Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CsuCsu]

    őstag

    válasz Aspecter #7 üzenetére

    A kretas tablaval annyi a bajom (a kretaporon kivul, ami egeszsegtelen, tessek filcet hasznalni!), hogy nem marad meg az anyag rajta, hacsak nem fotozod le. De egyebkent igazad van, ezen kivul a projektor megoldja.

    A digitalis tananyag pedig szerintem minden esetben jobb a konyvnel, ha szakszeru. Az ido akkor megy vele, ha bena a szoftver/alapanyag. A lehetoseg adott, kell rendes szoftver. Ami egyebkent van is pl. a Mozaiknak, csak a hazai oktatas szarik ra. De ebbe ne menjunk bele.

    Peldaul talalkoztam olyan tortenelmi terkepes szoftverrel, ahol idocsuszkaval lehet allitani a megjelenitest, zoomolhato meg minden. Informacio a helyszinekre kattintva, filterezheto es keresheto informacio,haboruk dinamikusan abrazolva. A haborukban mutatja a csapatok mozgasat, bekerito manovereket. Ilyenre a sima nyomtatott atlasz soha nem lesz kepes es ez igenis sokkal intuitivabb informaciot nyujt.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Aspecter #9 üzenetére

    Ez erősen attól függ, hogy milyen szintű oktatásról beszélünk.
    Kisiskolásoknak valóban veszélyes az arcukba tolni a technológiai segédeszközöket, mert előbb el kell sajátítaniuk az alapokat és utána lehet csak az oktatást hatékonnyá tenni. (Aki nem tanul meg kézzel rajzolni, annak a photoshop sem segít majd.)
    Felső osztályokban és középiskolában viszont az oktatás sokkal inkább az érdeklődés felkeltéséről szól a téma iránt, ilyenkor nagyon hasznos lehet egy modern eszköz, ami pár jó animációval megértet olyan fogalmakat, amiket könyvből napokig tartó kínlódással lehet csak felfogni.
    Pl. az egyik legjobb magyar kezdeményezés: mateking.hu
    Egyetemi szinten meg egyszerűen semmi értelme a puritánkodásnak. Aki a 90-es években hosszú órákat töltött sorbanállással az OSZK előtt, hogy egyáltalán hozzájusson egy-egy nehezebben beszerezhető vizsgaanyaghoz, az egy percig sem sírja vissza a papír alapú szakirodalmat.
    A táblás oktatás amúgy nem feltétlenül a technológiáról szól, hanem szimplán arról, hogy a spontán gondolat és a prezentáció közötti "lag" alacsonyabb, ha a tanár rögtön a táblára rajzol a saját kezével. Ennek azonban nem feltétlenül kell krétával vagy filctollal történnie. Lásd pl. Khan Academy youtube videokat.

Új hozzászólás Aktív témák