Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #135 üzenetére

    Azért az SM már a kezdetek kezdetén is több dolgot takart, mint a mechanicus vagy épp a skitarii (sőt a kettő együttvéve). Volt ott scout, kismillió karakter féleség, motorosok, sokféle jármű. Na ezek mind hiányoznak a kettécsapott mechanicus sorból (a kettéválasztás is elég értelmetlen volt, mert egy seregként jobban működnek és ezt felismervén a GW is gyorsan kiadott olyan formációt nekik, ami kombinálja a knight-skitarii-cult "kódexek" tartalmát).
    Igazából nem a szűkösség, hanem az egységek átgondolatlanul történő egymás mellé dobálása az, ami elveszi a "sereg" mivoltát az Ad. Mech. "kódexektől". Se egy csapatszállító, se egy rendes jármű nincs a két kódexben (a cult-ban egy jármű sincs, a skitarii-ban két walker van). Ezzel szemben a Forge World által kiadott Ad- Mech. sereglisták tényleg seregek, jól felépítve, átgondolva, támogató és egyéb egységekkel kiegészítve, ellátva a támadó és védő csapatok mellett. A GW-s változat annak koppintása csak rengeteg dolgot kihagytak belőle.

    A Knight-ok időközben átestek egy bővítésen, így ott vannak új típusú monstumok, ráadásul kaptak egy rahedli extra fegyver és kiegészítő opciót amivel a látszólag kevés egységből elég sokféle kombináció összeállítható. De alapvetően az eredetileg mindössze két knight típus helyett immáron 5 van a palettán (az újak között van egy új lövész egy méretes gatling ágyúval, van egy tisztán lövész mindkét karján ágyúkkal és vagy egy bunyós egy jókora lánckarddal meg egy ököllel). Kevesen vannak (az egységek típusait tekintve) ám mégsem érződik rajtuk, hogy hiányozna valami tőlük vagy épp nem lennének teljesek. Gyorsak,, az új típusoknak és felszereléseknek köszönhetően most már bármely szituációt tudják kezelni, így kiteljesedtek. Aki kevés figurával akar játszani annak elméletileg ez a sereg jó lenne, csak ugye borzasztó drága a figura. Meg a szállítása sem egy leányálom, hiába áll egy 1500 pontos sereg mindössze 3 ilyen gépből.

    A centurion-ok nem annyira új keletűek, ez már a második kódex amiben vagánykodnak. Ráadásul most már még többször fognak feltűnni, köszönhetően a drop pod-ba rámolásuk lehetőségének (illetve a korábbi korlátozás eltörlésének) és olcsóbbá is váltak. Nem mint ha olyan nagy szükség lett volna rájuk valaha is. Ámbátor az új kódex sztárjai még így sem ők, hanem az assault és devastator egységek kombinációjára építő formáció, ami kivételesen azt a hatékonyságot és pusztítóerőt hordozza amit a SM sztorikból az ember megszokott. Azaz istentelenül erősek és olcsón letudhatóak. Igazi Movie Marine hangulat, amiért már oly sokat sírtak a SM játékosok (bár szükségtelenül).

    A GW vezetősége tényleg hülye volt, hogy kinyírta az Epic-et. Ráadásul maguknak köszönhették, hogy nem ment a szekér, mivel kis seregkészletekkel dolgoztak, nem újítottak, nem adtak ki új figurákat, így 1-2 alkalmi vásárlással elérte mindenki amit akart és nem volt szüksége több figurára. Emiatt, mivel nem volt folyamatos vásárlás, nem frissítettek, ami miatt viszont nem volt érdemes vásárolni. Ördögi kör.Pont mint a Dark Eldák esetében volt és van még most is az Adepta Sororitas esetében sima 40K-ban.
    Mindezektől függetlenül azonban mind a mai napig köszöni szépen, jól elvan és virágzik az Epic és a közössége is. Figurákat lehet találni a korábban nem létező seregekhez is (nekron, dark elda, tau, nida) és aki akar tud játszani. Mi több, egyfajta fellendülés is tapasztalható mostanság, hogy egyre több játék jelenik meg azzal a méretaránnyal.
    Én egyébként amondó vagyok, hogy a Knight-ok még bőven beleférnek a sima 40K méretezésébe, jól beilleszthetőek. Inkább voltak furák Epic-ben, annyira aprócskák voltak ott (meg nagyon bumfordiak). A nagyobb titánok (warhound-reaver-warlord-emperor) már valóban nem ide valók. Ettől függetlenül az Emperor kivételével már mind behozható a játékba és megvásárolható (a legújabb a warlord hol a modell maga 4 láb magas összerakva).

    A RoW sikertelenségében biztosan közrejátszott az is amit írsz, hogy TBS volt a stílusa nem pedig az akkor felfutóban lévő RTS, ugyanakkor a 40K rajongók körében a népszerűtlenségének oka a SM seregek hiánya volt (már ha hihetünk a GW saját felmérésének amit valamelyik White Dwarf-ban publikált).

    A Final Liberation hangulata valóban jól eltaláltra sikeredett és a játék része is nagyon rendben lévő volt. Az élőszereplős videók sokat dobtak a játék hangulatán, bár akkoriban kb minden játékhoz élőszereplős videók voltak. :)
    A tervezett chaos kiegészítő alapjai (az egységek adatai, a képeik és megjelenítésük) már benne voltak az alap játékban is, csak nem voltak elérhetőek. A tervek szerint meg ugyanúgy kampány és átvezetők jártak volna hozzájuk is mint az orkokhoz. Azt a dologból jól nem lett semmi. :(

Új hozzászólás Aktív témák