Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #624 üzenetére

    "En real time RT-rol beszeltem GPU-n."
    nem, te realtime RT-ről beszéltél RTX-en, ami most sem lehetséges normális sebességgel, és mivel nem értesz hozzá, lelkesen hangoztatsz egy marketinganyagot. Mihelyst kidobják a raszterizálót, igazad lesz. Nem dobták ki, tehát nincs igazad, nincs full RT, csak hibrid van.

    "Igen sokszor probaltad nekunk megmagyarazni az RT fogalmat, csak koze nem volt a vitahoz"
    persze, hisz azt se érted, amiről vitatkozunk.. így aztán valótlanságokat állítasz, mint a directX-el működő playstation. Azért kaptál filmeseket, mert ők használnak RT-t, más nem, és még mindig nem érted, hogy az RTX az egy egyszerű matematikai műveletet csinál, amit bármire használhatsz, de attól nem lesz full RTRT-s a játék, hogy azt használod. Még mindig ott tartunk, hogy Buster világában mindig más az értelmezése az RT-nek, válassz már egyet, mert az nem választás, hogy az az RT, ami DXR-t használ, vagy az ami kettőt pattan (ugye itt siklottál ki a dukenukemmel), vagy az az RT ami RTX-et használ, mert ez se igaz.

    "Csak nem a RayTracing temaban."
    csak de, kb 1970 óta, már az amiga 1000-ret 1987-ben is egy animált RT-s demóval mutatták be, ami szerinted nem létezett. Utána azt megcsinálták realtime-ba is, és még 2000-ben se vagyunk. A játéknak meg ott akkor a nintendos cucc, ami szerinted azért nem RT, mert nem tetszik neked a grafikája.

    "hogy nincs exkluziv PC jatek"
    ismét hazugság, sohase állítottam, hogy nincs excluzív pc-s játék,. Azt állítottam, a fejlesztők kb 99%-ának a konzol az elsődleges piac, és ha megnézed az eladásokat, rájössz, hogy az engine fejlesztések az esetek jó részében az aktuális és jövőbeli konzolgenerációhoz igazodnak.
    A starcitizen nem azért nincs konzolon, mert nem akarnák rá kitenni, hanem az üzleti model(hogy gyűjtöm a pénzt, aztán majd valami lesz), nem elfogadható se az MS-nek, se a Sonynak, se a Nintendónak. Konzolra nem vihetsz ki (jobb esetben), egy félkész játékot, ami talán majd 1x működni fog.

    "egyertelmu hogy a real time RT-s jatekok csak a 2018 utan megjeleno GPU-k miatt volt lehetseges."
    mutathatnál most már egyet legalább, ami RT, és nem raszterizálóval renderel, mert eddig olyat még nem láttam az általam linkelteken kívül.

    "Az RTX Quadrok utan ez mar nem kotelezo "
    Egy egyszerű RT-s jelenetet kb 3-4 FPS-el mozgat meg a 3090ti, ez így nem lesz túl nagy játékélmény egy openword game-ben. Nem, a quadro sem fog neked ebben túl sokat segíteni.
    Akinek volt quadro-ja, az tudja, hogy a játékok lassabbak rajtuk, mint a gamer csúcskártyákon, az A6000 egy 3080ti-t se tud lenyomni, nemhogy a 3090ti-t, nem is erre tervezték. RT-ben se tud annyit, mint a 3090ti, a jóval alacsonyabb órajel miatt.
    Igen, ha mondjuk beraksz 8-at egy gépbe, akkor már megmozdul a dolog, de ki mondta, hogy nem így van? Vagy most burkoltan azt akarod elismerni, hogy realtimeRT csak 8 GPU-s workstation-on megy? Vagy hogy a filmesek is hülyék, hisz nem hallottak a buster féle RT-ről, ami minden játékban ott van, csak ők pancserek, és ilyesmire költik a pénzüket?

    még mindig nem értem miért erőlködsz. Ez is egy szakma, én se mondom meg egy építésznek, hogy statikailag hova tegyen betonkoszorút és betonoszlopot.

    "Es ez miben cafolja meg azt a tenyt, hogy eros GPU kellett a real time RT futtatasahoz jatekokban?"
    nem kell hozzá GPU, eddig se kellett.. 3 hete még kötelező volt hozzá az RTX, 2 hete még azt adtad elő, hogy kötelező hozzá a DXR, most már kötelező a GPU? haladunk, talán még egy hét, és megérted, de még mindig ott tartunk, hogy 2018 előtt nem létezett az, ami kb 50 éve a számítógépes vizualizáció szerves része.

    "Meg mindig nem hiszed el, hogy a Ray Tracing es a Cone Tracing nem ugyanaz? ... sebaj.
    Nem kell am nekem hinned, tobb forrasbol van idezve, persze megprobalhatod cafolni, tereles helyett."
    még mindig nem értesz a szakmához, de hihetetlen nagy mellénnyel állítasz valótlanságokat.
    Itt csak te terelsz, aki szerint csak az az RT, ami az RTX marketinganyagában szerepel, semmi más.

    "Ertelmetlen akkor lenne, ha hoztal volna 2018 elottrol real time RT-s jatekot amig GPU-n fut."
    kb 2000 óta a legtöbb játék GPU-n fut, tehát volt bőven, ha hibridről beszélünk. A nintendo-ba szerintem SOC volt, és most kizártad a GPU-s feltétellel az összes jelenlegi konzolgenerációt is, mert azokban bizony nincs dedikált GPU, csak egy SOC(aminek persze van egy része, ami a grafikáért felel, ahogy minden gépben), még külön grafikus memória sincs benne.

    "Nem hazudik, az elso real time RT-t kepes kartyak bejelentese ota az Nvida es a fejlesztok is ezt mondjak."
    tehát kiadják 2016-ban a realtime RTs árnyék modult, és utána azt hazudják, hogy 2018-ig nem volt lehetséges? Megint kevered a marketinget a tényekkel. Szegény nvidia.. DXR-es kártyának írja a 1060-at is:
    https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-gtx-dxr-ray-tracing-available-now/
    és még mindig ott tartunk, hogy DXR fut ezeken a kártyákon, nem az, hogy előtte használtak e rajta RT-t, vagy hasonlót egy játék effektjeként vagy sem. A DXR csak egy software, bármely engine fejlesztő megírhatta a saját trükkjét.

    "Ahova meg volt, az nem volt real time RT GPU-n.
    Hasznaltak a tereleseid alanyait, CPU-n: RC, CT esatobbi."
    Még mindig várom az első realtimeRT-s játékot ami nem hibrid és valós RT.
    Az RTX hw nem raytracet számol, csak 1-2 egyszerű matematikai feladatot old meg, ezt a fejlesztő bármire használhatja, CT-re, PT-re, RT-re, ST-re, amire csak akarja. Mivel a marketingesek erre az egész masszára rálökték, hogy ez RT, ezért vagy most összezavarodva.
    Pontosan le van írva, hogy csak a bejárást és egy sík/sugár metszéspontot számol az RTX, ez egy pontosan ugyanolyan gyorsító, mint régen a 3d gyorsító volt. Gyorsabb lett tőle a quake? igen. Kötelező volt hozzá? hát nem.

    "Igen valamifele trukkozesek es mas technikak voltak, csak nem Ray Tracing real time.
    Arra 2018 utani hardverekre varni kellett."
    Már itt lenne az ideje, hogy mutass egy játékot, nagyon kíváncsi vagyok, ahol a pixeleket RealtimeRT-vel határozzák meg, és nem a raszterizáló. A lehetőség még mindig adott, mert eddig egyet se mutattál. Még jó, hogy az általad istenített DXR api bejelentése is így kezdődik:
    "3D Graphics is a Lie"
    Ugyanis pont erről szól a számítógépes (realtime) grafika, trükkökről, nem fogsz találni olyat, ami realtime RT-t perpixel számol, mert nem éri meg, annyira játszhatatlan vagy csúnya lenne a játék a jelenlegi játékokhoz képest.
    Gyorsabb lett az RTX-től a sugárkövetés? hát persze, kellett hozzá? nem. Gyorsabb lett a GPU-tól a 3d render? igen, kellett hozzá? nem.
    Az a baj, azt hiszed a trükköktől valami más lesz, pedig pont ez a lényege az mp3-nak, az összes video codec-nek(a RAW-on kívül), a jpeg-nek, és megannyi másnak. Úgy néz ki, mintha, úgy hallatszik, mintha. Holott mindegyik csal, köszöntelek a valóságban. A cél nem az, hogy teljesen mindent kiszámoljanak, hanem az, hogy ne vedd észre a csalást.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák