Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16697 üzenetére
Összes Opel astránál elméletileg élettartam olaj van , tehát sem betöltő sem pedig leengedő nyílás nincs.
Az elmélet ott hibázik hogy hermetikusan nem tudják elzárni az olajat a külvilágtól... az illesztéseknél úgymond "szuszog" pl a hőtágulás következtében.... aztán elkezd oxidálódni az olaj, 5 év oks, után elkezd öregedni.
De itt jön a csavar , hogy a p*csába van élettartam olaj raktáron opelnél? ha nem kell cserélni soha? , mint kiderült a GM mérnökök azzal számoltak használd és dobd el , Am azért szar a váltó az összes Opel/Peugeutba, mindegyikben kilométeres holtjáték van a kopás miatt.... szemfüles tulaj azt is cserélteti
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16697 üzenetére
16 éves Megane, 230k km, gyári váltóolaj
Élettartam olaj, nincs előírva csereperiódus.
A vásárlás előtt elhatároztam, hogy ha lesz majd autó, és élettartam olajos, tuti lecseréltetem, hogy finomabban járjon, jó legyen neki, stb... Ez már bő 1,5 éve megvan, és nem visz rá a lélek, hogy kiadjam azt a pár ezer forintot, mert egyszerűen semmi baja nincs a váltónak. Pontosan kapcsolható, ha beledobom csak új kétújjal, akkor is pontosan beveszi, mint ahogy azt kell is neki. Egyszerűen nem látom okát, hogy miért kellene cserélnem. 20 éves korában sem lesz a váltójának baja, akkor is venni fogja a fokozatot szépen a gyári olajjal... Persze ha már mindennel végeztem lehet lecseréltetem, hogy megnézzem finomabban fog-e járni utána, de egyelőre nem látom értelmét...
[ Szerkesztve ]