Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jhonny06
veterán
AMC-be van valaki? Érdekes lesz ez a mai nap.
-
avl
senior tag
válasz Dare2Live #3937 üzenetére
"Én azt látom, hogy az ICE fejlesztések erősen leállóban vannak"
-> mi alapjan latod ezt ?
#3945Mercutio_ "Azért állnak le az ICE-fejlesztések"
-> haonloan: miert gondolod/írod ezt ?
25+ eve ICE fejlesztesben dolgozok, nem latom, hogy "leallt" volna; azt termeszetesen igen, hogy van elektromos is es azt is fejlesztik
-
Ringman
nagyúr
[link]
Turkey’s Central Bank hikes benchmark rate to 25% from 17.5%.
Well above the expectations, a whopping 7.5% following the July inflation data, that surged the annual inflation to 47.8%
US Dollar depreciates nearly 2% to Turkish Lira following the surprise interest rate hike decisionEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Mercutio_
félisten
A "leállnak" túlzás, elsősorban azért használtam, mert a hsz-ben is ez volt használva amire reagáltam, de úgy hallottam mind a fejlesztői (ember, mérnökóra) kapacitás, mind a fejlesztésre szánt forrás korlátos, és az elektromos prioritása most nagyobb, mint a benzinmotoroké
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Dare2Live
félisten
válasz Mercutio_ #3945 üzenetére
Nincs értelme azért van leállóban. Ami fejlesztés alatt van jópár éve az még kijön és annyi. Jön még egy euro7 ahoz is túlnyomó részt csak hozzá lesz igazítva a jelenlegi motorfelhozatal.
Forrás az ld nyereségeket lenne bőven csak minek."Másrészt ha az EU a fejlesztési ciklusokhoz képest rövid idő alatt hoz egy lényeges döntést"
EV penetrációt látva Kína sokkal jobban tolja az EV szekerét.
"a gyártók se a belsőégésűbe tolják a korlátos forrásukat."
Kínában sem. Ezt a vonalat amúgy is elbukták.
"Kínában nincs ilyen egy utcába terelés, ott minden alternatív technológiát támogatnak..."
Hááát khm sokkal jobban tolva van Kínában az EV mint EUban. ld EV penetrációt.
Emellett Kína viszi el a belsőégéső fejlesztőket, mert bár náluk belföldön szépen nő az elektromos eladás (btw volt egy támogatás csökkentés, akkor elég rendesen visszaesett az eladás, lehet ehhez képesti az a 10-ről 15%-ra növekedés) ez még mindig viszonylag kis része a piacuknak
EUban nött 10%ról 15%ra az EV. Kínában ld linkem 30%on áll az EV. 2025re 45% a cél. Ezért is nem visz semmit kína. Minek?
"cél a minél újabb benzines technológia, ezzel csökkentve a károsanyag kibocsájtás mértékét."
Nem cél a minnél újabb benzines technologia. Euro7nek kell megfelelni. Az a cél. A jelenlegi blokkok reszelgetésével meg lehet felelni a felvizezett euro7nek. Nem kell hude nagy fejlesztés hozzá.
És fontos: Az EV kényszerítés akár EU akár US, akár Kínát nézzük a CO2, globális felmelegedés miatt van forceolva nem a NOX, PMX miatt.
"a nagy beszállítók (Bosch és társai) is elkezdtek a kínaiak felé kacsintgatni."
Tudod mikor kezdett Bosch kína felé kacsingatni? 25éve.
"miközben a kínaiak ugyanezen hálózatokat próbálják meggyőzni, hogy tetemes jutalékért inkább az ő márkáikat forgalmazzák"
Ez már nagyon nem ide vág de az elmúlt 20év nagy storyja az amazon, ebay... hogy neten rendelünk. Természetes folyamat, hogy a baromi nagy eladói hálózatok forgalmának egy része a netre megy. Ennek egyenes következménye, hogy nem kell akkora eladói hálózat.
És igen a hálózatok tetemes jutalékért dolgoznak. A nagy kérdés, hogy a vásárló ki akarja e fizetni ezt a tetemes jutalékot amikor megveszi az autót vagy sem. Mert ő fizeti ki így vagy úgy."Szvsz hiba volt EU-szinten konkrétan az elektromos vonalat kijelölni és ezzel párhuzamosan a belsőégésű fejlesztéseket parkolópályára kényszeríteni."
ld hszem korábbi részeit.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ringman
nagyúr
portfolio - mnb értékelése: [link]
Önmagában a beáramló működőtőke (FDI) és a felfutó termelés nem elegendő a felzárkózáshoz - írják értékelésükben a Magyar Nemzeti Bank szakértői. Az alacsony hozzáadott értékű FDI-ra alapuló felzárkózási stratégia korlátait jelzi, hogy a járműipar ágazat termelékenysége 2016 óta csökkent, miközben a gazdaság egészéé emelkedett, mutatnak rá a szerzők, akik szerint a felzárkózás folytatásához elengedhetetlen a hazai beszállítók integrálása, az értékláncokon belüli előrelépés.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Sub-S
senior tag
Mondok én nagyobbat is 1/185-ös WETG.
BAOS bár az csak 1/6, volt előtte egy 5/16-os is benne.
Vagy ott az AHI 1/4-ese, hosszú a sor... elég sok splitre megröptetett részvény volt, persze ez külön 'játék', jól meg lehet lovagolni, nyilván nem hatalmas cégekre kell gondolni.[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz Dare2Live #3964 üzenetére
erösen off itt, de sokmindenben nem ertek egyet / nem igy latom / nincs igy
- Bosch nem "csak" 25 eve kacsintgat Kinára
- ICE nem csak benzines (diesel, H2, egyeb tüzelöanyag, szerintem nagyon szgk. es benzines szögböl lett nézve, pedig ICE fö területe nem ez, ezen=PKW még könnyebb levaltani...) es igencsak komoly munkak vannak, igencsak sok cegnel ...felfutóban, fejlesztésben ezeken, pl. ennek 12., 15., 16. pdf szerinti oldala [link] , de benzinesben is sok uj van, ennek programjat is meg lehet nezni: [link]
- -
Ixion77
Topikgazda
"Az inflációs sztorinak már vége"
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
j0k3r!
senior tag
válasz Ixion77 #3969 üzenetére
Láttam múltkor én is ezt a chartot, de szerintem nem ugyanaz lesz a kimenetel, mint a 70-es években. Én egy kis felszúrást még várok ősszel az energia árak miatt (bár lehet, hogy a shelter rész kiüti?). Könnyebben el tudok képzelni egy 3% körül beragadt inflációt, vagy éppen deflációt (!) pár éves távon, mint egy második inflációs sokkot. Az első sokkot is valószínűleg a pandémia miatti ellátási lánc problémák, plusz az indokolatlan mennyiségű helikopterpénz okozta. Én úgy látom, hogy az előbbi megoldódni látszik, az utóbbihoz meg egy újabb járvány kell(ene).
A mai Dollar Tree jelentés alapján is kezd kifogyni a lakosság zsebe, márpedig ha nincs elkölthető pénz, akkor tartósan magas infláció sem lesz. Jelenleg így látom, de ez persze idővel változhat, ha olyan adatok jönnek, ami miatt újra kellene gondolnom a dolgot
some men just wanna watch the world burn...
-
Segal
veterán
Akinek meg van az sem költi, hanem pihenteti valami befektetésben.
Igazából itt akkor lehet majd bármi is, ha az alapkamatokat kezdik el csökkenteni, mert akkor a hitelkamatok is elkezdhetnek csökkenni és lassan a bátorság is növekedni...
Persze akkor is időre lesz szükség, mert az első csökkentéseknél mindenki majd a következőt, meg az utána következőt várja majd..."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Ixion77
Topikgazda
Igen, nem új a story, a FED is hivatkozott rá sokszor. Én eddig nem láttam ilyen látványosan összehasonlítva.
Némi hullámjellegre számítottam YoY alapon az alacsony-magas bázishatás miatt, de ilyen több évesre nem.
Nagy kérdés, hogy a jegybankok mikor és mennyire lesznek kénytelenek lazítani."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
tomazin
veterán
válasz Dare2Live #3964 üzenetére
Ev temakorben:
Lattam kepet, hogy tobb hektaron allnak kinaban a rohadasra varo ev-k, azzal a megfejtessel,h a kutyanak sem kell, mert kis hatotavu, elavult flotta. Nekem ez a magyarazat nagyon nem tetszett, mert itthon nem lehet 2m alatt kapni kis hatotavu kis elektromos kocsit.
Pl ez egy random kereses.
Szerintetek ennek mi lehet az oka. -
Ixion77
Topikgazda
válasz tomazin #3973 üzenetére
Gondolom azért, mert nem felelnek meg az Európai közlekedésbiztonsági előírásoknak. Valamint mire ideszállítanák, már annyiba kerülne amennyiért nem vennél meg egy olyan elavult vackot. Ha mégis megvennéd, akkor senki sem vállalná épeszű áron a javítását.
Ezek adott célra készültek, és az a cél még csak nem is a "flottaautó ami nem esik szét 2 éven belül" volt hanem a "kínai állami támogatásnak való megfelelés"."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
Topikgazda
Asset managerek pozícionáltsága:
2023-ban még sosem volt olyan alacsony nálunk a long mint most.GDPNow közben +5.9% GDP-t jósol idénre az USA-ban. Ha ez bejön, akkor hihetetlenül ellenálló az USA gazdasága. Így nem fogja Kína mostanában kielőzni.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
attiati
veterán
válasz Ixion77 #3969 üzenetére
70-es évek inflációja szerintem nem ismétlődik meg
Halmozottan hátrányos évtized volt:
olajár: 3--->40 (mintha a benyó felmenne 6000 ft-ra és nem is lenne más energiaforrás)
Bretton woods vége.
FED most jobban a pályán van (csak óriási késéssel minden irányban).Találtam egy tök jó ábrát a FED hosszútávú mérlegéről (innen)
2. VH alatt 10x-ezés.
Utána egyenletes növelés.
2008. után napjainkig ismét egy 10x-ezés.
Eszerint az elmúlt 15 évben olyan sokkok érik a gazdaságot, mint a 2. vh körüli 5 évben.Érdekes a FED GDP-ből / GNP-ből való részesedésének alakulása is.
Ha ennek vissza kéne menni a hosszútávú 1számjegyű értékre, akkor sokáig nem lenne fed támogatás.Fed mérleg 1976-2017 között
Fed mérleg 1942-1975 közöttEz a bretton woods felmondás kezdete (1972)
2008
[ Szerkesztve ]
-
j0k3r!
senior tag
válasz attiati #3979 üzenetére
2008-ban kiszabadult a szellem a palackból. Nem hiszem, hogy valaha az előző QE-t megelőző szintig fogunk korrigálni (jelen esetben $4.5T környéke). Egyszerűen egy új időszámítás kezdődött monetáris szempontból, ehhez kell alkalmazkodni.
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
j0k3r!
senior tag
válasz Ixion77 #3981 üzenetére
Az biztos, hogy vannak súlyos mellékhatásai (egyre növekvő vagyon koncentráció a TOP 1%-ban, hatalmas vagyoni különbségek, egyre nehezedő lakáshoz jutás öröklés nélkül, meg még biztosan van egy pár), szóval előbb-utóbb el fogjuk érni a rendszer korlátait/határait. Viszont nem mernék arra fogadni, hogy ezt mostanában leváltja valami más.
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
attiati
veterán
GDP arányában gondoltam.
Szóval $2.5T alá kellene menni, hogy újra 10% alá kerüljön a FED GDP arányosan.
Ha megnézed a történelmi távlatokat.... inkább a 6% volt a normális.Most meg 30+%-on vagyunk !
Egyébként nem is tudtam, hogy a 2.vh után ilyen brutál monetáris élénkítés volt.
Oké Marshall-terv és háború finanszírozás.Volt is szép infla akkoriban is.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Gyakorlatilag ahogy bővült a gazdaság (GDP), úgy igazították hozzá a pénzmennyiséget....
Így tudott stabilan 6% körül maradni GDP arányában.
Ez törött el 2008-ban.
Szerintem ez az ábra nagyon tanulságos.6000 T USD felesleg van a rendszerben (aminek csak átmenetileg kellett volna ott lenni).
[ Szerkesztve ]
-
j0k3r!
senior tag
Én már azt sem tudom mi számít pénznek. Tényleg a duplájára bővült-e a pénzmennyiség 2008 után, vagy a FED eszközök nem is számítanak annak? M1, M2, M3, M4? Melyik a jó? Tele van a FED bank reserve-el, de az tényleg pénz? A boltban kiflit nem veszel belőle, viszont a bankrendszer szerves része. És akkor erre rájön, hogy a dollár a tartalékvaluta. Tehát ebben az esetben a FED nem az egész világnak "nyomtat" "pénzt"? Mert akkor meg nem az USA GDP-vel kell elosztani. Ez kicsit arra hasonlít, mint amikor a tőzsdei cégek kapitalizációját osztják el az USA GDP-vel (Buffett indicator), csak elfelejtik, hogy sokkal globalizáltabb lett a világ (és tele van nemzetközi céggel az amerikai tőzsde), az elmúlt 30-40 évben. És akkor még ott van offshore (eurodollar) dollár rendszer is, ami sokkal nagyobb, mint amit a FED lát. Mi van, ha $1-2T dollár "nyomtatás" csak csepp a tengerben? Sok a kérdés, kevés a megbízható és jó válasz
Szerk.: 2008 és 2009 között duplázódtak a FED eszközök, mégis defláció volt 2009-ben. Ha az a mondás, hogy a pénzmennyiség növelése inflációt okoz, akkor itt valami nem stimmel. Valami nem az, amit annak gondolunk, ami
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
Vesa
veterán
Lassan 2 éve járok EV-vel, az általad említett dolgok már egyre kevésbé számítanak problémának. Az újabb autók már alapból mennek 400km-t, a jobbak 5-600-at is. De az egész hatótáv téma teljesen túl van tolva, mert az autót -néhány kivételtől eltekintve-, napi max. 30-80km-es távokra használják az emberek. Az meg, hogy havonta 1-2 alkalommal el kell menni 3-400-at, ma már nem gond mert elmennek ennyit is, ha messzebb kell menni, akkor pedig egyetlen 30 perces töltési megállót kell beiktatni a füstöshöz képest, de ugye ez nem tisztán ennyivel több, mert jellemzően ilyen hosszú úton a tankolás sem 5 perc, hanem minimum 10-15 (ablakot lemosni, tele tankolni, sorban állni stb.). És akkor ha már kényelem: Én 2 éve nem láttam benzinkutat. Este ráteszem a kocsit a töltőre mint a telefont, és pár óra múlva 100%-on van. A világ legkényelmesebb dolga, de ezt addig nehéz megérteteni, amíg nem próbálod ki. Én is tartottam tőle, de ma már csak egyetlen okból cserélném le benzinesre, ez pedig az ára. Ugyanis 15M-ből max. egy Tesla-t lehet venni, viszont ott azért piszkálja a a csőrömet, hogy ennyi pénzért már egy fullos 3 éves 5er BMW-t lehet kapni ami egy egészen más dimenzió. De nem azért mert füstös, hanem a beltér és a kidolgozás minősége miatt. Ezt leszámítva már semmiben nem nyerne nálam egy hagyományos autó. Ha a BMW elkezdi végre emberi áron szállítani az újabb EV-it, nem is lesz kérdés a választás.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
CsodaPOK
senior tag
Sziasztok!
Sokadjára próbálom megérteni a kötvények működését, de csak nem akar összejönni.
Példaként kiválasztottam egyet random (nem akarom ezt venni, csak a megértéshez kell nekem valami kézzel fogható, hogy lássam a számokat az olvasott elmélethez): NL0010733424
IBKR-en a következő számokat látom ehhez a Bond scanner-ben:
Closing price: 98,85
Current BID yield: 3,225%
Current BID price/size: 98,9450 (x EUR10K)
Current ASK yield: 3,184%
Current ASK Price/size: 98,9800 (x EUR2K)
Maturity: 07/15/2024Ha ebből venni akarnék és a következő adatokat adom meg:
Thousand € face value: 1
Order type: limit
Limit price: 98,9800
Akkor a preview-ban kiírja, hogy 989,80 €-t vonna le (Amount).Az első kérdésem, hogy az én megértésem szerint ez azt jelenti, 2024.07.15-én, amikor lejár a kötvény, akkor 1000 €-t írnának jóvá a számlámon (face value). Azaz ha a lejáratáig tartom a kötvényt, akkor 1000-989,80, azaz 10,2€ profitom lesz az üzletből. (Az IBKR jutalék kérdését engedjük el.) Ezt jól gondolom?
Ha az első kérdésre igen a válasz, akkor a következő kérdésem a Bond scanner számaival kapcsolatos. Ott ugye ez szerepel:
Current ASK yield: 3,184%
Current ASK Price/size: 98,9800 (x EUR2K)
Hogy a manóban jön ki ez a 3,184%-os hozam? Hogy kell értelmezni? Mire vonatkozik? Én elsőre azt gondoltam, hogy ez egy éves hozamot jelent, de arra a matek nem jön ki nekem.10,2/989,80=0,0103 --> ~1,03%. Az én számolásom szerint ennyit nyernék az üzleten. Jó, nem egy év, csak ~11 hónapja van hátra a kötvénynek, de akkor is az 1,03 nagyon messze van a 3,184-től.
Mit csináltam rosszul? Hol rontom el a számolást?
Köszi szépen a segítséget!
-
pictigjis
senior tag
es ha a villanytoltonel meg varni is kell? tenyleg, hagyjuk mar ezt, foleg a toltessel jaro kompromisszum allandoan elonykent valo talalasat. hulyek lesznek az emberek tomegesen sokkal tobb penzt fizetni egy olyan termekert, ami rengeteg szempontbol visszalepest jelent szamukra (franc vagyik arra, hogy toltos appokkal kelljen tervezni egy hosszabb utat), es mintha bagatellizalva lenne az a problema, hogy nincs is ennyi energiank es tiszta energiaforrasunk, ami lehetove tenne az atallast. nem mellesleg nem mindenki csaladi hazban lakik, hogy minden ejjel csak ugy toltore dugja az elektromos talicskajat. ugy ugrott bele a vilag ebbe a kenyszeritett atallasba, hogy az alapveto feltetelek sem voltak adottak, a gazdag early adopterekkel elvan meg az iparag, de egyszer beut majd a valosag. lehet talan jo a villanyauto, de valoszinuleg nem a jelenlegi akkutechnologiaval. siman elkepzelheto, hogy vegul erdekes mellekag lesz belole, es valami mas lesz a "megmento"
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Nem akartam vég nélküli OFF lavinát indítani, de én sem a Totalcar cikkek alapján írtam, amit írtam. Rokonságban van, és én már az első +4 órás kényszervárosnézés után lecseréltem volna. Meg nem örülnék, ha nyaraláskor az lenne a fő programom, hogy valami appal töltőt keresek (tudom-tudom, a hálózat még fejlődik...). Akik nem önszántukból vették (hanem ezt adta a cég), azok meg még többet szentségelnek vidéken. Nagyvárosba és aggloba tökéletes, de oda a megfelelően (sokkal olcsóbban) felfejlesztett tömegközlekedés is az! Részemről ennyi, szerintem zárjuk le, mindenki elmondta szerintem, amit akart.
[ Szerkesztve ]
-
CsodaPOK
senior tag
válasz PredatorZoli #3991 üzenetére
Ahhaaa. Köszi szépen!
Ez hiányzott -
Vesa
veterán
válasz pictigjis #3990 üzenetére
Ha nincs EV-d, akkor biztosan jobban tudod nálam, hogy mennyivel kényelmesebb...Oh Wait!
Közel 35éve van autóm, hidd el, össze tudom hasonlítani a kettőt. Nem cikkek és mindenféle elméletek mentén, hanem a gyakorlatban. Egyszer sem vártam még töltőre sehol! Ez nem jelenti azt, hogy nem fordulhat elő, de nagyban függ attól is, hogy kinek milyenek a lehetőségei. Aki lakásban lakik és nincs saját töltője, ott ez -még- lehet probléma. Családiházban nem az! Jelenleg 1,2M-et spórolok évente az EV-vel, tehát már közel 2,5M-el beljebb vagyok a 2 év alatt (és még csak most jön a jó kis magyar üzemanyag-áremelés). Ez is egyfajta megtakarítás. Minden annak számít, amivel több marad a zsebben. Persze ismét előjön a szokásos probléma, hogy itt hitványissztánban jelentős lemaradásban vagyunk a töltőhálózattal, de ugye az iparág kilátásait nem a csökött magyarországból kell levonni. Odébb mész 200km-t és kis túlzással minden sarkon van már egy töltő. Bár a nagyteljesítményű hálózattal még ott is vannak hiányosságok, kivéve Tesla SUC, azok elég jól ki vannak épülve, és ott nem 2db kiállás van mint egy Mobility-n, hanem 10db vagy több. Engem is meglepett a felismerés, de ez egy marha jó dolog. Persze lehetne olcsóbb, de minden ebbe az irányba megy. A Telsa a második -jelentős- árcsökkentését hajtotta végre idén, ami húzza magával a többit is.A tudomány a valóság költészete!
-
attiati
veterán
Jogos, ha nagyobb a dollár súlya a világgazdaságban, mint az usa gdp súlya (márpedig valószínű így van és egyre nagyobb a gap), akkor torzíthat a fed mérleg / GDP mutató.
Szóval oké, a többi ország átvette a GDP egy részét.
De a pénznyomtatásból még annál is több részt vettek át GDP arányosan.A legalsó kék/zöld a fed
"a pénzmennyiség növelése inflációt okoz, akkor itt valami nem stimmel. "
Sok helyen olvastuk, hogy 2008 utáni pénznyomtatástól eleinte csak a bankok mérlege duzzadt fel, nem került ki a reálgazdaságba. "Csak" eszközár robbanást okozott, inflációt nem.Sok vélemény szerint a covid hozta el a problémát.
Szerintem csak felgyorsította, de amúgy is eljött volna.Ha eldurrannak az eszközárak és a lakhatási költségek, akkor előbb utóbb fiskális támogatást kell nyújtani a pénznyomdából kimaradt emberek számára.
Magyarul jön a költségvetések eldurranása és megjelenik a nyomtatott pénz a boltok polcain is.Aztán végül rendbe kell tenni a költségvetéseket. Vagy adók formájában vagy el kell inflálni az adósságot.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
senior tag
nincs ev-m es amig nem "kotelezo", nem is lesz. nem tudom, miert gondolod azt, hogy ha neked megfelel, akkor ez azt jelenti, a tomegeknek is meg fog (a nagy reszuk a hagyomanyosakbol is kiarazodott mar, nemhogy a villanyosokbol). ennel nagyobb tevedesed nem is lehetne, a sajat helyzeted semmilyen szinten nem reprezentalja, hogy altalanossagban mennyire "elheto" egy EV. es mielott: akar azt is mondhatnank, en is szakmabeli vagyok, nem egyet vezettem mar (es meg csaladi haz is van)
[ Szerkesztve ]
-
I02S3F
addikt
Sziasztok!
Azt olvastam, hogy a teljes foglalkoztatás esetén nem tud tovább nőni a gdp (Legalábbis, az a része, amelyik a bért számítja be). Ez igaz?
Meg ugye vendég munkásokat attól még tud fogadni az ország. Nem?
-
Oppenheimer
nagyúr
-
I02S3F
addikt
válasz Oppenheimer #3999 üzenetére
Köszönöm! Akkor ezért mondják a gazdászok, hogy nem összeszereldére kéne kiképezni a diákokat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Sorozatok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- Filmvilág
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- BIOS frissítés
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- További aktív témák...
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest