Képek a DirectX 11-es Crysis 2-ből

Most már tényleg nem kell sokat várni a Crysis 2-höz készülő DirectX 11-es csomag megérkezéséig. Ezt az is bizonyítja, hogy egy pár órára elérhetővé vált az a weboldal, ahol ez letölthető lesz, de egyelőre semmit sem lehetett letölteni róla. A különbségekről azonban készültek képek, így ezeket végig lehet nézni.

Mivel túl sok információ a weboldalról nem derült ki, így az NVIDIA-tól érdeklődtünk, hogy konkrétan mi várható. Megtudtuk, hogy a DirectX 11 Ultra Upgrade DLC teljesen ingyenes lesz, és két opcionális látványjavító szett is érkezik vele. Maga az alapcsomag tartalmazza a DirectX 11-es módot illetve a játék 64 bites utasításkészletre való kiterjesztését. Az extra ezen a szinten az Ultra opció megjelenése a grafikus menüben, azaz lényegében ez a mód jelenti majd a DirectX 11-es effektek aktiválását. A DirectX 11 Ultra Upgrade konkrét vizuális extrája a Parallax Occlusion Mapping (POM) a talajra, a Screen Space Reflections (SSR) és a Screen Space Directional Occlusion (SSDO), valamint a jobb árnyékrendszer. Az előbbi effektek aktiválása nem lesz túl megterhelő, így nem szükséges brutálisan erős grafikus kártya hozzájuk, sőt a jobb árnyékok még a DirectX 10-es VGA-kon is megjelennek. Sajnos a teljesítményről konkrét adatokat nem kaptunk, de figyelembe véve az effektek általános terhelését egy középkategóriának számító grafikus vezérlővel (GeForce GTX 550 Ti vagy Radeon HD 5770/6770) már érdemes próbát tenni. Alacsony felbontás mellett akár kisebb kártyákkal is lehet kísérletezni.

Az alapcsomag mellett elérhető lesz két opcionálisan telepíthető látványjavító szett. Ezek már komolyan növelik a gépigényt, így meg kell fontolni a telepítésüket. Tulajdonképpen pont ez az oka, hogy nem részei az alapcsomagnak.

A High Res Textures mód a nevének megfelelően az alapértelmezett textúrák meglehetősen alacsony felbontását növeli meg. Ezt a módot csak 64 bites indítófájl mellett érdemes használni, mivel a program 32 bites verziója nem biztos, hogy elég memóriát tud megcímezni, ami esetenként fagyáshoz vezet. Ennek megfelelően a magas felbontású textúrákhoz 64 bites Windows operációs rendszer a követelmény. A grafikus kártyák szemszögéből minimum elvárás az 1 GB-os fedélzeti tár, de előnyös, ha ennél több áll rendelkezésre.

A másik kiegészítés a DX11 Tessellation Pack lesz, ami a tesszellációt adja hozzá a játékhoz. Az effekt nem lesz skálázható, vagyis el kell dönteni, hogy minden be lesz kapcsolva, vagy éppenséggel semmi sem. A tesszelláció egyébként a vízen, a különböző falakon, a törmelékeken és pár egyéb objektumon jelenik majd meg. A DirectX 11-es csomagoknak ez a legmegterhelőbb része, így meglehetősen combos grafikus kártya szükséges az elfogadható sebességhez. A maximális grafikai beállítás természetesen igazán jól csak a több GPU-val felvértezett PC-ken fog futni, vagyis a Metro 2033 új kihívóra lelt.

A DirectX 11-es összehasonlító képet az alábbi galériában tekinthetők meg.

Azóta történt

Előzmények