Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Számold ki hogy az általad felvázolt képletnél minden ilyen hely ahol majd tankolsz egy elektro-szmog felhő lesz. De már a telod sugárzása se egészséges, nem hogy a több kilovoltos vezetékek mellett-alatt kv-zni. És ez a vezették rendszer minden út mellet ott lesz. Én valahogy kétlem hogy ez lesz a megoldás. Talán 10-20-30% -ig el fog jutni az arány (benzin vs eautó). Aztán mutatnak egy másik egyszerűbb irányt ami még drágább. De végülis van is csak nagyon pici volumenbe.
Jelenleg is küzd az EU az áramhiánnyal, de ezután majd hirtelen minden megoldódik. Az ukrán háború előtt is komoly gondok voltak az ellátással. A napelem se fogja megoldani a helyzetet. A topikjában jó páran küzdenek a szolgáltatóval mivel a sok napelem miatt túláram van a rendszerben és az inverterek kikapcsolgatnak. A szolgáltató meg szart se csinál. Bocs mégis: 5000 ft-os kompenzációt osztogat.
Nálunk is amig tart a háború Paks 2 tolódik a végtelenbe.
Jobb minőségű WC,
Ez érdekelne hogy hol láttad? Katasztrofálisak a wc állapotok. Még a nagyobb kutaknál is elfordulhatnak problémák. Velem is előfordult már pár eset amitől a gyomrom is kifordult. De lehet hogy másik országról van szó, csak én ott még nem jártam.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
NoZoli
tag
"Egyszer számoltam mennyi lenne, ha a dízel/benzin helyett mindenki elektromost használna. Önmagában tudja indokolni Paks2-t."
Beleszámoltad azt is, hogy nem ugyanakkor töltene mindenki? Valakinek pl. elég lenne, heti egyszer tölteni. És persze, nem minden autó, folyamatosan, a csúcsteljesítménnyel töltene. És persze, addigra jóval több háztartás fog rendlekezni napelemmel, saját energiatárolóval kiegészítve."Nem hiszem, hogy töltőknél nagyon vizsgálták, pedig egy supercharger 100kW-on 120A."
Rengeteg sok mozdonyvezető ment nyugdíjba, (mára már) korszerűtlen villanymozdonyokról, amiken 12-16 órákat töltöttek, folyamatos 25kV-os feszültség és sokszor 1000-2000A közelében. Ehhez képest, egy fél órás Tesla töltés, semmi. -
axioma
veterán
A napelem jelenlegi (rezsicsoki miatt sok eve elmaradt alap karbantartasokkal terhelt) halozatba termelese is csak ritkan okoz gondot lakossagi teruleten, ott is a napelemes sziv (fesz. felmegy, inverter leall). De jo lenne ha nem a szeker + traktor kombot allitanad szembe a lovaskocsival, hanem - legyen aka'r fustos - mai atlag ujautot. Az energiarendszert nyilvan rendszerben kell jora csinalni, most csak elkezdodott egy folyamat, de nem ez a vegcel, vagyis ertelmetlen a jovokepet ezzel fikazni. A citroen e-saxo idejen biztos me'g 30km-enkent toltest vizionaltak, van annak barmi valosagalapja a jelenben?
-
tomcat78
őstag
Mint írtam, ízlések és pofonok Ha valaki szereti a Meki féle gyorséttermeket, nem baj. De amúgy a családias kis kajáldák az esetek javarészében kúltúráltabbak mondjuk wc terén. Persze ez sem igaz minden esetben. A lángos meg jó ötlet
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
7Heads Drago
veterán
Én nem is cáfolom hogy kell Paks 2. Csak ha a jelenlegi helyzet marad akkor kb sose lesz kész. Az oroszok jelenleg semmit se csinálhatnak az EU-ban és elvileg ők építenék.
Nem az a baj hogy van 1-1 töltő, hanem hogy mondjuk 50 km-enként kellene mondjuk 30 db majd minden út mellé. Szép kis vezeték-erdő kellene. És hiába tudja a rendszer elvileg, gyakorlat meg az hogy sok helyen már arra készítik a lakosságot fel hogy mi lesz majd tartós áramkimaradás esetén. Szép jövő.
Sztem nem megszüntetni kellene a belsőégésű járműveket, hanem a ténylegesen füstölöket kiszűrni és úgy növelni az e-autók arányát hogy ne dőljön be a rendszer.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
NoZoli
tag
És levontad azt az energiát is, ami ekkora mennyiségű üzemanyagok előállításához, szállításához kell? Lehet ironizálni az áram szállításának hatásfokáról, de a tény az, hogy legtöbbször, a veszteség egy számjegyű marad. Ami nagy előny a belsőégésű rendszerekhez képest.
Az autó is hozza a Faraday kalitka előnyeit. A mozdonyban pedig, nem csak annyi van, hogy felsővezeték -> áramszedő -> vontatómotor. Igen komoly főtranszformátor van, simító-fojtók, egyenirányító szekrények, nagy ellenállások, adott esetben fokozatkapcsoló... és pl. a csehszlovák ipar, készített erősen "vashiányos" mozdonyokat is, üvegszálas karosszériával. -
Qtya123
őstag
"Míg ezen vitázunk semmi sem oldódik meg.
Mert a kérdés nem is ez. Lényegesebb, hogy miért használunk több energiát?
....
A fenntarthatóság érdekében a fogyasztói társadalmat kellene kidobni és nem a 20 éves autót. A sok bizbaszt és társait.
....
Ehelyett most azon vitatkozunk, hogy melyik fogyasztói magatartás a károsabb. Nagyjából a hogyan nem jó orosz rulettet játszani: 5 vagy 6 golyóval? Sehogy b+, sehogy."Ennyi!
Nem vagyok a kényelem ellen, de az azért már a ló túloldala, mikor autót vettem és kb 5 ember a környezetemben boci szemekkel kérdezte, hogy háááátde hogyhogy nem az egyel újabbat vettem, mert hát abban van már androidauto és carplay. Mindezt tényleg olyan végtelenül aggódó tekintettel, mintha nem lehetne ezek nélkül élni és annyira nélkülözhetetlen lenne. Nem vagyok az a típus, hogy nem kell bele klíma, mert régen se vót', de azért ne ez határozzon már meg egy autócserét.
Az autókat is kezdjük már okostelefon szintjén kezelni, hogy pár évente cseréld le, mert jaj lassú lett és az új tud 5 új szolgáltatást, gyerünk.Minden azonnal kell, a világ túloldaláról is és persze rövid idő után megy a háztól, mert kell az újabb. Közben meg röhögünk, hogy na a hülye kínaiaknál már megint mekkora a szmog...
Lehet a lokális pöfögést csökkenteni az ev-vel, de mellette 10-ből 9 családnál megy az eszetlen fogyasztás (nyilván az adott anyagi kereteken belül, de sokszor azon túl is), irtózatos mennyiségű nyersanyag és energia felhasználásával.
Ha ezen változtatna az emberiség úgy 50%-a, máris rengeteget tennénk a környezetért. Persze abban a pillanatban megszámlálhatatlan cég menne csődbe, munkahelyek szűnnének meg, részvények értéktelenednének el. Akkor meg az lenne a baj.
Ez nem fog menni, mert az ember alapvetően nem ilyen. Mindig a pofon igazítja útba. Mindig elmegyünk a falig, minden téren.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
73-ban szulettem, de nem kivanok visszamenni a gyerekkoromba (es nem a szoci miatt, a technikai fejletlenseg miatt). Informacioaramlas es hatekony kozlekedes hianyaban a kozepszeruseg jol elvan, de se lefele se felfele nem lehet elterni, az a kalo, majdhogynem nem baj ha megdoglik.
Ha nincs informacio, vagy nem tudod hogy van egyaltalan valami keresendo informacio ami hasznodra lenne, akkor nem hasznalod a tarsadalom altal felhalmozott tudast, ujra indulsz a majdnem nullarol (ill. az igencsak korlatos kozvetlen csaladi/kornyezeti infokbol - anno nekem nem volt nagyon aki 20 evnel frissebb infot tudott volna az egyetemi eletrol...). Ha nem erheto el az informacio akkor annyibol kell gazdalkodni donteshozatalnal, amennyit - erto modon - lexikallis tudaskent felhalmoztal. Szerintem az utobbi evtizedek legnagyobb ere'nye hogy nem erre kell pazarolni a tarsadalom "munkavegzesi" (a tanulas is az!) potencialjat.
A terbeli mozgas mar csak kicsit ter el ettol. Megjegyzem tobbet voltam gyerekkent (nem gazdag) szuleimmel kulfoldon (persze szoci reszen) erdemi cel nelkul, mint azota (munka, konferencia, rokon; talan 1x 3 nap volt ami nyaralasi celu). De specialisabb munkakorben (ne gondolj nagyra, legyen csak egyetemi oktato) mar nem tudsz barhol lakva dolgozni, iskolat is egyre korlatozottabban hely alapjan valasztasz (kontraszelekcio mukodik). A tarsadalom ebbol az uj, nem terulet alapu szervezodesbol gazdagodik, ellenben ehhez kell a technologia, es igen, kell egy csomo energia. De ezt nem tartom pazarlasnak. (Hany lexikon es egyeb konyv, fenymasolat stb. legyartasa van egyensulyban a napi mobilos keresesekhez szukseges energiaval?) -
NoZoli
tag
"Az elektromos áramot általában országon belül állítják elő..."
Azért, eléggé jelentős az áram import-export. Nyilván, nem földközi távlatokban, mint az olajnál."Kis megjegyzés, hogy a környezetbarát napelem mellé gázerőmű kell, ami ugyanúgy a messzi tajgáról kapja a naftát."
Kell? Miért kell? A zsinóráram miatt? Arra vannak zöldebb megoldások már."Igen, az autó is Faraday kalitka ami akkor hat, mikor benne vagy, és nem mellette ebédelsz a távvezeték alatt."
De miért is kell a távvezeték alatt ebédelni?"Lényegesebb, hogy miért használunk több energiát?"
Mert komfortosabb lett az életünk?"Miért kell a gyereket autóval iskolába vinni?"
Ez már -érdekes módon- másik elektromos autó tesztnél is felmerült. Gyanítom, azért, mert a gyaloglás távolságban lévő, körzeti suli nem olyan menő, mint a messzebb lévő. Vagy mert eszetlenül parcelláztak az agglóban és a szolgáltatásokat nem bővítették ilyen ütemben. Vagy simán, útba esik a dolgozóba menet. Mindegyik eset, egy külön történet."Tudod a 74-es Kojakben mondja karácsonykor Kojak, hogy ő még úgy nőt fel ezeken az utcákon, hogy mindenki figyelt a másikra.A zárómondat, hogy emberek szeressétek egymást. 1974-ben!"
Biztos vagyok benne, hogy 15-20 évvel később, a Szomszédokban is elsütöttek hasonlókat. És azóta sem javult a helyzet, sőt!"A fenntarthatóság érdekében a fogyasztói társadalmat kellene kidobni és nem a 20 éves autót. A sok bizbaszt és társait..."
Ki lehet forgatni az egészet, a másik sarkába is és lehet mondani, hogy "akkor, mehetünk vissza a barlangokba, vadászó-gyűjtögető életmódba". De ugye, ahhoz is ma már túl sokan vagyunk.
Biztos ezen kell vitatkozni? Ez mit oldana meg? -
axioma
veterán
Valoban szellemi munkat vegzek, de nem a faradtsag miatt nem az utcan keresem a tarsasagom (szokasos vitank ez anyammal, hogy online szerinte az nem emberi kapcsolat...)
Hanem azert mert tobb feltoltodest okoz, ha nem Janos bacsi panaszait hallgatom vagy a paradicsom-rekordjat ill. jelenleg az aszalytol kisult kukoricat, hanem veled folytatok eszmecseret az energiagazdalkodasrol...
Gyerek hasonlo, jelenleg vagy kozelre jar vagy a neki jobb suliba (es nem sznobizmusbol jobb - volt sulivaltasa igy osszehasonlitasi alapja is - hanem mert tobb haszna van a jobb tanarok jobb diakanyag egyikenek lenni). Nem mind1 hogy 1km seta mellekutakon, vagy 15km 10% feletti setaval... Annak oruljunk hogy regen ez nem volt opcio, menjen a korzetibe? Egy csomo embert es igy fejlodesi potencialt elvesztenenk (multban elvesztettunk) azaltal, hogy nem engedtuk oket kimuvelodni (es most csak a teruleti korlatot mondom), sztem win-win hogy most - ha energiafelhasznalas reven is - de ez nem feltetlen tortenik meg. -
Noukoum
veterán
5 perc bőven elég arra hogy megértsd mekkora baromság átváltani az elfogyasztott benzin, gázolaj fűtőértékét villamosenergiává és ezt levetíteni az elektromos autókhoz szükséges áramigényre.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
axioma
veterán
Ejszaka az e-auto toltese tuti Paksot hasznal, foleg ha a vezereltek lecsengese utanra idoziti [napelemesben szokott lenni idonkent napi energiamix grafikon, en direkt este bedugom de a konnektor 0:05-re idozitve kezd tolteni].
Masreszt meg nem jo a szamolasod, mert az eromu me'g ha olajjal is megy, nem a benzin/dizel szintre kell elokeszitve legyen, ott is sok + % elveszik ha a feldolgozasi energiat levonod, es me'g tartalykocsik szallitjak a vegfelhasznalohoz, szoval azt kene nezni hogy ugyanannyi ugyanolyan allapotu olajbol hogy lesz mennyi automozgatas.
De abban igazad van, hogy a legzoldebb a napelembol autoba lenne. Esetleg meggyozhetned az allamot [es lobbizo aramszolgaltatokat] hogy engedelyezzek a hibrid invertereket, a felhasznalo maga ta'rolja el az energiat, nem a szolgaltato, mert napsutesben munkanapon sajna munkaban vagyok, nem tudom otthon tolteni. -
Noukoum
veterán
Leírtad miért, mert nem ugyanolyan a hatásfok.
Az ami előállítja az áramot szó sem volt hiszen arról sem volt szó mi állítja elő a benzint, gázolajat. Ezt hívják úgy hogy mellébeszéd.Kizárólag az autó által készen elfogyasztott energiáról volt szó.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Neked meg azt tudod ajánlani hogy ha vizsgálni kezded az erőmű hatékonyságát, akkor vizsgáld az olajfinomítóét is. Ha a teljes folyamat energiaigényére vagy kíváncsi akkor meg vizsgáld azt.
A példád pedig szörnyű, de ezen meg sem lepődök.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
-
axioma
veterán
OK, akkor a mellektermek is szamolodjon bele: leparlas utan ertek szerinti felhasznalt termekek aranyaban osszuk le a kitermeles, finomitas energiaszuksegletet [v. olaj-egyenerteket]. Szerintem rosszabb ara'nyt kapunk, de te kerted... A mai motorok meg nem ezt eszik, hanem ebbol (energia)dragan letrehozott specko benzint/dizelt, majdnem lakcimre szallitva. [Meg motorolajat, fektarcsat, stb.]
Az a'ramban miert 1:1 olaj/gaz aram-eloallitast szamolsz? Azok csak kiegyenlitesre vannak... %-osan kis re'sz. Es nem mind1, hogy felhasznalas utan eromuvi mennyisegben [merethatekonysag] 1x kell artalommentesiteni, a millionyi kocsinal meg csak kompromisszummal lehet.
Kispolszkim volt [2006-tol talan], azota is vadaszom a 4 m alatti autokat, csak a mostani korulmenyek kozott elvaras h elektromos legyen - ezert van ionom. Sajna 4+ szemelyes alternativa nincs kb., de fustosben se. -
axioma
veterán
A modelledben nem jo az ara'ny - a koolajbol nem annyit kell melegiteni amibol benzin keletkezik (meg dizel, tudom neked a benzin a kedvezobb azzal szamolsz), hanem sokkal tobbet. Tehat pont a ke'rt ara'nyositast nem vegezted el. Bemegy 1T koolaj, felmelegitik 400 fokra, minden forrashot kozolni kell nem csak a benzinet, es lesz belole mennyi benzin mennyi mas anyag... Nem er annyit hogy guglizzam de az ara'nyerzekem nyomta a veszcsengot.
Aztan a benzinhez mennyi az egyeb adalek, es az mennyi energia aran kerul bele? Pl. mi van benne a korabbi olom helyett? Azt mennyi energiabol allitjak elo?
Ezek utan exhas van 10m3 benzined, amit el kell szallitani atlag 150km-re (Mo-on durva becsles). Mennyi a tartalykocsi onsulya a 8T-n felul es mennyi lehet a fogyasztasa uresen meg tele? Ovatos becslesem is 1% lett, de a 3%-on se lepodnek meg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Adsz alapadatot (kerdeztem!) akkor szamolok. Hasrapacsira az 1(3)% szerepelt.
Nem a gyartas volt a kerdes, hanem az hogy a) verzio elegetik es aramot csinalnak belole (mert onnan te mar kitalaltad az e-autos hasznalati %-ot, ami ugyan nem egyezik az enyemmel de hat nem atlagautot hasznalok hanem kicsit) b) csinalsz benzint eljuttatod a fustosbe es ott hasznalod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- PlayStation 5
- Robotporszívók
- MG4 menetpróba
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen autót vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- További aktív témák...
- ÚJ Független Apple iPhone 15 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- ÚJ bontatlan aktiválatlan Apple iPhone 15 256GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- AKCIÓ Új Bontatlan 2023 MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19 16GB/512GB Magyar billent Azonnal Átvehető Deák.
- ÚJ Független Apple iPhone 15 Plus 128GB és 256GB Black ! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- teljesen ÚJ bontatlan Apple iPhone 15 Pro 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA