert ha megsemmisül mindenképpen robban, azaz jó eséllyel más egységeket is magával vihet a pusztulásba. A bio-titánok és gargantuan kreatúrák persze szokás szerint kivételek, azok nem robbannak csak a járművek. Ja és muszáj lelőni mihamarabb a knight-ot mert az legkésőbb a második körben már rohamozni fog és akkor onnantól már a megtámadottnak jobban fog fájni a titán leverése mint az azt elvesztő játékosnak a figura eltávolítása.

    A terminátor páncél nem a tömege miatt tartom és szeretném lassabbak, az az emberfeletti erő és a belső szervók miatt nem téma, hanem a szabad mozgást, annak lehetőségeit erősen behatároló mivolta miatt.
    A leírásokban, regényekben is sokszor megjelenik ez a hátránya, hogy lassan lehet vele fordulni, nem lehet benne hajlongani, a fej sem forgatható szabadon, bőven van holttere, nem kapható olyan gyorsan célra a fegyver ha nem pont a viselője előtt dekkol a célpont, nincs ugrálásra, gurulásra, vetődésre lehetősége a viselőjének és így tovább, és így tovább.
    Ha nem pont szemben van az ellenfél, akkor bizony egy power armor-os kolléga gyorsabban tudja lereagálni a helyzetet mint vaskosabban beöltöztetett társa.
    A fekete hám szerintem túlértékelt és félreértelmezett szerepű kiegészítő, értelme valóban nem sok van. ennek oka, hogy az inkvizítoroknak és kíséretüknek nincs ilyenje ahogy a Sororitas nővéreknek sem, mégis ugyanúgy power armorban rohangásznak ha akarnak és létszámilag, mennyiségileg nagyon sokkal többen vannak mint bádog legényeink. Sima emberek, mindenféle beépítések nélkül akik ugyanazon nehéz páncélkategóriát viselik.
    A fekete hám felmagasztolt szerepét amit még Watson történeteiben betöltött, már rég elvesztette. Mostanság inkább csak az érzékelők és visszajelzések terén fontos (gyorsabb adatátvitel, több szenzoros infó), de enélkül is lazán irányítható és használható gond nélkül egy power armor anélkül hogy akadályozná viselőjét, tehát nem szükséges a megléte. Sőt a terminátor páncélhoz sem kell (azt is tudja nem SM viselni mióta a világ kitalálásra került, például inkvizítor, de akár kismillió formában létező és felszerelhető testőrsége). Az első terminátor páncélos egységek egyébként lassabbak voltak a játékban mint power armor-os társaik. Mind mozgás mind kezdeményezés terén. Aztán ez elsikkadt.

    A power fist lassúsága a méretéből, ormótlanságából nem a tömegéből adódhat. Anno, még az első wargear könyvben (aztán a 4. kiadás alatt megjelent másodikban amit kb senki nem használt annyira hiányos volt) és háttéranyagban volt róla szó, hogy piszok lassan töltődik fel az az energiamező ami a tényleges rombolást okozza mikor eltalálja célpontját az ököllel a használója és amiatt nem lehet vele olyan gyorsasággal csapkodni mint más fegyverekkel. A chainfist-nél más a helyzet, ott az átvágás telik időbe (nem lezúzva hanem szétszaggatva/darabolva lesz általa a célpont), ezért lassú. A kalapács meg marha nagy, helyigényesebb és ezek miatt több odafigyelést követelő eszköz, ezért lassúcska. Lendületbe kell hozni hogy oda lehessen vele csapni úgy igazán.

    A power axe egyébként ugyanaz a lassú kategóriás fegyver mint a power fist/chain fist/thunder hammer (tehát az is 1-re redukálja a kezdeményezést) a játékban.

    A kardok, buzogányok, kések a normál fegyverek, míg a balták és öklök meg a TH amik lassúak. Seregtől függetlenül az egész játékban ez van minden seregre vonatkoztatva. Ha a fegyver az erőt jelentősen növeli és páncélt könnyen átüt akkor lassú lesz. Ami ezekben nem jeleskedik az normál sebességgel használható. Kivétel persze ha egyedi, relikvia kategóriás eszközről van szó vagy hiper-szuper hősről mint amilyen mondjuk Marneus Calgar.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák