Végtelen háború: PC vs. konzolok

Egyszerű ellentétek

Mielőtt belekezdenénk jelezném, hogy a következőkben felsorolt állítások, és vélemények csak és kizárólag a cikkíró saját eszmefuttatásai, és nem tükrözik a Prohardver/Gamepod vezetőinek, hírszerkesztőinek álláspontjait.

Amióta világ a világ, mindig is léteztek ellentétek az emberek között. Legyen szó hétköznapi dolgokról, vagy akár a számítógépes világ résztvevőiről, mindig voltak, és mindig is lesznek olyanok, akik egy bizonyos állításhoz kötik magukat. Így van ez a videojátékokkal is, hiszen nem mindenki szeret egy-egy adott stílust, de sajnos évek óta megfigyelhető az a tendencia is, hogy a PC-s és a konzolos játékosok sok esetben nem jönnek ki egymással. Mi lehet ennek az oka, miért lehet szálka az egyik oldal szemében a másik fél, milyen változások történtek az évek alatt, amiknek köszönhetően nem hogy csillapodott volna a játékosok haragja, inkább még rosszabb lett. A következőkben egy rövid elmélkedést folytatok arról, hogy mi állhat a háttérben, és hogy van-e esetleg kiút ebből az ellentétből. Ehhez megnézem azt, hogy miben hasonlítanak, valamint miben különbözik egymástól a két tábor a jelenlegi generációban.

Kezdjük a konzolokkal, hiszen egyre több ember választ magának gépet a Sony, vagy a Microsoft, esetleg a Nintendo megoldásai közül. A mai világban miért vesz az ember egyáltalán konzolt. Mondhatnánk elsősorban azt, hogy a kényelem miatt, hiszen nincs is annál jobb, amikor egy kényelmes székben, fotelben, esetleg ágyban kapjuk magunkhoz a kedvenc kontrollerünket, és kezdünk bele egy-egy kalandba. A másik ok az lehet, hogy a PC-vel szemben az asztali konzoloknál a játék annyiból áll, hogy az adott lemezt betesszük a gépbe, a program feltelepül a merevlemezre, majd lehet is már játszani. (Az előző generációkban még a telepítésre sem volt szükség, elég volt csak a DVD-t betenni a meghajtóba és már mehetett is a játék) Lényegében ezen gépek esetében ennyi után már el is lehet kezdeni a játékot (digitális vásárlás esetében csak le kell tölteni a játékot), nem lesz semmi más dolgunk. A javításokat, frissítéseket automatikusan telepítik a gépek, már ha erre engedélyt adunk, külön ezekkel nem kell foglalkozni. Azonban a Sony és a Microsoft gépeinél meg kell említeni, hogy a vásárlás után ( a PS4 ,és az Xbox One jelenleg olyan 100-130 ezer forint körül szerezhetőek be), amennyiben online szeretnénk játszani, úgy szükséges lesz még egy külön összeg befizetése, hiszen az Xbox Live, és a PlayStation Network használata ingyenes, de a többszereplős játékokhoz szükségünk lesz egy-egy előfizetésre is.

Természetesen a konzolokkal nem csak játszani lehet, különböző applikációk elérhetőek mindegyik gépre, legyen szó akár zene- és filmlejátszásról, böngészőről, YouTube, Twitter, Skype, Twitch és egyéb lehetőségekről. De ezek a gépek kisebb-nagyobb túlzással összesen csak ennyit tudnak.

Na de mi a helyzet a PC-s táborral? Költői túlzással nagyjából ugyanez, hiszen a kényelmes játék már PC-k esetében sem megoldhatatlan dolog, a telepítések itt már a kezdetektől jelen vannak, sőt, a vállalkozó kedvűek akár asztali és hordozható számítógépeknél is beüzemelhetik a saját kontrollereiket. Viszont egy dolgot azért fontos megemlíteni, ugyanis ahhoz, hogy közel teljes pompában tudjunk egy játékot élvezni, ahhoz bizony van, hogy mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Itt most azokra gondolok, akik teljesen a semmiből építenek fel egy gépet, ugyanis a PC-s oldalnak ez az egyik legnagyobb előnye, hogy alkatrészenként is bővíthetik a gépüket, így ha már korábban is volt valamilyen masinájuk lehetséges, hogy olcsóbban hozzá tudnak jutni bizonyos komponensekhez, így nem kell annyit költeniük, mint amennyibe egy konzol kerül. Ettől függetlenül van egy szűk réteg, akik képesek akár igen komoly összegeket is elkölteni arra, hogy a lehető legjobb élményben részesüljenek. Itt van ugyanis a PC-s játékosok legnagyobb előnye a konzolosokéval szemben. Míg utóbbinál fix hardverekről és többnyire fix felbontásról beszélünk, (még a legújabb generációs konzolszériánál is előfordul, hogy nincs meg egy-egy játéknál az 1080p és a 60 fps), addig előbbinél már bőven az ultra HD határát súrolják a szerencsésebbek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények