Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    válasz Grath #103 üzenetére

    Akkor nézd meg az alfa változatról kiszivárgott videókat, lehet a könnyeiddel küszködve fogod revidiálni a véleményedet. Persze, előremutatóbb volt, de milyen is lehetett volna...?

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    Örülök, hogy végül Grath írta meg a kritikát, egy rövid időre felmerült, hogy én leszek az elkövető.
    Mindegy, nemsoká találkozunk a Logouton, a RE-sorozat története cikksorozat első része néhány napon belül elvileg kijön, jelenleg korrektúrán pihen. Ez (volt) itt a reklám helye.

    Szóval nekem félig-meddig csalódás a játék. Hiába a (nem mindenütt, de általában) pazar grafika, a korrektre felsrófolt nehézség és az übergagyiról tisztességes szintre emelt karakterábrázolás és dialógok, meg a sorozatban ritka lopakodás, bujkálás és várakozás, ezt a konkurencia és a RE-sorozat korábbi részei jobban csinálták.

    Nagy spoilerezés nélkül:

    A kisebb gondok:

    - A játék eleji "városnézés" szánalmasan kevés az eredeihez képest is. Az a 40 méter szinte nevetséges.

    - A mozgáskultúra kerek 20 évvel a RE 3 után ne legyen már ennyire oldschool. A Youtube-on azon vitatkoznak, hogy vannak-e kitérő mozdulatok a játékban. Egyesek saját ingame videókat posztolnak, hogy bizonyítsák, a gyakorlatban mégis szinte lehetetlen összehozni.

    - Mr. X teleportál. Számtalanszor indokolatlanul tűnik fel, hogy felb@sszon, mögém kerül, pedig én követtem, és sem ideje, sem tere nem volt kerülőúton lesből támadni. A nyugati folyosón lévő ablakrésen átmászva úgy került elém a lezárt folyosóra, hogy a falat nyilvánvalóan nem törte, nem törhette át. Az Alien Isolation-hoz képest ez gagyi.

    - A critical hitek kiszámíthatatlansága jópofa, de amit a játék ez ügyben nehézség címszóval csinál, ocsmány féregség.

    A nagyobb gondok:

    - A játék alig ad 1998-hoz képest, inkább csak elvesz. Hőseink nem kommunikálnak egymással egyetlen, szar alibi-jelenet kivételével, a zapping system már alibiből se létezik, ez párhuzamos valóság a javából. Hiányzik Ada és Sherry alagsori irányíthatósága, szűkösebb az egész alagsori helyszín. Hiányoznak az óriáspókok. Hiányzik Ben elbűvölően gusztustalan haláltusája. Hiányoznak a más-más helyszínekre és mutációs fokra időzített bossfight-ok (William).

    - Hülyeség volt Mr. X-et mindkét kampányba beletenni, még jobban csökkenti az eltérést a kettő közt.

    - Ha már Mr. X, a cikksorozat miatt most tolom a 16(!) éves RE Outbreaket. Be lehet bújni benne az ágy alá, illetve el lehet bújni szekrényekben. Ha egy zombi meglátja, hogy bebújtál, kirángat. Ezek fényében hol újszerű az Evil Within vagy az Alien: Isolation? És hol kell ettől a játéktól hasraesni 2019-ben, ha még elbújni sem lehet benne, pedig a játékmenet igényelné?

    - Ez a zapping system már 98-ban is marketing buziság volt. Egyszerűen kamu, ha ugyanazokat a tárgyakat kell használnod, ugyanaz a padló újra beszakad alattad a másik karakterrel, ugyanazokat az ajtókat újra ki kell nyitnod, stb. Itt még tárgyakat sem lehet hagyni egymásnak. Attól, hogy más útvonalak érhetőek el Claire-rel, mint Leonnal, még szánibb az egész, mert ezzel is csak elvettek a 98-asból.

    Akinek ez a megoldás bejön, az nem játszott még a RE C:V-val, vagy azóta sokat felejtett. Aki szerint ez a játék kimagasló, nem hogy a konkurenciát, de még a RE-sorozatot se ismeri igazán. Az elmúlt fél évben mindegyik részt végigtoltam a leghitványabbaktól (pl. Survivor) eltekintve. Nos, a RE VII-re a southern gothic (Texas ChainSaw Massacre, True Detective, True Blood) beütés ellenére tudom mondani, hogy tágítja a kereteket, ez viszont félig előre, félig visszalépés. Félkész, félig kimunkált, félig összecsapott, ez a játék a 3 éves fejlesztéshez képest bizony borzasztóan kevés. Úgy lett 8 órás az első végigjátszásom, hogy mindenhol megálltam nézelődni, és szinte sosem futottam. Szóval szó szerint is kevés.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz ΞΔGLΞ #131 üzenetére

    Melyik része bullshit?

    A kitérő mozdulatok? De hisz benne vannak. Ha a támadás irányával ellenkező irányba rántod a kontrollert, a karaktered néha kiszabadul az ellen szorításából. A baj csak az, hogy néha. Ha valamit belevisznek, ne ennyire by chance legyen. Mr. X-szel egyetértettél. A critical hitek faramucisága a bullshit? A cselekményvezetéssel kapcsolatos hiányosságok bullshitek szerinted? Három hete játszottam végig egymás után 4x a RE 2-t. Minden percére emlékszem, erre alapozva fogalmaztam meg a szavaimat.

    Murphy(O.o) Én a játékot kritizáltam, Te engem. Nem tudom, a szavaim mely részét érted önfényezés alatt. Mielőtt ítélkezel fölöttem, talán elolvashatnád, mit hoztam össze 90.000 karakterben, négy heti megfeszített munkával, pusztán szerelemből. Szégyellheted magad, baszki. Személyeskedni én is tudok, nézd csak: az apád faszát!

    A népszerűségre meg: a Battlefield és a CoD is kurva népszerű, mégse ér egyik se egy lyukas garast se. 10 milliárd légy nem tévedhet, mi?

    Pollen: Miért azt érdemes számon kérni egy 2019-es játékon, amit az 1998-as is tudott? Akkor miért kerül 60 euróba?

    eldiablo: Így igaz, 8-9 óra max elsőre volt, nekem második végigjátszásra a '98-asnál pár hete már 135 perc lett a totál idő. A bajom az, hogy kevés a content. A RE 7 35 giga volt, ez a játék 22. Nem véletlen.

    Mindenkinek szíve-joga egy teljes értékű címért lelkesedni, én úgy vagyok vele, egy 21 évvel ezelőtti tollakkal ékeskedő, technológiailag vadonatúj anyaghoz képest ez kevés. A RE 4 azzal tarolta le a világot, hogy merőben más mert lenni, mint az előzmények. A RE 2 most azzal, hogy merőben konzervatív? Na ne már...

    "A tudományokban nincsen fejlődés, csak egyre pontosabb összegzés." Vagy nem. Minden esetre a tököm kivan a ciklikussággal. Nem azt mondom, hogy nem jó a játék, hanem hogy nem érdemes beérni ennyivel, márpedig kritikus hangok nélkül nincs fejlődés.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Csóró™ #137 üzenetére

    Nem, az a fajta vagyok, aki magára tekeri a guriga tartalmát, majd "LIVE BRAIN!"-t üvöltve csoszog és hörög.

    Amúgy mikor az estit írtam, Claire-rel épp a parkolóban voltam. Azóta kijutottam az őrsről, és nagyon tetszett az ő merőben más történetszála, ahogy az is, hogy a csatangolás közepette a 98-as eredeti első perceire emlékeztető helyekbe botlottam. Sokat szelídült a véleményem a sztori kapcsán. Pl. aláírom, hogy a 1998-ban a csatorna+gyár+labor triumvirátus egy órán belül lezongorázható volt. Szerintem itt méretre-hosszra arányosabbak a helyszínek. Amiatt tehát, hogy másfél végigjátszással türelmetlen voltam, megkövetlek téged, és más reagálókat.

    Szerencsére azonban az általam említetteket felhozza a kritikák harmada-fele, szóval másnak is van kritikus szeme. Hogy jó az anyag, nem vitás. De arról sem szabad hallgatni, hogy miben pongyola vagy összecsapott.

    Valóban nem a játékot kritizáltam, hanem az azt kritikátlanul befogadó fogyasztókat, ha seggfejségnek hat is. Oka kell legyen annak, hogy kifogástalannak titulálnak egy olyan cselekményszövést (cselekményszövés nem egyenlő játékmenet!), aminél a sorozat legalább 2-3 alkalommal jobbat is kínált már.

    A CV-ban van egy rész, amikor egy exkavátorral kell kijutnod az antarktiszi kutatóbázisról. A súrlódás hője felolvasztja a több méter vastag jeget. A víz befolyik a réseken, elárasztja a fél komplexumot, majd persze odafagy. Mire Chris odaér, már több méter vastag, összefüggő jégpáncélt alkotott, így játszi könnyedséggel kapaszkodik fel a leszakadt függőfolyosóra, és bejut egy ajtón, ami korábban, Claire-rel fel sem tűnt. Akkor térrészt érsz el így, hogy órákig el lehet bolyongani a több tucat, többek közt a RE1-et idéző helyiségben. Ez a pályatervezés magasiskolája és a redundancia tagadása. És majdnem 20 éves. Ilyen megoldásokat épp a Half-Life-ban látni, az pár hónapja töltötte a 20-at.

    Objektíven nem mérhető, kvalitatív-kvantitatív dolog ez, aláírom, de színvonalas vitára mindenképp alkalmas a dolog.

    A remake-elésnek nincs kőbe vésett FAQ-ja vagy definíciója, de ha lenne is, biztosan nem volna oly konzervatív, mint amit írtál. John Carpenter 1982-es The Thingje esetében még a cím kalligráfiája is ugyanaz, mint az 1951-esnek, de a film a lehető legkevésbé se hasonlít a korábbi klasszikusra. Se sztoriban, se karakterekben, se látványban, épp csak az egymondatos szinopszisa (kb.) ugyanaz.

    A RE1 remake számomra a világ egyik legjobb játéka, bődületes grafika, megnövelt Spencer-kúria, a helyszín háttérsztorija, Trevorék tragédiája és a birtokot körülölelő parkerdő, plusz a hallból nyíló katakomba, kiforgatott puzzle-ök... Csupa új elem, amin még többet dobnak a kiszámíthatatlan zombik és a sok más egyéb, a receptet megbolondító elem. Ezeket a RE 2 is tudja, de kevésbé töményen, barokkosan "megpakolva", ráadásul azóta nem 6, hanem 21 év telt el. A prezentáció persze ezúttal többet fejlődött, de a mégis az az érzésem, hogy a REmake jobban odatette magát, mint az idei bravúr.

    eldiablo: kis csúsztatással, mert a GTA-k esetében két generációt hasonlítottál össze, míg itt mindkettő RE engine-es játék.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz moha21 #141 üzenetére

    Kipróbáltam direkt irányítással is, annyira mondták, hogy jobb, mint a tank. Hát a kamerarelativitás miatt én rendszeresen a falakról koppantam le. Nem nekem való.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Csóró™ #143 üzenetére

    Igen, igazad van. Sokat gondolkodtam, hogy a zeneiparban használt remaster kifejezés a játékiparra vonatkoztatható-e egyáltalán, és arra jutottam, simán. Javul a látvány és a hangzás, más nem. Viszont a Crash Bandicoot nem remaster-e? Vagy az azt hiszem általad említett Outcast átdolgozás, amiről még nem is hallottam korábban. Az egész alap maradt mindkettőben wireframe szintig, amit egy új engine prezentál. Még az irányítás is ugyanolyan mindkettőben, mint rég.

    A RE1-gyel kapcsolatban ezt érzem én is. A RE 2 jobb játék lett szinte minden szempontból, de hiányozott nekem ez a rejtett eseményes, leágazásos misztikum. Többek közt erről is írtam a cikkben. Már majdnem két hete feltöltöttem, de sajnos még mindig korrektúra alatt van. Mindegy, addig haladok tovább a második résszel...

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Csóró™ #147 üzenetére

    Köszi! Legalább 4 részes lesz, ha mindenre kapok lehetőséget/időt. :D A RE 2 remake lesz a vége, meg némi ötletelés arról, hogyan tovább. Ma remélhetőleg be tudom fejezni Claire kampányát is, már nagyon furdal a kíváncsiság, hogy oldottak meg ezt-azt. :)

    Tervezek utána írni a Silent Hillekről, Dead Space-ekről, meg a többi ismertebb survival horror matériáról. Várom az ötleteket.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz krisz12071 #152 üzenetére

    Található egy "rejtett lift" a csatornában (ha még nem volna meg).

    Egyelőre nem tűnik úgy, hogy túl nagy különbség van egy Claire főkampány és egy Claire 2nd run közt. Ebben jó nagy csalódásnak tűnik a gamma, de majd kifejtem, ha eljutok odáig, és biztosan így van. Leonnal még nem kezdtem második nekifutást amúgy.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    Összességében csalódtam a játékban a kampányokban rejlő tartalmat illetően. Hiába vezetik a főkampányt és a 2nd runt 4 rubrikában, ez valójában két kampány, meg egy icipici plusz második nekifutásra. Szánalmas kamu az 1998-as tartalomhoz képest, és már az is jobbára kamu volt. Mert:

    - Anno a B küldetésben új helyszínek voltak, és sokkal inkább érezhető volt, hogy párhuzamosan zajlanak az események. A vallatóban az ablak be volt törve, a fogaskerekűt vissza kellett hívni, a liftkocsi helyett más útvonal kellett, ami miatt be kellett hatolni a gyárba. A két karakter esetében máshol történt a találkozás, és volt rádiókapcsolat. Itt is van rádió, mégsem beszélnek egymással.

    - Leon B küldetésében Ada máshogy "halt meg" és teljesen más helyszínen.
    - Claire B küldetésében nem kellett Sherry-t irányítani, és nem fertőződött meg, helyette tök más szerepe volt. Itt meg hülye módon összemosták a két kampány eseményeit. Annette halála körülményei is mások voltak a két karakter esetében.

    Abszolút nem éri meg végigtolni a 2nd runokat, két gagyi pisztoly csak a jutalmad, meg hogy Marvin nincs jelen - cserébe viszont nem kapsz más mellékszereplőt. Ez vajon melyik bolygón vállveregetésre méltó?

    Egyetlen pozitívumot tudok hozni, hogy Leon B küldetése a hangtompító hiányában, Mr. X hangsúlyosabb jelenlétében és a sok plusz zombi miatt eléggé húzós lett, főleg ha "A" minősítésre gyúrsz. Talán ez a legizgibb felállás a játékban.

    Vegyük hozzá, hogy állítólag 3 évig készült, és hogy ehhez képest minimális effort lett volna leprogramozni a plusz történéseket.

    A RE 2-t a prototípus bukása után lefújták a fejlesztést 1997 februárjában. Mivel 1998 januárban jelent meg a végső játék, és kb. a 0-ról írták újra, 11 hónap alatt többet hoztak ki belőle anno, mint ma tripla annyi idő alatt.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz kolopele #156 üzenetére

    Nem volt rossz, de ez 2 végigjátszásra elegendő spiritusz, nem 4-re.

    A Ghost Survivor módok keménynek tűnnek, azokat szerintem egyelőre hanyagolom, és a többi résszel foglalkozok. Nyugtass meg, hogy a full nude mód mod, nem eredeti játékmód. Én az fps nézetet fogom implementálni.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz moha21 #159 üzenetére

    Nem erre gondoltam, hanem a csatornás részre. Amikor beleesett a lefolyóba, a B küldetésben már nem kaptad meg az irányítást. Mondjuk ez sem fícsör.

    Kijött a Resident Evil REtrospektívem első része. Jó olvasgatást.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Új hozzászólás Aktív témák