Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz Pickit3 #70219 üzenetére

    Nem kicsit bajos az olvasás alapján történő értelmezésed. Azt írtam, 235 liter a csomagtartója, ez gyári adat, meg azt írtam, hogy 35 liter a pótkerék, ezt én számoltam ki a gyári kerékméretből. Biztos őrületesen sértő, főleg egy ignis tulaj számára, hogy beírom a gyári adatokat.
    Ez mondjuk annak fényében, hogy előtte is hogy értelmezted az írásomat, egyébként egyáltalán nem meglepő. :D
    2x megkerüli a gázosomat? Hát ez még rosszabb, mint a többi értelmezés, ugyanis nincs gázos autóm.
    Az alacsonyabb üzemelési hőmérsékletet már kétszer elővetted, de rajtad kívül ezt senki se hozta szóba, tehát ha még mindig emlegeted visszaolvasás, hivatkozás, linkelés nélkül, akkor egyre inkább bebizonyosodik a félelmem, hogy veled nagy baj van. Én az égés terjedési sebességéről beszéltem, ami egy egészen más fogalom, mint amiről te zagyválsz már másodszor, a kettőnek az égvilágon semmi köze egymáshot, és ahogy olvasgatom itt, neked se sok közöd van a belsőégésű motorokos. A 90°C tudod mi? Az a termosztát nyitási hőmérséklete. És ettől te mindjárt azt hiszed, hogy a motorban is 90°C van, meg a hűtőben is? :D .
    Fizikaórán merre járak a gondolataid? A sebesség mértékegysége a m/s, a hőmérsékleté °C, nagyon különböző dolgok. De egy Ignisesnek joga van összekeverni. :D
    Minek válaszolgatnék neked privátban, mikor még azt se érted meg, amit itt írok? :D Dede lássa csak mindenki, hogy miket beszélsz össze vissza. :D Ez se válasz, inkább csak mások számára is egyértelműsítés, hogy én mit olvashatok tőled. :D A rólad alkotott véleményemet persze megtartom magamnak. :R

    Maci: Skodákból sok sok ezer jött ki úgy, hogy gyárilag gázos volt, de lehet kapni Renault, Dacia, Vw modelleket is úgy, hogy gázzal dolgoznak. Gondolom neked nem kell magyarázni két fogalom közötti különbséget, meg azt se, hogy az lpg-vel tartósabb lesz a motor.... ;)

    A régi szívós rendszerekkel se volt gond, ahogy a karbit is el lehetett tekerni, úgy a reduktort is el lehet, ma ez nem így működik, a gázcomputer a benzines jel alapján tolja a gázt, a kipufogógáz tisztább, mint benzines üzemben, ezáltal kevésbé terheled a környezetet, tovább bírja a katalizátor, a már említett lassabb égésterjedési sebesség miatt a forgattyús rész is tartósabb, és a kokszolódás elmaradása miatt is kevesebb a probléma. Az ok egyszerű, maga az lpg normál hőmérsékleten és nyomáson légnemű, vagyis szilárd részecske egyáltalán nincs benne, a felépítése is egy elég rövid láncú szénhidrogén, tehát könnyen éghető, a nagy részéből széndioxid és vízpára keletkezik. Emellett a tárolása egy bizonyos km hatótávhoz képest nem igényel különösen erős tartályt, hiszen csak 10 bar nyomás alatt van a rendszer, és 7-8 kilónyi tömegből 100km megtételét meg lehet oldani. Ehhez képest a benzin jóval drágább, a dízel szennyezőbb, és a motorikus oldal bonyolultabb, a cng pedig problémásabb, és a tartály űrtartalom ugyanakkora hatótávnál sokszorosa,a 200 bar nyomás meg szintén lehet problémásabb. Egy jelenlegi modern gázrendszer szervizigénye kb annyi, hogy új reduktor 200 ezrenként, kb 20 ezerért, meg kétévente műszaki előtt 4 ezerért egy gázbiztonsági szemle.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák