Új hozzászólás Aktív témák

  • bbattila92

    csendes tag

    Nagyon köszönjük a cikket, érdekes megközelítés és persze a kommentek is minden pénzt megérnek :)
    Az ezután leírtakban senkinek nem szeretném sérteni a vallási vagy audiológiai meggyőződését, csupán a saját véleményem és tapasztalataim szeretném megosztani...

    *Sóhaj*
    Hát erre még hogy nem jött rá senki! A házistúdiómban is miért is rögzítek és dolgozom WAV-van, csak a helyet pazarolom!
    Képzeljétek! Én sem látom a különbséget sima HD és 4K felbontású média között a laptopom WXGA monitorán
    !
    Az összehasonlítások legnagyobb része a hullámforma közötti különbségeken lett elmagyarázva. Hadd emlékeztessek mindenkit, hogy ez nincs összefüggésben a zene tartalma és minősége között. Bármilyen összetett hullámformát meg lehet alkotni egyszerű szinuszos jellegű hullámok összegeként! Valaki, aki sokkal hozzáértőbb nálam, szerintem tudna írni egy olyan programot, ami egy bevitt hangfájl hullámformájának TÖKÉLETES MÁSÁT adja ki zajok és szinuszos jellegű, különböző amplitúdójú hullámok kombinálásával. Azaz ugyanazzal az ujjlenyomattal két totálisan különböző audiót is alkothatunk! Az ilyen jellegű hasonlítgatás olyan, mintha a 20 MPixeles RAW képre azt mondanám, hogy ugyanaz, mint a belőle konvertált 800x600-as JPG, mert a hisztogramjuk között minimális az eltérés!
    Ekkora áltudományos értekezést legutóbb laposföldes csoportban láttam!!!
    Ha megfelelő (nem is méregdrága, csak okosan) komponenseket választunk, hamar ki fog jönni a különbség MP3 és FLAC között. Persze sok függ a zene alkotóelemeitől és a mastereléstől. Egy rádióra gyúrt popzene úgy lett alakítva, hogy mindenen jól szóljon... Ja, manapság is kifejezetten így kevernek. Egy 80-as években masterelt dal sisegni-piszmogni fog egy telefon hangszóróján, míg egy 2010-es évekbeli meg egész jól fog szólni. Tudják, hogy milyen készülékre tervezzenek...
    Amúgy meg miért 96KHz. Pszichoakusztika. Lehet, hogy a legtöbbünk nem hall 18-20 KHz fölött, de a testünk érzékeli a hangokat. Hozzáad a tér érzetéhez, a helyzetünkhöz, a hangszerek tónusához, jellegéhez, rezonanciájához. Audio suliban volt szerencsém olyan rendszert hallgatni, ami vígan dolgozott kb. 40K-ig, rajta pedig olyan felvételt, ami DAP mikrofonokkal volt kb. 30K-ig rögzítve. Az egész hely megelevenedett, hihetetlen érzés volt. Ja igen, ezek a hangdobozok (Genelec stúdiómonitorok) darabja millió Ft fölött volt, szóval bárcsak kategória.
    A világcsúcs Senn füles, az HE-1 vajon miért is dolgozik vígan 110KHz-ig (180-ig -10dB) +-3 dB ingással? Hisz ugye teljesen fölösleges 20 alá és 20K fölé menni, úgyis csak MP3-at hallgatunk...
    ...
    Itthon nekem is csak budget-barát, de stúdió jellegű cuccaim vannak. Az audio interface-em normális fülhallgató-erősítőjén meghallgatva is van különbség MP3 és FLAC között. Régóta áhítozom egy Senn HD650-es fülesre, mert amikor azt hallgattam, egész más dimenziók nyíltak meg a két lapátfülem között.

Új hozzászólás Aktív témák