Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz nemlehet #46 üzenetére

    Itt nem a Quake 2 a lényeg, hanem az, hogy nem a minél részletesebb modellekre mennek rá (amelyek amúgy is csak közelről vehetőek ki rendesen), hanem a minél élethűbb fény-árnyék hatásokra. Az eredeti hozzászólás arról szólt, hogy a Ray-tracing megvalósítható ma is, ha bizonyos kompromisszumokat kötünk.

    De hát a mai játékok is kompromisszumosak, ott egyszerűsítenek, ahol tudnak. A fény és árnyék megvalósítása elég sokat nyom latba a grafika terén, ezt a fejlesztők is tudják, de a pontos fénykövetés számításigényes, ezért imitálják azt és kerülnek elnagyolt árnyékok a karakterek alá, vagy ezért lesznek mindenféle effektekkel pótolva a fénytörés hatásai a játékokban.

    Csakhogy ha belegondolsz, akkor a grafika fejlődése terén az utóbbi időben némileg megállt az élet, a 3-5 éves játékok is nagyjából azt nyújtották már, amit a mai utódaik (avagy még kevesebbet, lásd a Mass Effect esetét). Útkeresés megy, hogy merre lehetne továbblépni, a fizika terén való fejlődés az egyik irány (pl. a haj megvalósítása), és most a Ray-tracing a másik irány, ahol próbálkoznak.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák