Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dr. Romano #43 üzenetére
Az általános talajra nem tesszelláció van, hanem POM, ez volt az eredei Crysis-ben. A törmelékes talajra van tesszellálás. Arra természetesen igaz lesz, hogy ha rajta áll a karakter, akkor elnyeli a bokáját, de ez a DX11 futószalagjának hibája, nem a motoré. Ez amúgy igaz mindenre, például ha hozzáérsz a falhoz, akkor belesüppedhetsz. Nagy koponya volt a Microsoftnál, aki úgy döntött, hogy a Xenos tesszellátort logikailag a vertex shader mögé érdemes helyezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dr. Romano #45 üzenetére
Parallax Occlusion Mapping. Egyfajta felületi torzítás, ami pár extra térkép alapján megváltoztatja a felület normáljait, hogy érdesnek tűnjön, a többi hasonló megvalósítással szemben az az előnye, hogy a megvilágítás a POM shaderen belül is működik (értsd lesz árnyéka a virtuális buckának). Maga az érdesség azonban csak látszat, vagyis geometriailag nem történik változás, csupán virtuálisan látszik az eredmény. Az effekttel kapcsolatban hátrányos, hogy a POM shaderen nem működik az anizotrópikus szűrés. Ha a Crytek nem írt egyéni LOD-utasításokat a motorba egy speciális szűrés érdekében, akkor sajnos választani kell a DX11 POM és az anizó szűrés között.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Rayyy
senior tag
-
Rayyy
senior tag
válasz Dr. Romano #79 üzenetére
A bump nem végez valódi geometriai módosítást, csak imitálja a fényeket-árnyékokat a térbeliséghez. A tesszelációnál ténylegesen változik az alapháló geometriája.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- BestBuy topik
- Android játékok topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...