Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    Örülök, hogy végül Grath írta meg a kritikát, egy rövid időre felmerült, hogy én leszek az elkövető.
    Mindegy, nemsoká találkozunk a Logouton, a RE-sorozat története cikksorozat első része néhány napon belül elvileg kijön, jelenleg korrektúrán pihen. Ez (volt) itt a reklám helye.

    Szóval nekem félig-meddig csalódás a játék. Hiába a (nem mindenütt, de általában) pazar grafika, a korrektre felsrófolt nehézség és az übergagyiról tisztességes szintre emelt karakterábrázolás és dialógok, meg a sorozatban ritka lopakodás, bujkálás és várakozás, ezt a konkurencia és a RE-sorozat korábbi részei jobban csinálták.

    Nagy spoilerezés nélkül:

    A kisebb gondok:

    - A játék eleji "városnézés" szánalmasan kevés az eredeihez képest is. Az a 40 méter szinte nevetséges.

    - A mozgáskultúra kerek 20 évvel a RE 3 után ne legyen már ennyire oldschool. A Youtube-on azon vitatkoznak, hogy vannak-e kitérő mozdulatok a játékban. Egyesek saját ingame videókat posztolnak, hogy bizonyítsák, a gyakorlatban mégis szinte lehetetlen összehozni.

    - Mr. X teleportál. Számtalanszor indokolatlanul tűnik fel, hogy felb@sszon, mögém kerül, pedig én követtem, és sem ideje, sem tere nem volt kerülőúton lesből támadni. A nyugati folyosón lévő ablakrésen átmászva úgy került elém a lezárt folyosóra, hogy a falat nyilvánvalóan nem törte, nem törhette át. Az Alien Isolation-hoz képest ez gagyi.

    - A critical hitek kiszámíthatatlansága jópofa, de amit a játék ez ügyben nehézség címszóval csinál, ocsmány féregség.

    A nagyobb gondok:

    - A játék alig ad 1998-hoz képest, inkább csak elvesz. Hőseink nem kommunikálnak egymással egyetlen, szar alibi-jelenet kivételével, a zapping system már alibiből se létezik, ez párhuzamos valóság a javából. Hiányzik Ada és Sherry alagsori irányíthatósága, szűkösebb az egész alagsori helyszín. Hiányoznak az óriáspókok. Hiányzik Ben elbűvölően gusztustalan haláltusája. Hiányoznak a más-más helyszínekre és mutációs fokra időzített bossfight-ok (William).

    - Hülyeség volt Mr. X-et mindkét kampányba beletenni, még jobban csökkenti az eltérést a kettő közt.

    - Ha már Mr. X, a cikksorozat miatt most tolom a 16(!) éves RE Outbreaket. Be lehet bújni benne az ágy alá, illetve el lehet bújni szekrényekben. Ha egy zombi meglátja, hogy bebújtál, kirángat. Ezek fényében hol újszerű az Evil Within vagy az Alien: Isolation? És hol kell ettől a játéktól hasraesni 2019-ben, ha még elbújni sem lehet benne, pedig a játékmenet igényelné?

    - Ez a zapping system már 98-ban is marketing buziság volt. Egyszerűen kamu, ha ugyanazokat a tárgyakat kell használnod, ugyanaz a padló újra beszakad alattad a másik karakterrel, ugyanazokat az ajtókat újra ki kell nyitnod, stb. Itt még tárgyakat sem lehet hagyni egymásnak. Attól, hogy más útvonalak érhetőek el Claire-rel, mint Leonnal, még szánibb az egész, mert ezzel is csak elvettek a 98-asból.

    Akinek ez a megoldás bejön, az nem játszott még a RE C:V-val, vagy azóta sokat felejtett. Aki szerint ez a játék kimagasló, nem hogy a konkurenciát, de még a RE-sorozatot se ismeri igazán. Az elmúlt fél évben mindegyik részt végigtoltam a leghitványabbaktól (pl. Survivor) eltekintve. Nos, a RE VII-re a southern gothic (Texas ChainSaw Massacre, True Detective, True Blood) beütés ellenére tudom mondani, hogy tágítja a kereteket, ez viszont félig előre, félig visszalépés. Félkész, félig kimunkált, félig összecsapott, ez a játék a 3 éves fejlesztéshez képest bizony borzasztóan kevés. Úgy lett 8 órás az első végigjátszásom, hogy mindenhol megálltam nézelődni, és szinte sosem futottam. Szóval szó szerint is kevés.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Új hozzászólás Aktív témák