Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • genndy

    addikt

    válasz Varlaisaran #10706 üzenetére

    Van ilyen:
    Stop to Dragon Encounters
    No Random Dragons
    Ez a két .esp amúgy tök ugyanannak tűnik nekem. Ez csak a véletlen sárkánytámadásokat szünteti meg, a sárkányvackokon továbbra is lesznek sárkányok.

    (#10707) JenciHUN : csak skillhúzásra jó, nem tölt soul gemet (hacsak off. vagy unoff. patchel ki nem szedték azóta a tápolást is, mert az új karakteremmel még nem próbáltam).

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • Prosector

    addikt

    válasz Varlaisaran #10701 üzenetére

    Emiatt ne legyen scrupulusod.

    En is csajjal megyek,es elvettem Aela-t:

    Hat nem szep leszbi par...? :DDD

    Plusz meg Serana kovet,o sem csunya:

    Szoval en elvagyok veluk,foleg ugy ,h Aela-t mindig Whiterunban hagyom es csak Seranaval nyomulok.

    Egyszer mintha lattam is volna sertodottseget Aela-n... :DDD

    Kerdes: mi az a 2 vekony csik az also sarkokban ?(1. kep)

    [ Szerkesztve ]

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #10768 üzenetére

    Hát jó, legyen. Berakom ide. Kérem a moderátorok és a hentelésre gyűró fórumtársak elnézését. :)

    Early Merethic Era:

    Az idő (ellentétben a Dawn Era-val) már lineárisan telik. Ez Akatosh (az idő sárkánya) megjelenésének köszönhető. A még osztatlan mer nép (minden elfek ősei) Aldmeris kontinensen (létsíkon?) él. Tamrielben a beastfolks (proto-Khajit és Argóniai, Imga, Sload) és - egyes források szerint - a Nedic people (Kothringi, Nede) legősibb man fajai élnek primitív körülmények között. Ellentmodás van a források között, hiszen később több írás szerint a Nord volt az első emberi faj Tamrielben, míg a teremtéssel és Dawn Eraval foglalkozó egyes könyvek szerint a "Nedic people" Atmora és Tamriel kontinenseken egyidőben jelent meg.

    Middle Merethic Era:

    Aldmeris, a mer őshaza pusztulása. A „széthasadás” oka ismeretlen. Egyes források szerint Aldmeris nem egy Nirn-en lévő fizikai hely volt, hanem egy másik létsík. Tamriel benépesülése a mer által (a bennszülött beastfolks ekkor már éltek ekkor Tamrielben, illetve egyes források szerint bennszülött man faj is – ez a Nedic people egyik értelmezése) A mer szétválása: Chimer, Altmer, Ayleid (=Heartland Wilde Elf), Falmer, Dwemer, Chimer, Maormer, Bosmer, Orsimer ágakra. A mer fajok szétválása magának Aldmeris „széthasadásának” fizikai kifejeződése. Az eredeti Aldmeris nyelvet és mágiát leginkább az Ayleid és az Altmer (High Elf) őrizte meg. Az Adamantin torony felfedezése a Direnni nevű Altmer klán által. Summerset Isles-on a Crystal Tower építése. A partvidékeken mindenhol, illetve Tamriel középső és dny-i részén szórványos mer letelepedés. Később felépül a White Gold Tower. A Tamriel középső részén élő Ayleidek részleges elszeparálódása és politikai függetlensége a Crystal Tower-től. Az Ayleidek központja a WGT.

    Late Middle Merathic Era:

    A Dwemer beköltözése a későbbi korokban Velothi-hegységnek elnevezett területre, valamint nyugat és közép Resdayn/Morrowind (egyik név sem használatos ekkor még erre a területre) vidékére. Veloth próféta elvezeti a Chimer klánokat Resdayn/Morrowind területére. Trinimac (Egy Aedra, a legerősebb Aldmeris Ancestor Spirit), követőivel, az Orsimerekkel megpróbálja megakadályozni Veloth útját, de a Daedra Beothiah megküzd vele, legyőzi és átalakítja. Az Aedra Trinimac-ból Daedra Malacath válik (Boethiah felfalta Trinmac-ot és a székletéből keletkezett Malacath), követői az Orsimerek pedig Orkokká (megrontott elfek / Pariah Folk) válnak. A Chimerek erősen vallásos, őstiszteleten alapuló, ún. Velothi magaskultúrát alakítanak ki, főleg a mai Resdayn/Morrowind déli-délnyugati részén és Vardenfell szigetén. Velothi tornyok építése. Ellenségeskedés kezdete a világi, tudományt és matematikát preferáló gazdag Dwemer, és az erősen vallásos, szegényebb Chimer között. Eközben Tamriel középső és dny-i részén az Ayleid városállam-királyságok uralkodnak, amelyek rabszolgaságban tartják a Nedic embereket.

    Late Merathic Era:

    A Chimer Velothi magaskultúra válságba kerül. Kialakul a szakadás az ashlanderek és a letelepedettek között. Utóbbiak részben áttérnek a Daedra imádásra („jó” és „rossz” Daedra megkülönböztetése), belőlük alakulnak ki később a Nagy Házak. Az Ashlanderek ragaszkodnak a tradíciókhoz és a tiszta őstisztelethez. Keleten a korábbi szórványos mer betelepülők partmenti erődítményei és tornyai elhagyatottá válnak. A Dwemerek terjeszkednek és kialakul a nagybirtokos-nemesi rétegük.
    A proto-Nordok (a másik – később Tiber Septim propagandája nyomán hivatalos birodalmi állásponttá váló - értelmezés szerint őket nevezik Nedic people-nak) Ysgrammor vezetésével partra szállnak Tamriel legészakibb részén (a fokozatosan eljegesedő Atmora kontinensről érkeztek, egy örökösödési háború menekültjeiként). Felépítik Saarthal városát. Az itt élő Falmerek először barátságosan fogadják őket Ysgrammor az elf ABC-t alkalmazza –átalakítva- a proto-Nord nyelvre, megszületik az első emberi ABC és az emberi történetírás. A nordok gyors szaporodása és terjedésük harchoz vezet. A Falmerek elpusztítják a várost, és kiűzik a proto-Nordokat. Ysgrammor két fiával visszatér Atmorába, ahol közben véget ért az örökösödési háború. Flottát szerel fel, visszatér Tamrielbe (ők Mereth-nek nevezik ekkor a kontinenst) és legyőzi a Falmereket. Utóbbiakat később csaknem teljesen kipusztítják. Ysgrammor nordjai ekkor még nem kerülnek közvetlen kapcsolatba az Ayleidekkel. Atmorából innentől kezdve több hullámban érkeznek proto-Nord betelepülők Tamriel északi részébe.
    A Merethic Era legvégén említik először azt a halhatatlan emberi hőst, akit később Pelinal Whitestrake, Harrald Hairy Breeks, Ysmir, Wulfharth, Hans the Fox néven is ismernek (nem világos, hogy mindezek a személyek ugyanazon halhatatlan inkarnációi lennének, vagy különböző személyek).

    First Era

    1E 1 Eplear király (Altmer, Ayleid vagy Bosmer? -nem találtam forrást) megalapítja a Camoran of Valenwood dinasztiát. Ez Valenwood születése. A Tamriel középső részén uralkodó Ayleidek az új királyságot ütközőállamként használják maguk és a Summerset Isle között. A nagyobb politikai játéktér miatt azonban egyre erősebb a rivalizálás az egyes Ayleid városállam-királyságok között, amely olykor nyílt harccá alakult.

    1E 10 Torug gro-Igron egyesíti az Ork törzseket, és megalapítja Orsinium városállamot a ma High Rock-ként ismert terület délkeletii részén.

    1E 20 Artaeum szigete (a Summerset Isles nyugati részén), a Psijic rend és az általuk követett „Legősibb Út” első említése.

    1E 68 Az utolsó hajó érkezése Atmorából.

