Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz fokukac #3535 üzenetére
viszont el kell, hogy újságoljam, hogy új városi negatív fogyasztási rekordot döntöttem...
9,3 liter. tél van, és csak 5 perceket mentem vele a városban (még olyan igazi dugó se volt benne), és a sok hidegindítás miatt ennyit evett. Nem volt ideje bemelegedni...
nyáron ugyanilyen használattal kb. 6,5-ből, 7-ből elmentem.
8 fölé városban télen sem mentem eddig soha. na mindegy.
ez már majdnem annyi, mint apám bmw-jének a fogyasztása...
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
ne haragudj, milyen magas fordulatszám?
ötödikben, padlógázzal kb. 4200-4300 a fordulatszám, és akárhogy nyomod, feljebb nem megy, nincs már elég nyomaték a gyorsuláshoz.
semmi fogyasztás-korrigáló szakasz nem volt, budapest-szeged, oda vissza, még az m0 előtt egy útlezárás is volt, fél óra araszolással, és időre mentünk, be kellett hozni. pont 7-re jött ki.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
''Van egy nőszemély a képen , a háttérben meg suzukik, és valahogy a kettőt ildomosabb nem egy ''lapon'' említeni.''
hát b+, akkor retusáld ki magad a képről.
ez annyira gyenge volt, hogy nagyon.
nem gondolod, hogy jobb lenne hanyagolnod ezt a topicot, ha már úgyis ''ildomosabb nem egy lapon említeni'' a szuzukikkal...?
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
miért lenne jobb?
azok a fogyasztásbeli és kibocsátási adatok, amiket itt felhoztál, az autó tömegén és légellenállásán múlnak.
az ignis egy nagy bumfordi nem áramvonalas karosszéria, nagyobb is, mint a swift, persze, hogy többet fogyaszt.
lóerőben meg nyomatékban meg jobb a vvt,
nem is beszélve a nyomatékgörbéről.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
jajj, ne hasonlítgassál már minden a szamarához...
meg egyébként is, a szamaráról nekem nem a tágasság jut eszembe (igaz nem ma volt, hogy utoljára ültem olyanban)
egyébként a mai kocsikban már olyan bonyolult beállíani az üléspozíciót, hogy lehet, hogy tényleg az tréfált meg, hányféle paraméter van...Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
úgy bírom, amikor kötekedsz.
1, itt a sajtóközlemény a statisztikával, tessék : 2007 első félévében a termelés 86%-a ment exportra, ami 100 ezer darabot jelent, és ez szétoszlik Európában.
2, azt pedig különösen nagyon kedvelem, amikor a saját szubjektív tapasztalataidat vetíted ki a világra... jó, hogy voltál a horvátországban, de az nem a világ. képzeld, én meg még oslo-ban is láttam norvég rendszámú buzukit, sx-et, swift-et, de még ignist is. szóval azért, mert Te még nem láttál külföldi rendszámú suzukit, még lehetnek, nem gondolod?
3, ez nem a koreai csodaautók topicja, bár tudom, hogy te a beépített marketingesük vagy, én életemben nem vennek pl. kia rio sedant. bocs
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
most az enyém is 7 és felet evett, fene a torkosságát.
mondjuk siettem vele szegedre, de a kaminok miatt nagyon nem sikerült összehozni az egyenes vonalú egyenletes mozgást (mindig kijött elém valaki 80-nal, ergo fékezés anyázás, utána gázadás megint, és ez 5 percenként egyszer biztos.)aztán volt még 100 km pesti közlekedés, dugó, hidegen indítva, kis távokra.
ennél sokkal jobb szokott lenni a fogyi.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
az úgy működik, hogy rá kell ütni egy bazinagyot, és utána ég tovább.
a szervizes mutatta nekem. aztán égett egy ideig, aztán megint nem,
aztán már hiába ütöttem, nem volt semmi eredménye, aztán eltelt egy év, aztán gondoltam, újra megpróbálom, és tényleg újra működik 8,5 éves a kocsi.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz Viktor0610 #5129 üzenetére
hát azért ezt gyaníthattad volna, hmm.
14 év alatt 65 ezer? mennyi is az évente?Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
nem kell elhinni, de attól még igaz. Mondjuk, hozzá kell tenni, hogy nem magyar benzinnel volt, hanem egyszer szlovák, egyszer pedig lengyel benzinnel.
Ugyanezt figyeltem meg az osztrák benzinnel is: kb. 20%-kal kevesebbet kért belőle az autó, csak ott ugye autópályán mentünk, ezért nem volt ilyen alacsony a fogyi.
A katalógus-adat egyébként 4,8 l 90 km/h-nál.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Most komolyan ezen akarsz vitatkozni velem?
útszakasztól, gumitól, vezetési stílustól és benzintől függ. Minden ilyen rekordom külföldi benzinnel történt, olyan helyeken, ahol nincs autópálya, de vannak pl. hegyek (ergo sok a motorfékes szakasz), mondjuk azért a hegyekbe fel is kellett előtte menni (és volt benne kamionok előzgetése is). Ja igen, és szlovákiában akkoriban még a városban is mindenki 80-nal ment. Tehát nagyjából azonos volt a sebesség.
Amúgy pedig tényleg nagyon sok függ az egyéni stílustól, én a család 2 literes mazda 6-osát is elvittem 6,5 literből (nekik 10-et fogyasztott).Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
a forgalomtól függ, meg attól, hogy mennyire tudod tartani a tempót.
Nekem 120-nál olyan 5,5 körül eszik, ha nem kell sokat fékezgetnem, gyorsítgatnom. (pár évvel ezelőtt mentünk az Adriára, éjjel, ott ez jött ki hosszú távon)Viszont, mióta ennyi a kamion az utakon, azóta sajnos ez egyre nehezebb, mert a külsőben 90-nel mennek a kamionok, belül meg 150-nel az őrültek.... ha nagy a forgalom, és cikk-cakkozni kell, gyorsígatni-lassígatni, olyankor 6 liter fölé megyek sajnos, a negatív autópályás rekordom 7 liter.
Érdekeseségképpen, tavaly Zell am See-ből hazajövet, az osztrák autópályán (osztrák vezetési kulktúrával), osztrák benzinből ugyanilyen autópálya tempónál ~5,1-es fogyi jött ki, ~750 km-t mentem egy tankkal.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
képzeljétek, ma megtörtént a lehetetlen: A 13 éves Suzukim megadta magát, és nem indult, de még csak meg sem forgatta a motort: schlusszkulcs forgatásra csak egy kattanás, és se kép, se hang...
kénytelen voltam ott hagyni a bolt előtt....
Mitől lehet ez a hiba? mondom, be se forgatja a motort, hirtelen jött,minden előjel nélkül. Ha az akksi merül le, akkor még be szokta forgatni.
esetleg indítómotor? gyertya? generátor?Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz lakisoft #9271 üzenetére
szia,
Igen, az akksi idős, most télen volt 4 éves, de még símán indult a -20 fokban... nekem télen szoktak tőnkremenni az akksik, nem nyáron :-)
meg előjele sem volt.
délután még pöccre indult, aztán hazajöttem (kb. 10 km], megálltam a lakástól 500 méterre a bolt előtt, és mikor 10 perc múlva mentem volna tovább, már se kép, se hang.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
Géza, a régi swiftem 4,3 literes fogyasztással hozott haza Ótátrafüredről... :-)
13,5 liter 314 kilométeren :-)Ezzel már majdnem megközelítettem a 10 évvel ezelőtt felállított egyéni csúcsomat :-)
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz karakpecze21 #9702 üzenetére
hi! én 2006 óta hallom a régi swiftemen.
Nekem is azt mondták az autós topicban, hogy ez kinyomócsapágy lesz...
De - azon kívül, hogy én is minden neszt észre veszek, és idegesít - azóta sincs semmi baja, pedig mentem azóta 77 ezer km-t, szóval ne aggódj.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
grat!
mid volt, vagoner v. régi swift?félévente egyszer én is gondolkodóba esem, hogy el kéne már adni a régi swiftem (pont 13 éves), de semmi gond nincs vele, alig eszik, elvisz a-ból b-be,
(már azon kívül, hogy igénytelen műanyagból van és zörög, illetve, ha karambolozom, meghalok)Ui. a legjobb az, hogy már pár éve szinte nem is amortizálódik az értéke
apám bmw-je félévente veszít annyit az értékéből, mint az én autóm értéke...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
szerintem inkább az számít, hogy az ignis minden, csak nem áramvonalas, az sx4 pedig ~150 kilóval nehezebb.
Amúgy síma országúton próbáltad már a Splash-t? Ott mennyit eszik, hogy viszonyul a 4,5 literes katalógus-adathoz?
thx[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
én teljesen egyetértek, és nem csak a hibalehetőség miatt:
kerregnek, kattognak, füstölnek, okádják a kormot (és a mikro-koromszemcséket, amik ugye a részecskeszűrőn is átmennek), az NOx kibocsátásuk pedig a többszöröse a benzinesekének.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
válasz Motion_Blur #9914 üzenetére
ennyit eszik a swift2?l
mondjuk, lába válogatja.
ékes példa rá a keresztanyám első szériás mazda 6-osa, amivel a család 10-11 literrel közlekedett, én meg elmentem vele 6,5 literes fogyival Szegedre, meg vissza.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Sziasztok!
Hétvégén voltam a Balatonon a régi 1,3-as swiftemmel, és arra lettem figyelmes, hogy amikor kb. 100-110 körüli tempónál, jellemzően 4-ik fokozatban, 3000 körüli fordulatnál nagyobb gázt adok (pl. előzésnél, vagy pl. az érdi emelkedőn), akkor eléggé rezonál a kocsi.
Persze, amúgy is szokott egy picit, de most tényleg sokkal jobban elkezdte, de mondom, akkor, amikor nagyobb teljesítményt ad le a motor.
Ha benyomom a kuplungot, akkor erőteljesen visszaesik a rezonancia.Ez vajon mitől lehet? Motor? Váltó?
Azért aggaszt a dolog, mert szombaton mennénk az Adriára...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Helló!
Swift III 1,2-es motorjának a fogyasztásáról van valakinek tapasztalata..?
Mi az átlag, mi a rekord?
kíváncsi vagyok.Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ubuntu Linux
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Milyen videókártyát?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Filmvilág
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Azonnali processzoros kérdések órája
- További aktív témák...