Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz ngaba #3934 üzenetére

    Összességében kína exportál többet így a ki veszít többet problémás, kína zsarolási potenciálja "nem tökéletes".

    "1. Szerintem az EV zsákutca."

    Én azt látom, hogy az ICE fejlesztések erősen leállóban vannak ellenben az EVbe ömlik a pénz. Ebből aztán az is látszik, hogy a gyártók szerint az EV mennyire zsákutca.

    2. Autóiparban dolgozó ismerősöm azt mondta, hogy bármennyire is tűnik csábítónak a klasszikus autógyártók látszólagos alulértékeltsége (VW és társai), ő nem merne beléjük egy forintot sem rakni. Kína itt is le fog uralni mindent, ahonnan protekcionista módon nem tiltják ki. (Persze semmi sem biztos. Lehet, hogy a Kínához való hozzáállás épp most változik meg, és most roggyan meg a gazdaságuk is. De nagyon afelé mennek a dolgok, hogy a hajszárítója, úgy az autója is kínai lesz "mindenkinek" előbb-utóbb.)

    Rengeteg iparágban ment végig az elmúlt 30évben a kína lop/másol, kína ad rengeteg támogatást a gyártóinak, ledömpingelik az EUs... piacot vonal. Komplett iparágak haltak ki emiatt. De egyrészt közismert másrészt az autóipar strat jelentősségű. Nem kell semmi hude igazságtalan csak pl kelljen a Kínai cégeknek uazt a védővámot kifizetniük mint amekkorát az EUs gyártóknak ha kínába akarnak exportálni. (20-40%) Ha kínai gyártó EUba akarja hozni a gyártást akkor pedig 51%ba be kell vegyen egy EUs céget tulajdonosnak. Semmi igazságtalan uazok a feltételek mint amiket kína szab a piacukra való bejutáshoz.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák