Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
válasz szabonagyur #40439 üzenetére
Szia, amennyire tudom, az 1.3-asokban egy robotizált kézi váltó volt elérhető (köznyelvben bohócváltónak hívják, elsősorban a franciák szerették/szeretik ilyennel kínálni az autóikat, ami egy kicsit kevésbé komfortos váltásérzetet ad), ami a lemez alatt lényegében egy sima kézi váltó. A kézi váltó választókarja helyett egy elektromotor rakosgatja a sebességet, a kuplungot is ő kezeli, ezért aztán kicsit kevésbé kulturált élmény, mint egy hagyományos automata. Betegségeiről nem tudok nyilatkozni, de amennyire tudom, nem is nagyon volt utána se elérhető ilyen, szóval nem hinném, hogy a legjobban sikerült váltó a világon.
Az 1.5 motorhoz adták a hagyományos automata váltót, az egy nagyságrenddel kényelmesebb, és nagyon nem tudok semmi kirívó bajáról. Ha az előírt olajcserét megkapta, akkor nem szokott gondjuk lenni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz jézusom #40901 üzenetére
Akkor kezdjük az elején, neked 4x114,3-as osztókörű felni kell. Ha most van 13 colos nyári gumid, akkor érdemes 13-as felnit venni, és akkor mehet rá a mostani gumi. Ha gumit is kell venned, akkor érdemes lehet elgondolkozni (pusztán esztétikai okból) a 14-es felnin, de arra számítanod kell, hogy a legtöbb, ami kapható, az sajnos csak nevében könnyűfém, általában nehezebbek a 13-as acélfelninél. Persze vannak kivételek, de ahogy csökken a tömeg, úgy nő az ár. Használtan pedig érdemes venni, sőt, főleg úgy fogsz rá találni, szerencsére akárcsak autóból, hozzá való gyári felniből is elég nagy a választék.
Jófogáson, facebookos suzukis adásvételes csoportokban érdemes körülnézni. 13-asból ilyen 25-30 ezer Ft körül találni gyári szettet, 14-esből változó, az Enkei gyártott hozzá tényleg könnyűt, abból 50 ezer Ft alsó hangon a szett. 15-ös nem biztos, hogy érdemes, bár sokak szerint nem néz ki rosszul, azért ott már jelentősebb a tömeg növekedése, bár vannak, akiket ez nem zavar. Átmérőtől függetlenül egyébként max. 6 col széles felnit érdemes beszerezni, és az ET száma legyen 35 vagy nagyobb. Az agyméret 60 mm, ha ennél nagyobb, akkor lehet bele venni központosító gyűrűt, amivel fel lehet rakni, kisebb ne legyen, mert akkor esztergálni kéne a közepét, ami nem túl egészséges manőver.
Amit meg villifog linkelt, azt nálunk Ignisként forgalmazták, tök más autó.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz jézusom #40907 üzenetére
Ha 2002-es, akkor ez a fajta Swifted van, erre 4x114,3 kell:
A képen pont a gyár 13-as OZ felni van, ez nem igazán nehezebb a gyári lemezfelninél, általában amit kínáltak gyárilag is hozzá, azok nem nagyon nehezebbek, ebben a méretben főleg, illetve a gyári 14-esek sem olyan nehezek. Az utólagosak közül, amit mondjuk ha bemész egy nagy gumishoz, és ki vannak náluk állítva esetleg, azokból viszont jól meg kell nézni, mit vesz az ember, mert némelyik nehéz, mint a sár, főleg az olcsóbb.
szerk: hopp, a kép lemaradt
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Nekünk ezt elemcsere után csinálta 2007-es Swift, szintén kulcsnélkülis, a megoldás nagyon drámai volt. Apám vett egy talán duracell elemet egy órásnál és azt rakta be, azután kezdődött a gondja. Márkaszervizben kapott egy gyári (!) elemet, azután abbahagyta a hülyéskedést. Ha nem a saját szememmel látom, nehezen hiszem el, de nekünk azóta is jó.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz vzsryl #42386 üzenetére
Maga a hajtás nem ugyanaz, a S-Cross/Vitara elektronikus vezérlésű és van módválasztó kapcsolója, a Swifté egyszerű viszkókuplungos megoldás, és kb. ugyanazt tudja, mint a Vitaráé Auto módban. Vagyis addig, amíg az első kerekek nem pörögnek ki, addig csak azok hajtanak, amikor kipörögnek, akkor kerül hátra is hajtás. Nekem egy három generációval ezelőtti Swift volt sokáig, ugyanezzel a viszkós összkerékhajtással, arra, amire te használnád, szerintem bőven elég.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #42769 üzenetére
A viszkót ízlés (és pénztárca) szerint le szokták hegeszteni, vagy egy közdarabbal helyettesíteni, az első féltengelyeket meg ki szokták venni és ledugózni a helyét. Minden megoldható, és azért az országban pár helyen megoldják ezt már
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #42777 üzenetére
A lehegesztés szerintem sem az, a helyére gyártott közdarab azért már nem felétlten háztáji megoldás. Itt Veszprémben van egy srácnak egy Sedan így megoldva, és egy újabb Swift Sport 1.6-osa van belerakva, driftel, szlalomozik, pályázik vele, és bírja mind a hajtás, mind a motor
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
válasz ncc1701 #42950 üzenetére
Akkor én jövök egy példával. Asszony Hondáján négyévszakos volt, és az esetek 97%-ában jól is működött. De volt, hogy a hegyekben jártunk, frissen hullott és lejárt hóban, és mivel automata, nem volt annyira egyszerű közlekedni vele néhol, megfordulásnál pl. kifejezetten kellemetlen volt. Nyilván manapság egyre ritkább ez a hóesés, de mi nem a legsíkabb területen lakunk, se nem nagyvárosban, és néha napokig nem takarítják az utakat. Mivel én viszonylag sokat vagyok távol otthonról munkámból kifolyólag, ő meg pici gyerekkel mászkál, illetve ha kirándulunk vagy elutazunk, akkor is az ő autóját használjuk, lecseréltük két szettre, én azért nyugodtabban hagyom otthon őket így.
Szerk: de az én munkámba járós Swiftemre (hű tényleg, még be se mutattam az újat) most veszek négyévszakost, csak hogy teljes legyen a kép
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz zsolti1 #43271 üzenetére
A fordítás elég gyengén sikerült, ez a hibakód a kormányszög-szenzor kalibrációjának a hiányát jelenti. Így hogy gyújtás ráadásakor jelenik meg, erősen gyanakodnék egy gyengélkedni kezdő akkumulátorra. Nem indít mostanában nehezebben? Volt már cserélve tudomásod szerint, vagy még a gyári akku van benne? De az is lehet, hogy valami testhiba, vagy akár valami biztosíték ment ki, ami miatt áram nélkül elfelejti a kormányszög-szenzor a kalibrációs értéket.
Az meg, hogy elindulás után eltűnik, azt jelenti, hogy sikerül magát kalibrálnia, így is van a szervizkönyvben is leírva a kalibrálás menete. De mindenesetre érdemes lenne hozzáértővel megnézetni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz zsolti1 #43274 üzenetére
Akkor egy nyolc éves akkuhoz gratulálok, és még a tél beállta előtt javaslok egy cserét, mert az első hidegebb napon csak egy kattanás lesz az indítás helyett, és ez általában pont akkor történik meg, amikor a legfontosabb lenne kocsival menni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #43275 üzenetére
Ha 175 széles gumit szeretnél rá télire, akkor nagyjából mindegy neked, hogy 5, vagy 5,5 széles a felni, de még a 185-öst is fel lehet rakni a keskenyebbre, bár elég furán fog kinézni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #43320 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint nem tőcsavaros, hanem sima kerékcsavaros a legújabb Swift is, szóval nem anyát kellene venned hozzá, hanem tőcsavart. De ha gyári alufelni van rajta, amivel kijött a szalonból, és gyári lemezfelnit veszel, akkor elvileg a kúposságuk ugyanolyan, szóval gond nélkül fel lehet rakni mindkét felnit ugyanazzal a csavarral. Az előző két generációnál legalábbis így van, erősen meglepne, ha itt változtattak volna egy nagyot.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz -=Vacsek=- #43837 üzenetére
Automata klíma, kulcs nélküli indítás, ülésfűtés, Bluetooth, tempomat, hátsó elektromos ablakok. Ezek a főbb dolgok. De ha hirdetést nézel, a kereskedők 95%-a nem tudja, mit hirdet 🙂
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz -=Vacsek=- #43843 üzenetére
Mondom, sokan nem tudják, mit hirdetnek... A felszereltségi szinteket meg nem jelölik az autókon a 2005-ben kiadottak óta.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz -=Vacsek=- #43849 üzenetére
Ezt eddig nem mondtad, szóval félre sem érthettem 🙂 Na de majd most: hol van a neve mögött, a lízingszerződésben? Vagy az autón a Swift felirat mögött?
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz -=Vacsek=- #43853 üzenetére
Akkor vagy nem tudták, mire szerződtek, vagy volt valami okosítás a háttérben... Esetleg rossz sorra kattintottak, amikor a szerződést készítették.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz bododani #44635 üzenetére
Az én korábbi Swiftem már átesett ezen a problémán, én akkor elég jól körüljártam a lehetőségeket.
Nem minden évjáratú G13BA motor érintett, csak '99-2000 körül volt ez a gond, a legalsó gyűrű hornyában van egy hasított bevágás, aminek a belső széle mentén indul el a repedés, ami miatt letörik egy darab a dugattyúszoknyából. Ezt javították később, szóval elvileg egy 2001-es ilyen motoros autóban már nem lesz ilyen probléma, de ugye ki tudja, meddig tartott ki a régebben berendelt készlet. A G13BB hengerenként négy szelepes, más dugattyúkkal rendelkezik, szóval az biztos nem lesz jó neked.
Attól függően, hogy mire használod az autót, mennyit tervezel menni vele, mikor akarod eladni, mennyire volt súlyos ez a dugattyútörés (egyben maradt-e a gyűrű, belemart-e a hengerfalba a törött darabja, stb.) és persze hogy a karosszéria milyen állapotban van, több lehetőség is adott.
- Hagyhatod így is , általában ha régóta kattog, és megy, akkor nem sérült a szoknyadarabon kívül semmi a motorban, mondjuk az olajszintet érdemes figyelni, de persze valószínű, hogy tele fogja nyomni olajjal a katalizátort, és nem fog átmenni a környezetvédelmi vizsgálaton, meg feleslegesen sok olajat fog fogyasztani, szóval ez nem igazán opció.
- A legolcsóbb, hogy egy bontott dugattyúval kipótolod a keletkezett űrt, ezt kb. 10-15 ezer forintos anyagárral (bontott dugattyú, új hengerfejtömítés), és szerintem nagyjából ugyanekkora munkadíjjal (ez utóbbit nem tudom, én magamnak csináltam) számolhatsz, de ez csak átmeneti megoldás lesz, biztos hogy lesz gondja hamarosan, hogy nem síkoltattad levétel után a hengerfejet (ez ugye plusz költség), és benne van az is, hogy a bontott dugattyú se bírja sokáig. Kiegyensúlyozatlansági gondoktól én nagyon nem félnék, nem Lada ez, hogy 30 grammok legyenek a szerelt hajtókarok között, egyébként ha adott a lehetőség a bontottak közt válogatni, van jelölés a hajtórúdon és a dugattyún is, keress egy ugyanolyat, mint ami kijött.
- Vehetsz másik motort bontóból, ez esetben a '96 előtti lemezfedelessel könnyebb biztosra menni, de nem 100%-ig kompatibilis a két motor, szóval gyakorlott szerelő kell hozzá, hogy gond nélkül bemenjen. Nem vészes amúgy a különbség, szóval nem lehetetlen feladat. Egy jó állapotú motort mondjuk 50 ezer forintért adnak, lehetőleg injektorral együtt vedd meg, mert a '96 utáni Bosch injektorok nem éppen jó hírűek, plusz ugye a munkadíj.
- Felújíttathatod a mostani motorodat, de ez jó eséllyel új csapágyakat, motor kopottságától függően sok gépmunkát, és még több pénzt jelent, viszont a most kapható új dugattyúk nem fognak eltörni, így ez a gond kizárva. Viszont itt alsó hangon számolhatsz 150 ezer forinttal, és ez még lehet több is, szóval ez leginkább akkor érheti meg, ha az autód amúgy egyben van (csúnya állapotba tudnak sajna 20 éves korukra kerülni, és a legrosszabb, hogy sokszor nem is látszik, hogy a nyúlványok el vannak rohadva, mert van rajtuk 3 réteg alvázvédő, ami ápolni nem ápol, de legalább eltakar), és mondjuk sokat mész vele egy évben, mert munkaeszköz. Vagy akkora erős érzelmi kötődésed van, hogy úgyse adod el sohasem, olyankor a legdrágább se túl drága
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #45624 üzenetére
Hát én eluntam a keresgélést, tavaly szeptemberben, miután nem találtam hónapokig egy értelmes 1.5 vasaló Swiftet értelmes áron, megvettem egy 250 ezret futott kettes vasalót, 1,3 millióért, és azóta se bántam meg. Amikor megjelent, nekünk már megvolt a 2007-es vasaló, elmentem, és kipróbáltam, és bevallom, egy kicsit megremegett a lábam. Én szerettem, és szeretem is az erős autókat, volt is szerencsém hozzájuk, igaz nem tulajdonosként, de attól még nem fogja kevésbé szeretni az ember a steaket, hogy nincsen otthon tehénfarmja Na és engem akkor meglepett, hogy kis lökettérfogathoz képest mennyire nincs ellenére 1500 környékén létezni, és mennyire megváltozik 4500 környékén, és benne lesz a menni akarás. És ebben most megint ezt érzem, állandóan megvadulok és mindenkit le akarok nyomni, és általában sikerül is.
És forgatónyomaték egyébként ebben is van, máskülönben meg sem tudna mozdulni
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #46230 üzenetére
Ezzel szerintem mindenképp ráfaragsz, egy sima dugófejet rákalapálnak, és már le is lazították. Olyat keress, amelyiknek elforog a feje, azt legalább nem 3 másodperc leszedni megfelelő szerszám nélkül (hanem 30...).
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Én egyszer pályanapon otthon hagytam a kerékőr kulcsát, hasonló volt, mint amit a kolléga linkelt. Kértem segítséget, egy dugót kaptam, tényleg 5 ütés volt rákalapálni, aztán csak kattant lefelé a racsni, és már lent is volt, azóta nem annyira bízom az ilyenekben...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #46238 üzenetére
Én pont ezért gondoltam segíteni neked, hogy ez a rákalapálós történet egy telepi parkolóban tényleg másfél perc a négy kerékre. Ha már egy fokkal komolyabb kerékőrt szerzel, amelyiknek a külseje elforog a saját nyitóeleme nélkül (pl. ilyen), arra hiába kalapálják rá, és a legtöbb alufelninél hely sincsen, hogy ráfogjanak valami szerszámmal és úgy tekerjék le, ehelyett már inkább keresnek egy másik autót, ami könnyebb.
Kormányzáram nincsen, váltózáram van, de már így vettem az autót használtan.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz AMD Power #46661 üzenetére
BT maximum olyanban, akinek a márkakereskedő rakott be, vagy utólag megoldotta magának, gyári fejegységben tudomásom szerint nem volt.
2010-ben Euro5-ösek lettek a motorok, mind az 1.5, mind az 1.6 kapott néhány plusz lóerőt, frissítettek az óracsoporton meg a középkonzolon, középről az idő- és fogyasztásmérő kijelző bekerült a sebesség- és a fordulatszámmérő közé. Meg más huzat van az ülésen, és kb. ennyi.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #47853 üzenetére
Jó pedig az a Splash, ha csak használni kell, és azért az az ezres motor is vérmesebb, mint a Konszern néhány 1.4-ese. De az 1.2 kifejezetten élhető, nekem a kettes vasalóban is elég, pedig nem én vagyok, akit mindenki megelőz, inkább fordítva. Nyilván a S600-ba nem állok bele kétsávoson, de a forgalom nagy részénél fürgébb, a titok a tömegében (vagyis annak hiányában) rejlik. És amilyen balesetes képeket láttam, elég masszív ennek ellenére, a Splash is elég hasonló értékelést kapott EuroNCAP-on, és akkoriban még nem a pittyogó bizbaszokért járt plusz két csillag...
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Nekem tavaly ősz óta vannak fent a Swiften a Nexen négyévszakosok, igaz az összesítés 4000 km-t mutat egy évre, amióta tavaly megvettem az autót, szóval már csak ezért sem akartam két szett kereket. Eddig elkerült mind a kemény tél, mind a forró nyár, de amikor menni kellett, lehetett is, inkább arra leszek kíváncsi, hogy 3-4 éves korában mit fog mutatni. Úgy néz ki, ilyen futás mellett bőven hamarabb öregszik meg a gumi, mint elkopna... De egyelőre nem bántam meg azt sem, hogy kétszer ennyiért megvegyem a Contit, pedig az volt eredendően a terv, de amikor venni akartam, mindenhol azt mondták, hogy talán 2 hónap múlva lesz, annyit meg nem várhatott a dolog.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #48446 üzenetére
Egyrészt nem tudnak csodát tenni, ha kint pára van, bent is az lesz, ha meg belső keringetésre állítod, a sofőr, vagy ha vannak, akkor pluszban az utasok fogják nagyon hamar belihegni a teret. Ha belső keringetésre állítod, és közben benyomod a klímát, az jó lehet, csak el fog fogyni a friss levegő, és fáradtabbnak fogod egy idő után érezni magad. Nyilván belső keringetésnél sem lesz zárt rendszer, mert az igen hamar oxigénhiányt okozna, és megfulladnál
Ha meg nincs klíma, akkor külső levegő és fűtés az ablakra irányítva, ez a legjobb, amit tehetsz pára ellen, vagy tényleg a borotvahabos megoldás segíthet.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz JohnyBlue #48456 üzenetére
De egyrészt klíma mellett is lehet fűteni, és akkor nem is fagysz meg, és pára se lesz, másrészt sajnos ha klímáztál, a kondenzvíz nem csöpög le mind a hőcserélőről, szóval az kikapcsolás után visszakerül a levegőbe. Szóval vagy ne kapcsold ki a klímát, és keverj hozzá meleget, vagy kapcsold ki, és fel a fűtést ezerrel. Sima fizika, a meleg levegő több párát tud megtartani, és a melegebb felületeken kevesebb pára csapódik ki. Lásd még hideg sör a nyári melegben, ugyanaz a jelenség, mint az ablakon a pára.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #48459 üzenetére
Nem ismerem a Renault-dat, az itthoni autókból tudok kiindulni, egy 8 éves Swift, meg egy 17 éves Civic (feleségemé). A Swiftem már ilyen hűvösebb időben is nagyon hamar bepárásodik, de arra fújja a levegőt, amerre állítom a tekerővel. A Civic sokkal nehezebben párásodik, de abban hiába állítom bárhová a levegő irányát, mindig fúj a szélvédőre és a két első oldalablakra kicsit, így aztán félig megvan a megfejtés.
Az meg fura lenne, hogy nem tudsz belső keringetést választani, még a Trabantban is lehetett, pedig értelme nem igazán volt, új korában is elég huzatos volt.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #48465 üzenetére
Tisztában vagyok vele, mire való a belső keringetés, automatán sajnos nem tudom kipróbálni, mert mindkét autó manuális klímás
Ahogy látom, közben Brogyi is írta, de nekem is mindkét autónál a szabályzón fel is van tüntetve, hogy a szélvédő páramentesítő állásban használd a külső levegőt hozzá...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Pist@bácsi #48531 üzenetére
De az ő 2007-es Sportjának még nem is volt ajánlott olajat a 0W-20, az csak a 2011-től megjelentnek volt, aminek hiába M16 a motorkódja ugyanúgy, egy teljesen más motor.
Utcára, meg ilyen alkalmi erőltetett használatra meg bőven jó hozzájuk a 0W-20, nekem is az van a 2012-es 1.2 idegesben szerk: természetesen gyári Ecstar
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Pist@bácsi #48533 üzenetére
Jogos, az övénél nem jött még képbe a 0W-20. Viszont a gyári specifikáció sem feltétlen csak annyi, hogy 5W-30, vannak még API meg ACEA jelölések is, amiket tudnia kell, és amit hivatalosan a gyári szervizprogram szerint bele kéne töltsenek, az tudja is. Minden más csak felesleges kísérletezés.
Elég más a motor, amennyire én tudom, a korábbiban még kovácsoltak voltak, az újabban pedig már nem, de tök más a cikkszámuk is a dugattyúknak meg a gyűrűknek is, simán lehet más illesztés, amihez sokkal jobb a 0W20.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #49245 üzenetére
Én szét szoktam húzni a motortérben az ablakmosó csövet egy csatlakozásnál, és belelógatom egy ásványvizes vagy bármilyen palackba, ami elfér a motortérben. Ezután lehajtom a motorháztetőt, felhajtom a lapátokat, és az ablakmosó szivattyújával folyamatosan járatva kiszivattyúzom vele, hamar megvan. Persze ehhez az kell, hogy felhajtva se akadjon be a motorháztető élébe a lapát, de a legtöbb Suzukin működik.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz [CS]Blade2 #49477 üzenetére
Ha belefér a költségvetésbe a 4M, akkor mindenképp az új mellett szavaznék. Faterék 13 éves Swiftjére (újonnan vásárolt) eddig a kötelezőkön kívül egy sebességjeladó szenzor (12 000 Ft), egy pár hátsó lengéscsillapító (20 000 Ft), és egy elem a távirányítóba a szalonból (ha jól emlékszem, 3000 Ft) kellett költeni. Egy 10 éves autó ennél sajnos jóval többet fog elkérni, addigra jó eséllyel sok minden elfárad annyira, hogy a következő 10 évben költeni kell rá, és még értékcsökkentve is úgy fogja kiadni a matek, hogy lehet jobban jársz egy új autóval. Persze az elkövetkezendő fél év ki tudja, megint mit hoz, a jövőbe nehéz látni, de az elmúlt kb. 2 év azt mutatta, hogy nem lesznek olcsóbbak az új autók, és ez magával fogja vinni a használt autók árát .
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz a_tesz #49487 üzenetére
A szerkesztésbe nem fértem bele: ja, ha most vennék meg 13 évesen, akkor valószínű a következő 10 évben lehetne már rendesen rákölteni, de ugye mi garantálja a futást meg az elvégzett karbantartásokat. Most jut eszembe, az ABS kockát is kellett cserélni, kapott egy felújítottat (35 00 Ft). Hiába mondtam, hogy cseréljenek 3 évente fékfolyadékot, a szalon szerint "nem kell az", hát meg is lett az eredménye. Ezzel együtt is szerintem sokkal jobban jártak, mint egy 10 éves bármilyen autóval. De ugye sok embernek fontosabb az, hogy a szomszédnak milyen autót tud kiállítani, mint hogy mennyibe fog ez a következő 5 évben kerülni...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Chereiose #49900 üzenetére
Ezt érted "facelift" alatt? Link
Csak mert ez egy egész más autó az előzőhöz képest, szerintem az oldalindexen és a hátsó ködlámpán kívül egy közös alkatrészük sincsen, hiába tűnik elég hasonlónak. Például a motor és a váltó is egész más. Nekem ilyen van, 2012-es, ezekben már a K12B motor van, 1242 köbcentis, és nagyon más, mint az előzőben (szüleimnek olyan van, 2007-es, és elég sokat mentem vele régebben, szóval van összehasonlítási alap).
Én dimbes-dombos vidéken használom, szomszéd faluból járok be vele dolgozni a munkahelyemre főleg, 7-8 km x 2 naponta, meg néha a városban boltról boltra járás szokott még lenni, így mutat nekem 6,8-at a fedélzeti, és két decit csal lefelé a tankolásokból kiszámolva, szóval 7 liter a valós fogyasztása. Szerintem sok, de a fogyasztás azért lábfüggő is, én meg szeretem azért haladósra venni a figurát. Egyszer rávettem magam és egy tankot kijártam ilyen hétköznapi nyugis vezetéssel, akkor 6,1-re jött ki a számolt fogyasztás, de állítólag lehet ezekkel még kevesebből is eljárni, nyilván helyfüggő is, pesti folyamatos dugóban úgyis több lesz, országút 70-nel meg 5 alá is be lehet nézni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Chereiose #49902 üzenetére
Alkatrészben azért kicsit drágább, mint az előző, bár nyilván nem minden, a féket (első betét+tárcsa, hátsó pofák) 30 ezerből kicseréltem TRW alkatrészekre, ami nem egy rossz minőség. Kuplungot még nem találtam jó áron hozzá.
Felszereltségből nagy a kavar, kereskedők sem tudják, miket hirdetnek. Alapvetően három szint volt belőle, GL, GLX, GS. Menetfény a 2013 utániakhoz volt, akkor volt egy facelift, nagyjából erről lehet felismerni, mert onnantól amelyikhez nem járt, egy szürke betét van a helyén. Ez a prospektus szerintem pont hasznodra lesz.
A 0-100 biztos rosszabb lett, de cserébe szerintem sokkal használhatóbb kis fordulaton, mivel ezekben a motorokban már dual VVT van, a szívó- és a kipufogószelepek nyitási idején is tud változtatni bizonyos határok között, ezzel alacsonyabb fordulaton is használhatóbb lett. Az előző Swift 1.3-asában mindkét vezérműtengely fix volt, jobban is szenvedett kis fordulaton, cserébe fent szebben indult meg. Hétköznapi használatra szerintem az újabb jobb, de nyilván nem mindenkinek egyforma az ízlése.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz AMD Power #50052 üzenetére
Szerintem ne gondolkozz rajta sokat, vigyél te is egy szerelőt, és ha rendben van mindene, akkor nevezz be egyre. Klíma van benne, meg ESP is, szóval ha pár év múlva eladod, nem lesz akkora gond vele, mindig lesznek olyanok, akik szemében a kevés extra lesz a csábító, mondván kevesebb dolog romolhat el benne.
Én ennyiért vettem tavaly a Swiftet, igaz, hogy fiatalabb 3 évvel, de sokkal több a km benne, és méretéből kifolyólag a használati értéke is kevesebb. De minden eleme gyári fényezésű, a motorja olajat nem eszik, szépen húz, klímája működik, és amit felfedeztünk a próbaúton, az se volt több 300 000 Ft ráköltésnél, úgyhogy még így is jó áron volt.
Szóval szerintem korrekt ajánlat ez a SX4, nem érdemes sokat habozni, ha amúgy is erre vágysz.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz TommyY2 #50133 üzenetére
Az igazságot senki sem tudja Arra az igénybevételre, amit a másik autóra írtál (turbós, 2-3 km-re használva) a sűrű, 6 hónap vagy 7000 km-es olajcsereperiódus lenne érdemes, ha jót akarsz a következő gazdájának (gondolom nem tartod meg 15 évig...).
A légszűrőre meg, a régi Swiftemre is 2 évet írt a könyve, félévente cseréltem (igaz, a legolcsóbbat raktam bele, aminek szerintem jóindulattal 1/3-a a hatásos szűrőfelülete a gyáriéhoz képest, így indokolt is a sűrűbb csere), de így is meghálálta, lényegesen kelletlenebb volt csere előtt a gázreakció.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison