Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
Ehhez a témához én is hozzá szeretnék szólni!
-
lajthabalazs
senior tag
Nem az indie játékok lettek rosszabbak, csak most már hozzá lehet férni a rosszabbakhoz is, amik régen a feledés jótékony homályába merültek. Humble Bundle-ben gyakran találni új, érdemes címeket. Illetőleg mindenkinek más tetszik, minimális tudással is össze lehet rakni élvezetes de legalábbis érdekes játékokat, pld Solar 2, az egész egy fizikai szimuláció, minimális tartalommal, hurkolt zenével, de az ember boldogan tologatja a bolygóját.
Illetőleg többek közt a Unity miatt az indie játék már rég nem PC specifikus, a legnagyobb indie piac a mobil, néhány nagy kiadó ellenére a legtöbb játék mögött kis csapat áll, és könnyen fel tudják tornázni magukat a toplisták tetejére.De XBox-on és PS-en is van indie kategória.
-
lajthabalazs
senior tag
Biztosan kisúlyozzák valahogy, eléggé leesnének az eladások, ha minden segítség nélkül kellene a kontrollert olyan gyorsan fejre húzni, mint az egeret. A múlt héten kezdtem el Atmega32U4 alapokon kisérletezni egy integrált perifériával: egér + bill egyben, analog stick-el. Nem kellett sokáig gondolkodni, hogy miért nem alkalmas egy analóg pöcök pontos pozícionálásra.
Az egérnél a testtudat, a finommotoros mozgás, amit az íráshoz elsajátítottunk természetesen segít hozzá ahhoz, hogy miliméter pontosan pozícionáljunk, akkor akár vizuális visszacsatolás nélkül is. E mellett a fizikai valóság és a virtuális világ közt egy egyszerű lineáris összefüggés van, amit nem is kell tanulni. Ehhez képest a kontroller stickjének teljes mozgástere 3cm, a hüvelykujj pontos mozgatását igényli, aminek semmilyen más tevékenység során nincsen szerepe, a teljes életet élő embereknél csak azért van ott, hogy ellentartson, pld gitár, furulya, ceruzatartás, ellenkező nemmel folytatott intim kapcsolat... És a virtuális világhoz a fizikai elmozdulást egy nemlineáris függvény köti. Szóval nem arra való, hogy egy kurzort mozgasson az ember. Persze lehet hüvelykujjra edzeni, aki egész nap játszik, talán tényleg el tudja sajátítani. De akinek a PC főként munkaezköz, az értelemszerűen egéren billentyűzeten érzi otthon magát.
Single player játékokat én is XBOX-on játszom, projektor, kanapé, GH-hoz és coophoz PS (ezt vették a kollégák), de ha újra FPS multira adnám a fejem, biztosan nem a sticket választanám.
(#233) Csapoati
Konzolnál a nagy költség a generációváltásnál nem a hardver, hanem hogy az összes kiegészítőt és játékot lehet elkezdeni előről megvenni, vagy reménykedni, hogy a régi gép még elpörög néhány évet. Én minden játékot használtan vettem, és jópárat már tovább is adtam. Az egyik kollégám nekiállt gyűjteni, több tucat játékot vett meg újonan, illetőleg PSN-en, hat kontroller, GH szett, töltők, Move... Ha tönkremegy a gépe, és már nem talál másikat, kuka minden. PC-re viszont lehet vásárolni online, a Steam elég erős ahhoz, hogy hosszú távon lehessen rá számítani. És mire az újabb oprendszer már nem támogatja a régi játékokat, annyira erősek lesznek a hardverek, hogy emulálni lehet vele egy régi gépet, DOS és Win95 már működik így, semmi sem vész el.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Nem kötelező görnyedni... De tréfát félre téve, az irodai székemben jobban bírom, mint a legtöbb kanapéban. Csak jól kell beállítani a munkaállomást.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz idegen lény #342 üzenetére
Még szerencse, hogy gyárt az EVGA egérpadot is, egyébként nagy bajban lennél, ciki lenne ha pont ezen bukna el a frame-rate.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz cyberkind #358 üzenetére
Én mostanában a FC4-el játszom boxXbox360-on, és eléggé az az érzésem, hogy 720p, ultra low minden. Nem vártam csodát, és tény, hogy a FC4 fel sem települne egy 2005-ös PC-re, főleg egy olyanra, amit az XBOX akkori áráért rakott össze az ember. De pont azért veszünk PC-t (is) hogy ilyen helyzetben lehessen cserélni ezt azt, Ha azután hogy láttam, milyen gyenge volt a grafikája a FC4-nek XBox 360-on, vennék egy One-t, hogy azon majd szebb lesz, azzal kellene kezdenem, hogy megveszem az FC4-et arra a platformra is (feltételezve, hogy online vettem meg, ahogyan PC-n is jogot veszek és nem lemezt, Steam 4EVER).
(#362) GhostPetya
Egy C2D alapkonfig: használtan 20e Ft, egy GTX460 használtan 15e Ft. Egy PS3 használtan 35e Ft, és mindkettőn elfut a Wolfensten The New Order.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Felhasználóként hidegen hagy, hogy micsoda technológiai teljesítmény van a PS3, XBox360 mögött, hogy 10 éve változatlan architektúrára még mindig képesek a fejlesztők játékokat írni. Ahogyan az sem érdekel, hogy a legújabb PC-k hány számjegyet számolnak ki a PI-ből másodpercenként. Ez a fanboyok (persze nekik jobban esik a szakértő elnevezés, hiszen tudják, hogy hány mag és hány MB van egy PS3-ban, vagy hogy hány shader dolgozik egy Fury-ben) területe. Felhasználóként az érdekel, hogy mit kapok a pénzemért, mennyibe kerül a fenntartása, mi az élettartama, mennyi garancia van rá, milyen lehetőségeim vannak elavulás, meghibásodás esetén, mennyibe kerül frissíteni, játszani rajta, online játszani rajta, stb. Például a fogyasztást senki sem hozta föl, pedig a konzoloknak ez is egy nagy előnye. És senki sem beszélt arról, hogy ha egy konzolnak meghibásodik a videokártyája, memóriája, alaplapja, akkor szinte jobb eldobni, mint javítani, míg PC esetén ezek mindegyike egy egyszerű alkatrész-csere. Pedig ezek az értelmes kérdések: mennyibe kerül.
Hiába vagyok mérnök, nem fogok csak azért megvenni egy eszközt, mert lenyűgöz a műszaki tartalma. Fogyasztóként az érdekel, hogy mi a költsége, és mi a szolgáltatás-minősége. Mellesleg pedig a környezet-terhelése, szociális hatása.
(#374) stevve
Akkor epénisz, ha mint technikai vívmányt emlegeted, hogy még mindig elviszi. Megvettem a teljes MW sorozatot PS3-ra, és nem nagyon látszott a grafikai előrelépés. Far Cry 2-3-4 szinte ugyanaz volt XBox360-on, ami nem is csoda, hiszen ennyit tud a konzol. De játékosként azt kell ebben értékelni, hogy ha kicsit csúnyábban is, de megkaphatod a játékélményt a 10 éves gépedre, és ez számít.
Kicsit úgy tűnhet, mintha nem tudnám eldönteni, hogy akkor most a PC vagy a konzol pártján állok. Én az ésszerűség pártján állok. És amikor egy középkategóriás videokártya áráért konzolt lehet venni, és a használtjáték piacon 1000Ft-ért lehet "kölcsönözni" a régebbi címeket, akkor az ésszerű. És amikor Steam-en 90% OFF lehet kapni a néhány éves címeket, a Humble Bundle-ön meg szinte ingyen jó kis Indie játékokat, és a céges laptopon elfutnak, akkor az is ésszerű. És az is ésszerű, hogy 4k felbontáson játszon, aki látott 4k-s kijelzőn 4k-s tartalmat, az nem tagadhatja, hogy szebb, az meg, hogy megéri-e, csak bér kérdése. És az is ésszerű, hogy valaki szeretné betenni a lemezt, hátradőlni és játszani, arra az 1-2 órára, amit hetente rá tud szánni, a helyett hogy drivereket telepítene, és beállításokat húzogatna.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #20844032 #391 üzenetére
Játszani PC-n, konzolon, az hobbi. Gyűjteni PC-t/konzolt, összerakni PC-t (konzolt?), szintén hobbi, moddolni, húzni, konfigurálni, ez mind-mind lehet élvezetes tevékenység, ami ha jól űzik, fejleszti, kikapcsolja, feltölti, közösségi és sikerélménnyel látja el a résztvevőket.
Mindezt ésszerűen csinálni, azt jelenti, hogy az ember a szűkösen (mert mindenkinél van egy szint, amit már nem engedhet meg magának) rendelkezésre álló idejéből és pénzéből a legnagyobb hasznosságra törekedni. Aki régi játékokkal szeret játszani, az inkább perifériára költ, mint gépre, esetleg gyűjti a régi lemezeket. Aki kanapéból játszik, az inkább képátlóra költ, mint felbontásra, stb.
A felhozott érvek közül még a validak többsége is célt téveszt, nem segíti hozzá az objektív szemlélődőt a szempontjai szerinti haszonmaximalizáláshoz, egyszóval ésszerűtlenek. Aminek oka a hibásan felvetett kérdés, hiszen nincs jobb platform meg rosszabb, és már egy átlagos magyar fizetésből sem kell választani, meg lehet venni mindegyiket.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #20844032 #411 üzenetére
Az FPS gyötrése ugyanúgy hozzátartozik a játékhoz, mint a statok nézegetése, az ingame chat, a limited edition gyűjtés, a moddolás, a játékos eseményekre beöltözés, a fanfiction olvasás.
Én például most egy olyan gépen kezdtem el dolgozni, aminek az egyetlen célja az lesz, hogy a Neverhood-ot futtassa. Neverhood tematikájú, saját építésű házban, feladathoz csupaszított oprendszerrel, a játékhoz választott kijelzővel, épített hangszórókkal és erősítővel... Hogy ezt meg lehet tenni, az része a PC-s játékélménynek.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz gianni85 #425 üzenetére
Fanatizmushoz semmi köze, csak hobbi. A fanatizmus egy lelki beállítottság, ami egy megingathatatlan meggyőződés mentén szemlélni minden döntést. Engem nem köt semmilyen érzelem a Neverhoodhoz. Egy jó hangulatú játéknak tartom, aminek a képi világát érdemesnek tartottam mod formájában feldolgozni.
És élvezem, hogy a PC lehetőséget ad erre, a moddolásra, a finomhangolásra, a pályatervezésre stb. És ez nem azt jelenti, hogy aki konzolon játszik, az azért teszi, mert nem képes vagy nem akar alkotni, és túl ostoba ahhoz, hogy feltegye a neten utánanézzen a megfelelő drivereknek. Ahogyan a PC-s játékos sem lesz hirtelen programozó attól, hogy azt a platformot választotta. Ez a sztereotípia. A konzolon játszó bütykölhet szabadidejében autót / mikroelektronikát, írhat sci-fi regényeket vagy festhet, lehet ugyanolyan kreatív, mint egy modder. És a PC-s játékos lehet sík egyszerű, gyárikonfig vásárló.
-
lajthabalazs
senior tag
-
lajthabalazs
senior tag
válasz idegen lény #459 üzenetére
Amikor először hoztad ezt fel, azt hittem viccelsz... Videokártyáknál az "EVGA driver" pontosan megegyezik az nVidia driverrel. Processzort nem gyárt az EVGA. SSD-t nem gyárt (tápot biztosan, egeret, billentyűzetet és memóriát pedig valószínüleg csak matricáz). Tehát a végén az egyetlen dolog, ami nagyon kompatibilis lesz, ha EVGA drivereket teszel fel, az az alaplap - önmagával.
Ami segít, az az AMD cpu + AMD kártya, ha hybrid xFire-t szeretnél. Meg az nVidia chipset és az nVidia kártya energia management szempontjából (legalábbis régen nagy szó volt, hogy a dedikált kártyát le tudta kapcsolni az alaplap, manapság a 10W-os idle fogyasztások mellett ez lehet hogy lényegtelen az asztali gépeknél).
-
lajthabalazs
senior tag
válasz interstate76 #486 üzenetére
A játék-élmény akkor kezdődik, amikor először hallasz a játékról. Review-k, tease-erek, vásárlás, telepítés, indítás, használat, amiben benne van az egérpad tapintásától a kontroller huzaton át a fotelig és a kijelzőig minden. Aztán folytatódik a statisztikákkal, a közösséggel, a DLC-kel. Benne van a tech-support, a rajongói tábor, a fan fiction, a bajnokságok. És végül az uninstallálás, továbbértékesítés, ha van rá lehetőség.
A legjobb játékot sem lehet élvezni, ha közben félóránként újraindul az eszköz, vagy rendszeresen leállnak az online szerverek. Ha mindenki (és tényleg mindenki, a feleségedtől a kollégákon át az online elemzőkig) azt mondja a játékról, hogy csak kis szarrágók játszanak vele, akkor is valószínüleg kicsit rosszabb szájízzel indítod el, ha egyáltalán megveszed. Szintén meghatározza a játékhoz való viszonyt, ha kiderül, hogy az NSA szponzorálta, propaganda-célokkal, vagy kiderül a játékfejlesztőkről, hogy mind pedofil, és a játék tesztelése során rendszeresen molesztáltak kiskorúakat. Extrém példák, de talán segítenek megérteni, hogy a játék élmény több, mint a játékmenet, és a 4k ugyanúgy emeli, mint az 5s-es bootidő.
A konzolos, PC-s élmény pedig ezeknek a játékélményeknek az összessége, kiegészítve a hardware-hez kötődő szempontokkal, fogyasztás, helyigény, zaj, nem-játék felhasználási lehetőségek, hogy kábellel vagy WiFi-vel csatlakozik a nethez... És mindehez jön a személyes preferencia.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dilikutya #496 üzenetére
A kiadók azt fejlesztenek, amit el tudnak adni, és csak azt lehet eladni, amit az emberek megvesznek. Valószínüleg a patch-be csomagolt pályák és küldetések nem generáltak annyi új játék értékesítést, hogy megérje a kiadóknak. De ha a DLC sem fogy, akkor azzal is le fognak állni, vagy jobban fogják csinálni. A Season Pass egy lépés a régi szép idők felé: előre ki lehet fizetni a DLC-ket, ami a régi modellre lefordítva azt jelenti, hogy drágábban veszi az ember a játékot, hogy ingyen kapja a patch-eket, pályákat, skineket - pont mint régen.
Igazából figyelembe véve a játékfejlesztés menetét, valószínüleg egy előfizetés alapú modell illeszkedne legjobban a kiadások jellegéhez: ameddig játszik az ember és igényli a supportot, addig fizet, és a fejlesztők hozzák a javításokat, új tartalmat, fenntartják a szervereket. Ha nem elég jó a játék, vagy a support, akkor nem fizet. De ahogyan minden mást is, a játékokat is eldobhatóra tervezik, 20-30 játékóra, és az ember a végére ér, és nem biztos, hogy előveszi mégegyszer. Mint ahogy minden más is, a két fél fukarsága és bizalmatlansága miatt a játékpiac is egy szuboptimális egyensúlyi helyzetben rekedt.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz gyuribácsi88 #501 üzenetére
Lehet hogy az a baj, hogy szakmámból eredően nem csak fogyasztóként nézek erre a piacra, de én azt látom a képeken, hogy az új modellel elérték, hogy folyamatosan tudjanak release-elni tartalmat, így hamarabb kerül a játék a felhasználóhoz. Ráadásul annyit veszel meg a játékból, amennyit szeretnél, ha nem tetszett az alap, nem kell kifizetned minden DLC-t is.
Az ábrádon amellett, hogy próbálnak a vásárlónak kedvezni, az látszik, hogy emelkedtek az árak. Ami nem meglepő, hiszen a felhasználók többet várnak, miközben nem lettek lényegesen többen, hogy több részre lehessen osztani a fejlesztési költséget. Több nagy szereplő van a piacon AAA sorozatokkal, ahol évente elvárnak egy új kiadást három platformra (most átmenetileg 5-re). Emelkednek a fejlesztők bérei is, nagy a kockázat, hiszen köztudottan magas a megbukott játékok aránya.
De ha úgy érzed, hogy hatalmas árréssel dolgoznak és őrületes profitot termelnek a játékosokon, akkor vegyél részvényt, vagy indíts egy saját kiadót, és vágj alájuk.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz interstate76 #508 üzenetére
A fogyasztói társadalom azért fogyasztói társadalom, mert túlkínálat van, nem rízsért ölik egymást az emberek, hanem szabadon választanak, hogy vegyenek-e konzolt vagy ne, vegyenek-e játékot most, vagy vegyék meg egy kiárusításon, használtan vagy újonan, esetleg menjenek inkább el egy búvártúrára vagy tanuljanak meg hangszeren játszani.
Senki sem fog meghalni, még csak sérülni sem, ha úgy dönt hogy nem vesz videojátékot, nem tartanak pisztolyt a fejedhez hogy vedd meg. Ahogyan a ko
(#510) Dilikutya
Hidd el, ha azt gondolták volna, hogy bukni fog, nem csinálják meg. A közönség döntött és a játék bukott, de az alkalmazottak nem adják vissza a bérüket, a bukott játék költségét is ki kell termelni, ez is benne van a jó játékok árában.
(#507) ProEvoFan, (#504) Polllen
Pontosan: kivárhatsz, megteheted hogy meg sem veszed, mert a vásárló az úr, a vásárló várhat nem lesz semmi baja, a kiadó viszont csődbemegy ha nem tudja visszahozni a költségeit. Aki ezt nem veszi észre, és sorban áll éjfélkor az első kiadásokért, az ostoba. Aki észreveszi, és mégis sorban áll, az hozott egy számára racionális döntést, neki fontos hogy már az elején bekerüljön a multiba, elmondhassa a barátainak, hogy megvan, vagy csak élvezi az izgalmat a sorban, a showt, az előrendelői ajándékokat (és ez is játékélmény). -
lajthabalazs
senior tag
válasz wednesday #506 üzenetére
Van az ábra, amit te ismersz. És aztán van a vállsággal korrigált ábra. Amihez hozzátartozik, hogy 2009 körül jelentek meg a játékra is alkalmas Android telefonok, amik a "játékosok száma" statisztikát az egekbe, az egy játékosra eső bevételt meg a kút fenekére repítették.
(#510) Dilikutya
Belegondolás helyett jobb megnézni a számokat.
Vagy itt van ez is.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Illetőleg ez. Érdemes megnézni a mottót, aztán a 12. oldalt. Felső ábra az összes értékesítés, alsó csak a fizikai lemez.
Nem fenékig tejfel a videojáték fejlesztés. Ha a kiadó diktálna, akkor nem lenne Steam Sale, menne minden teljes áron. De teljes áron nem veszik, ezért van DLC, Steam Sale, Humble Bundle olyan "indie" címekkel, mint az ARMA, a Borderlands vagy a Hitman. Próbálják minden lehetséges helyről összekaparni a bevételt, ti meg azt hiszitek, lehúznak titeket.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz wednesday #513 üzenetére
Ha a bevételek stagnálnak, az már csak az infláció miatt is visszaesést jelent. Nem beszélve arról, hogy
Az Android úgy jön a képbe, hogy ingyen játéklehetőséget biztosít elfogadható felbontásban, naponta új ingyenes megjelenésekkel. Ezen a piacon nem sok esélye van még egy olyan nagy címnek sem, mint a Call Of Duty. Nem játszottam a mobil játékaikkal, és nem találtam adatot arra, hogyan sikerült monetizálniuk a fejlesztéseket, így csak a nem ingyenes játék bevételei látszanak: nem adtak el belőle 100.000 darabot sem, összesen 800.000 dollár bevétel, ebből Google-nek 80%, a maradék kb 4 fejlesztő egy éves bére (nem tudom mennyi munka volt benne, lehet hogy így is jövedelmező, de nem egy Black Ops III).
Az új játékosok mobilon és Facebookon "jönnek ki", és ott sokkal több a bukott játék, nehéz bevételt szerezni és hatalmas a verseny, egy egyhetes, egyfejlesztős Flappy Bird le tudja nyomni az Activision-t.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz interstate76 #516 üzenetére
A fogyasztás már a magyar átlagbér szintjén sem az igények kielégítéséről szól. És minden forint, amit a fölött keresel szabadon felhasználható. A kínálati oldal egyetlen üzenete, hogy fogyassz, ennek tényleg nehéz ellenállni, de azon belül - legalábbis engem - nagyon kevéssé befolyásol: nem mondanám tipikusnak a fogyasztói kosaramat, és jelentős részét olyan dolgok teszik ki, amit nem is reklámoznak. A gondolataim éppen hogy teljesen gyakorlatiasak, hiszen a saját tapasztalatra épülnek.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dilikutya #736 üzenetére
Az enyémek gyakran veszekednek, összevesznek azon, hogy melyikre mentem a file-okat, hogy éppen hol vannak a házban, melyiké legyen a kék, és melyiké a fekete SATA port. Ameddig két merevlemezem volt, békében megfértek a RAID kártyán, de amióta bekerült az SSD, folyamatos a balhézás.
idegen lény (#734)
Felgyorsult fejlődés? Talán az elmúlt 20 évben. De az elmúlt kettőben... Mondjuk AMD fronton 2012-ben az egymag teteje volt a HD7970, legyen ez 100%, 2013-ban az R9 290x 125%, 2014-ben még mindig a 290x, aztán 2015-ben a Fury X 160%-on. 3 év, 60%-os teljesítmény-növekedés, hol van az évenkénti kétszereződés? Még a korrigált Moore szabályok sem állják már meg a helyüket. És a processzoroknál sem rózsásabb a helyzet.
Memóriánál DDR 2000, DDR2 2003, DDR3 2007, DDR4 2014, és egy évvel a kiadás után, túl az első árfelezésen még mindig sehol sincs a DDR4 penetráció, a DDR3 hat év alatt vette át a domináns piaci szerepet, a DDR4-nél már ebben sem reménykednek.
Konzoloknál a kiadási dátumok:. XBOX 2002, XBOX 360 2005, XBOX ONE 2013, Sony oldalon pedig PS 1994, PS2 2000, PS3 2006, PS4 2013 itt sem látszik az a pörgés.
Lassulunk. De jó is ez, a Földnek, a vásárlóknak, és a szoftverfejlesztőknek. A hardverfejlesztők meg optimalizáljanak fogyasztásra (ahogy azt a mobil eszközöknél teszik is). És ahogy Moby mondta, a hardver fetisiszták meg örüljenek az átnevezéseknek, újracsomagolásoknak.
-
lajthabalazs
senior tag
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, ellentétben az itt fórumozó többséggel, ki is próbáltam. Az eszköz: i7 3540M, 2 mag, 4 szál, Hgih Performance módban 35-ös szorzóval ment a processzor 3.5GHz körül. Elindítottam egy pinget a routeremre, WiFi-n 1ms-es válaszidőt kaptam. Aztán elindítottam egy cpuburn-t, egy szálon. Az indításnál kicsit megugrott a ping, a másodpercenként induló csomagok közül három 38-78 értékeket produkált. Amikor stabilizálódott a ping 1ms-en, vártam kicsit, elindítottam még egy szálon a cpu burn-t. Most az indulásnál nem volt kiesés, maradt az 1ms. A harmadik indítás után egy ideig 2ms-es ping értékeket kaptam, de visszaállt egyre. A negyedik után 1ms-es válaszok közt 5-6 csomagonként befutott egy 2ms-es érték. Ez után taskváltásoknál megugrott, de végig 100 alatt. A CPU terhelést négy szálon 100%-nak jelzi a task manager. Kiváncsiságból nekifutottam egy ötödik és harodik burnernek is, semmi hatás a pingre, de a rendszer döcög, néha késnek a karakterek, lassan mozog a kurzor. Gondoltam, hogy nézzünk egy max sávszélességet, hátha a csomagkezelés burst esetén fog lassulni. A flash animáció akadozott, de a sávszélességet 28.7mbit/sec-re mérte, mint bármikor máskor.
Ezek alapján nem hiszem, hogy a gyakorlati hálózati teljesítményt befolyásolja a processzor-terhelés. Láthatóan befolyásolja, de a nagy terhelésből adódó lassulás elhanyagolható az internetes viszonyokhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Teljesen igazad van, a tablet eladások már 2014-ben is közelítették a PC-s számokat, és 2015-re mindenki azt várja, hogy több tablet fog fogyni, mint PC és laptop együtt. Közben pedig okostelefonból többször annyi fogy, mint tabletből. Sajnos Android vs asztali Windows használatot összehasonlító ábrát nem találtam, így nehéz megmondani, mi ma a domináns operációs rendszer, meg azért is csalókák az ilyen számok, mert sokan használják mindkettőt - jómagam is - de a felhasználói hozzáállás nem kedvez a desktopoknak.
Ahogy a hozzáértő kolléga mondta, a desktop megkerülhető, és sokan meg is kerülik, tekintve hogy egy elfogadható tablet ára 40e Ft, egy elfogadható laptopé meg 100e, és egy teljes desktop ára sem alacsonyabb, mire minden meglesz hozzá. Akinek nem kell dokumentumot szerkesztenie, annak sok előnyt nem hoz a PC.
A facebookos képeket meg rengeteg appal lehet néhány csúszka segítségével javítani, nem kell egy teljes Gimp, amihez a felhasználók úgysem értenek, vagy egy Photoshop, ami drágább, mint a gépük.
(#771) Tuomas
Engem is felháborított a Windows 8, nem azért, mert nem tudok vele bánni - a lányom gépén például az van, mert ő nem dolgozik rajta, hanem azt a néhány appot használja - hanem mert hihetetlenül gagyi a desktop és csepme. Főleg úgy, hogy az általam használt alkalmazások 100%-a desktopon fut. Azt hogy a beállítások szanaszét vannak, kompenzálja a fejlett keresés. És tetszenek a csempék, a színek és a méretek segítenek eligazodni. De nem egy multitask felület, az oprendszer az persze az, de a felület felépítése inkább mobilos, pont az átlaguser-t célozza, aki böngészik, aztán filmet néz, aztán játszik. Nem azt, aki több monitoron, monitoronként több ablakban dolgozik.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Igen, elég nagy a tehetetlenség a rendszerben, erről árulkodik az aktív Windows XP telepítések száma is.
Válasz a szerkesztésre
Megtaláltam mindent, persze. De egyszerűen bosszantott, hogy hiába raktam fel az appot a csempék közé, rákattintva a desktopot kaptam, ezért letöröltem, és visszaraktam a gyári 7-est. De már feliratkoztam a 10-esre, ott már remélem az már helyén kezeli a dolgot.
Jó lenne, ha Android mintára lennének launcherek, amik közt váltogatni lehet, és azok adnák az állandó hátteret. Egyébként most a Fences-t próbálom ki, valószínüleg meg is fogom venni ha lejár a trial, mert nagyon elegáns és jól használható.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Csak átváltott az asztalra, amíg a program töltődött. De én nem ezt a viselkedést vártam. Igazából ha csempe van, nem is kellene az asztal, ne foglaljon memóriát, ne épüljön fel bootoláskor, elvégre a csempéknek pont ugyanaz a szerepük mint az asztalnak, akkor legyen elég az egyik.
(#778) Polllen
Nem tudok napirendre térni az állításod fölött. Azt mondod, hogy ha a processzor nem tudja időben elvégezni a feladatot, akkor később lesz készen? Ezt még emésztenem kell
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
-
lajthabalazs
senior tag
válasz gyuribácsi88 #829 üzenetére
Az igazán nagy arcok PC-ről tólják.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz interstate76 #886 üzenetére
Köszi a tippeket, eddig csak ingyenes játékokkal próbálkoztam Androidon, és a nagyrészükkel nem voltam elégedett. Ezek után nem fogom sajnálni a pénzt ezen a platformon sem.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz interstate76 #889 üzenetére
Nekem is két kedvencem, közvetlenül az Aegon sorozat után. Itt az ideje átértékelnem az Android Play Store-ról alkotott képemet.
Ez a free appos dolog elég lutri, néhány napig megnézem, de szerintem több nyűg, mint haszon, inkább kicsengetek 1600Ft-ot azért, ami tetszik, mint hogy hetekig próbálgassam az éppen aktuális ingyen-appot.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz interstate76 #891 üzenetére
Goo-t PC-n vittem végig, nagyon eredeti játék, nem is gondoltam, hogy kijött Androidon. Meglátom mit adnak ingyen a héten.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.