Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    válasz Noukoum #174 üzenetére

    Megmondanád miért?
    Mert az én logikám szerint, ha nem x TWh fűtőérték elégetése árán mozdul meg Magyarország autóparkja, akkor ahhoz y TWh elektromos áram kell. Nyilván y nem lehet egyenlő 0-val, és mivel a benzines autók hatásfoka rosszabb, mint az elektromos meghajtásé ezért x>y. Viszont mivel x értéke nagyobb mint Paks termelése azt kellene bizonyítanod, hogy x>>y Ami lássuk be nehéz ügy.
    Lehet olyanokkal trükközni, hogy azt mondod, hogy csak az aksiban tárolt energiát számolod. Így máris nyersz 10%-ot (Töltési veszteség) Eltekintesz attól, hogy lehet, hogy a villanymotor hatásfoka közel 100%, de a turbina ami valamiből előállítja az energiát, annak a hatásfoka messze nem. Lehet trükközni olyannal, hogy azt mondom, hogy télen az autóban a felesleghővel fűtőd a kocsit, elektromosban is van aksihő amivel lehet fűteni, de mond, hogy az erőmű a maradványhőt el tudja adni távfűtésre.
    A gond abban van, hogy az erőművek kis százaléka termel megújuló energiából. Persze mondhatod, hogy azt mind eautók használják fel. Erre max megkérdezem, hogy mi van? Éjszaka töltöd napelemmel? Szóval az e autókhoz valószínűleg gázt fogsz elégetni egy hagyományos erőműben. Úgyhogy vedd figyelembe azt a hatásfokot is.

    Pár idézet:
    A hőerőgépek a tüzelőanyag elégetéséből származó hőenergiának csak egy részét (általában 50%-nál kevesebbet) képes villamos energiává alakítani.
    a kizárólag gőzzel működő erőmű hatásfokát 35-42%-ra korlátozza.
    Nyíregyházi Kombinált Ciklusú Erőmű Hatásfoka 89%

    Néhány évtizeddel ezelőtt a benzinmotorok a legjobb esetben 20-25 százalékos hatásfokkal rendelkeztek, öngyulladós társaik pedig legfeljebb 25-30 százalékos értékekkel büszkélkedhettek. Az azóta eltelt időkben mindkét motortípus hatalmas fejlődésen ment keresztül, így ma már nem ritkák azon erőforrások, melyek termikus hatásfoka eléri a 40-42 százalékot.

    Akkor számoljunk
    E-autót töltesz Nyíregyházán: 0,89*0,9(Töltés)*0.9(E kivétel)=72%
    E-autót töltesz hagyományos erőművel: 0,5*0,9*0.9=40%

    Ezzel szemben van a benzinesek 20-40% körüli hatásfoka attól függően, hogy mennyire régi.
    Legdurvább saccal azt mondod, hogy 72%vs 20% = 3,6x jobb az elektromos.
    x értéke ha jól emlékszem 26TWh volt, Paks éves 16TWh hú legjobb esetben "csak" 1,8 blokk kell fassza. De én inkább a 40% vs 20%-al számolnék tehát 3,25 blokk fincsi.

    Látod az olyanról mint hálózati veszteség le is mondtam, mondván, hogy gázolaj szállításához is kell energia. Pedig a BKV mérte a combinók, trolik visszatáplálásnál jelentkező újrahasznosítási hatásfokát, és 50% alatti értékek jöttek ki.

    Várom a számaidat.

Új hozzászólás Aktív témák