Új hozzászólás Aktív témák
-
Yushchenko
őstag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy 96-98-as évjáratú régi swiftet.
Le tudná valaki írni, hogy mit és hogyan nézzek meg rajta? Nem vagyok teljesen hozzáértő, de annál lelkesebbElőre is köszönöm!
Üdv. Yush -
Yushchenko
őstag
Ide is megírom, hogy megvettem a kocsit.
Most van eredetvizsgán. Alja le van alvázvédőzve, kipufogóval semmi gond nincs. Egy gumiharangot kell kicserélni. Amúgy nagyon sok mindent felújított tulaj eladás előtt(lengéscsillapító, féktárcsák, fékbetétek stb...)
Azt mondta hogy 40k-val ezelőtt cserélte a vezérműszíjat. Nem tudom, hogy elhiggyem, vagy lecseréljem, mert autószerelőnél természetesen ijesztgetnek rendesen... -
Yushchenko
őstag
Na, szóval. 96-os évjárat, de még a régi típusú, 1.3 GLS. Felszereltség 0 Alufelni, cd-s rádión kívül aszem semmi. Kék színű, de a motorháztető karcos kissé
Vezérműszíjat, hosszb. szíjat, vízpumpát, és egy gumiharangot cseréli autószerelő, én olajat, szűrőket.
3 napja lett vizsgáztatva!
Új féktárcsák, fékbetétek mindenhol, új lengéscsillapítók, silentek mindenhol. Néhány éve kipufogót is cserélték. Alja alvázvédővel van ellátva, sehol egy rozsdafolt.
Úgy gondolom ezután egy igen problémamentes autót kell kapnom.
Nagyából ennyi -
Yushchenko
őstag
Köszönöm szépen!
Egyébként 3 ajtós, majd ha lemostam dobok fel képet.
Ma hoztam el szervízből, 50k-t kellett fizetnem a következőkre, ráadásul "okosba": vezérműszíj, görgő csere, hosszb. szíj csere, vízpumpa, hűtővíz csere, egyik gumiharang csere. Szerintetek reális összeg volt ez?
Most lecserélem olajat, szűrőkkel, kicsit kitakarítom a kocsit, és úgy érzem eléggé okés lesz. -
Yushchenko
őstag
válasz Sas madár #6496 üzenetére
Nézd, leírom neked a saját példámat:
Nagyon sokat kerestem autót. Néztem Astrát, Corsát, Felíciát és Swiftet. Kb ez volt a saját népszerűségi sorrendem... Elég kevés pénzből 3-400e-ből meg akartam oldani a dolgot. A Skoda kiesett, mert nem fértem bele, Corsa sokat fogyaszt nagy hosszú utaknál, aminél én használom, Astrát meg nem találni ennyiért normálisat. Szóval meggyőztek a Suzukiról... Amit megtapasztaltam, hogy most a válságban hihetetlenül gyorsan eladják ezeket a kocsikat. Egyik nap 12db-ot kiválogattam másnapra 6 volt meg. Persze, hogy a jobbak tűntek el...
Szóval megtaláltam ezt a kocsit, 96-os, eléggé karcos, de sérülésmentes kocsi. Friss vizsgás, lengéscsillapítókat, féktárcsákat cserélték vizsga előtt. Sehol egy rozsda, rendesen karbantartott vidéki kocsi volt.
Én elvittem 230!e-ért. Utána beadtam szervizbe, ahol egyik lengőkar gumiharangját, a vezérműszíjat görgővel, a hosszb. szíjat, a vízpumpát hűtővízzel lecserélték, plusz eredetvizsgát csináltak összesen 69k-ért.
Én lecseréltem az olajat, szűrőket összesen 6k-ba volt.
Átírás 36k volt.
Tehát összesen 341k-ba van a kocsi, és most eléggé egyben van. Persze tapasztalatok még nincsenek vele, max az, hogy elég puritán, de ennyiért mit akarunk?többiek: lecseréltem az olajat és 5l kifolyt!!! Már feltűnt mikor néztem vételnél is, h mintha kicsit túl lenne töltve, de erre azért nem gondoltam...
Ill. Nem tudjátok a kagylóülésre hol tudok huzatot venni? Mert most feleslegesen vettem 6k-ért egyet.
Képeket nem tudtam feltölteni, mert mire lemostam elkapott egy hatalmas vihar.
-
Yushchenko
őstag
Na, gyorsan csináltam mobillal pár képet(bocsánat a minőségért, de csak ez volt kéznél ):
ELÖLRŐL, OLDALRÓL, BELÜLRŐL, ÉS ILYEN IS VOLT
Tegnap lenyomtam a Bp-Ljubljana távot végig autópályán. Pontos fogyasztást nem tudok mondani, mert előtte mentem városba is, meg teszteltem a kocsit(plusz olajcsere, motormosásnál 15 percet járattam 2,5krpm-en). 100-110-el mentem végig, és biztosan nem fogyasztott 5L-nél többet! Legközelebb lemérem pontosan is, és elmondom mennyit evett.
-
Yushchenko
őstag
válasz burasu4 #6508 üzenetére
Úgy értem az olajba öntöttem a motormosót(nem tudom hogy hívják pontosan) és azért járattam, hogy jól átmossa a rendszert. Azzal, hogy poros a motortér nem nagyon foglalkozok :d
Hát elvileg vidéki keveset használt kocsi volt, a tulaj esküdözött hogy 98e van benne. Persze én ettől még simán úgy gondolhatnám hogy egy 100-assal több, de több ismerősöm is azt mondta lehetséges. Mindenesetre én nem hiszem
Szép a kocsid, grat hozzá
-
Yushchenko
őstag
válasz Sas madár #6518 üzenetére
Egyedül mentem... Azt kell mondanom, hogy talán ez a legfájóbb pontja a kocsinak. Már 2 óra utazás után meg akartam halni, alig vártam a határt, hogy megálljak tankolni meg matricát venni. Egyszóval nem egyszerű. Én amég F astrával mentem 4-5 óránként álltam csak meg tankolni, de akkor se éreztem olyan fájdalmat mint swifttel 2 óra alatt. Ráadásul erre a nagyszerű kagylóülésre nem megy rá a szabvány üléshuzat.
-
Yushchenko
őstag
Mindenképpen tartsd be amit band1103 mondott, mert különben nagyon hamar át fognak verni. Én még annyit hozzátennék, hogy ami nagyon jó vételnek számít hasznaltauto.hu-n, azt vagy elviszik napokon belül, vagy nem is olyan jó vétel. Ezért friss hirdetéseket vadászd le, főként a magánemberekét!
És amit tapasztalatból mondhatok: semmiképpen ne utazz többet 100km-nél egy autóért. Odaérsz, és meglátod, hogy mégsem olyan szép meg tökéletes ahogy mondták, és akkor feleslegesen elment egy napod, csomó pénzed.(Kereskedőkről annyit, hogy egyszer elmentem megnézni egy kocsit, nagyon szép volt, 2 oldala lefényképezve, jó áron. Amikor odaértem elképedtem: egy oldalát tették fel 2 irányból, hogy úgy tűnjön körbefényképezték a kocsit. A másik oldalán hatalmas rozsdás-horpadt húzódás volt... Ezen kívül jó szívből mondom, hogy autópiacra se menjél ki, mert kegyetlen hulladékok vannak horribilis áron). Ha teheted mindenképpen a magánemberek hirdetéseit nézd, még ha nincs is lemosva a kocsi, és nem csillog úgy, mint a kereskedésbe.
És még valami: ne ugorj bele a vételbe, ha bármilyen kétséged van... Ne dőlj be neki, hogy "holnap jönnek megnézni mások" meg a hasonló dolgoknak. Bár el kell mondanom, hogy mostanában hatalmas forgalmuk lett az 500eFt körüli megbízható kis kocsiknak(swift, astra, felícia, stb...).
-
Yushchenko
őstag
Aggregátor jól mondja, külsőségek sokat elárulnak. De ha elviszed szervizbe, ott úgyis csináltok motor állapotvizsgálatot, amiből sok minden kiderül. Ha régebbi típusú swiftet veszel, akkor nem kell aggódnod, mert csak 5 számjegyes az óra Hiába van relative kevés km a kocsiba, ha az nem volt rendesen karbantartva, nyomták neki mint az őrült, nem cseréltek olajat csak 2x-3x ritkábban, mint kellett. Többek közt ezért is kell állapotfelmérés a kocsiról vétel előtt. Ott elmondják mi az amit cserélned kellene vétel után esetleg (pl. lengéscsillapítók, fékek, gumi abroncsok szép árat tehetnek ki vétel után ha összeszámolod), ezért ezekkel is érdemes számolni, illetve nagyon ajánlatos vétel után vezérműszíjat, vízpumpát, olajat, szűrőket mindenképpen cserélni (nekem vételkor nagyon szép színe volt az olajnak ami benne volt a kocsiba, de azért lecseréltem. kiderült hogy a csávó 3,7l helyett 5l olajat töltött bele, ami igen csak baleset veszélyes...).
(Szerintem a légzsák ne legyen a prioritási lista legtetején, inkább az kocsi műszaki állapota)
[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
olaj+szűrőket kicseréled magad is kb 6-7k-ból, gyertyák is olcsók, csak kell hozzá szerszám, hogy ki tudd szedni. A vezérműszíj+görgő+vízpumpa csere kb 25k szervizdíjjal, ehhez jöhet még a hosszbordás szíj még kb 10k-ért. Persze ez szerviztől függ. Ha van spanod aki ért a kocsikhoz olcsón megúszod. Ezekhez jönnek azok a dolgok, amiket a kocsi korából fakadóan kell kicserélned, de ezeket állapotfelmérés után mondják majd neked, tehát arról kapsz majd egy megközelítő árat akkor(nekem pl egy icipici gumiharang volt kirepedve, 500ft-os anyagára van, de szervizköltséggel 9k lett, mert bontani kellett a futóművet). Ha rosszak a gumik, azokra is számolhatsz 30k-t nyugodtan, és arról se feledkezz meg, hogy téli gumikra is szükséged lesz(én pl kaptam a kocsi mellé téli-nyárigumi garnitúrát).
És ami a legfontosabb talán: Ne max.-old ki a pénzkeretedet kocsivételnél. Számolj ezekkel a kiadásokkal. Nem biztos, hogyha 600k-ért veszel egy kocsit, azzal kevesebb kiadásod lesz, mint egy 400k-ssal.
Figyelmedbe ajánlom a következő oldalt, ha alkatrészeket akarsz venni: ZS+U Kft. -
Yushchenko
őstag
Elmondom nekem mennyibe kerül az autó a vételáron felül:
69k-t hagytam a szervizbe (teljes motor generál, gumiharang)
20k-t költöttem olajra, szűrőkre, hóláncra(ne nevessetek ), izzókra kisebb dolgokra stb, stb...
60k az átíratás és egyéb költségek...
(ehhez hozzájön még a kötelező, amit kifizettem egy évre(22 éves, bp, fiú, A0) 57eFt, és vettem éves matricát SLO-ba)...Szóval nem akarom elvenni a kedvedet, de lehet, hogy nézelődnöd kéne a 400eFt-os kocsik között is, vannak szép, fiatalabb példányok ennyiért is, és a végén nem szakadsz bele a fizetni valókba. Minden az időzítésen, és a szerencsén múlik. És persze alkudni kötelező (az eredetvizsga árát mindenképpen)!
-
Yushchenko
őstag
Hogyha konkrétan swiftről van szó, az egy elnyűhetetlen kocsi. Ha rendbe volt tartva 20 évet biztosan elmegy hiba nélkül.
Szerintem ezeknek egy része nem olyan rossz vétel: hasznaltauto.hu keresés: 400-500e ft-ig, 2000-es évjárattól, normál állapot, érvényes magyar forgalmival. Több megkímélt kocsi van tulajdonostól eladó.mod: de persze vehetsz még öregebb kocsit is, nem biztos, hogy rosszabb, mint egy 2000-es évjárat, de azért ha teheti az ember minél fiatalabbat vegyen. Az enyém 96-os, erre volt keret. Nyugodt szívvel hoztam ki külföldre(ha itt kéne szervizelni csődbe mennék!).
[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
Üdv Lukasenkónak!
Figy, szerintem 10x jobban járnál, ha kiszaladnál Ausztriába azzal az autószerelő ismerősöddel, és vennétek egy 10-12 éves Astrát(a Swift arrafelé nem volt népautó) 5-600 Euroért. Amég itthon használod rakatsz rá E rendszámot, ha meg kiviszed a sztyeppékre szerintem mind1 hogy osztrák vagy magyar import vám szempontjából. Csak azért mondom, mert átlagosan 2x-3x drágábbak itthon a 10 éves használt autók, mint tőlünk nyugatabbra. Csak jól járhatsz!
De egyértelmű, ebben a kategóriába: swift, astra, felícia.
mod: ja és nézd meg arrafele amerre kivinnéd, milyen a kocsik alkatrész ellátása.
[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
Swift nem igazán népszerű nyugaton, ezért kisebb a választék, és nincsen olyan nyomott ára, mint az Astráknak. Én nem igazán tudok német oldalakat, Szlovéniában lakok. Egy itteni oldalon ha nézem az Astrákat a 94-95-ös évjáratúaknál kb 3x különbség van a magyarokéval szemben és a választék is nagyobb, ez tény. Feljebb kicsit szűkül az árkülönbség, de még így is megérheti! Szerintem érdemes utána nézni, annyit megérhet a dolog. Itt egy link!
(#6612) SpeedR: Olvass vissza! Nem akarja végleg behozni, ki akarja vinni Fehéroroszokhoz. Addig amíg használja lehetne rajta E rendszám.
mod: az a baj itthon is a legszakadékabbakat akarják eladni, csak itt nem 4-5-600euroért, hanem 1500-2000-ért... ez a nem mind1[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
válasz Sas madár #6609 üzenetére
"Az „E” rendszámot fél évig lehet használni, de maximum december 31-ig. A rendszám+forgalmi engedély ára 13 250 Ft. Személyi korlátozás nincs. Külföldre valóban nem lehet „E” rendszámmal menni. Viszont ezt csak abban az esetben lehet igényelni, ha az autó műszaki engedélye megvan, de a származás ellenőrzése és a regisztrációs adó befizetése még nincsen. Ha ezekből bármelyik megvan, akkor nem igényelhet ilyen rendszámot."
-
Yushchenko
őstag
Nagyobb választék van az olcsóbb kocsikból. Itthon olcsóbb autó olyan árban amiben kint Astrát kapsz, az a Lada 1200, Skoda 120...
Lehetséges, hogy igazad van, nem éri meg behozni, én nem próbáltam, csak feltűnt, hogy ami itthon a leghulladékabb 92-95-ös Astra, azt kint már 400euroért se lehet eladni, illetve a legtöbbet már bezúzatták. Lehetőségként említettem meg, szerintem megéri mérlegelnie. Egyébként használtauto.hu-n 600 euroért egy darab sem, 800-ért pedig talán 5db van eladó. Nem hiszem, hogy a közepesen hulladék kategóriából.
Egyébként komolyan azt hiszed, hogy itthon csak gyönyörű, tökéletes autókat árulnak? Ez az egész regadó mizéria a használtautó-gengszter bagázsnak kedvezett... ők azok akik lépten-nyomon átverik az embereket, és kikozmetikázzák a roncsokat. Biztos lehetsz benne, hogy én előbb vennék meg egy rendesen karbantartott német, osztrák esetleg szlovén öreg autót, mint egy magyart. Nemrég jártam pár kereskedőnél... olyan látvány fogadott, hogy azt senkinek nem kívánom.(#6616) danih: külföld=külföld. Csak Magyarországon lehet használni az autót E rendszámmal.
Én is inkább 1.3-as motorra szavaznék.[ Szerkesztve ]
-
Yushchenko
őstag
Komolyan sétálj ki a fővárosi autópiacra és nézz körbe. 4-500 ezerért fogsz olyan hulladékokat találni, amit kint 4-5-600 euroért vennél meg max. Voltam más kereskedőknél is, és nagyon szar kocsikat árulnak ennyi pénzért, elhiheted nekem. Azoknak az embereknek akik tegyük fel, hogy csak ilyet engedhetnek meg maguknak, aztán ők otthon elszerelik, viszont nem lenne mind1, hogy 4-5-600 euroért jutnak hozzá, vagy 4-5-600 ezerért. Megnéztem pár Astrát anno a 300 ezres kategóriában, és szörnyűek voltak egytől-egyig.
Nyilván teljesen más a helyzet Suzuki terén, itt már 4-500 ezerért jó kocsikat lehet kapni Magyarországon, és mivel máshol nem örvendett a régi swift ekkora népszerűségnek, ezért a választék is nagyon nagy. De a jókat itt is elviszik nagyon hamar, elhiheted.Nem mondom, hogy az alábbi példában megérné behozni, E rendszámozni, de mint lehetőség meg lehetne fontolni. Regadózni semmiképp nem éri meg, ezért is lett kitalálva az egész.
(#6621) danih: Az a gond, hogy ez a regadó teljesen ellent mond az európai irányelveknek. És legjobban a kisemberekbe rúgtak bele ezáltal. Ha nem lenne a regadó minden használt autónak esne egy szépet az ára. Nem nehéz kitalálni, hogy ez kiknek lenne kedvezőtlen.
-
Yushchenko
őstag
Na, most már kicsit bátrabban is merem használni a kocsit Ma azt vettem észre hogy 160-nal megyek, de akkor gyorsan visszavettem. Egyébként 3-asban nagyon megy, alázza a népeket Ettől függetlenül persze egy fos, de azért jó hogy van.
-
Yushchenko
őstag
Na, hétvégén megyek a kocsival Bosznia-Horváto.-Szlovénia viszonylatban 1500km-t. Remélem rendben lesz a kocsi
-
Yushchenko
őstag
Sikerült megjárnom a Ljubljana-Zágráb-Banja Luka-Sarajevo-Mostar-Makarska-Ljubljana távot. Igazából semmi gond nem volt a kocsival. Pályán néha nagyon szaladt, hegyi utakon 70-80-at lehetett vele tartani. Fogyasztást nem mértem, mert sietni kellett. Utolsó nap 12 órát ültünk a kocsiba, amit 2 nap alatt hevert ki a hátam. 4-en mentünk, de a lányok hátul is simán aludtak, bár nem nagy növésűek
-
Yushchenko
őstag
Tudnátok abban segíteni, hogy mit lehet kezdeni azzal az ablakkal ami valszeg nem illeszkedik már jól a sínbe(gondolom kikopott), és ezért mellézár, ha nem nyomom kívülről mikor felhúzom? Kárpitot mennyire nehéz leszedni, illetve, hogyan van rögzítve(patent vagy ragasztás?)? Ilyen sínt hol lehetne kapni manuális ablakhoz? Előre is köszönöm
-
Yushchenko
őstag
Na megnéztem, úgy néz ki tényleg az egész szerkezet rossz, lötyög, szóval ez biztosan cserés, amit én nem tudok megcsinálni. Tudtok ajánlani helyet ahol olcsón megcsinálják Bp-en, esetleg alkatrészt?
-
Yushchenko
őstag
Tegnap hungárián kivágott elém egy kocsi, aki 2 sávot akart váltani az utolsó pillanatban. Alig tudtam megállni... hihetetlen fékútja van a kocsinak, pedig újak a fékbetétek, és a kerekek se szarok... nagy csikorgás, gumiszag az megvolt. Most éreztem először, hogy paráznom kéne a swiftben.
-
Yushchenko
őstag
Szerintetek mitől van az, hogy már 2x-ra nem indult be a kocsi egyből, utoljára be kellett tolni? Az ismerősöm azt mondta a gyújtással lehet valami. Eddig 5000km-t mentem vele, de csak most jött elő a probléma 1 hete. Attól lehet, hogy nagyon kevés, olyan 1L benzin volt a tankban? Hogy lehetne megoldani ezt a dolgot?
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- ASUS routerek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Total Commander
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amazon
- 3D nyomtatás
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND