Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
-
Vesztor87
senior tag
Durva Mondjuk a 70k amit mondott egy vicc. 10-15-öt adtam volna neki max... De 70...
Csak a biztimet sajnálom hogy meg fog drágulni.Rick4: ahogy elnézem a dolgokat picit benne van ebben a lehúzás is. 35k -ra mondta hogy rájuk borítja az asztalt mert hogy az milyen kevés... Sztem annyira nem, sőt...
-
Rick4
félisten
válasz kovtam #72553 üzenetére
Én a 35K kifizetésén azért erősen elgondolkodnék..Bár sosem volt balesetem, nem tudom a rendszerben hagy marad meg, mert a biztosítónak megtéríti így az ember a kárt, tehát nem lesz baleset miatti kifizetés.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
őstag
Sokan tévhitbe élnek a biztosítókkal kapcsolatban.Azt gondolják bemondanak egy összeget és az fizet mint a katona tiszt,hát nem így van.
Sok biztosító csak számla alapján fizet és a fizetést megelőzően utána jár,hogy az a (fentebb tárgyalt lökhárító) mennyibe kerül.Ha neten talál 35k-ért pont olyan lökhárítót (pl. után gyártottba) akkor a 70-80k-s kamu számlával oda állító páciens 35k-t kap(hat)
Arra kíváncsi lennék,hogy mi van olyankor amikor egy rendőrautó vagy katonai jármű találkozik.Mivel azokon nincs biztosítás és hatósági járművek amiken/amikbe akár több milliós technikák is lehetnek
Az tuti,hogy a rendőrnek jegyzőkönyveznie kell még azt is ha a szolgálatában ráosztott gépjárműnek valami műszaki hibája adódik (pl. egy fényszóró izzó kiégése,stb.)Üdv:Attila
-
Rawulf
őstag
válasz totya694 #72555 üzenetére
A rendőr és katonai járművekre nehéz mit mondani, mert elvileg nagyon drága rájuk a biztosítás és állítólag olcsóbban kijönnek még baleset esetén is, ha nem kötnek rá biztosítást... de a kérdés az, hogy casco-ról vagy kötelezőről beszélünk? Elvileg a kötelező nem kötelező mindenkinek???
Én tuti kötelezném a cégeket, hogy kössenek Casco-t is a járműveikre, mielőtt az alkalmazottaiknak odaadják a kulcsot.
Amikor azt olvassa az ember, hogy a szervizelésen és a casco-n is spórolni akarnak (a dolgozók kárára), akkor azért el kell rajta gondolkodni.
Na meg amikor a busz és/vagy kamion gumijából már kikandikál a fémszál..."Please state the nature of the medical emergency."
-
macilaci78
nagyúr
válasz totya694 #72555 üzenetére
Ez csak azért gond, mert egyrészt az új, először belefingós autómat nem utángyártott/használt elemekkel kívánom javíttatni, másrészt extra költséget jelent, ha a lökös alatt pl valami fém elem, konzol, űanyag rögzítési pont sérült, amire bontás nélkül a szemle, fotózás alkalmával nem derül fény.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
őstag
válasz macilaci78 #72559 üzenetére
Amikor le van véve a lökös akkor is kell fotózni vagy kárszakértő kihívni...
Folyamatban lévő kárügyet menet közben is lehet módosítani(természetesen nem a végletekig)Üdv:Attila
-
Rawulf
őstag
válasz macilaci78 #72559 üzenetére
Annó ismerős járt úgy, hogy az újszerű kocsijába belerongyoltak hátulról és amikor új lökhárítót akart venni, akkor a biztosító elutasította. Azon ment a vita, hogy a kocsija még újnak számított-e vagy sem...
Jó lenne, ha lenne rá valami törvény, hogy mondjuk 2-4 éves korú autóra ne akarjon utángyártott szir-sz*r alkatrészt a biztosító."Please state the nature of the medical emergency."
-
Rick4
félisten
válasz Rawulf #72561 üzenetére
Van törvény, 6 hónapos koráig újnak minősül. Egy 2-4 éves kocsi is lehet újszerű, de attól jogilag még nem számít újnak, tehát van avultatás, ilyenkor vehet újat, de annak csak egy részét fizeti a biztosító, pontosan az avulással arányos részét.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz totya694 #72555 üzenetére
Én soha nem éltem tévhitben, viszont nekem volt már kapcsolatom biztosítóval.
Pár éve leverték az egyik autóm tükrét menet közben, a leverés kimerült annyiban, hogy a tükörlap kiesett, és a tükör burkolata megrepedt.
Persze volt kamera, nem volt kérdés, ki a hibás.
A papírok kitöltése után 2 nappal jött a kárszakértő, odatette a mérőlécet, fényképezett, 10 perc volt az egész. Egy ilyen tükör 5-6 ezresért lehetett venni bontottan, valahol biztosan utánajárt, ennek ellenére másnap reggel itt volt az ajánlat 45 ezer forintról, elfogadtuk, egy nappal később a számlán volt a pénz. Vettem belőle egy tükörlapot 2 ezerért, beraktam, és mentem tovább.Így is lehet járni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Cyrin
addikt
én is jártam úgy, hogy amikor a kamion beletolatott az autóm hátuljába, akkor a biztosítási pénzből az elejét is kicseréltettem, plusz körbe kijavíttattam mindent.
-
Luighi
aktív tag
Hááály,
R16 lemez- v alu felnit keresek Opelre, asszem 5x110, 4db kellene. Ha van valakinek ajánlata, privátozzon plz!
-
Rick4
félisten
válasz Luighi #72567 üzenetére
Einprestiefe, a felni képzeletbeli középvonala és a felfogatási sík közötti táv. Egy régi Vectra is lehet 5X100, meg a tied is, miközben a felni szélesség és az ET szám se passzol. Persze csak akkor igaz, ha neked nem régi Vectrád van, de nem olyannak ismerlek.
De ahogy látom, neked ez olyan misztikus, mint az FBI-nak ET.
Küldd el a verda adatait, megmondom, milyen a rá való felni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
DarkByte
addikt
Nekem is a nyári baleset után fizetett annyit a biztosító, hogy a bontóból, ismerőssel elvégzett javítás után a különbözet pont kapóra jött most az új lakásnál, mikor konyhaszekrényt kellett venni. Ajánlottak egy összeget, bolond lettem volna nem elfogadni.
Az autó értékhez képest akkora kár keletkezett, hogy gazdasági totálkárnak vették a dolgot, hiába volt egyébként teljesen működőképes az autó a behorpadt hátsó ajtó ellenére.[ Szerkesztve ]
-
_Petya_
őstag
válasz DarkByte #72569 üzenetére
Oké, tehát kifizették a gazdasági totálkárt, te a pénz töredékéből megcsináltattad, többit elraktad, ez oké.
Kérdés (főleg azokhoz akik értenek a biztosításokhoz): mi történik, ha újra balesetet szenvedsz, akkor mégegyszer kifizetik a gazdasági totálkárt? És harmadszor, stb? Nincs erre valami korlát?
Másik kérdés: ezt a kocsit javítás után eladod, valaki megveszi aki esetleg nem is tudja hogy már egyszer volt rá GTK kifizetés. Balesetet szenved, GTK. Mi történik? Ugyanaz a kérdés mint fent.
szerk: DarkByte no offense, nem azért kérdezem mert úgy gondolom rossz amit tettél, csak tényleg érdekel, mert ismerősöm is korábban GTK-s kocsit vett
[ Szerkesztve ]
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
DarkByte
addikt
válasz _Petya_ #72571 üzenetére
Egyébként két opció volt, vagy számlásan javíttatom, de ekkor jelentősen drágább a dolog hiszen márkaszerviz vagy egyéb szerviz jöhetett volna szóba. Vagy megajánlott összeg van és ezt elfogadom. Utóbbi mellett döntöttem, már csak azért is, mert nekem kellett az autó (pont akkor kezdődött a lakás intézéssel a papírok sűrűje és folyamatosan rohangáltam) és 3 hétre rá meg volt csináltatva önköltségből, mire a biztosítás összege megjött az bőven 2 hónapon túl volt és nyilván a kevesebb felé törekedtem, hogy biztosan fedje a dolog. Utána lepődtem meg hogy mekkora összeget ajánlottak, mert kevesebbre számítottam.
Egyik esetben sem fizették volna ki azt hogy új autót vegyek, az összeget javításra lehet fordítani. Az autó nem sérült olyan módon ami balesetveszélyessé tenné. Nagy szerencsémre az alvázat, sem az A-B oszlopot nem érte ütés, így tényleg csak az ajtó volt cserés illetve a kasztnin kellett egyengetni. Csak amíg a márkaszerviz borsos áron hozott volna új vagy után gyártott ajtót, addig én bontóból vettem rá ajtót amit igaz át kellett festeni (de a kasztnit amúgy is kellett, így azzal megvolt az ajtó is), de még így is jelentősen olcsóbban kijöttem. És mostanra hogy összekopott nem lehet észrevenni hogy törve volt, nagyon szépen megcsinálta az illető.
Amúgy én is úgy vettem ezt az autót hogy tudtam hogy már törték a bal elejét. Amikor most volt a baleseti felmérés, a fickó a festékvastagság mérővel mondta is hogy az ott már újra volt festve.
Viszont az tényleg jó kérdés hogy ilyenkor többször felmérhetik-e gazdasági totálkárra az autót. Ezt nem tudom.
Én eleve nem értem ebben a biztosító rendszerben hogy miért jó az, hogy ha az én autómat összetörik akkor a túloldal biztosítója fizet ki? Miért nem az enyém fizet ki, és majd ő lejátssza ezt a dolgot a másik biztosítóval hogy milyen kompenzáció történjen? Csak mert így tulajdonképpen nincs választásom, hogy egy balesetben melyik biztosító fog nekem kedvezni vagy épp nem kedvezni. Azzal vagyok köteles tárgyalni aki a túloldalt biztosítja. Logikátlannak tűnik nekem, de elfogadtam már amúgy hogy ez így van és kész.
[ Szerkesztve ]
-
_Petya_
őstag
válasz DarkByte #72572 üzenetére
Én eleve nem értem ebben a biztosító rendszerben hogy miért jó az, hogy ha az én autómat összetörik akkor a túloldal biztosítója fizet ki? Miért nem az enyém fizet ki, és majd ő lejátssza ezt a dolgot a másik biztosítóval hogy milyen kompenzáció történjen? Csak mert így tulajdonképpen nincs választásom, hogy egy balesetben melyik biztosító fog nekem kedvezni vagy épp nem kedvezni. Azzal vagyok köteles tárgyalni aki a túloldalt biztosítja. Logikátlannak tűnik nekem, de elfogadtam már amúgy hogy ez így van és kész.
Igen, és épp ezért az ember KGFB esetén nem is törekszik a legjobb szolgáltatást nyúltó,legkorrektebb biztosítót keresni, egyetlen egy dolog számít, az ár... aztán meg ha tróger cégnél köti az illető, akkor sem ő szív, hanem az akinek kárt okoz
[ Szerkesztve ]
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
bb0t
senior tag
Sziasztok!
Tudtok olyan helyet javasolni ahol kb. 10x15x1cm-es fadarabokat tudnék vágatni? Hársfából kellene.
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
kovtam
csendes tag
Fa-Terem Faárubolt Elég rugalmasan állnak hozzá a problémákhoz...
-
bb0t
senior tag
válasz kovtam #72575 üzenetére
Őket más is ajánlotta csak nem tudom hársfájuk van-e. Köszönöm holnap felkeresem őket.
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
Rick4
félisten
válasz _Petya_ #72571 üzenetére
A GTK szimplán annyit jelent, hogy nem javítható gazdaságosan, a kár utáni javítás meghaladja az autó értékének 75%-át, itt lehet hogy csak gazdaságtalan javítás lett volna, mert egy ajtóra a GTK-t elég furcsának tartom, ráadásul megbontás nélkül valamit GTK-ra venni is furcsa. A horpadt- deformálódott fenéklemez épp mondjuk hozhat ki ilyen végeredményt, de ez a GTK nem azt jelenti, hogy egy autónak vége, csak nem gazdaságosan javítható. Ettől még akár az értéke dupláját ráköltve akármilyen csodaszép verda is lehet belőle, nem az állapot, csak a ráfordított összeg a problémás.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
bb0t
senior tag
válasz macilaci78 #72577 üzenetére
Nagyon köszönöm, nem olyan sürgős! Igen, azért kellene mert faragni szeretnék.
[ Szerkesztve ]
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
Ted_Beneky
senior tag
-
nagyúr
válasz _Petya_ #72573 üzenetére
Eleve szerintem hülyeség, hogy autóra kötsz biztosítást. Jogosítványra kellene. Mi köze van ahhoz, hogy milyen balesetet okozol, hogy milyen értékű autód van. Egy 25 éves Fiat Tipoval (értéke 1 Ft 50 fillér), simán okozol tízmilliós kárt, ha belerongyolsz egy AMG mercibe, míg fordítva max 1 Ft 50 fillér kárt okozhatsz, mégi sfordított arányban fizetsz biztosítást. Sokkal inkább számít, hogy milyen a sofőr. Persze tudom, hogy valamennyire ez is beleszámít, hány éves, férfi-nő, hol lakik, de egyedül annak kellene számítani, hogy okozott-e már balesetet vagy sem.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Rick4
félisten
válasz pilóta #72581 üzenetére
Egy Tipoval nehezebb emberkedni, mint a Mercivel, ergo a lassabb, szabálykövető haladásra több esélyed van vele. Ha Te Tipoval jársz, és kölcsönkapsz egy Mercit, azzal simán ronggyá törheted a fél utcát, mert próbálgattad, és nem sikerült.. Ilyesmire többször volt már példa, ellenben Tipo-s sztorit még nem hallottam.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
nagyúr
Még nem hallotál olyat, hogy egy olcsó autóval nekimentek egy drágának? Akkor biztos nem történt még ilyen...
Meg nem emberkedni kell, elég elnézni egy jobbkezes kereszteződést, vagy belecsúszni hátulról egy lefagyott úton a fennmaradt nyári gumival...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Rick4
félisten
válasz pilóta #72583 üzenetére
LEhet, hogy volt ilyen, de a biztosító nem egyedi eset alapján állapítja meg egy célcsoport éves díját.
A biztosító bizonyos közösségeket képez egyes autós (és persze minden más vonalon is) csoportokból. Ennek a 200 éve használt felosztó- kirovó rendszernek az a lényege, hogy ki tudják számolni előre, bizonyos tulajdonságok szerint azonos csoportokba tartozó emberek egy adott időszak alatt mennyi pénzt fizetnek be, és abból mennyi pénzt kell majd kifizetni a károkra.A biztosító emberei szerint a Tiposok valamiért kisebb kockázattal járnak, mint a 100X drágább, 20X erősebb autóval közlekedő Mercisek, amennyiben történt is ilyen Tipo-s eset, és éves szinten pl 4 Tipos okozott balesetet, ezzel a biztosítónak 2M Ft kárkifizetést okozva, addig lehet, hogy 8 Mercis csinált 5M Ft kárt, tehát a merciseknek többet kell befizetniük. (nyilván nem az autógyártó, hanem a lőerő- évjárat, az üzembentartó lakhelye lesz döntő, de a Tipo- Merci példa pont jó)
Na pont ezért van az, hogy a drágább, erősebb autó általában többet fizet.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz macilaci78 #72585 üzenetére
Nem, mert nem a jogosítványra adják a biztosítást.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
macilaci78
nagyúr
Télen csúszós úton 30 km/h-val is bele lehet rongyolni egy másik autóba, az oldalát az elejétől a végéig megjelölve... Pont egy 25 éves Tipon lesz legalább egy Bridgestone szintű téligumi, és fejlett vezetéssegítő rendszer...
Jegyzem meg: nekem semmi gondom a jelenlegi rendszerrel, nem is arra tervezek, hogy balesetet szenvedek, vagy okozok.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nagyúr
válasz macilaci78 #72585 üzenetére
Nyilván a bonus-malus rendszer itt is él, tehát 0-ról kezdesz, és a balesetek vagy balesetmentes évek arányában nő vagy csökken a díj. Pont mint most, csak nem az autóra, hanem a jogsira. Hiszen nem az autó okozza balesetet, hanem a sofőr. Ha van egy idióta, aki folyton balesetezik és átül egy másik autóba, akkor az azzal is balesetezni fog, függetlenül az autó értékétől...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Rick4
félisten
válasz macilaci78 #72588 üzenetére
Tehát egy garantáltan balesetmentes friss jogosítványra olcsóbb a biztosítás, mint egy 20 éves, a 20. évben balestezett jogsira?
Semmi feltételes mód nem volt beleszőve.
Pilóta: És ha van egy jó sofőr, akkor az erős autó még mindig túlzott kockázat marad.....
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
macilaci78
nagyúr
válasz pilóta #72589 üzenetére
Persze, a baleset a sofőr hibája, de az eredője lehet pl műszaki eredetű is. Pl a virslire kopott nyári gumi télen. Persze, a sofőr a hülye, hogy ilyen kocsi volánja mögé ül, de például cégató esetén egy alkalmazott nemigen pattoghat ilyesmin.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bb0t
senior tag
válasz macilaci78 #72577 üzenetére
Te vagy az utolsó reményem, a debreceni utcában nem volt, csak bükk, az meg kemény.
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
nagyúr
válasz macilaci78 #72591 üzenetére
Virslire kopott gumi lehet olcsó és drága autón is. Ráasásul a drágán kisebb eséllyel...
Ahogy írod, ez pont a sofőr hibája. A cégesnél is.
Elenyésző a műszaki hiba miatti balesetek száma az óriási számú sofőrhibából eredőhöz képest.Aki él és nem boldog, az téved!
-
macilaci78
nagyúr
válasz pilóta #72593 üzenetére
Akkor közelítsük meg másik oldalról: az autó tulajdonosán tudják leverni a kárt, elvégre ő biztosan egy vagyonos ember: autót birtokol és tart fenn.
Januárban a cégnél az én seggem alá is nyári gumival szerelt autót akartak adni egy hannoveri utazáshoz, kértem, hogy cseréljék le, meg is tették. De nem mindenhol ennyire nyitottak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nagyúr
válasz macilaci78 #72594 üzenetére
De milyen kárt akarsz leverni? Pont ezért kell a biztosítás, hogy ne a tulajdonoson kelljen leverni, hanem a biztosító fizet. Pont ezért kötelező, hogy legyen, aki helytáll akkor is, ha a károkozónak nincs pénze a kártalanításra...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
tisn
addikt
válasz Ted_Beneky #72596 üzenetére
gyertyamosban
-
Doggy dog
senior tag
válasz Doggy dog #72515 üzenetére
Ha már biztosítás.
Meg van az ember!!!
Be is ismerte,zsebből szeretné intézni,ha nem olyan drága.
Biztosítósomat nem érem el,hogy mennyit szokott általában fizetni a biztosító? És mennyi lenne,ha magán emberként le szeretném fújatni az ajtót?APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Rick4
félisten
válasz pilóta #72595 üzenetére
Ez a dolog dőlne is, ha a Te álláspontod szerinti dolog lenne bevezetve.
Akkor ugye a tulajdonoson miért kellene bármit leverni, ha az autót kölcsönadta akárkinek? Akkor nem ő volt a károkozó, hanem valaki más, van bizti, de mi alapján képzik a csoportot?
Ha a jogsira szól a biztosítás, és valaki csak évi 400km-t vezet, mert jogsija van, de autója nincs, és pl évente 2x mennek el a rokonokhoz, és akkor pont ő vezet, az évi 400 km mellé nem társul baleset, de tapasztalat sem, viszont az évek telnek. Milyen módon lehetne tudni, hogy mennyit vezet? Sehogy... Cserébe az autónak ott vannak a paraméterei, a paraméterek alapján a megalkotott csoport meg valamekkora bevételt, és valamekkora kiadást fog produkálni. Akkor most mégiscsak az a jó, ha az autóra van a bizti kötve, nem?Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Doggy dog #72598 üzenetére
Az még nem biztos, hogy csak fújatni kell. Nem a biztosítóst kell kergetni, hanem egy kárfelmérőt, vagy karosszériást..
Az, hogy te most látsz egy húzást, még lehet más, nem látható baj. Meg kell mutatni szakembernek, ami ad rá egy árat, ezalapján eldönti a fószer, hogy zsebből, vagy sem.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...