2019. augusztus 25., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) MrBrooks


MrBrooks
(tag)

Remélem sikerül a Rage-el olyan sikeressé tenni Tech5-öt mint a Tech3 volt anno. A Quake3-at mennyit játszottam... És OpenGl alapú az egész.. Carmack nagy arc. :R

[ Szerkesztve ]

Kivel érdemes üzletelni: --> MrBrooks

(#2) nofi


nofi
(őstag)

Így hétfőn pont jól esik ez a kis nosztalgiázás. Olyan szívesen látnám viszont a quake 1 egymásnak eső szörnyeit, vagy a quake 2-féle haláltusákat egy-egy újabb játékban.

(#3) Spectrum


Spectrum
(aktív tag)

Ezen a bélyegméretű videón nincs is akkora különbség :P

(#4) h-yle


h-yle
(őstag)

Jó öreg Commander Keen. De szerettem anno. Nem is tudtam, hogy id játék. :R

[ Szerkesztve ]

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#5) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

Kirázott a hideg... a régi szép idők... :)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#6) Plazmacucci


Plazmacucci
(nagyúr)

Remélem a PC-s Rage nem lesz behatárolva mint a konzolportok nagy része. Nagyon várós játék. Az sem zavarna ha csak megyek oszt lövök.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#7) zuzu000


zuzu000
(őstag)

Return to castle wolfensteint csak én hiányolom ??

(#8) Wolverine válasza zuzu000 (#7) üzenetére


Wolverine
(félisten)

Volt benne új motor?

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#9) nofi válasza zuzu000 (#7) üzenetére


nofi
(őstag)

Az id csak terelgette a fejlesztőit, ergo a név és a játékmotoron kívül nem sok közük volt hozzá (tudtommal).

[ Szerkesztve ]

(#10) zuzu000 válasza nofi (#9) üzenetére


zuzu000
(őstag)

Csak a dobozon ott figyel az id logó ebből gondoltam..

(#11) F34R


F34R
(veterán)

rage komoly lesz :R

(#12) Wolverine válasza zuzu000 (#10) üzenetére


Wolverine
(félisten)

A videó az id grafikus motorjait veszi számba. A RtCW nem kapott új motort, ezért ne szerepel - ez ilyen egyszerű.
szerk: ugyanez az oka annak, hogy nincs itt a Doom 2 vagy a Quake 4.

[ Szerkesztve ]

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#13) SPY0817 válasza Spectrum (#3) üzenetére


SPY0817
(aktív tag)

Hát jah ezen még a Doom3 is szépnek tűnik bár mi azt illeti elég régi már az is de egész szép még ma is.. sőt.. a Retro meg retro kicsiben is de a mostaniban nem sok a külömbség bár azért nem egy BF3 :P

| OnePlus 3T | Guild Wars 2 | Valami nagy okosság. |

(#14) afterburner_ válasza MrBrooks (#1) üzenetére


afterburner_
(őstag)

quake 1-2-3 nalam is etalon volt, igazaból a quake gótikus világa ami leginkabb megfogott (hereticet is emiatt imadtam még anno...), fáklyákkal bevilágított barlangok, kastélyok gyors játékmenet, és főleg a 3 is emiatt tetszett, mert maradt benne nem kevés gótikus elem, a hi-tech mellett:)

viszont ha a rage-nek olyan lassú lesz a játékmenete mint a doom 3, quake 4-nek akkor részemről azt hiszem hamar felejtős lesz:(

[ Szerkesztve ]

Digimax 2850 mah ipari AA tölthető akku * CISS-es nyomtatók * Minőségi tinták * Canon nyomtatófejek * Patronok, akár régi kellékanyag beszámítással * >>>>>>>> www.tintarendszer.hu <<<<<<<< Ip7250 Mg5450 patronok cli 551, pgi550

(#15) Kicsimix


Kicsimix
(őstag)

Szerintem ez akkor volt szép amikor még beharangozták... (oké a környezet jól megvan csinálva...) De már vagy 3 éve tudunk róla..

Sajna azóta azért fejlődött a technika... Lehet Tech 7 nél kéne tartaniuk..

Hmm... majd meglátjuk..

...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

(#16) julius666


julius666
(őstag)

Hát igen, elég jól látszik hogy a Doom3-nál a lényegi fejlődés megállt/nagyon belassult, azóta csak kb. a textúrák felbontása/poligonszám emelkedett.

-legalábbis ami tényleg sokat javít a látványon

Szerintem nyugodtan kijelenthetjük hogy megtőrtént a trónfosztás, az ID már rég nem a legjobb. A Doom3-al még viszonylag nagyot durrantott, de azóta eléggé lóf*sz a teljesítmény.

[ Szerkesztve ]

(#17) GoldenJ


GoldenJ
(tag)

Már rájuk férne, hogy végre sikerüljön egy játékot megcsinálni, és hogy az jó is legyen. Kíváncsi leszek a végeredményre.

A mai gyerekek nemcsak megveszik a vackot, hanem még azt is elhiszik róla, hogy király.

(#18) gybazsi válasza afterburner_ (#14) üzenetére


gybazsi
(senior tag)

Ezek közül a régi játékok közül nekem a Heretic jött be legjobban, a hangulata tényleg nagyon jó volt.

"az LFA a LegFaszább Autó rövidítése" - Bazsó Gábor (Totalcar)

(#19) Scholes9


Scholes9
(nagyúr)

Kis nosztalgia :)

(#20) Plazmacucci válasza julius666 (#16) üzenetére


Plazmacucci
(nagyúr)

Szerintem pont Carmack papa az aki magasról leszarja, h most mi a trendi, vagy hogy ott vannak e a csúcson vagy sem. Csak csinálja a dolgát a maga tempójában emellett más szórakozása is van ha jól tudom, még pedig az űrhajózással foglalkozik. Valami szondaépítő versenyen is részt vett annó. :U

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#21) julius666 válasza Plazmacucci (#20) üzenetére


julius666
(őstag)

Egészségére. Ez még nem változtat a tényen hogy az utóbbi időben elég 0 játékokat csinál. Azt egy szóval sem mondtam hogy hülye lenne a pali, csak egyre inkább meghaladja a szakmája.

(#22) oneiros


oneiros
(tag)

Valamelyik QuakeCon-on elhangzott, hogy 2011-ben hozzáférhetővé teszik az idtech 4 forráskódját, ami ingyenes multiplatform játékok fejlesztését (is) elősegítheti. Az idtech 3-nak is már nagyon sok változata létezik amióta kiadták a forráskódját. Sőt erre épül a COD4 is.
Ez mindenképp nagyra értékelendő Carmack-tól.
A többi fejlesztő ezt miért nem tudja megtenni?

[ Szerkesztve ]

http://hardverapro.hu/tag/oneiros

(#23) Plazmacucci válasza julius666 (#21) üzenetére


Plazmacucci
(nagyúr)

Értelek, csupán arra céloztam, hogy nem kéne elvárnunk tőle, hogy hozza 2 évenként a jobbnál jobb motorokat mint egy robot. Amit meg lehet tenni az fps műfajért, azt már rég megtette. Legalábbis szerintem, nem tartanánk itt, ha anno nem foglalkozik a 3d person shooterekkel, hanem szerepjátékokat fejleszt :DDD

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#24) julius666 válasza Plazmacucci (#23) üzenetére


julius666
(őstag)

Persze. Amit letett az asztalra azt nem akarom elvitatni tőle, csak azt akarom mondani, hogy valaha a szakmája krémjét jelentette messze nem biztos hogy ez ma is így van. A Q3 óta szvsz erősen túlértékelt, középszerű mindegyik játéka. Mégis még mindig úgy várják a játékait egyesek mint a messiást, egy emberként csüng a játékostársadalom minden egyes képen, elejtett szófordulaton ami a játékaival kapcsolatban a nyilvánosságra kerül, amit én nem értek. Már bizonyította az ürge hogy messze nem felel már meg ezeknek az elvárásoknak, már nem az a név aki régen volt.

Amúgy az új videó - pláne ha boxon készült - máris sokkal kecsegtetőbb képet mutat legalább a látványról, egyelőre visszaszívom a grafikával kapcsolatos negatív kritikáimat, majd ha kijött meglátjuk. Egy próbát mindenképpen megér (remélem lesz demó), de én egyelőre azt mondom, tizenezer JMF-et - az eddigiek alapján - semmiképp sem.

(#25) Plazmacucci válasza julius666 (#24) üzenetére


Plazmacucci
(nagyúr)

Hát sajna nekem is az jött le, hogy körberohanom szupershotgunnal oszt szanaszét lövöm stílusú játék :(
Carmack szerintem csak a motorért felel, a többit mások csinálják. Az az Adrian gyerek meg nemtom kik :D Csak egy jó agytröszt kellene a játékmenetért felelős tímbe.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#26) JSaN


JSaN
(őstag)

Jo volt ez a kis retro video, a Rage-ra kivancsi leszek.

Diablo három télen nyáron. Bnet: JSaN#2520

(#27) atidzsiforc válasza oneiros (#22) üzenetére


atidzsiforc
(őstag)

A tobbi fejlesztonek nincsenek ilyen jo motorjai. Kiveve unreal engine, de en azt nem szeretem :D . Ja meg a source engine, sdk ingyen letoltheto steamrol, ha van source engines jatekod regisztralva.

r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt

(#28) huskydog17


huskydog17
(addikt)

Na igen, a Tech motorok egytől egyig a megjelenésükkor messze meghaladták a korukat! A Tech 4 motor debütálásul szolgáló Doom 3 szerintem igenis nagyon jó lett, csupán azért oszlottak meg nagyon a vélemények a játékos társadalomban, mert az igények mások voltak, szinte mindenki egy felújított Doom 1 vagy Doom 2-re számított ,aztán nem azt kapott, de ettől függetlenül a Doom 3 egy fantasztikus FPS lett, grafikailag pedig nem volt párja, messze meghaladta a korát.

A Doom 3 volt az id legutóbbi játéka, azóta valóban nem készítettek egyet sem, de most újra itt az alkalom és újra bebizonyítják, hogy ők még tudnak játékot készíteni nem is akárhogy.

julius666: az id software sosem olyan csapat volt, akik futószalagon gyártják a címeiket (pl. EA), hanem egy megfontolt, profi csapat, akik nem sietik el a projektjeiket. Ugyanilyen cipőben jár például a Blizzard (de talán még a Valve is)is, náluk se morognak a játékosok, hogy miért nem jön már valami, vagy miért nem hamarabb jött ki (pontosabban lehet morogni, de nincs értelme). Akkor jön ki, amikor ők úgy gondolják, hogy kész van. Van ilyen és van olyan fejlesztő csapat. Igaz, hogy az id régebben jóval sűrűbben áldott meg minket király játékokkal, de változtak az idők. El kell fogadni a tempójukat. Az viszont szépen látszik, hogy Carmack és csapata újfent bebizonyította, hogy a legjobbak között van a helyük.
Egyébként azért csillan sokaknak fel a szemük a stúdió neve hallatán, mert ismerik a csapat múltját, tudják miket tettek már le az asztalra és ennek fényében talán valami újabb nagy durranásra várnak, illetve még tiszteletből.
Ez már számtalanszor ki lett tárgyalva és nem érdemes rajta lovagolni, az id Software már réges régen beírta magát a játék történelembe, mint az egyik legnagyobb név.

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#29) julius666 válasza huskydog17 (#28) üzenetére


julius666
(őstag)

de ettől függetlenül a Doom 3 egy fantasztikus FPS lett

Akkor mindenki ráizgult, mert hát ugye Doom és a hype egy játék kezdeti fogadtatásában nagyon sokat számít, de habár én nem vagyok nagy horror-FPS fan, ellenben mégis annyira követem a műfajt hogy azt tudjam, utólag visszatekintve a legtöbb horror-fan nincs hasraesve a Doom3-tól, egy Dead Space-t pl. sokkal többre tartanak. És nem a frissebb grafika miatt.

grafikailag pedig nem volt párja, messze meghaladta a korát

Habár valóban megjelenésekor nem nagyon volt párja, ellenben ott volt rá rövid időn belül egy HL2, szóval ezzel a messze meghaladta a korát kijelentéssel vitatkoznék. Ott is azt lehetett elmondani, ha korábban jelenik meg tényleg hihetetlen, forradalmi lett volna, de mire kihozták a "when it's done" fejlesztési ütemtervvel, a konkurencia szép lassan beérte. Ez amúgy az ilyen "fantasztikus látvány" címszóval évekkel előre beharangozott játékoknál elég gyakran megtörténik, lásd pl. még Stalker.

A Doom 3 volt az id legutóbbi játéka

Quake 4? Mindegy hogy nem ők fejlesztették, mert ténylegesen felügyelték a fejlesztést, ha annyira nem tetszett volna közbeavatkoznak.

Az viszont szépen látszik, hogy Carmack és csapata újfent bebizonyította, hogy a legjobbak között van a helyük.

Hol? ;]

Egyébként azért csillan sokaknak fel a szemük a stúdió neve hallatán, mert ismerik a csapat múltját, tudják miket tettek már le az asztalra és ennek fényében talán valami újabb nagy durranásra várnak, illetve még tiszteletből.

Igen, erről beszéltem, az id számomra már bebizonyította hogy nem képesek erre a nagy durranásra többé, felesleges várni rá. Már nem ők írják a játéktörténelmet.

(#30) Plazmacucci válasza julius666 (#29) üzenetére


Plazmacucci
(nagyúr)

"Már nem ők írják a játéktörténelmet."

persze, mert már megírták :DDD

Egyébként nem tudom mi baj DOOM3-al. Tökre divat lett fikázni. Én meg a mai nap is el játszogatok vele a kisebbik gépemen. Szerintem szórakoztató. Nekem pont, hogy a Deadspace nem tetszik. A másodikat is elkezdtem, de annyira unalmas és egyhangú... Nyugodtan kövezzetek meg :U

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#31) huskydog17 válasza julius666 (#29) üzenetére


huskydog17
(addikt)

Nézd, a Doom 3 kétségtelenül egy nagyon jó játék lett, az, hogy neked és sok FPS rajongónak nem tetszett a viszonylag lassú játékmenete miatt, egyéni ízlés kérdése, amúgy valóban nekem is olyan érzésem van, mintha a Doom 3-t divat lenne f*kázni. Nem a többi játékos véleménye alapján kell sajátot alkotni, hanem magad játsszál vele és akkor te magad eldöntöd.

A Source Engine teljesen más világot jelenített meg, az is egy kitűnő motor, ahogy a Tech 4 is az. A megjelenéskor a Tech 4 fantasztikusan volt optimalizálva (pl. egy GeForce 4 Ti közepes részletességgel röhögve vitte ami akkor nagy szó volt), emellett eszméletlen látványt nyújtott. A Tech 4 olyannyira jól sikerült, hogy több év után még mindig nem lehetett csúnyának minősíteni.
A Stalker pedig itt igazából szót nem érdemel, mivel a megjelenéskor a még friss X-Ray Engine amellett, hogy optimalizálatlan és tetű lassú volt, még eszméletlen bugos is.

A Quake 4 nevű förtelmet nem az id csinálta, hanem a Raven Software (meg is látszik rajta, mert finoman szólva egy hulladék lett, bár ez egyéni vélemény), bár én Carmack helyében soha nem adtam volna a kezükbe egy címet sem.

Hol? A legjobb játékfejlesztők közé már rég beírták magukat és ezt túlzás nélkül állíthatom. A történelmet már nem ők írják, így van, mivel ők már sokat beleírtak korábban.

Én tényleg nem akarok ezekről a dolgokról vitatkozni, mert csak tényeket közöltem, vagy elfogadja az ember, vagy nem. :)

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#32) Findzs


Findzs
(addikt)

nagyon szuper játék volt minden id-s produktum a maga idejében
a quake 1 rakétavető és gránátvető hangjai a mai napig megdobogtatják a szívemet

a doom3 megjelenésekor lenyűgöző látványt nyújtott, technikailag kifogásolhatatlan volt
azok a fény árnyék hatások a mai napig megállják a helyüket
nekem a játékkal sem volt bajom a kiegészítőjét is végigvittem

a quake 3 arénáról ne is beszéljünk
páratlan, fantasztikus alkotás a mai napig játszom vele a quake live-on hetente több órát eltöltök
1999 óta fent van a gépemen a klasszikus q3 aréna, nem tudom mikor fog újra ilyen játék jönni amelyik ennyire leköt, páratlan játékélménye van (persze ehhez kell egy erősen noob beállítottságú játékos is :) )

2 dolgot nem tudok az id-nek megbocsájtani:
- a guake 1 után a 2. és a 4. rész nagyon gyenge lett és nem értem miért került a jó kis katakombás várkastélyos helyszínek után a high tech világba a "történet"
- nem jöttek még ki egy mai kornak megfelelő grafikával és rombolható környezettel megtoldott új quake arénával

[ Szerkesztve ]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#33) huskydog17 válasza Findzs (#32) üzenetére


huskydog17
(addikt)

"2 dolgot nem tudok az id-nek megbocsájtani:
- a guake 1 után a 2. és a 4. rész nagyon gyenge lett és nem értem miért került a jó kis katakombás várkastélyos helyszínek után a high tech világba a "történet""

A Quake 4-et NEM az id Software csinálta, hanem a Raven Software és ez sajnos meg is látszik a minőségén. A Quake viszont már más tészta, nekem például az volt (sőt a mai napig az) a kedvenc Quake epizódom, a fegyverek a grafikai, a hangok, az animációk mind lenyűgöztek (a dagadt csávó hullájánál ott ólálkodtak mindig a legyek, az is fenomenális volt :D ).
Én anno a Quake 3-ban csalódtam, mivel én ott is egy single-player kampányra kihegyezett játékot vártam, ezért eleinte nem akartam megbékélni azzal a gondolattal, hogy a Q3 szakított azzal a hagyománnyal, de mára a Q3 is kedvenc játékaim között van, jó kis adrenalin pumpáló game. :)

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#34) RpPRO válasza julius666 (#24) üzenetére


RpPRO
(őstag)

Azt se vitasd el tole, h nelkule az opengl sehol nem lenne. Mi mindent ki kellett allnia, pl. a M$-os gepezet directX nyomasat. A latvanyrol pedig annyit, h az opengl specifikaciokat nem o talalja ki, fejleszti, o azzal dolgozik, ami van. Ha azt mondod, h latvanyban Doom3 ota sok fejlodes nem volt, az betudhato az opengl lassabb fejlesztesenek (pl opengl2 2004-ben jelent meg, opengl2,1 2006-ban, opengl3 2008-ban). EDDIG!

Az opengl4 megjelenesevel ugyanis minden gyokeresen valtozik. A programozasi egyszerusiteseken es rugalmassagon tul mar kepes ugyanannyit megjeleniteni, mint a dx11. Tesztellaciot siman csinalja. Mar most 4.1-nel tartunk.

[ Szerkesztve ]

Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.

(#35) Chepany válasza julius666 (#29) üzenetére


Chepany
(senior tag)

Sok dologban igazad van, de a hozzászólásod 80%-a fikázás. Szerintem a legtöbb id fejlesztette játékkal semmilyen személyes tapasztalatod nincs, és nagyon sok dolgot figyelmen kívül hagytál. (Ezt az előttem szólók tökéletesen leírják.)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.