Új hozzászólás Aktív témák
-
band1103
őstag
1. Ha nincs messze a szerviz és az eladót is magával vinné a vevő
2. Ha a vevő felajánlja hogy minden költséget ő állja
3. Ha a tulajnak nincs takargatnivalójaAkkor szvsz normális kulturált emberek között ez nem számít teljesíthetetlen igénynek.
[ Szerkesztve ]
"A bölény királyul néz ki: tisztára mint egy rasta tehén !" # * Have a Nice Death!* ...powered by vérpistike... #
-
band1103
őstag
Ezt aláírom. Én is egy ilyenben vettem az enyémet de eljött velem a szervizes. Szvsz lehet hogy jobban járható út az ha megkérdezel egy szervizest hogy mennyiért vállal szakmai tanácsadást ilyenkor és hogy mikor ér rá elmenni veled. Az a helyzet hogy szvsz nagyon sok hibára fényt lehet deríteni már a helyszínen is. Nem kell hozzá csilivili műhely ha van hozzáértés.
"A bölény királyul néz ki: tisztára mint egy rasta tehén !" # * Have a Nice Death!* ...powered by vérpistike... #
-
Yushchenko
őstag
Mindenképpen tartsd be amit band1103 mondott, mert különben nagyon hamar át fognak verni. Én még annyit hozzátennék, hogy ami nagyon jó vételnek számít hasznaltauto.hu-n, azt vagy elviszik napokon belül, vagy nem is olyan jó vétel. Ezért friss hirdetéseket vadászd le, főként a magánemberekét!
És amit tapasztalatból mondhatok: semmiképpen ne utazz többet 100km-nél egy autóért. Odaérsz, és meglátod, hogy mégsem olyan szép meg tökéletes ahogy mondták, és akkor feleslegesen elment egy napod, csomó pénzed.(Kereskedőkről annyit, hogy egyszer elmentem megnézni egy kocsit, nagyon szép volt, 2 oldala lefényképezve, jó áron. Amikor odaértem elképedtem: egy oldalát tették fel 2 irányból, hogy úgy tűnjön körbefényképezték a kocsit. A másik oldalán hatalmas rozsdás-horpadt húzódás volt... Ezen kívül jó szívből mondom, hogy autópiacra se menjél ki, mert kegyetlen hulladékok vannak horribilis áron). Ha teheted mindenképpen a magánemberek hirdetéseit nézd, még ha nincs is lemosva a kocsi, és nem csillog úgy, mint a kereskedésbe.
És még valami: ne ugorj bele a vételbe, ha bármilyen kétséged van... Ne dőlj be neki, hogy "holnap jönnek megnézni mások" meg a hasonló dolgoknak. Bár el kell mondanom, hogy mostanában hatalmas forgalmuk lett az 500eFt körüli megbízható kis kocsiknak(swift, astra, felícia, stb...).
-
Yushchenko
őstag
Aggregátor jól mondja, külsőségek sokat elárulnak. De ha elviszed szervizbe, ott úgyis csináltok motor állapotvizsgálatot, amiből sok minden kiderül. Ha régebbi típusú swiftet veszel, akkor nem kell aggódnod, mert csak 5 számjegyes az óra Hiába van relative kevés km a kocsiba, ha az nem volt rendesen karbantartva, nyomták neki mint az őrült, nem cseréltek olajat csak 2x-3x ritkábban, mint kellett. Többek közt ezért is kell állapotfelmérés a kocsiról vétel előtt. Ott elmondják mi az amit cserélned kellene vétel után esetleg (pl. lengéscsillapítók, fékek, gumi abroncsok szép árat tehetnek ki vétel után ha összeszámolod), ezért ezekkel is érdemes számolni, illetve nagyon ajánlatos vétel után vezérműszíjat, vízpumpát, olajat, szűrőket mindenképpen cserélni (nekem vételkor nagyon szép színe volt az olajnak ami benne volt a kocsiba, de azért lecseréltem. kiderült hogy a csávó 3,7l helyett 5l olajat töltött bele, ami igen csak baleset veszélyes...).
(Szerintem a légzsák ne legyen a prioritási lista legtetején, inkább az kocsi műszaki állapota)
[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
olaj+szűrőket kicseréled magad is kb 6-7k-ból, gyertyák is olcsók, csak kell hozzá szerszám, hogy ki tudd szedni. A vezérműszíj+görgő+vízpumpa csere kb 25k szervizdíjjal, ehhez jöhet még a hosszbordás szíj még kb 10k-ért. Persze ez szerviztől függ. Ha van spanod aki ért a kocsikhoz olcsón megúszod. Ezekhez jönnek azok a dolgok, amiket a kocsi korából fakadóan kell kicserélned, de ezeket állapotfelmérés után mondják majd neked, tehát arról kapsz majd egy megközelítő árat akkor(nekem pl egy icipici gumiharang volt kirepedve, 500ft-os anyagára van, de szervizköltséggel 9k lett, mert bontani kellett a futóművet). Ha rosszak a gumik, azokra is számolhatsz 30k-t nyugodtan, és arról se feledkezz meg, hogy téli gumikra is szükséged lesz(én pl kaptam a kocsi mellé téli-nyárigumi garnitúrát).
És ami a legfontosabb talán: Ne max.-old ki a pénzkeretedet kocsivételnél. Számolj ezekkel a kiadásokkal. Nem biztos, hogyha 600k-ért veszel egy kocsit, azzal kevesebb kiadásod lesz, mint egy 400k-ssal.
Figyelmedbe ajánlom a következő oldalt, ha alkatrészeket akarsz venni: ZS+U Kft. -
Yushchenko
őstag
Elmondom nekem mennyibe kerül az autó a vételáron felül:
69k-t hagytam a szervizbe (teljes motor generál, gumiharang)
20k-t költöttem olajra, szűrőkre, hóláncra(ne nevessetek ), izzókra kisebb dolgokra stb, stb...
60k az átíratás és egyéb költségek...
(ehhez hozzájön még a kötelező, amit kifizettem egy évre(22 éves, bp, fiú, A0) 57eFt, és vettem éves matricát SLO-ba)...Szóval nem akarom elvenni a kedvedet, de lehet, hogy nézelődnöd kéne a 400eFt-os kocsik között is, vannak szép, fiatalabb példányok ennyiért is, és a végén nem szakadsz bele a fizetni valókba. Minden az időzítésen, és a szerencsén múlik. És persze alkudni kötelező (az eredetvizsga árát mindenképpen)!
-
Yushchenko
őstag
Hogyha konkrétan swiftről van szó, az egy elnyűhetetlen kocsi. Ha rendbe volt tartva 20 évet biztosan elmegy hiba nélkül.
Szerintem ezeknek egy része nem olyan rossz vétel: hasznaltauto.hu keresés: 400-500e ft-ig, 2000-es évjárattól, normál állapot, érvényes magyar forgalmival. Több megkímélt kocsi van tulajdonostól eladó.mod: de persze vehetsz még öregebb kocsit is, nem biztos, hogy rosszabb, mint egy 2000-es évjárat, de azért ha teheti az ember minél fiatalabbat vegyen. Az enyém 96-os, erre volt keret. Nyugodt szívvel hoztam ki külföldre(ha itt kéne szervizelni csődbe mennék!).
[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
Üdv Lukasenkónak!
Figy, szerintem 10x jobban járnál, ha kiszaladnál Ausztriába azzal az autószerelő ismerősöddel, és vennétek egy 10-12 éves Astrát(a Swift arrafelé nem volt népautó) 5-600 Euroért. Amég itthon használod rakatsz rá E rendszámot, ha meg kiviszed a sztyeppékre szerintem mind1 hogy osztrák vagy magyar import vám szempontjából. Csak azért mondom, mert átlagosan 2x-3x drágábbak itthon a 10 éves használt autók, mint tőlünk nyugatabbra. Csak jól járhatsz!
De egyértelmű, ebben a kategóriába: swift, astra, felícia.
mod: ja és nézd meg arrafele amerre kivinnéd, milyen a kocsik alkatrész ellátása.
[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
Swift nem igazán népszerű nyugaton, ezért kisebb a választék, és nincsen olyan nyomott ára, mint az Astráknak. Én nem igazán tudok német oldalakat, Szlovéniában lakok. Egy itteni oldalon ha nézem az Astrákat a 94-95-ös évjáratúaknál kb 3x különbség van a magyarokéval szemben és a választék is nagyobb, ez tény. Feljebb kicsit szűkül az árkülönbség, de még így is megérheti! Szerintem érdemes utána nézni, annyit megérhet a dolog. Itt egy link!
(#6612) SpeedR: Olvass vissza! Nem akarja végleg behozni, ki akarja vinni Fehéroroszokhoz. Addig amíg használja lehetne rajta E rendszám.
mod: az a baj itthon is a legszakadékabbakat akarják eladni, csak itt nem 4-5-600euroért, hanem 1500-2000-ért... ez a nem mind1[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Régi swift-ről tudok nyilatkozni (3 henger 6 szelep): városba elmegy vele a kocsi, de szerintem az 1.3-as életképesebb, nem sokkal fogyaszt többet, de erősebb 13 lóval. Vagy ha már úgyis 2000 utáni autót akarsz venni, akkor keress 1.3 16V-t, az már 84 lovas, azt hiszem 2002 után volt olyan.
-
band1103
őstag
Egy jó szerelő előbb fél órán át nézegeti a kocsit. Beindítja leállítja újra be...és mindent át néz és "hallgat" majd elviszi próbaútra a eladóval vagy a kereskedővel. Ilyenkor is hallgat és "érez" .Ilyenkor ajánlatos velük menni. A próbaút és a nézegetés alapján meg tudja mondani azon dolgok 90%-át amit műhelyben (drágábban) meg lehet mondani. Ezért felesleges műhelybe menni de ez szvsz.
"A bölény királyul néz ki: tisztára mint egy rasta tehén !" # * Have a Nice Death!* ...powered by vérpistike... #
-