Új hozzászólás Aktív témák

  • [CsuCsu]

    őstag

    Nem az allami iskolaknak szanjak ahogy elnezem. Nyugati maganiskolak siman megengedhetik maguknak es meg is fogjak.

    Projektmunka miatt jartam az egyik angol public school-ban. Minden teremben digitalis tabla es Bose hangrendszer, iPad kotelezo felszereles minden diaknak. Designer szekek es sportfelszerelesek... magyaroknak ez elkepzelhetetlen. Ja, a tandij £35,000 per ev + tananyag, utazasi kaidas stb.

    [ Szerkesztve ]

  • total90

    veterán

    válasz [CsuCsu] #1 üzenetére

    Összehasonlítod a magyar állami iskolát az angliai priváttal.
    Van magyar privát iskola is, ami nívós és hasonló luxust nyújt, hasonló áron.

    Ha nincs jó, ló a szamár is.

  • [CsuCsu]

    őstag

    válasz total90 #2 üzenetére

    A magyarokkal nincsen tapasztalatom, de hallottam jokat. Mondjuk egyikuk sem magyar tantervet hasznal, amin nem lepodok meg.

    Egyebkent a komment a celja a 'melyik iskolanak van erre penze' demagogia megelozese. Anglia nem egy csoro orszag, de itt sincsen ilyen az allami sulikban.

  • Robert07

    aktív tag

    válasz [CsuCsu] #1 üzenetére

    Nem csak maganiskolakban. Ott jartam allami kozepiskolaba, es minden teremben interaktiv tabla, tobb helyen szamitogepek a tanuloknak, osszesen olyan 120db, barmire lehet hasznalni oket, es nem is voltak olyan rosszak. Ha jol emlekszem, akkor i7-2600S, 8Gb ram, meg a szokasos 22" 1080p kijelzo. Voltak ipad-ek es laptopok is, mondjuk azokat foleg a kisebbek hasznaltak.

    Mondjuk tobb iskolarol nincs tapasztalatom, de ez ilyen szempontbol nem volt rossz hely.

    De szerintem barmennyire is 2017 van, nem feltetlenul a technologiai rendszerek fejlettsege hatarozza meg a tanitas minoseget egy iskolaban. A tanari kar es az osztaly osszetetele sokkal fontosabb. Termeszetesen sokat segithet az orai internethasznalat a tanitasban, de velemenyem szerint nem feltetlenul szukseges, mondjuk ez tantargytol is fugg. Nyilvan informatikat nehez lenne gepek nelkul tanitani, de irodalomhoz nem feltetlenul szukseges.

  • [CsuCsu]

    őstag

    válasz Robert07 #4 üzenetére

    Irigyellek, mindenfele rosszindulat nelkul :) En a gyerekemet szeretnem majd jo helyre jaratni.

    Egyebkent szerintem az irodalom eseten is sok izgalmas dolgot lehet veghez vinni digitalis eszkozokkel. Tudja ugyanazt, amit a konyv, de amelle sok mast is. Vannak mar olyan digitalis tananyagok amik viccet csinalnak a legjobb tankonyvekbol is. De a legfobb elonyuk, hogy a 6-7 eves gyerekeknek nem kell 10 kilos taskakkal jarkalniuk. En evekig jartam gyogytornaszhoz az iskolataska okozta gerincferdules miatt...

  • Eugene Roe

    őstag

    válasz [CsuCsu] #5 üzenetére

    Definiáld mi számít jó helynek a te szemszögödből, és mi a gyerek szemszögéből. Ez nehezebb lesz, mint kiválasztani a legdrágább sulit és lehúzni a bankkártyát :-)

    It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

  • Aspecter

    csendes tag

    válasz [CsuCsu] #5 üzenetére

    A táska téma tényleg katasztrófa, és azon tényleg változtatni kell. De egyébként normális órákhoz egyáltalán nincs szükség tankönyvre, ott a tábla és a füzet, hogyha ez kevés, akkor a tanárral van baj, vagy a tananyaggal, vagy rosszabb esetben mindkettővel. Ehhez mondjuk még annyi hozzátartozik, hogy szemléltetésre tényleg hasznosak lehetnek a modern technikák, de egy hagyományos térkép általános/középiskolai szinten ugyanúgy elég kell hogy legyen. Persze azért nem azt mondom hogy nincs szükség könyvekre (függetlenül attól hogy az most digitális vagy nyomtatott), de elégnek kéne lennie, ha az otthon megvan, és ott is csak akkor kéne hogy használja a gyerek, hogyha valamit nem értett meg órán. Példatárra, szöveggyűjteményre mondjuk tényleg szükség van, de el tudnék képzelni arra egy olyan opciót, hogy az iskolában tartják a fizikait, otthon meg van egy digitális. Tapasztalat szerint közép- és általános iskolákban ezekkel a digitális dolgokkal mindig csak az idő megy. Egyetemen is a legjobb órák mind táblásak (krétával!). Visszatérve a kiindulási gondolathoz, hogy egy füzetnek elég kéne lenni, manapság azt veszem észre, hogy már az általános iskolában is rengeteg olyan feladatot kapnak a diákok, amiket nem lehet megoldani nemhogy az órai tananyaggal (jegyzettel), hanem még a tankönyvvel sem, csak internet segítségével, ami rengeteg időt igényel feleslegesen a gyerektől és a szülőktől, amiből a gyerek mellesleg nem tanul semmit, és nem marad ideje kikapcsolódni, sportolni, olyan különórákra járni, ami érdekelné, stb. Mondjuk kicsit eltértem a témától, de abból a szempontból kötődik hozzá, hogy szerintem a jó oktatáshoz nincs szükség ilyesmire, és amihez kijelző kellene, arra egy projektor bőven elég.

  • [CsuCsu]

    őstag

    válasz Aspecter #7 üzenetére

    A kretas tablaval annyi a bajom (a kretaporon kivul, ami egeszsegtelen, tessek filcet hasznalni!), hogy nem marad meg az anyag rajta, hacsak nem fotozod le. De egyebkent igazad van, ezen kivul a projektor megoldja.

    A digitalis tananyag pedig szerintem minden esetben jobb a konyvnel, ha szakszeru. Az ido akkor megy vele, ha bena a szoftver/alapanyag. A lehetoseg adott, kell rendes szoftver. Ami egyebkent van is pl. a Mozaiknak, csak a hazai oktatas szarik ra. De ebbe ne menjunk bele.

    Peldaul talalkoztam olyan tortenelmi terkepes szoftverrel, ahol idocsuszkaval lehet allitani a megjelenitest, zoomolhato meg minden. Informacio a helyszinekre kattintva, filterezheto es keresheto informacio,haboruk dinamikusan abrazolva. A haborukban mutatja a csapatok mozgasat, bekerito manovereket. Ilyenre a sima nyomtatott atlasz soha nem lesz kepes es ez igenis sokkal intuitivabb informaciot nyujt.

  • Aspecter

    csendes tag

    válasz [CsuCsu] #8 üzenetére

    Igen erre direkt nem tértem ki, hogy jelenleg hogyan történik itthon a tankönyvek és oktatási anyagok kiválasztása, a gondolatomban feltételezem, hogy lehetőség van normális tankönyvkiadók anyagainak használatára. Szerintem és tapasztalataim alapján ilyen animált dolgokra nincs akkora szükség, a gyerek fejlődéséhez hozzátartozik a saját képzelő erejének fejlesztése is, ami nem lesz meg, hogyha mindent elé tesznek képileg, ugyanez vonatkozik a filmekre is, azokból nem lehet úgy tanulni mint egy könyvből.

    A filces táblával egyetértek, ha van rá lehetőség, akkor inkább azt használják. (Amúgy a krétásra általában könnyebben és szebben lehet írni, de gyakorlat kérdése.)

    Említetted, hogy a hagyományos táblán nem marad meg a jegyzet. :D
    Pont ez a lényeg, írja le a diák, sokkal jobban rögzül! (Amúgy sem árt gyakorolni az írást...)

    Amúgy nem vagyok teljesen ellene a digitális tananyagnak, főleg amiatt, hogy valahogy le kell majd kötni a diákok érdeklődését, ami szerintem egyre nehezebb feladat a mai világban. Csak egyelőre ezekkel a megoldásokkal mind az a bajom, hogy túl sok helyről kell összeszedni az infót, míg amikor ott a könyv, füzet, abban benne van ami kell és ennyi, nem beszélve arról, hogy a gyerek már egyszer leírta, legalább már a leírás közben egyszer átment a fején valamennyire, és sokkal könnyebb megtanulnia utána.

    Na mindegy, én valószínűleg úgysem leszek olyan helyen és beosztásban, ahol ezen bármit változtatni tudnék, nekem is egyedül azaz opció marad majd, hogy válogathatok az iskolák közül és dönthetek, hogy melyik kevésbé szörnyű. :)

  • Suker10

    aktív tag

    válasz [CsuCsu] #8 üzenetére

    A krétapor nem egészségtelen, csak bizonyos személyeknél lehet negatív hatása. A tintával viszont nem árt vigyázni, mert meghatározhatatlan az eredete.

    Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.

  • gabor7th

    addikt

    Jó lesz ez.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Aspecter #9 üzenetére

    Ez erősen attól függ, hogy milyen szintű oktatásról beszélünk.
    Kisiskolásoknak valóban veszélyes az arcukba tolni a technológiai segédeszközöket, mert előbb el kell sajátítaniuk az alapokat és utána lehet csak az oktatást hatékonnyá tenni. (Aki nem tanul meg kézzel rajzolni, annak a photoshop sem segít majd.)
    Felső osztályokban és középiskolában viszont az oktatás sokkal inkább az érdeklődés felkeltéséről szól a téma iránt, ilyenkor nagyon hasznos lehet egy modern eszköz, ami pár jó animációval megértet olyan fogalmakat, amiket könyvből napokig tartó kínlódással lehet csak felfogni.
    Pl. az egyik legjobb magyar kezdeményezés: mateking.hu
    Egyetemi szinten meg egyszerűen semmi értelme a puritánkodásnak. Aki a 90-es években hosszú órákat töltött sorbanállással az OSZK előtt, hogy egyáltalán hozzájusson egy-egy nehezebben beszerezhető vizsgaanyaghoz, az egy percig sem sírja vissza a papír alapú szakirodalmat.
    A táblás oktatás amúgy nem feltétlenül a technológiáról szól, hanem szimplán arról, hogy a spontán gondolat és a prezentáció közötti "lag" alacsonyabb, ha a tanár rögtön a táblára rajzol a saját kezével. Ennek azonban nem feltétlenül kell krétával vagy filctollal történnie. Lásd pl. Khan Academy youtube videokat.

Új hozzászólás Aktív témák