Új hozzászólás Aktív témák
-
MongolZ
addikt
S3 Trio után nekem TNT2 jött, akkoriban nekünk a Voodoo az volt, amit mindenki akart, de senki nem tudott megvenni. Majd amikor haverok bevásároltak GeF2-ből, nekem Radeon 7500-ra futotta csak... Aztán rájöttem, hogy mekkora üzletet csináltam, mert akkoriban kevesebb, mint fele áron kaptam kb. GeF2 GTS teljesítményt... De az az igazság, hogy utána már nem emlékszem, hogy mi volt a következő lépcső. Szerintem az nagyon sokáig megvolt nekem, és a hírhedt 4730 váltotta.
[ Szerkesztve ]
-
Linem
senior tag
Akkoriban nem teljesen hivatalos megjelenések voltak, hanem itthon programküldő szolgálatok másolták a játékokat, és listákat lehetett kérni tőlük a rendeléshez. Például a legtöbb játékokat tesztelő újságnál is volt ilyen szolgálat, ahonnan rendelni lehetett PC-s játékokat is. (CoV, 576 kbyte, GURU) Egyébként Te már a 3,5"-os lemezre gondolsz, én még előtte 5,25"-ost használtam, amire kevesebb fért.
-
Dassler
őstag
Anno gimiben nekem volt először voodoo 1 meg voodoo 2 is, nagy király voltam a lanpartykon - 17" MAG FD Trinitron képcsöves monitor cipelés rulez, jó kis Pentium 2 meg Celeron 300A gépek tömkelege -
Meg 2000-ben az 5x Hitachi DVD-ROM-ot vettem valami elég durva pénzért, a Mátrixot adták hozzá[ Szerkesztve ]
Állítólag mindenki utál, de én annyira szeretem magam, hogy tudom ezt kompenzálni
-
Dassler
őstag
A Herules Mono monitor nekem is meg volt még/már a Prince of Persia rémlik abból az időszakból. Valahol a 286-386 idején kapcsolódtam be komolyabban a PC világába (jó Prehistoric meg Worms). Persze a nagyobbaknak volt Comodore meg Plus 4, amin én csak kisgyerekként tartalomfogyasztó voltam.
Valahol meg volt a varázsa, hogy 14-15 évesként az motivált - a csajokon kívül - a nyári munkában, hogy egy új vga-t, procit, vagy akár egy egész gépet összespóroljak, amit én magam raktam össze. Nagyon bele tudtam mélyedni az utána járásba. Internet nem nagyon lévén - még a '90-es évek végén se sok tartalom volt, ha már egy jó 56k-s modem vagy űrtechnika ISDN igen - járva a PC-s boltokat (Mistral ), hogy mi mivel kompatibilis, mert akkoriban még az se volt magától értetődő, hogy egy jó no name, aztán később már Codegen, esetleg Aopen házba mi fér bele. Bár így utólag a szerelés volt a kedvenc részem, rá is kattantam a CAD-re a játékok helyett
Még számtech órán emlékszem, hogy 1-2 nagy világcégnek (MS, Boeing, stb.) a honlapját néztük, amikor az internetről volt szó, mert annyi volt összesen. Jó kis altavista és társai.Állítólag mindenki utál, de én annyira szeretem magam, hogy tudom ezt kompenzálni
-
arn
félisten
Ez eleg szeles idoszak, az elso prince az 90es, a prehistorik 91es, de a worms mar 95os a nevesitett hazak mar a 90es legvege, az aopen 2000 kornyeken volt tipikus, a codegen meg azutan (mint az alja). 97 kornyeken mar voltak neten benchek, es egesz korrekt reviewk (anard, tomshw, firingsquad) - elotte chip, alaplap, computer panorama, stb mint hwes hirforras. A magyar hwes pcscene 99ben ebredezett (hwsw).
C300a 98 karacsonyan volt slager, a p2 eleg draga moka volt elotte.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arty
veterán
döbbenet, hogy a voodoo rush-t senki nem említette (~voodoo1, 2d/3d egy kártyán)
borzalom képminőség, tragikus kompatibilitás... (hiába volt "olcsó" egy trio64, rosszabb lett az átkötéssel a kép és azért az a 6-8-10 ezer is jól jött volna, ram-ra, pl, azaz látszott a követendő irány, még a 3dfx is látta...)és ezekután képesek voltak kijönni a voodoo2-vel, ami MEGINT nem tudott 2d-t ...
(a banshee igen, de az meg teljesítményben volt gyengébb)
de ezt a piac még csak-csak elnézte nekik, elvégre döbbenetes mértékben volt gyorsabb a voodoo1nél, 2x12mb sli-ben pedig utolérhetetlena voodoo3 pedig a vég kezdete: elavult tudás, komoly ellenmarketing (32bit fontosságát hangsúlyozva, miközben értékelhető sebességet szinte semmi nem tudott alatta, álá ma a raytracing...)
---
én először Atlantis-ban láttam 3dfx voodoo1-et, Turok-al (valami tech demo verzio lehetett).... már elsőre is meghökkentő volt a nem pixeles textura és a jó frémráta, de aztán, amiko elsültek a nagyobb fegyverek és felrobbant a képernyő... kiváltotta a birtoklási vágyat
aztán compfairen, ifabon megint láttam voodoo-t: quake, f1, 17" viewsonic pt775 monitorokon.
na, nekem PONT ez kell... voodoo1 31ezer ft, pt775 150ezer ft (okosban), kerestem vagy 25 ezer nettót, de "meglett" (haver adott kölcsön, ill. ő is vett ilyen kombót )fatal racing/whiplash, carmageddon, psygnosis f1, quake, hirtelen ezek jutnak eszembe, amik állejtősek voltak
később forsaken, incoming és még megannyi más...
óriási csalódás volt, hogy az nfs1 nem kapott glide patchet, a 2. rész pedig ótvar fizikássá silányultszép idők voltak.
rühellem az nvidiát, de a 3dfx megérdemelte a sorsát"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
snecy20
veterán
Az első NFS még nagyon-nagyon a 3D gyorsítás előtti kor gyermeke alapvetően DOS-ra fejlesztve - 2 évvel előzte meg a Voodoo1-et -, a 3D patch az egyben egy teljesen újraalkotott játékot jelentett volna.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Dassler
őstag
igen, széles időszak. Már nincs meg fejben kronológiailag helyesen, összemosódik, nem is írtam évszámokat.. Majd mindegyikből volt több rész is. Igazán ami már meg van játék ügyileg az a 97-98-tól, azokra már jól emlékszem, középsuli.
Állítólag mindenki utál, de én annyira szeretem magam, hogy tudom ezt kompenzálni
-
-
Igen, ha jól emlékszem, a pályák csak az egyik irányból voltak lemodellezve (nem lehetett visszafordulni, illetve igen, de akkor szemből mutatta az autót ). Bár ettől még gondolom meg lehetett volna csinálni hozzá a 3dfx patchet, de érthető, hogy inkább az aktuális második részre koncentráltak, ami szintén nagyon jó lett szerintem, rengeteget játszottam vele anno.
[ Szerkesztve ]
-
Akkoriban kicsit más volt a fejlődés üteme Évente új VGA generáció érkezett, ami általában ráduplázott az előd teljesítményére, és a processzorok is sokkal gyorsabban fejlődtek. Nem az volt, mint manapság, hogy egy 10 éves procival, és 3-4 éves VGA-val is vígan elvagy az összes játékban.
-
Mark023
tag
Sajnálom hogy az alapítók saját maguk alatt vágták ki végleg a talajt. Nagyon kiváncsi lennék, hogy ha megmaradt volna mit tudott volna kihozni glidba...
Amit te szereztél, csak is te tudod elveszíteni.
-
arn
félisten
Evente? Az nv felevente nyomta ki a kartyakat (uj generacio-finomitas). De egy uj piacnal ez mindig igy van, az elso idoszak sokkal intenzivebb, aztan belassul a fejlodes uteme.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Értelmezés kérdése. Az szerintem pontosabb, hogy csak azt nevezed GPU-nak, ami ténylegesen képes az összes grafikai feladat végrehajtására. De persze meg lehet húzni a határt lejjebb is.
Ha nagy mérföldkő, akkor szerintem:
Voodoo (3D gyorsítás)
GeForce 256 (hardware T&L)
Radeon 8500 (programozható shader)
GeForce 8800 (kezdetleges compute)
GCN (robosztus compute)
Maxwell (energiahatékonyság)A Turing az izgalmas, de egyelőre még nem merném felírni a listára.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
snecy20
veterán
Voodoo2 + P166-on még egész tűrhetően ment a FIFA2002 Demo, ez ugye 2001 ősze... de az ilyentájt kijövő játékok már vagy meg se nyikkantak a V2-n, vagy elindultak, de abban köszönet nem volt (Serous Sam 1, RTCW, Nascar 4, földig butítva 10FPS alatt, játszhatatlanul.)
Ezt csak azért tudom, mert abban az évben lett Voodoo2-m, A Geforce 2 / 3 korában, kihalt állatfajként... Először amikor bementem egy Zuglói számtech boltba 2001 nyarán, csak néztek, hogy én meg miféle "3D gyorsítót" keresek, amikor már évek óta 2D+3D megoldások voltak a piacon....egyébként úgy '99 közepéig bezárólag ért még "valamit" a kártya sebességileg, Q3 Arena már betett neki. Már a 2000-res Soldier of Fortune is szarul futott, pedig Q2 engine, és nem egy látványorgia. De amúgy meglepetés volt, hogy még néhány 2002-es évjáratú játék is elindult rajta, 4 éves kártyától az akkor nagy szó volt.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
-
-
do3om
addikt
Így van épp az NV találgatósba ment most egy hsz hogy 2080ti az új mark 40fps!! Írni is akartam hogy: És mi van! de aki nem tudja mit kell nyújtani egy ilyen tesztnek az úgy sem érti. Persze az is kéne hozzá hogy a látvány is meglegyen, mert ma már az is elmarad, régen messze a jövőt grafikáját mutatta egy teszt most meg .....0
Az akkori vga tesztek meg teljesen padlóra küldtek mindent ami megvehető volt. Általában a következő generáció amin meg lehetett nézni akadás mentesen.Az is lehet hogy most a játékfejlesztők is meg vannak kicsit fogva, meret régen kiadtak olyat ami gyakorlatilag szaggatott akármin ha maxra toltad most meg ha nem megy 4x ultrában a 60 fps az mekkora szar. Csapjanak oda a grafikának legyen maxon 2080-on is csak 20-30 FPS, de hozza grafika amit kell. Aztán majd lesz vga is ami kihasználja, addig meg majd visszavesznek a grafból.
A Far Cry az akkor csucs VGA-mon maxon akadt mint a szar ha olyan jelenet volt. de nem győztem gyönyörködni benne, legalább 10x végigtoltam, max nehézségen is. Meg sokszor csak mászkáltam, mert szép volt.
Nekem az NFS3 volt azt hiszem az első amit láttam 3d ben, előtte a koliban nyomtuk vagy 320 as felbontással software 3d ben.....szép kockás volt meg vagy 20fps lehetett. Aztán otthon beraktam egy voodoo2-őt (miután vettem egy 4 megás s3 at mert nem tudtam hogy kell hozzá így egy darabig csak állt) az állam leesett.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
hobizoli
nagyúr
nekem eloszor Elephant 3Dfx Vodoo1-m volt egy Hercules Dynamite 128 (Tseng ET6000) 4MB VGA-val
az ugy jo parositas volt 20 eve
mert az akkor egy eleg eros 2D kartya volt
pedig csak egy Cyrix 6x86 M2-333+ CPU volt melle (3.5x66MHz), de az 293MHz-n veretett, meg hozza 64MB SDRAM volt, WD HDD-velhibbbbbatlanul ment
több drón kell ;P
-
Konflikt
addikt
mik elo nem kerulnek elvezetes volt olvasni.
kb. 13 eve foglalkoztam 3dfx-el, kesobb irtam is egy kicsit a voodoo 2 SLI-rol, ide.
a kartyak meg ma is megvannak[ Szerkesztve ]
Commodore Amiga 500 - es a kepzeleteinek tobbe semmi nem szab hatart! // VCIX-DCV&CMA
-
s.bala31
őstag
A voodoo 3-al pont nem erőltették a 32bitet, mivel az csak 16 bitet tudott a monitoron megjelenìteni 3d-ben. Úgy rémlik akkoriban a 3dfx feleslegesnek tartotta a 32 bites megjelenìtést, pedig már kezdett elterjedni és egy TNT 2-vel már eldöcögtek a játékok olyan szìnmélységben is.
-
Linem
senior tag
Glide játékok, amiket én is végigvittem:
Tomb raider 1-2
Screamer rally
Carmageddon 1-2
Pandemonium 1-2
NFS 2-3
Quake 1-2-3
Descent 2
Turok -
arn
félisten
válasz s.bala31 #177 üzenetére
Meg a normalis meretu texturakat, uptodate dx ficsoroket stbstb... a v3 ugy tudott csak hasonloan teljesiteni a tnt2vel, hogy kozben nem eppen ugyanazt lattad a kepen.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Qtya123
őstag
válasz ->Raizen<- #180 üzenetére
Így van. Régen tényleg az volt, hogy szinte évente cserélhettél volna videokártyát, de a processzor sem volt időtálló. A ramról nem is beszélve. Egyik évben örültél, hogy 32-ről 64-re bővítettél, majd kettőt pislogtál és már a 128 sem volt elég. Most meg bent van 16 GB évek óta és évekig elég lesz feltételezhetően.
Eljutottunk grafikában egy olyan szintre, ami már annyira részletes és összetett, hogy innen már nem lehet olyan látványos és nagy ugrásokkal előrelépni, mint anno, amikor az volt a feladat (kis túlzással), hogy a 8 szögből álló autót 14 szögből állóra finomítsuk.
Akkor azt kellett megugrani, hogy például a GTA felülnézetből 3D legyen. Meg is ugrották, hatalmas előrelépés volt. De ma? Mikor már minden játék full részletes, mozognak a hajszálak, totál részletesek az árnyékok stb? Egyelőre tényleg ilyenekkel tudnak csak operálni, hogy Ray tracing. Például egy GTA 2D-->3D akkora lépés volt anno, mintha most például a BF5 után a BF6 (vagy akármi is lesz a neve) olyan grafikával rendelkezne, mint egy renderelt átvezető videóban lévő képvilág.[ Szerkesztve ]
-
->Raizen<-
veterán
A ray tracinggel probaljak megreformalni a dolgokat es magas gepigenyt allitani a mai gepeknek. De a metro exodusbol amit lattam demot ott jobban nezett ki ray tracing off-al. Nem gyozott meg ez a parasztvakito technologia ahogy a shadow of the tomb raiderben sem a vetodo szort arnyekok sem. Egy ideig a vr is vicces volt de mar en sem tudom mi lesz a kovetkezo nagy ugras mint a 3dfx voodoo 1 idejeben. Agy interfesz szamitogepekhez talan ez.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ->Raizen<- #182 üzenetére
Még jó, hogy kikapcsolható. Addig nincs baj.
-
titán
válasz ->Raizen<- #182 üzenetére
Az a baj, hogy az RT jelenleg saját karikatúrája.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Igen, grafikában szerintem se nagyon van már hova fejlődni, viszont amin még dolgozhatnának, az a fizikai modellezés, illetve annak játék beli összetettsége. Pl a GTA-nál maradva, minden tárgy rombolható legyen, ne csak néhány. Akár a házak is dőljenek össze, ha egy repülőgéppel belecsapódok. A villanyoszlopról ne pattanjon vissza az autó, hanem dőljön ki az is, a vezetékekkel magával rántva a többit. Maga az autó roncsolódjon sokkal élethűbben, és ne csak 1-2 előre megírt fix törésminta jelenjen meg rajta. Szerintem most ilyesmi irányba kéne fejlődni, és erre is bevethetők lennének a videokártyák (lásd physx, ami mostanában kicsit elfelejtődött...).
[ Szerkesztve ]
-
snecy20
veterán
válasz ->Raizen<- #182 üzenetére
Számos eddig megjelent játék bizonyítja, hogy RT nélkül is baromi jól meg lehet csinálni az árnyékokat és tükröződéseket. Minden áron nem muszáj, hogy ez real time történjen.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Qtya123
őstag
Anno a BFBC2 és a BF3 esetében is ezt éreztem. Megyünk előre az időben, a fizika és a rombolhatóság meg nem fejlődik, sőt van, hogy csökken:
Rombolhatóság összehasonlítás 1
Rombolhatóság összehasonlítás 2[ Szerkesztve ]
-
snecy20
veterán
Igen, ez feltűnő volt most a BFV esetében is, hogy sehol nincs a rombolhatóság a BC2-höz képest, pedig előbbi már vagy 8-9 éves. És akkoriban még nem is 6-8 magos CPU-kon kellett számoltatni a fizikát...
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Trailblazer
addikt
Kérdés, van-e igény erre a RT-re. Nekem a VR-ra sincs.
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
-
arn
félisten
válasz ->Raizen<- #182 üzenetére
a rt baromi sok lehetoseget rejt... konkretan a 3d gyorsitasanak megjelenese ota a legnagyobb valtozast hozhatja. nem szaroznam igy az elso probalkozasnal ez olyan mintha a mai 3ds technolgiakat egy voodoo kepessegeibol vezetned le. jo ideig meg fake/felfake megoldasokat fogunk latni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arty
veterán
válasz s.bala31 #177 üzenetére
lehet félreérthetően fogalmaztam - ellenmarketinget nem a 3dfx folytatott, hanem pl az nvidia, hangsúlyozva az előremutató fícsöröket, mint pl a 32bit színmélység (miközben a gyakorlatban az ~50% sebességbünti miatt úgyse használtad....)
(#186) ->Raizen<-
"Ps5 ben jo esetben valamilyen zen cpu magos apu lesz ami mar birna majd komplexebb fizikat. Meg fejlettebb 3d grafika. Mostani konzolokban jaguar magos cpu van ami mint tudjuk elegge harmatos. El is tunt sok jatekban a fizika."
"semmi köze" a butuló fizikának a cpu sebességhez ...
nézz utána, milyen cpun futott a hl2, vagy mondjuk a red faction guerilla, gta5, bf bc2 (konzolon!)a gond, hogy adott erőforrást a grafikára fordítva jobban nőnek az eladások grafikát könnyű promózni, a fizikát nehezebb (állóképen nem is lehet)
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
arty
veterán
a glide library is dos-ra készült (eleinte), ezzel nem lett volna gond (óriási meló azért nem lehetett, sok játékhoz jött később ingyenes patch, de valszeg azok tényleg későbbiek lehettek, már nem emlékszem)
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
kisbalázs
tag
A 3dfx kicsinálása után eszem ágában se volt többet nvidiát venni, főleg a nyomi fx5xxx sorozatot... igy maradt az ATI... azóta is
Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen