Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Mini Disk-ről 20 év után még mindig k. jól szólnak live felvételek. Kazettával, főleg müanyag tokossal már nem bohóckodnék, azok a gépek amik kihozták abból maximumot, már jórészt elporladtak.
Pár embernél van olyan dekk amit érdemes felújítani, de ha eddig álltak, akkor az is 20-40K rendbe rakni elektromossan.
A mutatvány végére meg kiderül, hogy 98%-ban nem direkben kazettára masteringelt anyagot árulnak, ami hitványszarulfogszolni. -> NemérimegPersze én csak károgok, nem kell komolyan venni.
[ Szerkesztve ]
-
i2k
senior tag
válasz #00137984 #25 üzenetére
Hjajjaj... már C.C.Catch-től szerettek a szembe-szomszédok (is)...
A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz #00137984 #40 üzenetére
Vsz. azon kevesek közzé tartozom akiknek mindkét Mini Disc verziója volt ill. a mai napig megvan (azaz a tömörítés nélküli ill. a 4x-es tömörítéses, mindkettő Sony, sajnos költözés után ez is a dobozban pihen).
Vsz. semmi észlelhető minőségromlás nincs az Atracos változatnál, sőt inkább jobbnak tartottam mert jobban bírta a rázkódást (annak, ellenére, hogy az Atracos féláron volt, bár lehet alacsonyabb kategóriás volt mint a másik).Archiválásra vsz. hülyeség használni, viszont nekem pl. nyelvtanulásra nagyon jó volt mert akkora volt mint a legkisebb walkman és annál sokkal többet tudott.
Ha a Sony jól csinálja simán válthatta volna a kazettás cuccokat. Persze ezt is elrontották, ma meg már a hatalmas tárkapacitású telefonok mellett esélytelen.
Egyébként vsz. a Japán elektronikai ipar ekkor volt a csúcson, ezeken a cuccokon tényleg annyira érződött a minőség. pl. a drágább MD-n a füles kábelébe tett távirányítón is ott volt az LCD... -
Depression
veterán
válasz #00137984 #98 üzenetére
A discman pont a mérete miatt esett ki nekem. Walkman után nekem már az mp3 lejátszó jött. Nem vagyok audiofil, nekem mindegy, mert magamban éneklem, dúdolom, úgyis az dominál nálam.
Kicsit sem irígyellek titeket.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Tetsuo
aktív tag
válasz #00137984 #96 üzenetére
Még jó, hogy mp3-mal vetik össze, hiszen hasonló szerepet töltenek/töltöttek be. A kazetta teljesen más, hiszen analóg. Az ATRAC egy digitkása, éppen a jobb hifiken jön ki a sok hibája.
Ahogy én tapasztaltam annakidején, az ATRAC alacsony bitrátán lekörözte az mp3-at, magason viszont már hátrányba került vele szemben, ráadásul amikor még divatos volt, a magas bitrátát nem is használták.
Ja, meg a tipikus Sony inkompatibilitást meg sem említettem, de az néha paradox módon előny is volt. Nekem amúgy tetszett a különc (SONY-)szemlélet, kár, hogy nem volt jobb minőségű.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #00137984 #100 üzenetére
Emlekszem nekem 2001-ben lett FM tuneres, mp3-as(+wma) cdlejatszom, 8 perc razkodasvelemmel(2.5 perc audio cd eseten), igy a lemezt sem porgette folyamatosan es meg fordulatszamot is szukseg szerint valasztotta. 320kbit es VBR tamogatassal. Mondjuk a jobbik fajtabol kisebb pufferrel mar 2001 elott is jelentek meg.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #00137984 #187 üzenetére
Vérbeli marketinges veszhetett el abban a japan uriemberben, esetleg egzotikus, bizonyos hangzasra belőtt készülekekben utaznak, erre is megvan az igeny, elég sok fura fejes es hangdoboz van, azokkal csak hasonloan fura erositok kepesek szinergiat letrehozni. Persze egy hardveres eq egyszerubb lenne, dehat az tul snassz lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Predatorr
őstag
válasz #00137984 #22 üzenetére
Én is írtam. Nekem külön dekkem volt felvenni, +1 lejátszani/másolni, 2 kazettást igazi hi-fis nem használ.
Nekem 2*3 utas hangfalaim voltak + 2*2 spéci surround. 30% hangerőn ringatott ágyastul. Szerintem a szomszédok nem a hangerőtől tartottak, hanem a ház összeomlásától, amikor valamelyik igényes nekiállt valami olcsó muzsikcenteren lakodalmast bömböltetni.Cifu: Magad is idézted, mit írtam, megértened mégsem sikerült. (Látom, nem vagy vele egyedül.) Okfejtésed mindezért fölösleges. Segítek: a szar, tömörített digitális zenéről írtam, nem a stúdióminőségről. Kazettán is volt szar, hordozható rádiósmagnókon gyorsmásolt vasrozsdás kazik pl., de igényes ember nem használta, ahogy spotifíy-t, mp3-at és egyéb vackokat sem.
Egy digitális verzióból viszont eleve hiányzik az analóg hangtartománya és dinamikája, mert a legmagasabb mintavétellel sem lesz teljes, a zene legalább 80%-át elvesztő mp3-ról és társairól nem is szólva. Alhangok, felhangok vesznek, nem mintha a mai oktatás mellett bárki tudná, mik azok. Mindent hallgattam: a bakelit jobban szólt a CD-nél, az meg a legkirályabbnak tartott tömörítésnél. A hifimben -44dB CD hangerő felel meg -40dB kazettának, de tömörített zenében már -28dB kell ugyanahhoz. A tömörített fájlok meg 2 zöld csíkot mutatnak hangszerkesztőben még emellett is, mert azt tolta fel a szerencsétlen kódoló, hogy ellensúlyozza a dinamikavesztést ,vagy nincs hangerő, és a töredékre tömörítés miatt össze-vissza ugrál a vezérlés. CD-n vagy metál kazettán szépen látható az egyenletesen telt vezérlés a teljes hangtartományban, CrO2 is 18kHz-ig.
Tudtommal az igazi stúdiókban ma is analóg rögzítenek, az meg, hogy a digitális anyagot kazettán tolják ki, valóban nem sokat jelent, főleg, ha valami vasrozsdás szaron.Duracellm...: 19 éves hifim van, problémamentes. Akkor még kihagyták a minőségi cuccokból az avultató ellenállásokat.
i2k: Nem vagyok egyedül!
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
#56474624
törölt tag
válasz #00137984 #283 üzenetére
Gitárhúrok pengetése közben a finom mozdulatok jellegzetes zajokat okoznak ahogyan a zenész keze a hangszerhez ér. Na ilyeneket én a CD változatban pont csak jelzésértéken vagy sehogy sem hallottam ki...
Ha más felvételnél a CD-verzió is hasonlóan részletes tud lenni, akkor mi a végkövetkeztetés? Mert számomra nem egyértelmű. Arról nem is beszélve, hogy nem vagyok biztos benne, hogy egy adott SACD-n található magasabb felbontású, illetve alacsonyabb felbontású verziót ugyanazon az eszközön kell-e feltétlen visszahallgatni. Ha a CD-technológia korlátait keressük, akkor a létező legminőségibb DAC dukálna alá szerintem.
Ha nem ezt tesszük, az annyit mond, hogy azon az SACD-lejátszón az SACD részletesebb. Ami egyébként simán fakadhat szűrőbeállításból is. Pl. az én hivox DAC-om olyan drasztikus szűrőbeállításon van alapból, hogy ezen is egyértelmű a magasabb felbontású anyag fölénye. Mióta erre rájöttem, még a lejátszóprogramban felkonvertálom 176.4 kHz-re a 44.1-es anyagot, így küszöbölöm ki a szűrő hatását.Komolyan olyan hatása van a DAC-omban lévő szűrőnek, hogy amíg erről nem tudtam, és próbálgattam a felső frekihatárt, amit még hallok, teljesen kétségbe voltam esve, hogy 13 kHz körül meghal a hallásom. Azóta kiderült, hogy valójában 17 kHz.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #00137984 #287 üzenetére
Nekem Metallica fekete lemeze van meg DVD-Audio (96/24) meg CD-minőségben. Ott a hangosság a fő különbség. Kb. mintha egy újramasterelt, felhangosított CD-kiadás lenne. Semmi csoda, csak a 44.1-es verziónál feljebb kell tekernem a hangerőt, semmivel sem marad el (ami nem egyenlő azzal, hogy pont ugyanúgy szól, de ez egyik kutya másik eb esete). Én legalábbis nem hallom.
Én amúgy anno low-end rendszeren szerettem a hangosabb felvételeket, mert dinamikusabbnak hatott. Jobb rendszeren ez már nem állt fenn. Sőt, Slayer - Reign in Blood albumából például direkt kerestem az eredeti kiadást, ami levegősebb, részletesebb az agyonhangosított, tömör hangzású remasterelthez képest.
Jacksontól a Thrillerből is az eredetire fájna a fogam, a remasterelt verziók szerintem egyenesen szörnyűek.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #00137984 #289 üzenetére
25. évfordulós CD-kiadás van meg Thrillerből, az szerintem pocsék. Torzításig van hangosítva.
Még az indiai nyomású LP-m is felüdülés hozzá képest, pedig az analóg rendszerem pillanatnyilag elmarad a digitálistól, de azért elő-előfordul olyan felvétel, ami az LP javára billenti a mérleg nyelvét. Amúgy egyszer már felszámoltam az analóg rendszerem, még néhány lemezt is eladtam, aztán eszembe jutott, hogy itt van még mindig ez a sok lemez, és régiek között tényleg vannak olyan felvételek, ami miatt már megérte, mert nem volt nagy befektetés, nem akartam sokat beleölni most.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #00137984 #332 üzenetére
Hát igen, sokan nemcsak ragaszkodnak a fizikai hanghordozókhoz, hanem értéknek is tekintik őket
Minden hátrányuk ellenére az otthoni zenehallgatásnál ragaszkodom az analóg hanghordozókhoz, nekem is van sok 26 cm-es magnószalagom, még sokkal több 18 cm-es magnószalagom, még sokkal több kazettám (ebből többszáz üres is van), meg persze van jópár hanglemezem is. Nyilván megvan hozzájuk a megfelelő mennyiségű lejátszóeszköz is
Nyilván ez nem praktikus, ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába. Az én örököseimnek viszont majd konténert kell rendelni, ha meg akarnak szabadulni a cuccoktól
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz #00137984 #334 üzenetére
"Eredeti csomagolásban meghirdetett lemezekért és kazettákért most is nagy pénzeket kérnek, hát jóval később milyen ára lesz akkor, amikor ritka régiségnek számit majd..."
Amint kipörög a technológiát aktívan használó utolsó generáció, közel nullára fog zuhanni ezen relikviák értéke.
Ez megtörtént a porcelánokkal, bélyegekkel, rádió készülékkel,... Mára közel sem érnek annyit, mint néhány évtizede. Több termékcsoportnak nulla az értéke.De.
Több mint száz darabos sellak lemez gyűjteményt örököltem. Az állapotuk nem rossz. Szerinted mennyit érnek?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz #00137984 #342 üzenetére
"Szerinted... Retró konzol utáni magas érdeklődés sem ezt bizonyítja"
De, pontosan ezt, ha meg megnézed, hogy milyen alakok érdeklődnek meg gyűjtik, akkor meg főleg: az a negyvenes-ötvenes korosztály, akik tinédzserkorukban ezt tolták.
"Fonográf és a Gramofon szintén létező dolog"
Újabb példa: ott már kihalt az a generáció, amelyik modern technológiaként használta, alig van rájuk kereslet, van egypár gyűjtő, de nincs igazán súlyos áruk.
DRM is theft