Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz CactuS #33 üzenetére

    Ahah, persze. Gondolom nem a megjelenés utáni fél évben vetted meg a D3-at. Én első naptól játszottam elég sokáig, A4-es oldalnyi hibakódot tudnék neked itt összeírni 12-es betűmérettel, amelyek miatt nem tudtam játszani. Ez mind az online DRM miatt.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz CactuS #49 üzenetére

    "hogy a kezdeti hibák előtt is tele voltak a fórumok a sírással, hogy miért kell online kapcsolat"

    Nem látom hogy mi ezzel a gond, sok más játék jelent meg hasonló DRM-el. Voltak hibrid megoldások, ahol az adatok egy része mindig az online felhőben volt, egy másik része meg a felhasználó gépén.
    Meg olyanok is mint a Diablo, amelyekhez kellett a folyamatos online kapcsolat.
    Tapasztalat az volt bőven az ilyesmivel, tudtuk hogy szar ez a DRM, tudtuk hogy azokat szopatják vele a legjobban, akik megvették a játékot. Nem kellett ehhez a Diablonak még megjelennie. Szóval teljesen jogos a felháborodás a játékosok részéről.
    Arra kenni az egészet hogy főleg azok sírnak az online DRM miatt akik amúgy letöltenék a játékot pedig kirekesztő, szűklátókörű, az árnyalt gondolkodást nélkülöző hozzáállás. Nyilván sokan vannak ilyenek is.
    De akkor fordítsuk meg a dolgot: ha lesz online DRM, ezek az arcok megveszik majd a játékot? Nem.
    Ha nem lesz DRM, megveszik majd a játékot? Nem. Akkor meg?
    Nyilván valamilyen köztes megoldás kell ide, de ezt még nem sikerült megtalálnia a játékiparnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz CactuS #52 üzenetére

    "Jogos" szó két különböző szótári meghatározását ne keverjük már össze. Egy szónak több szótári meghatározása is létezik, attól hogy kiragadod a szót a szövegből, és teljesen más kontextusba helyezve próbálod az igazadat bizonyítani, nem változik semmi.
    Jogos alatt természetesen arra gondolok, amit ezután nagy vonalakban magad is megfogalmaztál: "elvárható lenne, hogy dinamikus erőforrásokkal nyújtsanak állandóan elérhető és jó szolgáltatást".
    Ez nemhogy elvárható, kötelező lenne egy olyan helyzetben, amelyikben valaki a pénzemet, a pénzünket akarja. Ezért jogos.
    Ehelyett ma a játékot sokszor ellehetetlenítő online DRM-el telerakott, félkész, bugos, túlárazott játékokat kapunk a nagyobb kiadóktól.
    Elmondom mi itt a legnagyobb gond: azok vannak lesz*rva, akik odaadnák, vagy oda is adják a pénzüket.
    A kiadók lényegében oda sz*rnak, ahol esznek, nem látják a fától az erdőt.
    És ez hosszútávon sokkal nagyobb probléma lesz, mint a játékokat illegális forrásból beszerzők által okozott vélt vagy valós károk.

    "Honnan tudod ilyen biztosra, hogy senki nem veszi meg azok közül, akik a tört változattal amúgy játszottak volna?"

    Nézd, ebben van igazság. Valóban senki sem tudhatja pontosan. Mindenki magából indul ki, Én ha nagy warezhuszár lennék, nem venném meg.
    Pont annyi igazság van benne mint abban, hogy azt sem tudhatja senki, hogy a játékot megvásárlók között hány olyan van, aki csak azért vette meg, mert nem tudták feltörni a DRM-et. De érdemes feltenni a kérdést, hogy melyik a fontosabb:
    Az x számú kalóz kergetése, akik közel sem biztos hogy megvették volna a játékot, vagy a meglévő vásárlóbázis maximális kiszolgálása, a jövőbeli profit reményében.
    Láttuk azt is, hogyan lehet ezt jól csinálni.
    Khmm, CD Projekt Red, khm khm.
    Nincs DRM, rengeteg az ingyenes DLC, kiváló a support. Rendkívül szimpatikus a cég hozzáállása a témához.
    Sosem lenne pofám az ő játékaikat warezolni.
    És én úgy érzem, valahogy a nagyobb kiadóknak is inkább ebbe az irányba kéne nyitni.
    Persze, nyilván sokkal nehezebb ez egy olyan cég esetében, amelyik évente 20-30-40 AAA címet nyom ki, mint egy olyan válllakozás esetében, mint a CD Projekt Red, akiknek egyszerre egy játékuk van általában.
    Meg lehetne szervezni ezt a dolgot okosan, ha ez lenne a cél.
    De nem ez a cél. Hanem a sáp, csak a sáp.
    Az hogy a biztos sápot lökjük el magunktól azáltal, hogy a vásárlóinkat szopatjuk, az nem számít, csak az az x számú kalóz meg legyen cumiztatva. Mert az a fontosabb. Nonsense.
    Úgyhogy könnyen lehet, hogy sosem fogunk egyetérteni ebben a témában.
    Ezek a nagy multik valamilyen általam értelmezhetetlen, teljesen egyedi logika alapján hoznak olyan döntéseket, amelyeknek előbb-utóbb megisszák majd a levét.

Új hozzászólás Aktív témák