    1E 113 (más források szerint 1E 143) Skyrim születése. A Nord Harald felveszi a Skyrim királya címet, és minden elfet kiűz Skyrimból. I. Harald felad minden kapcsolatot Atmorával. Nnem ismeretes, hogy az eljegesedő kontinensen élnek-e azóta még emberek. Egyes expedíciók lakhatatlan eljegesedett földet említenek, míg a Song of the Return sorozatban megemlítenek bizonyos "csillogó zöld partok"-at is. Skyrimot a későbbi korokban „az ősi királyság” néven is emlegetik, mert ez volt az első emberi királyság, megelőzve Alessia birodalmát. Eközben az Ayleid királyságok egymás közötti küzdelmei egyre élesednek, s lassan polgárháborús viszonyok uralkodnak el az Ayleid territóriumon belül. Egyes alárendelt szerepe kényszerített Ayleid városállamok a WGT vezető szerepe ellen szövetkeznek.

    1E 240 Skyrim meghódítja a mai Morrowind (akkoriban a Nordok Dwemereth-nek nevezik) és High Rock területeinek (amelyet akkor az altmer Direnni klán uralt) többségét, valamint Cyrodil kisebb részeit is. Összecsapások a Nordok és az Ayleidek között.

    1E 242 A Nedic emberek felkelése a kegyetlen Ayleid rabszolgatartók ellen Alessia és Pelinal Whitestrake vezetésével, a mai Cyrodil területén. A harchoz csatlakozik Skyrim hadserege, amit Morihaus vezet. Egyes források szerint Alessia hadseregében szerepet kaptak a WGT hegemóniája ellen törő lázadó Ayleid államok csapatai is.

    1E 243 Az Ayleid uralom vége Tamriel középső részén. A White Gold Tower erődvárosát Alessia csapatai Morihaus vezetésével beveszik. A végső csata előtt Pelinal Whitestrake-et párbajra hívta Umaril the Unfeathered. Umaril hovatartozása kérdéses. Egyes források szerint Ayleid király volt, nem pedig Aurorean, bár „fél elf”-nek nevezték. Az Aurorean-ok Meridia birodalmának Deadra népe. Az Ayleidek, látva hogy nem képesek megállítani a felkelést, Meridiától kértek segítséget. Más források szerint Umaril az Aurorean-ok vezére volt. Pelinal elfogadta a kihívást. Umaril csatlósait küldi a magányosan közeledő Pelinal ellen, aki legyőzi őket, de megsebesül. A WGT-ben Pelinal legyőzi Umarilt is, de ezután a jelenlevő Ayleid nemesek és Aurorean-ok lerohanják, megölik, és testét nyolc részre darabolják. Ez után az Ayleidek jelentős részét tömegmészárlások során kiirtják, de sokan a rokon Camoran-dinasztia védelmébe menekülnek, Valenwoodba. Ez volt az első jelentős Ayleid népmozgás.

    1E 243 Az „Első Birdalom” megalapítása. Alessiát császárnővé koronázzák. A mai Cyrodil középső és dk-i területei tartoznak ehhez az „Első Birodalom”-hoz. Coloviában névlegesen független csatlóskirályságok vannak. Nincs adat, hogy ezek Ayleid uralom alatt maradnak-e, vagy emberi királyságok, de több forrás említi, hogy Alessia idejében léteznek még Ayleid vazallus-államok, amelyeket olyan Ayleid hercegek vezettek, akik csapatokkal segítették Alessiát a WGT elleni harcban. Ez az ún. „Késő Ayleid Periódus” 1E 243–tól 1E 498-ig tartott. Ennek során egyes vazallus Ayleid lordok növelték is területeiket a Birodalom seregeinek támogatásáért cserében.
    A „Cyrodil-béli Imperial” nemzettudat kialakulása. Alessia bevezeti az Eight Divines vallást, amely a Nord, a Cyrodil-béli törzsi (a régebbi értelmezés szerinti Nedic) és Altmer panteonokat egyesíti. Lényegében az „Eight Divines” a Nirn megalkotásában és fenntartásában (Oblivion síkjától való védelmezésében) résztvevő Aedra ősszellemeket jelenti. Ez az ún. Alessiai reform. Alessiát az első Elder Council, és az Imperial College of Battlemages segíti az uralkodásban.

    1E 246 Daggerfall városának megalapítása a mai High Rock területén, az Iliac-öböl északi partján. A terület ekkor Nord uralom alatt áll. A Breton faj és identitás kialakulása, akik a Nord, a Nedic és az Altmer Direnni vérkeveredéséből jöttek létre.

    1E 266 Alessia halálos ágyán Szövetséget köt Akatosh-al (ez a zsidó Ószövetséghez hasonló jelentőségű aktus volt). Alessia lelke az Amulet of Kings vörös gyémántjának részévé válik (az ékszer korábban is létezett, Chim-el Adabal néven Ayleid ékszer volt, szerepe és jelentősége az Ayleidek körében nem ismert). Akatosh (az Idő Sárkánya) válik a frissen kialakult Imperial nemzet és a Birodalom főistenévé, aki segít megóvni Nirn-t az Obliviontól. Alessia az emberek első szentjévé lesz. Az Elder Council Belharzát választja Cyrodil új császárává.

    1E 340 Kerskedelmi kapcsolatok kiépülése Valenwood és a Cyrodili Birodalom között.

    1E 355 Az Altmer Direnni klán hatalmának megerősödése High Rockban, az Iliac-öböl környékén.

    1E 358 A Cyrodili birodalom és Skyrim egyesült seregei megtámadják a Direnni Hegemóniát High Rockban. A Direnni klán visszaszorul, de teljesen legyőzni őket nem sikerül.

    1E 361 Marukh próféta figyelmeztető víziókra hivatkozva (vízióiban állítólag megjelent Alessia, aki Ayleid restaurációra figyelmeztette) kidolgozza, és erőszakosan terjeszteni kezdi az „Alessian Doctrines”-t, egy rendkívül szigorú vallási és viselkedési kódexet. Megalapítja az Alessian Order-t, ami egy katonai és papi szárnyból álló szervezet, afféle inkvizíció. Az Alessian Order egyik feladata volt az összes fellelhető Ayleid írás megsemmisítése. E tevékenységük miatt alig maradt értékelhető adat az Ayleidekről. Skyrim ellenségesen reagál a doktrinák terjesztésére Tamriel északi részén. Az Alessian Order erőszakosan lép fel a megmaradt Ayleid vazallusállamok ellen. A rend felemelkedéséhez és hatalmának megalapozásához az emberek ayleidek elleni gyűlöletét használja fel. Cyrodil területén irtani kezdik a még megmaradt ayleid népességet, a vazallus ayleid lordokat pedig törvényen kívül helyezik. A maradék ayleid népesség Valenwoodba, illetve többségük a mai High Rock területére menekül. Ez volt a második komoly Ayleid népmozgás, ami jelentősen megerősítette a High Rock-béli Altmer Direnni klán hatalmát. Az ayleid népcsoportok lassan beolvadnak a befogadó elf kultúrákba. Mindezek ellenére még mindig maradt egy kevés Ayleid népesség Cyrodil területén, sőt bő egy évszázaddal később említés történik az „utolsó Ayleid király”-ról (valószínűleg Nenalata királya volt) is. Nem ismert, ez a király és népe hogyan maradt fenn az „Alessian Doctrines” terrorja alatt. Az Ayleidek utolsó maradékai Cyrodil területén a rejtélyes wild elfek. Róluk I. Reman születésének körülményeiről szóló legendák még emléítést tesznek, tehát a 2. Birodalom születésének idejében (1E legvége) még létezniük kellett.

    1E 369 Borgas királyt, Ysgrammor utolsó leszármazottját, Skyrim uralkodóját meggyilkolják. Ez a 1E 420-ig tartó Örökösödési Háború és Skyrim hanyatlásának kezdete. Súlyos harcok az Iliac-öböl környékén, Daggerfall és környéke elszakad Skyrimtól.

    1E 376 Első említés a Yokudan (későbbi elnevezéssel Redguard) népről. Hazájukban, Yokuda kontinensen (inkább egy nagyobb szigetvilág ez) élnek, ahol a császár hatalma névlegessé válik, és közel 300 éves polgárháború veszi kezdetét.

    1E 401 A Chimerek vezetője, Lord Nerevar Indoril, valamint a Dwemer Dumac szövetséget kötnek a megszálló Nordok ellen.

    1E 416 Nerevar és Dumac vezetésével kiűzik a Nordokat a mai Morrowind területéről. A Chimer és a Dwemer megbékél, közös vezetés alatt egyesül. Megszületik az egységes Resdayn, melynek vezető testülete a First Council. A Tanács vezetőinek Nerevart és Dumacot szavazzák meg. Egy Dwemer klán, a Rourken-ek megtagadják az engedelmességet és a Chimerekkel való békés együttélést. Vezetőjük legendás kalapácsát, Volendrungot a lenyugvó Nap irányába hajítja, megesküdve, hogy ott telepednek le, ahol az földet ér. A kalapács Stros M”kai szigetén ér földet, Hammerfell partjaitól délnyugatra. A Rourkenek elkezdik benépesíteni a szigetet, majd Hammerfell és High Rock partmenti területeit is.

    1E 420 Skyrim hatalmának hanyatlása és a területi veszteségek megegyezésre bírják a Nord törzsfőket. Az örökösödési háború vége Skyrimban.

    1E 477 A Direnni klán kihasználva a Nordok meggyengülését visszaszerzi High Rock teljes területét, továbbá jelentős területeket hajt uralma alá magában Skyrimban és a későbbi Hammerfell területén.

    1E 479 Ryan Direnni törvényen kívül helyezi az Alessiai reformot az uralma alá került területeken, és annak gyakorlóit halállal bünteti. A Direnni csapatok elkezdik a Coloviai határvidék zaklatását Cyrodilban, eközben azonban Breton lázongás és ellenállás szerveződik a Direnni Hegemónia területén, High Rock-ban.

    1E 482 A Direnni sereg Aiden Direnni vezetésével Glenumbria Moors-nál megsemmisítő vereséget mér az Alessian Order és Skyrim („elfölő” Hoag király is elesik) csapataira. A csatában részt vett (Direnni oldalon) az „utolsó Ayleid király” is, aki valószínűleg Nenalata királya lehetett. Az elfek győzelme azonban pyrrusi győzelem volt; csapataik jelentős része elpusztult, ráadásul a győzelem után hatalmi villongások törtek ki a Direnni vezetésben. A csatában mindkét oldalon harcoltak Breton csapatok. A Cyrodili és Skyrimi erők rövidesen ellentámadásba mennek át, miután Wulfharthot választják meg Skyrim királyának.

    1E 498-500 A Direnni Hegemóniát végleg legyőzik a Breton lázadók, Skyrim és Cyrodil csapatainak segítségével Az Altmereket kiszorítják High Rockból, kivéve néhány nehezen elérhető keleti hegyvidéki területet, és Balfiera szigetét. A Bretonok „saját” arisztokráciájának felemelkedése erre az időszakra esik. Ez egyben a „Késői Ayleid Periódus” vége is; az utolsó Ayleid királyságot (Nenalata) is megsemmisítik.
    Skyrimban Wulfharth király visszaállítja az eredeti nord pantheon imádását. Az Alessiai reform templomait Skyrimban lerombolják, az Alessiai papok az üldözés elől Cyrodilba menekülnek. Wulfharth felveszi az Ysmir (Észak Sárkánya) nevet.

    1E 609 High Rockban Tagore király legyőzi Glenpoint hadseregét. Ezzel Daggerfall válik a vezető Breton királysággá a High Rock területén lévő apró Breton királyságok, grófságok és fejedelemségek között.

    1E 668 A First Council háborújának kezdete. A Dwemer Kagrenac felfedezi Lorkhan szívét, és előáll egy a Dwemereket vezető-védelmező mechanikus isten előállítására vonatkozó titkos tervvel, felhasználva a szív mágiáját. Dumac eleinte nem tud a tervről, majd elfogadja azt, de Dagoth Ur értesíti erről Nerevart. Dumac és Nerevar találkozik, összevesznek, majd a Chimerek számára elfogadhatatlan profán mágia alkalmazására hivatkozva kitör a háború. Ezzel egyidőben kitör a Red Mountain, és a hamuja egész Tamrielt beteríti. A „nyár nélküli év”.

    1E 700 Döntő csata a Red Mountain tövében. A Chimer seregek Nerevar vezetésével legyőzik a Nord csapatokkal támogatott Dwemer sereget. Dumac elesik. Az északiak legendája szerint a Shor isten által felélesztett Ysmir ölte meg, más (megbízhatóbb) források szerint Dagoth Ur. Az összes Dwemer (az egyetlenYagrum Bagarn kivételével) egyetlen pillanat alatt eltűnik Tamriel földjéről (a High Rock-ban élő Rourkenek utódai is). Máig kérdéses, hogy az eltűnés Kagrenac eszközei hibás használatának (Lorkhan Szíve erejének megcsapolása céljából) tragikus következménye, vagy pedig Kagrenac terve szerint a Dwemerek egy másik létsíkra távoztak? A győzelem után Nerevart elárulják és Azura manipulált megidézése során meggyilkolják korábbi szövetségesei és barátai, valamint felesége (a későbbi Tribunal). Nerevar azzal a szándékkal akarta megidézni Azurát, hogy tanácsot kérjen tőle Lorkhan szíve, valamint a Numidium (a szívet hordozó gólem) sorsát illetően. Később a Tribunal Templom hivatalos feljegyzései szerint Nerevar a dwenerek elleni csatában szerzett sebeibe halt bele, az ezt tagadókat eretneknek nyilvánítják és kivégzik). A Tribunal létrejötte: Vivec, Almalexia (Nerevar felesége) és Sotha Sil istenekké válnak, felhasználva Lorkhan Szívének erejét, ám Dagoth Ur (őt bízta meg Nerevar a szív őrzésével, míg ő tanácsot kér Azurától) is megteszi ezt, és innentől kezdve a Tribunalnak folyamatosan küzdenie kell ellene). Az árulás következtében Azura megátkozza a Tribunalt és a Chimer népet. Az összes Chimer külseje megváltozik: létrejön a Dunmer (sötételf) nép. Morrowind megszületése.

    1E 800 Az ork törzsfők által alapított Orsinium városállam gyors terjeszkedése High Rock területén. Wayrest breton városállam első említése, amely ellenséges viszonyban van Orsiniummal.

    1E 808 A Yokudan-ok első hulláma (Ra-Gada) partraszáll a ma Hammerfell-nek nevezett területen. Az itt élő állatnépeket, orkokat és embereket legyilkolva/kiszorítva megalapítják Hamerfell-t. A Ra-Gada név Cyrodili torzításával létrejön a Redguard népnév. A területen élő orkok Orsiniumba menekülnek tovább erősítve azt.

    1E 950 Háború Orsinium ellen a breton Daggerfall királyság és Wayrest városa, az Order of Diagna (vezetője Gaiden Shinji – az Arena megalapítója), és Sentinel redguard királyság részvételével.

    1E 979 Orsinium elfoglalása és a város lerombolása. Az orkok szétszórása után a közeli Wayrest város rohamos fejlődésnek indul és Daggerfall fő vetélytársává válik High Rock-ban.

    1E 1029 Hertha császárnő beolvasztja a Cyrodili birodalomba a Coloviai határvidéket, így a birodalom közvetlenül határos lesz High Rock-kal. Cyrodil Skyrimmal való viszonya valamelyest javul.

    1E 1100 Wayrest királysággá válik.

    1E 1200-kb.2200 A Dragon Break. A Marukhati Kiválasztottak (az Alessian Order papi szárnya) megkísérli befolyásolni Akatosh identitását és lényegét, ami az idő kizökkenését okozza Nirn egész területén. Az idő lineáris folyása megszakad, négy párhuzamos ággá bomlik, így különböző földrajzi helyeken teljesen eltérő események megtörténtét jegyzik fel. A Dragon Break alatt történő események alig ismertek, egymáshoz való viszonyuk nehezen – vagy egyáltalán nem – meghatározható. Úgy tekintik, hogy kb. 1000 év történései „estek ki” a történetírásból.

    1E 2200 A Thrassian járvány. A betegség minden valószínűség szerint a Sload-ok által lakott trópusi Thras szigetkirályság (Coral Kingdom) szándékos akciója volt a man és mer megritkítására, vagy kipusztítására. Az emberek okozta Dragon Break miatt szánták el erre magukat, mivel tartottak annak megismétlődésétől. A járvány Tamriel lakosságának több mint felét elpusztítja, a délnyugati partvidékeken még nagyobb az áldozatok aránya. Hamerfell, Cyrodil, High Rock, Skyrim, és a Summerset Isles egyesített flottát (All Flags Navy) küld Thras elpusztítására. A szigetkirályság lakóinak nagy részét elpusztítják, és a szigeteket mágiával elsüllyesztik. A flotta elvonulása után azonban néhány túlélő Sload a szigetek egy kis részét rekonstruálja.

    1E 2321 A Becsület Háborúja Cyrodilban, ami átterjed High Rock és Hammerfell keleti területeire. A háború oka egy belviszály az Alessian Order-ban, amelynek következtében egyes Coloviában hatalmas földbirtokkal rendelkező, világias beállítottságú rendtagok megpróbálkoztak a teokratikus eszméknek erősen ellenálló Nyugat-Cyrodil elszakításával (High Rock és Hammerfell-beli szövetségesek segítségével). Az Iliac-öbölben a népesség közel fele a háború áldozatául esik. Cyrodil évszázadokra zavaros polgárháborúkba merül, az Első Birodalom felbomlik, az Amulet of Kings eltűnik.

    1E 2703 Akaviri invázió Skyrim és Cyrodil ellen. A mitikus születésű (ő is Dragonborn az új források szerint) Reman fellázítja és egyesíti a polgárháborúba süllyedt Cyrodilt a hódítók ellen. A források ellentmondásosak: a Skyrimban megismert könyvek szerint az akiviriak nem is hódítási szándékkal érkeztek, hanem az új Dragonborn-t szerették volna megtalálni. Ezzel szemben a korábbi források határozottan hódítási törekvésről írnak, és arról, hogy Reman harcolt velük majd megverte őket. Mindenesetre a Blade-ek rendje a Reman szolgálatába állt Akaviri katonákból jött létre mind az új, mind a régi források szerint.

    1E 2704 Az egyesített Cyrodili sereg legyőzi az akaviri hódítókat Pale Pass-nál. A hódítók egy része (köztük Tsaescii kígyóemberek) Reman szolgálatába áll. A Blade order megszületése. Az újra egyesített Cyrodili Birodalom császárává I. Reman-t választják, ezzel létrejön a Második Birodalom. I. Reman megerősíti a szövetséget Akatosh-al, és bevezeti a Dragonfire-szertartást. A szertartás során a mindenkori császár lelke a Reman által előkerített Amulet of Kings-be kerül.

    1E 2762 I. Reman meghal. A trónt Brazollus Dor örökli.

    1E 2790 Az utolsó Ayleid származású Wild Elf bölcs, Tyurhane Firre születése. (A „Wild Elves” és a „Nature of Ayleidic Poesy” szerzője)

    1E 2794 Brazollus Dor fiának születése. Az tsaescii (kígyóember) származású tanácsadók címe (Potentate) örökölhetővé válik. Közülük kerülnek ki a császárok főtanácsadói.

    1E 2812 Brazollus Dor fia II. Reman néven elfoglalja a trónt. A stabilizált és megerősödött birodalom erejét agresszív és gyors terjeszkedésre használja.

    1E 2813 A Cyrodili válik a birodalom hivatalos nyelvévé. A hivatalos iratok innentől kezdve ezen a nyelven íródnak, a korábbi High Elf (Altmer) helyett.

    1E 2837 A birodalom meghódítja Argónia nagy részét. Black Marsh Birodalmi Tartomány megalapítása (a cím a Második Birodalom felbomlása után ideiglenesen megvonásra kerül).

    1E 2840 II. Reman háborút indít Morrowind ellen, de a dunmerek a Tribunal vezetésével sikeresen ellenállnak az offenzívának. A háború 80 éven át húzódik.

    1E 2851 II. Reman meghal egy dunmerekkel vívott ütközetben. Utódai folytatják a háborút Morrowind ellen.

    1E 2877 III. Reman elfoglalja a trónt. Első számú tanácsadójává a tsaescii származású Potentate Versidue-Shaie válik.

    1E 2920 A First Era utolsó éve. A tehetséges és jó szándékú trónörökös, Juliek herceg megegyezik a Tribunal vezetőjével, Vivec-kel a háború lezárásáról. Morrowind birodalmi tartománnyá válna, de teljes körű önrendelkezéssel. Juliek száműzött anyja azonban a Morag Tong segítségével összeesküvést szervez a császár ellen, de tévedésből az apja páncélját viselő trónörököst ölik meg. A császárné öngyilkos lesz. Röviddel ezután egy női Morag Tong ügynök Potentate Versidue-Shaie megbízásából meggyilkolja a császárt is. Mehrunes Dagon elpusztítja Morrowind fővárosát, Mournholdot. Almalexia és Sotha Sil későn érkezik, de sikerül visszaűzniük a Daedra herceget az Oblivionba. A várost elkezdik újjáépíteni. Ez az első kor vége.

    2E 1 Potentate Versidue-Shaie kinyilvánítja, hogy egyenes ági örökös hiányában maga áll a birodalom élére. A császári trónt nem foglalja el, a birodalmat Potentate-i minőségben vezeti, „amíg méltó jelölt nem találtatik” a császári trónra. Bejelenti, hogy Reman dinasztiájának kihalása miatt vége a First Era-nak és megkezdődik a Second Era.

    2E 227 Az utolsó bizonyítottan Ayleid (Wild Elf) származású történelmi személyiség, Tyurhane Firre halála. Természetes halállal halt meg, 357 évet élt.

    2E 230 Vanus Galerion megalapítja a Mages Guild-et. Ezzel egyidőben Artaeum szigete eltűnik Nirn síkjáról, hogy csak 500 év múlva jelenjen meg ismét.

    Ayleid társadalom: független, változatos, erősen eltérő szokásrendszerekkel rendelkező különálló klánok. A városállam-királyságok e klánrendszeren alapultak. Idegenekkel (pellani) szembeni viselkedésük komor, elzárkózó, hallgatag.
    Ayleid vallás: őstisztelet, plusz a régi Aldmeris pantheon: Auri-El (aki Anui El lelke, aki Anu lelke), Trinimac, Xarxes, Magnus (Mundus megtervezője, akit Lorkhan becsapott), Jode (Nagy holdisten), Jone (Kis Holdisten), Y’ffre, Mara, Syrabane, Phynaster, Lorkhan (Mundus, kitalálója, ellenség, aki becsapta a többi istent és aki miatt a merek ősei elveszítették az Aetherius síkot). Az Aldmerek vallása szerint ők nem az istenek teremtményei (mint az emberek), hanem a Lorkhan tettei miatt Mundus síkjára kényszerült ősszellemek (Et’Ada) közvetlen leszármazottai. (Az emberi szempontból gőgős viselkedés és rasszizmus eredeti oka ez lehet). Az Ayleidek négy elemet tiszteltek: föld, víz, levegő, és fény. („Flower King Nilichi” szertartásai a föld eleméhez kötődtek?) A tűz csak a fény egyik –tisztátalan- megnyilvánulása. (Haadhul király, a „Fire King” tisztátalan és kegyetlen szertartásai ehhez kötődnek? Azért használtak drogokat és kegyetlen, elevenen elégő rabszolga áldozatokat, mert a fény helyett ott a tisztátalan tüzet imádták?) A legtisztább megnyilvánulás a csillagfény, és a csillagok közvetlen összekötő kapcsok az Aetherius sík felé (amelyet az összes mer faj Lorkhan miatt veszített el). Minden mágia forrása az Aetherius sík. A Nap és a csillagok pedig szakadások Mundus síkján, amelyeken keresztül az Aetherius sík fénye és mágiája Nirn-re vetül. A meteorikus vas (mágikus fegyverek, páncélok, és az Ayleid kutak alkotóeleme), a Velkynd és a Varla kövek (meteorikus üveg) mind az Aetherius síkról Nirn-re hullott darabkák. Ayleid kutak szerepe: gyakorlati hasznukon túl feltételezhetően rituális: mágia felajánlás/áldozat a mennyek (Aetherius sík) felé, hálából a csillagok által Nirn-re sugárzott mágiáért. Az ún. Great Velkynd kövek jelképezték egy-egy ayleid város kapcsolatát az Aetherius síkkal, ezért minden város rituális középpontjában volt egy ilyen kő. Ezzel a kővel kapcsolatban állt a város összes kisebb köve, biztosítva, hogy azok mágikus ereje ne merüljön ki használatuk után. Ezek a nagy Velkynd kövek csaknem teljesen eltűntek az évezredek fosztogatásai során.
    Említés történik azonban Daedra tiszteletről is. Valószínűleg egyes Daedra hercegek szolgálata is elfogadott volt, cserében alsóbbrendű Daedra szolgálókat, csapatokat, és eszközöket (pl. a Nefarivigum Varsa Baalim-ban) kaptak.

    Alessia korában biztosan létező Ayleid királyságok:
    Miscarcand: az egyik legerősebb, még a 1E előtt éli dicsősége csúcsát
    Nenalata: az utolsó királyság
    WGT: A legerősebb Ayleid királyság a 1 E-ban
    Sardavar Leed, Alessia (Al-Esh) ennek fennhatósága alatt született.
    Vindasen
    Sercen
    Ceyatatar (Ceya-tar), királya Hadhuul (Fire King). Ő volt a legkegyetlenebb, Pelinal hívta ki és ölte meg őt is.
    Bravil helyén lévő Ayleid városállam (elpusztítva Alessia tábornoka, Bravillius Tasus által még 1E 243-ban). Nevéről annyit tudni, hogy az Ayleid szó jelentése egyszerűen „otthon”. Ez alapján: Anga?
    „Flower King Nilichi” állama (helye ismeretlen)
    Narlemae
    Sancre Tor, királya: Haromir of Copper and Tea (?), Pelinal ölte meg párbajban.
    Ninendava, királya: Gordhaur the Shaper, Pelinal ölte meg párbajban.
    Celediil
    Vahtacen (Vahtache) Itt raboskodott Alessia (Al-Esh) is, mielőtt Pelinal kiszabadította.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #10768 üzenetére

    Ja. Vagy elvitték oda őket, vagy valami qrvajó anyagot taláhattak... :D És ez még csak kis része az egésznek a 3rd Era eseményei még sokkal szerteágazóbbak és részletesebben le vannak írva. Ha valaki kedvet kap, a Császári könyvtárban (hála a Morrohun csapatnak) már rengeteg anyag le van fordítva magyarra. Pl. a Reman dinasztia kihalása a a 2920 könyvsorozat tálaásában olyan, mintha regényt olvasnál. Vagy a War of the Red Diamond története, Potema vagy Barenziah történetei stb stb.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #10772 üzenetére

    Már hogy érted a mitológiai alapot? Úgy , hogy mitológiai elemekből, sablonokból építkezik? Vagy úgy, hogy esetleg valamiféle párhuzamos valóságból táplálkozik? Vagy netán a mi valóságunkat is csak álmodja valaki?... :) Épp most olvasom a Malazai Bukottak regényciklust, és ott mindez a valóság része...
    Azt nem értettem soha, hogy egy-egy gyenge minőségű kezdeménytől eltekintve miért nem használta ki soha senki ezt az univerzumot. Sem írók, sem filmesek. Sőt, mintha a Beth lore írói, és a konkrét játékok történetének megírói között is lenne egy jelentős hézag. Soha senki nem használta ki ezt a hihetelen potenciált.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Prosector

    addikt

    válasz Varlaisaran #10902 üzenetére

    Jah. Akkor neked azert nincs Serana-d ,mert nincs fent a Dawnguard.

    Kmester:nem tudom mi lesz vele...par kuldi utan eltunik(nem lattam ,h megoltek volna)es soha tobbet nem latom.

  • Prosector

    addikt

    válasz Varlaisaran #10933 üzenetére

    Na pl. az ilyenekre irtam ezt szinten abban a postban:"Biztos van ra magyarazat ,de lovesem sincs ,h miert vannak ilyenek."

    Most mar legalabb tudom ,legalabb is van rola nemi fogalmam :R

  • Xerxész

    őstag

    válasz Varlaisaran #10940 üzenetére

    Hogy jártam vó'na? Egy fantáziavilágban? Há' nooooooooooooooormááááális? :DDD
    Északi hideg, zord vidékhez nagyon nem megy az élénk, meleg színvilág. Ettől nem realisztikus.

    Mutassatok olyan ENB-t, ami a hideg színekre épít. :)

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Varlaisaran #10940 üzenetére

    Há' hogynemá'! :) Most is ott kuksolunk GypsFulvus-szal a Solitude-i kastély alagsorában, és fóliánsokat bogarászunk a Timeline fordításához... szerencsére van WLAN. :)

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • Prosector

    addikt

    válasz Varlaisaran #10964 üzenetére

    Asszem Genndy-nek is fent van a Dawnguard,ugyhogy nem hiszem(nelkem mas nincs).

    kiskornel:nincs mit

    En az arnyekokkal olyan nagyon nem szoktam foglalkozni-az is eszi a gepet,mediumra van beallitva.

    Nekem is ugy nez ki ,mint a vidin(viszont a leanyka very nice :D )

    Ha nem kellenek ennyire colorfull szinek,esetleg probald ki a sima Matso-t,bar nem tudom,h abban jobbak-e az arnyekok.

    A Matso is nagyon szep,meg mindenen van 1 kis DOF,de nekem az bejon.

    Csekk:

    [link]

    sima Matso:

    Matso Kyo verzio(ebbe buheraltam bele):

    Sima Matso dungeon,arnyekok:

    Matso Kyo:

    A sima lehet jobban bejon neked,mert ott vilagosabb a barlang.

    A sima Matso talan tenyleg jobban illik a Skyrim-hez(meg jobban fut:+ 10-15 fps).

    [ Szerkesztve ]

  • genndy

    addikt

    válasz Varlaisaran #10964 üzenetére

    Jó ötlet, de nem. (bár ehhez kicsit le kellett merülnöm Oblivion bugyraiba :DDD )

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • Lidl

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11114 üzenetére

    Valóban, perk volt és nem enchant. És azt is választottam :)

    Húú, az jó, ha 2 enchant mehet egy tárgyba. Azt hiszem én is megtanulom ezt. (majd ha eljutok odáig, még
    csak 22. szintű vagyok)

    Köszi
    Lidl

  • Lidl

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11118 üzenetére

    Mi az a Banish enchantment? Mit csinál? Nem emlékszem, hogy találkoztam volna vele. (Csak Hearfire DLC-m van Dawnguard még nincs, majd a következő fizetésnél lesz :D, ha esetleg a DLC adná hozzá. Vagy mod?)

    Mivel most mage/thief karaktert csinálok, mindenképpen én leszek a mester a College-ben :)
    Meg a tolvaj céhnél is, bár azt az előző végigjátszásban kihagytam.

    Köszi
    Lidl

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz Varlaisaran #11156 üzenetére

    Ez igaz :D
    Csinálok még. Holnap lesz Project ENB, Reallike ENB, és Sharpshooter. Aztán lesz még Superb, Goddess, True Vision. Hirtelen ezek.

    [ Szerkesztve ]

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #11163 üzenetére

    Nem egészen értem, hogyan képzeled ezt el. Ezek az események, amelyekről 5-10 sorban beszámolunk, olyan nagyívű történések voltak, amelyekből minden további nélkül Morrowind-Skyrim méretű játékot lehetne/kellene gyártani. Pl. hogyan mondanád el egy modban Barenziah történetét? Vagy pl. baromi érdekes lenne a Sload-ok által elterjesztett Thrassian járványt és következményeit megjeleníteni, de ezekből inkább 3 órás kosztümös filmet tudnék elképzelni, mintsem modot. Kivéve, ha akkora csapat áll mögötted, mint ami a Nehrimet készítette. Pokoli mennyiségű munka lenne. Ráadásul közülünk továbbra is csak te értesz a gyakorlati munkához, a Creation Kit (vagy hogy is hívják) kezeléséhez. Nem akarlak elkedvetleníteni, de ez megint csak sziszifuszi meló lenne, hacsak nem találsz potens segítőtársakat.

    Korábbi hsz-edre:
    "Az elf felsőbbrendűség tény, és nem nézőpont kérdése." - Ehhez képest Lorkhan annak idején igencsak átba...ta Magnust, mint xart a palánkon... ;] Azóta mer kollégák csak sírnak-rínak az elveszett Aetherius sík miatt...
    " A módszereik (a régi ayleideké is), a másokon indokolatlanul gyakorolt dominancia viszont rossz, és innen nézve a Birodalom és Ulfric is igy tett és tesz, csak más utakon, és azzal a fő különbséggel hogy mögöttük nincs egy olyan komoly kultúra és fejlettség ami indokolttá tenné azt." - Nincs kultúra és fejlettség??? Barátom, Skyrimot nem véletlenül hívják az Első Királyságnak! 'Egy 1E143-ban alapított államalakultanak, amely több ezer éve fennáll, nem lenne kultúrája? A Birodalom sem sokkal fiatalabb, megalkotta a saját vallását filozófiáját, mágiarendszerét, amely sok tekintetben nemhogy vetélytársa, de felül is múlja azt amit a mer népek tudnak! A Nine Divines (Tiber Septim kivételével) u. úgy az Et'Ada fenntartókra vezethető vissza, mint az Altmerek hitvilága. Csak az egyes Et'Adák megítélése különbözik "kicsikét".
    "A Nordok és Ulfric esetében főleg nincs helye, mert ők talán Tamriel legostobább, legbarbárabb faja."
    - Miért is? Mert szeretnek harcolni? A legősibb emberi királyság, a legősibb ABC, Bárdok kollégiuma stb stb... Mennyivel jobbak náluk a fák között rohangászó Bosmerek? Mennyivel volt jobb náluk Hadhuul király, az elevenen elégő áldozataival?

    "...de számomra egy szigorú, ugyanakkor nem buta ősi-törzsi, elmebeteg vallásokon és rasszizmuson nyugvó poszt-ayleid Tam-rielle lenne az ideiglenes végszó. ...ezzel kiváltva a valóban igazságtalan rabszolgatartást." -Az én szememben egy diszkrimináción alapuló, teokratikus, igazát tűzzel-vassal kikényszerítő rabszolgatartó társadalom nem ér hajítófát sem. A Birodalom ezzel szemben nem leszármazás alapján értékelte az embereket, hanem értékük szerint. Nem véletlen, hogy történetében volt dunmer császárnő (Katariah), vagy legfőbb hadvezér (Syimmachus) is. Előfordulhatna hasonló a Summerset Isles-en? Költői kérdés volt.

    Kiskornél: Ebben a topicban és máshol is, több ember jelezte igényét arra, hogy a játék hátterét, világát, történelmét jobban megismerjék. Nyilván az fogja ezt elolvasni, akinek igénye van rá. Ez történelem (még ha kitalált is), ami egyeseknek száraz, mások számára izgalmas. Jorus előző hsz-ében elmondta erről azt, amit mondani érdemes. Ha megszületik ez az írás, semmi akadálya nem lesz annak, hogy a hozzá kapcsolódó topicban egy-egy érdekes eseményt, történetet, legendát sok szempontból és részletesen kitárgyaljunk. Ha lesz rá érdeklődő. Amikor kész lesz a szöveg, elküldöm pár embernek, letesztelni, olyanoknak is akik jól ismerik a TES lore-t és olyanoknak is, akik nem. Utóbbiak visszajelzései alapján változathatunk azokon a részeken amelyek nagyon szárazak, vagy nem érthetőek.
    Ami a hiányérzetedet illeti, ennek részben az az oka, hogy a Skyrim már erősen a H&S irányba mozdult el a régebbi TES részekhez képest, és az RPG elemek folyamatosan visszaszorulnak. Erre van igény jelenleg, erre tart a vilg sajnos. A Morrowindet vagy a Daggerfallt meg sem értetted volna a lore bizonyos fokú ismerete nélkül, nem értetted volna a fő történeti szálat, mi miért történik, és ki a fene az az aranymaszkos pacák, akivel a végén le kell küzdeni. Az Oblivion már sokkal lazább, lightosabb e szempontból és a története is jóval laposabb. A Skyrim története kicsit jobb, de minden más szempontból ez már RPG-light, tömegigényekre szabva. Ezzel nem kritizálni akarom, a Bethesdának is élnie kell valamiből, és ha ezt veszik, ilyet fognak gyártani. Márpedig az eladások őket igazolták.
    Egyébként, ha stratégiai elemeket, játékrészt tartalmazó RPG-re vágysz, erősen ajánlom a Two Worlds II.-t.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #11168 üzenetére

    Erről fogunk még eszmét cserélni. A men és mer népek eredetéről, a kezdetekről volt szó az egyik teremtésmítoszokról értekező könyvben, de más régen olvastam, csak holályosan emlékszem. Az biztos, hogy már a legelején konfliktus volt közöttük.

    Ja, hogy így, ez jó ötlet! Volt egy hasonló mod az Oblivionhoz, ha jól emlékszem Nazarian Library névre hallgatott, vagy valami ilyesmi. Volr egy szép épület Imperial City közelében a tóparton, abban benne volr az összes könyv a Daggerfalltól kezdve. Volt hozzá sztori is, de összeakadt egy másik questmoddal, ezért nem toltam végig. A Skyrimba gondolom egy pompás Ayleid-palotát terveznél könyvtárnak. :) Mondjuk forráshivatkozásokat egyelőre nem raktunk be. Nyilván úgy lenne precíz munka, de többszörösére növelné az előállítás idejét.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Lidl

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11171 üzenetére

    Sajnos ini-ket kell buzerálni.
    Bár van egy enb customizer, amivel menüből lehet az ini értékeit állítani (de amint tapasztaltam, nem teljeskörű, és valakinek el is rontotta a beállításokat.)
    ENB Customizer

    De ha ALT+TAB-bal váltasz, akkor tudod állítgatni futás közben is, és visszaváltásnál rögtön látod az eredményt.

    Prosector linkelt egy kis leírást az iniben lévő beállításokra. Az segíthet: [link]

    Lidl

    [ Szerkesztve ]

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Varlaisaran #11194 üzenetére

    Elég macerás lenne. Kapnál egy kis vésőt, kalapácsot, smirglit, aztán mehetnél a hegyekbe márványt fejteni. :DDD

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #11194 üzenetére

    A harmadik képeden az előtérben álló lapos izé az micsoda? Ayleid nyugágy? :D

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Lidl

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11198 üzenetére

    Egy fakir nyugágy :D És mi van a házban? Hány háló- és vendégszóba? Medence van? :)

    Lidl

  • genndy

    addikt

    válasz Varlaisaran #11224 üzenetére

    Kár, ha nem bug és szándékosan így csinálták meg. Nekem ne öldökölje a városlakókat! :O
    Whiterunban nem lehet hogy csak Odahviing miatt lett így megcsinálva?

    szerk: pedig neked lesz igazad, wiki is azt írja hogy megjelenhet városfalon belül is :(

    [ Szerkesztve ]

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • kiskornel

    addikt

    válasz Varlaisaran #11228 üzenetére

    Vazz... mindenki panaszkodik, hogy dögivel jönnek a sárkányok, én meg csak a fészkeken találok. Nem raktok fel valami sárkány+ mod-ot?
    Nekem szinte csak a fellegváraknál vannak (vagy mi a csoda az a hegy tetőn).

    http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

  • genndy

    addikt

    válasz Varlaisaran #11234 üzenetére

    Nekem nem volt vele gondom semmikor. Nemrég vittem végig a polgárháborút, bevettem Whiterunt (azóta már Solitude-t is), és ott van. Szerintem ő eleve a pult mögé termett, ott is nőtt fel, de az biztos hogy soha nem jön ki onnan :DDD Úgyhogy sárkánytámadás se nagyon kéne hogy zavarja...

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • Beerwolf

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11234 üzenetére

    Valamikor azt hiszem estefele elszokott menni a kocsmába inni, nem lehet h épp akkor (odafele vagy visszafele) támadott vmi vámpírcsorda, és úgy gondolta, hogy megment mindenkit és széjjel üti mindegyiket?

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Varlaisaran #11234 üzenetére

    Nekem a vàmpírok kinyírták.

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • Beerwolf

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11240 üzenetére

    Ha nincs fennt a Dawnguard akkor sehol, ez esetben más lehetett a probléma.

  • LÁZ

    addikt

    válasz Varlaisaran #11264 üzenetére

    greenmangaming, innen vettem a dawnguardot 2,5k-ért ;)

    btw a Redguard-ról van valami info, mostanában kéne jönnie, nem? :F

    [ Szerkesztve ]

    insta @laz_papa - ELADÓ CUCCOK (lego halloween special figurák-Toysrus Bricktober 2022) RAZER KAIRA PRO PC/PS5 FOR SZÉL

  • Lidl

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11264 üzenetére

    Ha jól tudom erre a régióra nem forgalmaz(hatj)a a Steam a Skyrim-et.
    Ezért nincs fent sem a játék, sem a DLC-k.

    Lidl

  • LÁZ

    addikt

    válasz Varlaisaran #11266 üzenetére

    vmi okos kitalálta, illetve errefele csak dobozosban árulták/ják, persze 5-6k-ért :W , sztem itt a ph-n hamarabb találsz gift kódot, vagy olyan embert, aki intéz neked. :K

    insta @laz_papa - ELADÓ CUCCOK (lego halloween special figurák-Toysrus Bricktober 2022) RAZER KAIRA PRO PC/PS5 FOR SZÉL

  • genndy

    addikt

    válasz Varlaisaran #11266 üzenetére

    A Bethesda játékainak közép-európai terjesztésére a jogok a Cenegánál vannak. Ő a dobozos verziót forgalmazza, ezért nem veheted meg Steamről.
    Nem igaz, hogy DLC-ket nem vehetsz rá, mert vehetsz, csak azt is a C-n keresztül, nyögvenyelősen, egy-két hónappal később, boltban, dobozosan, drágán (lásd Dawnguard).
    Tehát a C azt akarta, hogy neki is csöppenjen, ennyi.

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • csaba951

    veterán

    válasz Varlaisaran #11286 üzenetére

    De a Dawnguardot legalább meg tudod venni a boltban, még ha drágán is.

    A kiadó másik játékát a Dishhonoredet viszont nem tudod megvenni és / vagy használni magyar nyelven Romániában. És az égvilágon semmi lehetőséged nincs rá a warez verzión kívül, hogy így tudjál vele játszani. De tényleg a warez miatt nem megy a kiadóknak, nem ám a teljesen idióta döntéseik miatt! :W

    De van ehhez a játékhoz dlc is, Karácsony előtt jelent meg. Persze nem nálunk. A Bethesda az első negyedévben tervezi megjelentetni ebben a régióban is. Köszi!

    (#11285) genndy
    Akkor most pillanatnyilag biztosan kifogytak a készletből. De korábban lehetett kapni mind a két helyen.

    [ Szerkesztve ]

  • #57919488

    törölt tag

    válasz Varlaisaran #11286 üzenetére

    Szerintem többet ártanál magadnak. A frissítések, mod-ok vagy bármi ilyesmi... és lehet előröl újra rakni az előtte elmentett mappát :D :))
    Amúgy én 1x megvettem a játékot és azt látom, hogy már inkább érdemesebb kivárni a Goty-t mert olcsóbb lesz azt megvenni mint a DLC-ket külön akár akcióban is (persze egy jó akcióban, vagy GG ügynökök bénázása ;]).

    Más: kb. mikor szokott kezdődni egy beta általában MMO-k megjelenése előtt?

    [ Szerkesztve ]

  • genndy

    addikt

    válasz Varlaisaran #11289 üzenetére

    Mivel a DLC sem más, mint egy .esm meg egy .bsa, ezért úgyanúgy működik mint egy mod. Inkább amiatt aggódnék, hogy a Steam hogyan látja kalóz DLC-t, ad-e érte achit, és emiatt nem szankcionál-e. Úgyhogy én inkább emiatt nem próbálkoznék eredeti játékon virágbolti DLC-vel.

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • Prosector

    addikt

    válasz Varlaisaran #11320 üzenetére

    Engem erdekelne,de abszolut nem ertek hozza.

    Nagyon szeretnek kepben lenni a moddinggal,de azt sem tudom ,mi az az asset ,meg CK... :U

    Jo lenne mast is tudni ,nem csak azt,hogy az enbseries.ini-ben az ambientocclusion-t atirom false-ra :DDD

  • WonderCSabo

    félisten

    válasz Varlaisaran #11343 üzenetére

    Amint írtam, a textúra optimalizációt lefuttatom, értem, hogy nem fog a minőség romlani (bár a readmeben azt írja, hogy romolhat, de nem észrevehetően). Ami miatt tényleg romlik, az a javasolt 1-es pont, hogy minden modból LITE verziót használni FULL helyett. Na ezt nem szeretném egyelőre.

  • Lidl

    senior tag

    válasz Varlaisaran #11362 üzenetére

    Szerintem ilyenkor a rendszer számára felhasználható memóriát akkor is korrekten kellene mutatnia a taskmanager-nek.
    Megnéztem egy másik, hasonló programmal. A Process Explorer-rel. Ez sokkal részletesebb infót ad a futó process-ekről és a leszármazó processekről is. Továbbá még sok más extra is van benne.
    De ez is csak 1.7 GB foglaltságot mutatott és a szabad memória is 3.7 volt (most 4.3 volt a foglalt)

    Max az lehet, hogy task váltásnál felszabadítja a memóriát a TESV.EXE. (Kéne 2 monitor, hogy ellenőrizni tudjam.)

    Viszont a videómemóriátból 1.5-öt lefoglalt (2-ből)

    Na mindegy, ezen ne vitázzunk :)
    A lényeg, hogy Darky-nál sokkal gyorsabban fut már :D

    Lidl

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #11427 üzenetére

    Hé, ne szidd a lengyelpiacot!!! :D
    Nyilván az ideális megoldás az lenne, ha a trailerben látott technikát összeházasítanák egy kitűnő rendezővel, és az én forgatókönyvemmel. :DDD Ócsóér' elvállalnám nekik, 1 milla USD bőven elég lenne... :DDD Olyan forgatókönyvet rittyentenék nekik Tiber Septim hatalomra jutásáról, hogy a tíz ujjukat megnyalnák utána. Van abban a történetben minden, harc, vér, szerelem, árulás az árulás mögött, mágia, istenek, morális dilemmák... :)

    Vistaboy: Majd várjuk a (spoilermentes) beszámolókat! Remélem nem lesz igazad, és lesz single TES játék is a jövőben. Reménykedem ebben, hiszen a Skyrim bombasiker lett (10 milla fölötti eladott példány), irgalmatlan lóvét hozott, míg az MMO mindig nagy kockázat. Biovérnek sem jött be eddig. A Skyrim előtt 1-2 évvel már lehetett tudni, hogy fejlesztik az MMO-t, és többen is pánikoltunk, hogy miatta nem lesz több single, hiszen nem lehet a Bethesdának akkora kapacitása, hogy mindkettőt egyszerre fejlessze, plusz még a Falloutokat is... Tévedtünk, volt rá kapacitása. Szóval remélhetőleg lesz rá a jövőben is. Az is erre utal, hogy nem egyszerűen a 4E-ban vették föl a timeline fonalát az MMO-hoz, hanem visszamentek egy relatíve "üres" időszakra, a Második Birodalom bukása és a Harmadik Birodalom (Tibber Septim birodalma) közötti időre. Ott van közel 300 évük a Redguard történéséig, amivel szabadon gazdálkodhatnak. Szóval én még azért reménykedem. Mindenesetre a legjobb az lenne, ha ez az MMO csak mérsékelt sikert aratna, akkorát, hogy ne fájjon nekik pénzügyileg, de azért ne keressenek rajta sokat. Ez kikényszerítené a single folytatását, hiszen az eddig tojta az aranytojást, rendesen.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #11692 üzenetére

    Nem tisztem védeni őket, de az egész mizéria tutira a mod inkompatibilitások miatt van. Nem véletlen az, hogy a Morro és az Obli modjainál is mindíg kikötik a modderek a readme-ben, hogy csak a legutolsó patch-al működik, és a kiegek kellenek hozzá. A Skyrim esetében is akkor stabilizálódik a dolog, amikor kiadják a legutolsó DLC-t és patch-et, és minden modot ehhez a végső .esm file-hoz fejlesztenek / upgrade-olnak.
    Mindezzel együt az Oblinál is egyértelmű tapasztalati tény volt, hogy a virágbolti stabilabb és kevesebb problémával moddolható, mint a steam-es verzió. Ami nyilván szégyenletes, és nem azt azt telepítőkre nézve...

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Xerxész

    őstag

    válasz Varlaisaran #11822 üzenetére

    Pontosan az általad felvetett problémára használom a SkyRealism - Capacity and Carry Weight modot (tehát már megoldották). A vanilla 300 egység teherbírást csökkenti alap-natúr 50-re, ha nincs rajtad semmi. Ha rajtad van páncél, pajzs és fegyer pedig a kézben, akkor ezek súlya plusz 50 egység (az egyéb kacatoknak) a teherbírásod. Tehát dinamikusan kezeli az értéket.
    Hogy tovább növeld a teherbíró képességedet, gyárts hátitáskákat (Leather Backapcks) és/vagy egyéb oldaltáskákat, hevedereket (Bandoliers).

    Hogy lásd is a sok fegyvert a karakteren:
    Armed to the Teeth

    Arra meg, hogy ne találj mindenhol full extrás daedric meg hasonló cuccokat, a megoldás:
    Morrowloot és Realistic Wildlife Loot and Recipes

    Van még kérdés? :)) :P

    A fentiek szintén mind fennvannak nekem, kivéve az Armed to the Teeth. Az valamiért nem akar menni, szerintem azért, mert módosítva van a skeleton.nif fájlom.

    Nem kell nekem masterüberhardcore szintre állítanom a játékmenetet...elég nekem az adept-realisztikus, hogy kihívás legyen. :)

    [ Szerkesztve ]

  • kiskornel

    addikt

    válasz Varlaisaran #11822 üzenetére

    Ugyanmár skacok... ez egy játék. :) Realisztikus ez-az... köze nincs a valósághoz sehogysem...

    A Draugr Death Overlord meg alapból lvl45 :Y , és csodálkoztok hogy lvl3-on nehéz legyőzni? :F (szvsz ha nem lennének a játékban hibák, amik kihasználhatók, nem is lenne ilyen szinten legyőzhető).

    Meg hát a világ is meseszerű... szerintem úgy a jó, ahogy van. Masteren kell bohóckodni azt kész...

    http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

  • Xerxész

    őstag

    válasz Varlaisaran #11827 üzenetére

    Pakolható szekér is van már...a Dragonkiller Cart asszem ilyen.

    A méretes dologra nincs megoldás. Azért van egyfajta "realitás korlát" a játékban. Én realizmus mániás vagyok, de azért van tűréshatárom. :) Tisztában vagyok vele, hogy a valóságban ennyi mindent nem lehet begyömöszölni semmi olyanba, amit egy ember elbírna.
    Illetve van mégis megoldás: nem viszel magaddal 3 deadric kalapácsot, 4 enchantolt kardot, 2 mágusbotot, 1 kis és 1 nagy főzőedényt, 10*10 féle potiont, egy egész könyvtárat és egy szép nyakláncot sem. :DDD :)) Ilyen egyszerű. Mindenből csak annyit veszel fel és viszel magaddal, amennyit szemre egy ember elbírna: pl. harcosnál 1 nehéz vagy 1 könnyű páncélzat, 1 kétkezes vagy 1 egykezes kard, 1 pajzs, 1 íj mondjuk 20 vesszővel, 1 tőr, 3-4 erős potion, 4-5 könyv, némi kaja, némi pia és némi pénz. Ennyi. Szemre is szebb lesz az összlátvány. :D
    Le kell mondani arról, hogy minden dobozból, minden hullából mindent szart felveszel. Ennyi a trükkje.

    Úgy persze, hogy nincs kihívás a játékban, ha az inventoryban ott van minden szuperfegyver, amiket ellenfélspecifikusan tudsz használni. Menj egy rohadt vaskarddal meg egy vaspajzzsal, könnyű páncélzatban egy sárkány ellen egyedül. Mágia, enchant és egyéb pluszok nélkül. Nem lesz olyan könnyű szerintem. Óriás még rosszabb.

    Én is azért hagytam a fenébe a Draugr Death Overlordot, mert egyszerűen nem bírtam legyőzni. Erősebb, kész. Harcos vagyok, nem fogok mágiát alkalmazni, íjat is csak a jóval komolyabb ellenfelek ellen vagy ha többen vannak. Így is "engedtem" magamnak, mert azért a Tekercseket ellövöm...egyszer használatosak. Meg az enchantot sem fogom hanyagolni. :DDD De alapvetően mágia nuku.

  • Lenry

    félisten

    válasz Varlaisaran #11827 üzenetére

    Nincs olyan hátizsák amibe elfér 2-3 daedric warhammer

    nem találkoztál még Hermione Grangerrel, ugye? :)
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • #57919488

    törölt tag

    válasz Varlaisaran #11847 üzenetére

    Alessia Caro :DDD

    Micsoda emlékeid lehettek róla ha ez így megmaradt benned :C

  • Lenry

    félisten

    válasz Varlaisaran #11864 üzenetére

    pedig meg tudom érteni az álláspontjukat.

    nem kell a hiperrealizmus, de ez meg már olyan szinten polkorrekt, hogy az túlzás. nincs semmi aberráció abban, hogy ha le akarok mészárolni mindenkit, akkor bizony mindenki pusztuljon, az utolsó csótányig.

    milyen játékmenetbeli indok mondja, hogy a gyerekek totálisan sérthetetlenek Nirn világában? nem azért akarom megtenni, mert ezt élvezem, hanem mert nincs semmi értelme annak, hogy nem tehetem meg.

    akkor inkább tényleg vették volna ki innen is a gyerekeket.

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • kiskornel

    addikt

    válasz Varlaisaran #11875 üzenetére

    Ezzel sajnos nem tudok egyetérteni. Ezen az alapon nem kellene játszanod a programmal, hiszen semilyen emberi norma szerint nem elfogadható a mészárlás, meg hogy fröcsög a vér, középkori módszerekkel henteskedik a főszereplő.
    Ez a játék meg erről szól, ezért van. Lényege meg ennyi: kapsz egy küldit -> elmész mészárolni -> kifosztod a helyet -> eladod a zsákmányt -> képességeket veszel, hogy jobban tudj mészárolni. És kezdődik előlről.
    Ha ez nem aberráció, akkor a gyerek karakterek elintézése se lehet az...

    http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

  • Lenry

    félisten

    válasz Varlaisaran #11875 üzenetére

    ugyanmár...

    ennyi erővel az összes, nem megölendő városi sétafikáló NPC-re le kellene tiltani a megölés lehetőségét. mert nem szükséges meghalnia, mert ártatlan, stb, stb.
    annyi a különbség, hogy az ő polygonhalmaza magasabb mesht ad és mélyebb hangú színész adta a hangját, mint a "gyerekekét". semmi más.

    [ Szerkesztve ]

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

Új hozzászólás Aktív témák