Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    Mielőtt itt sokan reklamálnának a bekerülési ktg. = teljes ktg. egyenleten, azért az jó lenne tisztázni, hogy nem véletlenül dolgoznak ezzel a külföldi híroldalak ilyen termékeknél. Két cégnél tudom, ahol egy projekten kb. 100-150 (10-30) ember dolgozik, hogy előállítsanak pár milliós tételben kb. 30-100€-ért értékesített életkritikus hardware-t és a software-ét 5 év alatt, a fejlesztési költségek 8-12% között mozogtak. (Természetesen egyszerre több projekt is fut.)

    Egy kis matek:

    Egy mérnökóra teljes költsége legyen 100€ (ez alapból elég sok), 100 mérnökkel számolva (szintén hatalmas szám egy Kinect méretű projektre) évi 1800 munkaórával számolva 100*100*1800 = 18.000.000€ a költség. Megjegyzem ennyi erőforrással a világot illik kifordítani a sarkából... Számoljunk csak kétmillió eladott Kinect-tel, összesen 9€ fejlesztési ktg. jut egy Kinect-re, ami árának 9/150 = 6%-a mindössze. Ennyit viszont az alkatrész beszerzésnél minden további nélkül lehet alkudni ilyen darabszám mellett.

    Erre jön még az összeszerelés, logisztika ktg-e, de ezek sem egetrengető számok. Egy baj lehet csak, ha sok a cserés termék, mert a logisztika és a csere költségei jóval nagyobbak lehetnek, mint akár az eladott termékek utáni összbevétel.

    Hát ezért számolnak milliós tételben értékesített elektronikai termékeknél csak az alkatrészek árával.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz D1Rect #20 üzenetére

    USA-ban netto az eladási ár.

    Mérnökórát hagy ne magyarázzam, az tartalmazza az összes adót és költséget a vécésnéniétől az épület amortizációjáig bezárólag.

    A support a mai indiai supportcenterek világában filléres tétel, egyedül a csere költsége lehet nagy a sok adminisztráció miatt, de ezt írtam is felül. Gondolom nem úgy számoltak, hogy minden termékük cserés lesz.:)

    A többi ktg., még hozzájön, de ezek termékenként differenciáltak és teljesen az MS döntése, hogy mekkora százalékot szán rájuk. Emiatt nem tudsz és nem is számolnak ezzel. Ráadásul ha az MS/Apple bejelenti, hogy ennyi-és-ennyi a reklám ktg, akkor is illik fenntartással kezelni a Hollywood accounting miatt. ;)

    Amit én tudok saját példákból az a 8-12% fejlesztési ktg., ezért írtam, hogy ezt illik gyorsan elfelejteni, mint tételt. Ráadásul ezek életkritikus fejlesztésre és önköltségre igazak, egy milliós tételben gyártott telefonnál/elektronikai kütyünél ezeknek a százalékoknak jóval kisebbnek illene lenniük.

    A partnerek haszna is rejtett sokszor, ezért nem számolnak vele, mivel nem tudni, hogy a forgalmazónak kell-e fizetnie érte, hogy forgalmazhassa, vagy 150%-os hasznot enged meg neki a gyártó. Nem hiszem, hogy a szupermarketes élelmiszereknél standard 60-100% lenne a jó szám az XBox-ra és tartozékaira, inkább 10-15%-ra tippelnék, de ezt egy konzolboltos meg tudja mondani.

    Szóval szerintem még mindig a legjobb a teljes ktg. = bekerüési ár képlet, de egye fene, szorozzuk meg ezt 0,6-tal, akkor sem változik érdemben a dolog.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Tigerclaw #30 üzenetére

    Igen ez így van, ha párezres tételben gondolkodsz, de itt nem erről van szó. Ezek a cégek nem a NASA és az általuk alkalmazott technikák sem "űrtechnika", ekkora darabszámnál és árnál a sw/hw tervezés egy nagyon kis tétel. Azon vérre menően elvitatkoznak, hogy egy csatlakozón hogyan lehet spórolni fél $centet, de azzal baromira nem törődnek, hogy + 10.000 mérnökórát rá kell dobni a projektre, mert az nem tétel ilyen darabszámoknál és elvárt fogyasztói áraknál.

    Kézikönyv és csomagolás nagyon jó minőségben még No-ban is 10€ alatt marad CD-vel minimális (10.000-es) darabszámnál is, szerinted egy Kinect-nél mennyi? Szvsz nincs 2$ sem, de inkább kevesebb Kínában gyártva.

    Gyártás meg szintén nem tétel darabra vetítve, havi kihozatal jóval bonyolultabb elektronikáknál van százezer felett hazánkban is, ha úgy akarják. De ha még 10$ is (kizárt) egy termékre, akkor is csak egy törtrésze az anyagköltségnek.

    Ott a példa felül. Meg kell kérdeni az MS-t, hogy mennyi mérnökórát költöttek a Kinect-re. Ne mond nekem, hogy ha akár megnégyszerezem a fenti számokat, azaz 100 kiváló mérnök dolgozik csak ezen négy évig, nem végezne. (Ez eszméletlen nagy szám, kevesebb mérnökórával nyer F1-et a RedBull, vagy repül a Virgin az űrbe...) Ha igen, akkor kijön, hogy 10.000.000 eladott darabnál (csak minden 4-5. xbox 360 tulaj vesz ekkor is) 100€-s igen szép mérnökóradíjjal számolva is kemény 7,2€/$ lenne a fejlesztési költség eladott darabonként. Hol van ez az alkatrészek 56$-hoz képest? Van vagy 12%-a, de mint írtam inkább a negyede tűnik valósnak, vagy egyszerűen mindenki kv-zik az MS-nél, amit nem hiszek

    Gyártásba adás első szériánál szokott problémás lenni, de nem tudok róla, hogy itt bármi speciálisan új gyártási eljárást alkalmazna az MS.

    Szóval még mindig nagyon jó megközelítés ilyen darabszámnál az anyagköltséget nézni, mert a nem látható és szubjektív költségeken kívül (reklám és kisker árrés) ez tükrözi legjobban az ilyen termékek árát.

    D1Rect:

    USA-ban "áfa" államonként különböző, ezért nettot szoktak megadni, sőt ha jól emlékszem, talán valahol netes vásárlás még adó mentes is, de ennek utána kéne néznem.

    MS nem hiszem hogy tömegével venné fel az embereket a support centerekbe a Kinect miatt...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz shaft72 #34 üzenetére

    Na jó, de arra van próbagyártás, hogy az ilyen kijöjjön. Gondolom az MS nem ilyen aránnyal tervezte a Kinect-ből mind az xmillió darabot. Bár ki tudja? :))

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Jaffafa #37 üzenetére

    Szövegértés? Talán egy pék is milliós tételben gyárt kenyeret, ahol a munkabér/logisztikai/fix költségek nem érik el a 20%-ot sem? Ja, hogy nem? Akkor ez hogy jön ide? :W

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák