Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aspecter

    csendes tag

    válasz [CsuCsu] #5 üzenetére

    A táska téma tényleg katasztrófa, és azon tényleg változtatni kell. De egyébként normális órákhoz egyáltalán nincs szükség tankönyvre, ott a tábla és a füzet, hogyha ez kevés, akkor a tanárral van baj, vagy a tananyaggal, vagy rosszabb esetben mindkettővel. Ehhez mondjuk még annyi hozzátartozik, hogy szemléltetésre tényleg hasznosak lehetnek a modern technikák, de egy hagyományos térkép általános/középiskolai szinten ugyanúgy elég kell hogy legyen. Persze azért nem azt mondom hogy nincs szükség könyvekre (függetlenül attól hogy az most digitális vagy nyomtatott), de elégnek kéne lennie, ha az otthon megvan, és ott is csak akkor kéne hogy használja a gyerek, hogyha valamit nem értett meg órán. Példatárra, szöveggyűjteményre mondjuk tényleg szükség van, de el tudnék képzelni arra egy olyan opciót, hogy az iskolában tartják a fizikait, otthon meg van egy digitális. Tapasztalat szerint közép- és általános iskolákban ezekkel a digitális dolgokkal mindig csak az idő megy. Egyetemen is a legjobb órák mind táblásak (krétával!). Visszatérve a kiindulási gondolathoz, hogy egy füzetnek elég kéne lenni, manapság azt veszem észre, hogy már az általános iskolában is rengeteg olyan feladatot kapnak a diákok, amiket nem lehet megoldani nemhogy az órai tananyaggal (jegyzettel), hanem még a tankönyvvel sem, csak internet segítségével, ami rengeteg időt igényel feleslegesen a gyerektől és a szülőktől, amiből a gyerek mellesleg nem tanul semmit, és nem marad ideje kikapcsolódni, sportolni, olyan különórákra járni, ami érdekelné, stb. Mondjuk kicsit eltértem a témától, de abból a szempontból kötődik hozzá, hogy szerintem a jó oktatáshoz nincs szükség ilyesmire, és amihez kijelző kellene, arra egy projektor bőven elég.

  • Aspecter

    csendes tag

    válasz [CsuCsu] #8 üzenetére

    Igen erre direkt nem tértem ki, hogy jelenleg hogyan történik itthon a tankönyvek és oktatási anyagok kiválasztása, a gondolatomban feltételezem, hogy lehetőség van normális tankönyvkiadók anyagainak használatára. Szerintem és tapasztalataim alapján ilyen animált dolgokra nincs akkora szükség, a gyerek fejlődéséhez hozzátartozik a saját képzelő erejének fejlesztése is, ami nem lesz meg, hogyha mindent elé tesznek képileg, ugyanez vonatkozik a filmekre is, azokból nem lehet úgy tanulni mint egy könyvből.

    A filces táblával egyetértek, ha van rá lehetőség, akkor inkább azt használják. (Amúgy a krétásra általában könnyebben és szebben lehet írni, de gyakorlat kérdése.)

    Említetted, hogy a hagyományos táblán nem marad meg a jegyzet. :D
    Pont ez a lényeg, írja le a diák, sokkal jobban rögzül! (Amúgy sem árt gyakorolni az írást...)

    Amúgy nem vagyok teljesen ellene a digitális tananyagnak, főleg amiatt, hogy valahogy le kell majd kötni a diákok érdeklődését, ami szerintem egyre nehezebb feladat a mai világban. Csak egyelőre ezekkel a megoldásokkal mind az a bajom, hogy túl sok helyről kell összeszedni az infót, míg amikor ott a könyv, füzet, abban benne van ami kell és ennyi, nem beszélve arról, hogy a gyerek már egyszer leírta, legalább már a leírás közben egyszer átment a fején valamennyire, és sokkal könnyebb megtanulnia utána.

    Na mindegy, én valószínűleg úgysem leszek olyan helyen és beosztásban, ahol ezen bármit változtatni tudnék, nekem is egyedül azaz opció marad majd, hogy válogathatok az iskolák közül és dönthetek, hogy melyik kevésbé szörnyű. :)

Új hozzászólás Aktív témák