-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz t72killer #6595 üzenetére
A 7000 egy APS-C váz, nem FF. Kispórolni a tükröt? Látom még nem jött át a MILCek lényege. Sokkal egyszerűbb felépítés, kevesebb mechanikus meghibásodási lehetőség, nem kell annyi dolgot optikailag összelőni, a szenzoron lévő AF-fel pontosabb, a tükörakna hiányában könnyebb adaptálhatóság -- a kompaktabb méret csak egy pozitív velejáró.
A7m2-ben ugyanaz a szenzor van, mint az A7-ben, biztos van arról is videós szempontból is teszt.
Egy A7m2 + A7r2 elég költséges út egyetlen A7s helyett (főleg, hogy az A7s2 piacra kerülésével esni fog az ára), a helyedben végiggondolnám, hogy ad-e annyi pluszt, hogy megérje.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
p_adam
addikt
-
lenan
aktív tag
válasz t72killer #6612 üzenetére
Ha van egy zsák elég jó M-es üveged, akkor sírhatnékod az A7 vonaltól lenne,olyan szarul kezeli a széria egy részüket. A zéró értelem egyszerűen nem állja meg a helyét. Bár én is ezerszer inkább M-et vennék, amellett nem sok babér terem neki szerintem.
Másra valóban inkább az A7 vonal. -
lenan
aktív tag
válasz t72killer #6619 üzenetére
Teljesen igazad van, érthetetlen ez az irány visszafordulás mindkét cégnél. A leica is pont azt veszti el most, amiért sokan (pl. én is) ezt részesítik előnyben egy nehéz, nagy FF tükrössel szemben. Az üvege bár nagyon értelmesen nem 24-70 hanem 24-90 tartományban készül, iszonyatosan nagy (és így nehéz is) lett. Az 50-es is kritikán aluli számomra.
A sony még eggyel jobb, ott legalább a stabi bekerült, ez részben magyarázat. (de nem kielégítő) És mintha lenne egy gondolat az üvegek méretben tartására is. (néha) -
-
.mf
veterán
válasz t72killer #6622 üzenetére
"Elképzelhető"
Igen, elképzelhető. Ahogy a Földet a markukban tartó gyíkembereket is el lehet képzelni. De aki nem csak viccből veti fel, az már beteges paranoia
A Panasonic nem tulajdonosa, nem finanszírozója, csak sok dologban együttműködnek, és a Leica néha komplett Panasonic gépeket kiad Leica logóval. A két márka célközönsége merőben eltér.Az A7m2-nél nem csak a stabi ad hozzá a tömeghez (s ha nézted a Lensrentals vagy iFixit darabokra szedését, elég masszív szerkezet), meg a miatta nagyobb váz, hanem panasz volt a bajonett alatti műanyag elemekre, így azt is és az egész előlapot is műanyagról fémre cserélték. Mindez kijött 125 g-ból, ami szerintem teljesen jó.
Ezzel szemben a Lajka SL-nél a még nagyobb méret ellenére nem ergonomikusabb, nincs több fícsör, sőt, ha a kezelhetőséget nézzük, akkor még rosszabb, mint egy M9. Egy M9-formájú és méretű, valamint kezelhetőségű, EVF-es MILC-nek sokkal több értelmét láttam volna, mint ennek. Aztán az obikról ne is beszéljünk, ezen pl. csak fájdalmamban röhögni tudtam, még az a gigantikus váz is eltörtül a 90-280 végén. A 70-200 f2.8 obikkal vetekszik méretben és tömegben.
A FF obik méretén még lehetne kicsit faragni, ld a filmes korszak obijai mennyivel kisebbek voltak, pedig akkor még az optikai torzítást, vignettálást, CA-t sem tudták szoftverrel kiküszöbölni. Az akkori zoomokhoz képest a maiak nagyot csökkentek méretben, tömegben és jórészt optikai minőségben is, de a fixek méretben többnyire nőttek. Pedig a zoomok áttervezésével is lehetne még spórolni, ld. Pana LX7-hez képest az LX100, a m43 pancake kitobik (elsősorban a 12-32, de az Oly 14-42 is optikailag még elfogadható méretéhez képest) vagy a friss Pentax 18-50 kitobi (ami még időjárás-álló is).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #6632 üzenetére
Nincs és nem lehet átbuherálni.
Ha már importálni szeretnél, akkor sokkal inkább Hong Kong-ból célszerű mert azok rendes PAL változatok, csak pár nyelv, ami nem elérhető bennük. Egyes UK boltok is ezt csinálják, kihasználva (megkerülve?) a szabályokat.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #6637 üzenetére
A legolcsóbb EU-n belül, de 'importált' A7RII 3 év garanciával jelenleg kb. 2750 euró. Nem nagyobb szívás, mint az USA-ból venni.
Az azért valószínű hogy esni fognak az árak, mivel bőven van honnan (legyártani nem számottevően több mint egy A7II-t de a technikát meg kell fizetni)
Kérdés hogy ha kijön az A6100, akkor tudni fog-e hasonló szintű videót (stabival), vagy a szegmentálás végett egyelőre se stabi se 4k nem lesz benne.[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz t72killer #6637 üzenetére
Azért az A7II formára nagy ráizgulásban még ne feledd el élőben is kipróbálni. A7m2 nálam is tervben volt, egészen addig, amíg élőben ki nem próbáltam. Azóta reménykedem, hogy az A7m3 ergonómiailag jobb lesz, mert fícsörileg az A7m2 is elég lenne (teljesen elektromos zár még kéne, hogy time-lapse-ekkel ne csináljam túl gyorsan ki)
Ha kijön az A7m3, valószínű, hogy kap 4k-t az is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #6642 üzenetére
Na azért olyat nem kérhetsz hogy folyamatosan olvasson ki 42MP-t videóra...
Ez azért nem igazán lehetséges (még S35-ben is túlmelegszik 18MP-t kiolvasva) de ha még tudná, akkor is mekkora lenne a rolling shutter...Nem véletlen hogy 12MP az A7SII, ennyit még valószínűleg elbír a rendszer fogyasztásban és melegedésben is.
Inkább örülni kéne hogy így is ennyi mindent tud (csak épp ez az amiért megtehetik hogy így árazzák be) alapvetően így is most az A7RII ami a legtöbbet tud kép+videóra összevonva. A FF kinézet meg egy SpeedBooster-el elérhető (persze akkor már kérdéses hogy kell-e a FF szenzor, ezért is írtam az A6100-at mint konkurens)
Itt vannak még RII vs SII gondolatok -
.mf
veterán
válasz t72killer #6658 üzenetére
Az A7m2-ről is csak a bejelentés előtti utolsó pillanatokban derült ki, hogy az Olyhoz hasonló 5-tengelyes stabit kap. Az A7r2 felbontására és szenzorára (BSI és egyebek) meg ha jól emlékszem, csak a bejelentésekor. Tehát csak annyit lehet tudni, hogy valamikor valami lesz, és az elődjénél jobb
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
válasz t72killer #6661 üzenetére
Egyelőre ne várj semmit, így komplett a második generáció. Szerintem 2016 vége legkorábban, de inkább 2017 tavasz. Hacsak -mivel kicsit az egész A7 sorozat feljebb lett tolva- nem jön közben a sokszor pletykált A5. Az meg ha jön, pont nem lesz fejlettebb.
Most majd jönnek az új aps-c vázak. Egyszer. Talán.
-
-
konyi79
addikt
válasz t72killer #6665 üzenetére
Mindenkinek más a fontos ugyan, de azért én ezzel nem értek sokszor egyet. Itt lsd videó.
Ne tévesszük szem elől, ezek csak fényképezőgépek, viszont kurva jó videóval.
Nem tud 300Mbps-t? Rolling shutter zavar? Több dinamika kell? Van házon belül F55, tessék megvenni. Jó persze értem én, ez sem olcsó, meg jó lenne stb, de azért ne essünk át a túloldalra, ez nem egy broadcast camcorder. Valahogy azért a büdös szoninak is kell szegmentálni ezeket, meg nem is biztos akarnánk ezek az elvárások miatt születő újabb kompromisszumokat: lsd az A7s kisebb felbontása, vagy nem biztos akarnál egy Radeon 295x2-t a hátadon cipelni a 42Mp-t fel tudja dolgozni valós időben 60fps-el.
Ezt ÉN gondolom így, más meg ahogy akarja persze, zavarni azért nem zavar. -
tailor
őstag
válasz t72killer #6667 üzenetére
Sziasztok!
Ma a Pilisben fotóztunk egy barátommal, és egy érdekes jelenségre lettem figyelmes. A keresőben és az lcd-n is, ha élesre állít a gép, meglehetősen fakóak lesznek a színek. Kitobival / manuális obikkal ugyanúgy előjön - ha életlen a kép, akkor szép színes, de amint ráélesítek (pl. egy facsoportra), durván alulszaturált lesz. Mi a fenétől lehet ez? A7-ről van szó amúgy, és nem használtam peakinget. Ami fura, hogy a cimborám E-PL 3-asán ugyanez történt (neki csak MF obi volt fent). Ez valami új "fícsör"? Az elkészült képeket visszanézve rendben vannak a színek, csak a keresőben ilyen furcsa. -
.mf
veterán
válasz t72killer #6665 üzenetére
Csak 100 Mbps XAVC-S, S-loggal. Egy fényképezőgéptől. Deszar. És még kávét se tud főzni. Már nem is kell, pfuj.
Bocs, egy kicsit túlzóak az elvárásaid, hogy egy kvázi-broadcast kamerával hasonlítod össze.
GH4 tud még esetleg többet (200 Mpbs, és vagy 8-bit 4:2:2 belső, vagy 10-bit 4:2:2 csak HDMIn), ha a számokra gerjedsz - ugyanis a valós tesztekben az A7s a "csak 100 Mbps" ellenére azért valahogy mégis több tartalékkal rendelkezik utóban húzva. Ha GH4, akkor rá egy jelátvivős Speedbooster Ultra vagy XL és a Sigma 18-35 f1.8, hogy a GH4-nek valami előnyt is adjunk (egy jó 3 FÉ-t a 28-135 és 24-70-nel szemben, bár ez jóval szűkebb zoom-tartomány). Tony Northrupnak van pár videója a témában youtubeon (A7, GH4, adapterek, 10-bit vs 8-bit, stb).Tailor: én élkiemelést tippelnék. De amit Konyi mond, a wb-újraállításban is van ráció.
T72: "Most találtam egy alkuképes ajánlatot a7II+24-70+1.8/55 kombóra, amiből az utóbbit nagy valószínűséggel eladnám."
A rendszer legszarabb obiját megtartanád, a legjobbját meg eladnád. Nem találok szavakat.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
fotobolond
tag
válasz t72killer #6677 üzenetére
FE2470?
A rendszer egyik leggyengébb láncszeme. Gyenge sarkok, átlagos teljesítmény de magas ár. Érdemes az alábbi két linket átböngészned:
Többek között emiatt nem váltottam A7-re. Remélhetőleg a pletykált új obi ezen komolyan javít.http://www.sonyalpharumors.com/the-zeiss-24-70mm-optical-performance-sucks-ken-rockwell-matt-granger-photozone-slrgrear/
http://www.sonyalpharumors.com/zeiss-batis-225mm-vs-sony-16-35-vs-sony-24-70-by-dierk-topp/
A videós kérdéshez azt gondolom ha az A7S vagy GH4 kevés szerintem nem fogsz olyan vázat találni ami megfelelő lenne. Konyi-nak igaza van abban, hogy az A7R2 nagyon jó fényképezőváz, qrva jó videóval, ami nem mindig megfelelő egy olyan felhasználónak aki komolyan videózik. Ezt el kell fogadni.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: LG V10 - RINGKE Fusion Crystal Clear tok - Új http://hardverapro.hu/apro/ringke_fusin_crystal_clear_tok_lg_v10_-_uj
-
mrrr74
aktív tag
válasz t72killer #6663 üzenetére
Ezzel nem feltétlen értek egyet.
Nagyon várok egy profi A bajonettes FF vázat. A kis milcekkel nem nagyon tudok mit kezdeni eseményfotózáskor. A múltkor felpróbáltam adapterrel az A6000-re a 3600-os vakut, majdnem kiesett a kezemből, olyan orrnehéz lett. Nem a minőséggel van bajom, hanem ezek a vázak túl apróak ahhoz, hogy bizonyos esetekben 8-10 óráig egyensúlyozz velük. Bár az új FF-ről már elég régóta csiripelnek sajnoshttps://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
fotobolond
tag
válasz t72killer #6689 üzenetére
A FE2470 esetén ami még komoly probléma nagy méretű hordó és párnatorzítás. Persze a vázak korrigálják, de egy ilyen árfekvésű obi esetén nem ezt várja az ember.
mrrr74
Abban lehet bízni, hogy mostanság jó pár obinak elkészült a második kiadása. Ez lehet az egyetlen reménysugár az A-bajonetteseknek.Eladó cuccok: LG V10 - RINGKE Fusion Crystal Clear tok - Új http://hardverapro.hu/apro/ringke_fusin_crystal_clear_tok_lg_v10_-_uj
-
-
tailor
őstag
válasz t72killer #6702 üzenetére
A Sigma tervezi még E bajonettes obik gyártását, de hogy milyeneket / mikortól, arról még semmi hír. Ez most gondolom nagy segítség volt A Tamronnak egy szál 18-200-a van E-re.
Amúgy makróra én is MF obit használok, és van pár gyöngyszem a (nemzetközi) piacon, amik prímán használhatóak, akár az A7-eseken is. -
fotobolond
tag
válasz t72killer #6604 üzenetére
t72 killer
Azt számold, hogy az A99 a 2012. évi végi megjelenésétől 3év alatt eset egyes piacokon 300-350ezer Ft-t. Hasonló arányt mutatott anno Nex7 is 3 éves periódust figyelembe véve.Ha olcsón szeretnél Sony vázat szerezni akkor maradnak az első generációs A7 vázak, de az új modellek nem nagyon fognak esni. Főleg annak tükrében, hogy az egész világon jól fogynak, szép eladásokat produkál a Sony.
Ahogy leírod az elképzelések nincsenek összhangban a kínálattal..mf
Örülünk az A68-nak, de szerintem az A-bajonet tulajok nem éppen erre a modellre várnak. A Sony kommunikációjában azt hangoztatta, hogy az A-bajonett a profik vonala lesz. Na ebből nem lett semmi.
Az A7rM2 tükrében az esetleges A99m2 valami nagyon ütős munkagépnek kell lennie, mert azért a méret nem minden és profi szemszögből az A-bajonettes tulajok egy szélesebb obi parkból tudnak válogatni. Legyen az saját vagy a Sony kínálata.Egyértelműen látszik, hogy a Sony-nál kapacítás hiány van és keresik az útjukat, hogy merre. Bár utóbbit illetően A7 sorozat sikere után kezdenek tisztábban látni, hogy teljes gőzzel Full Frame E bajonett és útközben ha lesz idő, akkor jön egy-két A bajonettes váz és APS-C E bajonett.
Eladó cuccok: LG V10 - RINGKE Fusion Crystal Clear tok - Új http://hardverapro.hu/apro/ringke_fusin_crystal_clear_tok_lg_v10_-_uj
-
konrad
aktív tag
válasz t72killer #6700 üzenetére
Én csak a gyáriról tudok:
E30 mm F3,5 makró objektívBúcsúbeszéd a villanyszerelők főnökének temetéséről: - Jó vezető voltál, mindig nagy volt körülötted a feszültség. De most, hogy kiverted a biztosítékot, földelünk.
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #6721 üzenetére
Ott van a Minolta 100 2.8 is mint olcsóbb alternatíva.
-
jmakk
őstag
válasz t72killer #6727 üzenetére
Ez egy fix f2 fényerejű optika. Szerinted mekkora lenne ez pl. 24-70-esben?
Asszem csak a Mitakon 138/1.4-cal tudna versenyre kelni.Ha komolyan belegondolsz, kivált egy 24/2, 28/2 és 35/2 fix obikat. Nem kétlem, hogy képminőségben ott lesz.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz t72killer #6727 üzenetére
Nézelődhetsz itt is, prémium minolta obiknál érdemes elgondolkozni az LA-EA4 adapteren
Készült jópár komoly minolta af obi még az őskorban
-
madgie
titán
válasz t72killer #6731 üzenetére
Nekem nem kéne, az tuti A Samyang
értelemmelfotós szemmel áll a dolgokhoz, ésszerű méretek között hoznak ki szépen korrigált objektívet... de ezek? Ezek számháborúznak, semmi más. Kicsi legyen az efszám, oszt a súly, optikai dolgok le vannak sz*rva. C-Mount a 21. században. -
p_adam
addikt
válasz t72killer #6731 üzenetére
Limitált szériában gyártják azoknak akiknek már mindenféle ugyanilyen méregdrága objektívgyűjteményük van, szóval meg fogja találni a célközönségét. 100-ből ha 1-szer van olyan szituáció amikor hasznos az amit ez tud, már akkor megérheti annak aki ezt keresi. Egyébként lerekeszelve is más képe lesz mint egy f2-es vagy lassabb objektívnek. Mivel MTF-et nem közöltek ezért nem valószínű hogy egy mestermű de talán még ez se számít.
A Nikkor 300mm f2.0 is teljesen értelmetlennek hangzik, mégis nagyon sokat gyártották és alkalmazták különféle filmekben, sőt, évtizedekkel később meggyőzték a Nikon-t hogy még gyártsanak belőle egy újabb szériát.
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #6734 üzenetére
De igaz, próbáltam sokféle objektívvel, másmilyen a rajzolatuk f5.6-on is, itt nem csak az élességről van szó.
Újkorábban is pont olyan elérhetetlen volt a Nikkor, mint most, csak az inflációval együtt változott az ára.
Ebből a Mitakon-ból klasszikus aligha lesz, de van olyan szituáció amikor hasznos amit tud, portréra pl. nem olyan vészes ha nem olyan tűéles mint egy Apo-Sonnar stb. a lényeg, hogy aki akarja, az ki tudja használni amit tud, mégha észérvek nem szólnak mellette a mezei Canon v. Samyang 135/2-höz képest.Egyéként a Leica SL-ről is ugyanez a véleményem, lehet fikázni hogy mekkora, hogy néz ki, meg mennyibe kerül, de meg fogja találni a célközönségét (a nagyobb mérethez meg jár jobb fogás, rendes akksi, dupla kártyahely, nagyobb EVF, rendes hűtés a szenzornak, olyan dolgok amik pl. a Sony-ból mind hiányoznak)
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz t72killer #6757 üzenetére
Pedig tényleg jóval nagyobb fejlődés volt az A7R-nél, mint az A7-nél. Ez utóbbi kapott egy stabit, egy új kodeket oszcső. Ja, meg az új ház, ami nekem annyira nem jött be. Sem egy normális e-shutter és az ehhez kapcsolódó Sony applikációk, sem egy jobb, FF géphez méltóbb kereső (a Fuji X-T1-em EVF-je körberöhögi), sem normális boost az éjszakai képekhez.
Az A7RII-ben meg konkrétan minden benne van, amit most egy MILC-től elvárna az ember. Na jó, érintős tapicska tán nem, de tényleg fincsi eszköz.
Én az egész A7 szériából bármelyiket hamarabb megvenném, mint az A7II-t.
-
konyi79
addikt
válasz t72killer #6757 üzenetére
Nem, senki nem mondja kukába való lenne az A7ii. viszont az r2 annyira más liga. Én pl néha megbillenek, dobom apróra a teljes aps-c cuccot, aztán kipótolom egy 55f18-ig azt csá...
Csá asszony,
Aztán persze nem, mert kezdeném a gyűjtögetést újra ismerve magamat
Persze nem sportfotóra való még a MILC, de ha lett volna a kezedben a6000, mennyire gyors tud lenni, meg mennyire jó a témakövetés (videó alatt is) eszedbe nem jutna venni pdaf nélküli gépet többet. Itt nagyon betalált a sony, az r2 se lehet nagyon rosszabb.
-
HÁZIGAZDA
válasz t72killer #6767 üzenetére
milyen konkurencia? az egészpályás letámadás mellett is eladásaiban 3%-ot zsugorodó sony? (ezzel együtt a sony jó úton van, mert drágább gépeket árul és a profitja nőtt) a canon és a nikon nagyon "le van maradva" mirrorless téren, de ne legyünk már annyira fórumbéliek, hogy azt gondoljuk, hogy teljesen elmentek otthonról ezeknek a cégeknek. ha ténylegesen veszteséget okoz nekik a mirrorlessből kimaradás, ott lesz az asztalon a saját megoldásuk.
anno még az sem döntötte be őket, hogy nem ők találták ki az autofókuszt...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz t72killer #6769 üzenetére
ezekről vannak elérhető adatok és elemzések, nem kell és nem is szabad találgatni. a kiesés például egy teljesen irreális elképzelés jelenleg. akik kieshetnek erről a piacról (már ha piaci szempontok döntenek végül), az a pentax, samsung, olympus, panasonic, kezdésnek. ha csak két szereplő tudna maradni, az épp a canon és a nikon volna.
ez az egész milc-mánia és minden milc-ben mérése a fórumok sajátja. valóságalapja kevés.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-