Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz (Kolombusz) #32 üzenetére
ABU85 ugyan megelozott de arrol van szo hogy a DX10-el gyakorlatilag az MS azt erte el amit a OGL mar evek ota csinal. Lebontottak egy csomo reteget a program es a hardver kozott ezert gyorsabb a DX10 mint a DX9 es ezert nem lehet DX10 XP alatt soha mert a meghajtoknak is egyutt kell mukodniuk az uj API modellel ami csak uj driver modellel lehetseges. Az OGL-nel egy csomo dolog a hardver gyarto kezeben van ami a DX-nel az MS kezeben. Nem akarom itt tulbonyolitani ezert csak ilyen egyszeruen irom
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz VaniliásRönk #37 üzenetére
''az RV630 8 ROP-járól meg ne is beszéljünk...''
Foleg azert mert csak 4 van belolukPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ebben az esetben szvsz felesleges belemenni a reszletekbe, amikor itt siras van a ROP-ok vegett akkor ugyis arrol van szo mennyi pixel-t tud kiirni orajelenkent a chip. Az ebben az esetben a szomoru 4-et jelenti es jogos a siras amit igy latatlanban is megkockaztatnak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Csak hogy vilagos legyen elotted milyen szinten mozogsz ami a tech-et es az ipart illeti:
''nem az nVidia-val és nem is az ATI-val van a gond, sokkkal inkább az AMD-vel...''
Az ATI-val mar nem lehet semmi gond mert mint ceg nem letezik. A vasarlas utan a management mar teljesen atszovodott.
'ahogy felvásárolták az ATI-t úgy elk*rták az R600 projektet ahogy volt, bár ez csak az én véleményem...''
Az AMD-nek semmi koze az R600-hoz max csak annyi hogy a ''teljesen elk*rt'' chipet megprobaltak valahogy megis a piacra hozni.
''az ATI-nak az X2950XTX meg a tökömtudja milyen kártyája, arra csak annyit mondanék, hogy arra meg már kijön az nVidiának a 9-es szériája...''
Az NV meg hatravan egy refreshel minimum, ugyhogy valami szuper ujdonsag nem fog kijonni - uj architekturajuk megvan. Ezt fogjak foltozgatni meg egy jo darabig (ev vegere talan van esely valami ujdonsagra).
''ahhoz, hogy az ATI ezt a lemaradást a közeljövőben DX10-ben behozza, ahoz nem kis hibát kéne elkövetnie a kanadaiaknak... még az FX szériánál is nagyobbat...''
Az NV kaliforniai ceg...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Legy udvozolve a grafikuskartya piac vilagaban. Par termek ami rad kacsint a multbol: GeForce 6200, Geforce FX5200 es FX5600. Arrajo, hogy ra van irva a szines dobozra hogy DX10 meg 256MB RAM es vasarlokoznseg zome viszi a polcokrol mert olcso.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Interceptor #131 üzenetére
Ugyanet irtam - FX gane volt azert ment rajta szarul nem mert valaki direkt ugy csinalta. Olvasni tudsz?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Komplikato #139 üzenetére
Tiger Woods sorozat akkori tagja. A ket nagyagy (EA + NV) megcsinalta a TWIMTBP kamut.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Raymond
félisten
''Akkor viszont mitől lesz ez VLIW? Egy utasítás, és sok operandus? A G80 is 8 pixelre, stb. hajtja végre ugyanazt az utasítást egy blokkjában, de ott nincs VLIW-zés, egyszerűen a következő 8 elemet veszi, vagy ilyesmi.''
Very Large Instruction Word. Egy darabban van a 6 utasitas ami egyebkent lehet barmi. A blokkban levo ALU-k csak 16x6 (5+1branch) csoportot kaphatnak meg es nem 80+16-ot. Muszaj csoportositani oket. Ha nem jon ossze az on-the-fly thread-ekbol akkor vannak a ''buborekok''.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
''Akkor viszont mit csinál az az - állítólag igen komplex - Ultra-Threaded Dispatch Processor?''
Amit a neve is mond - a szalakat iranyitja. Semmi koze az utasitasokhoz. A VLIW-esites akkor megtortenik mar mielott a kod a chip-be erkezik. Az a driverben talalhato shader compiler dolga. Az UTDP-be bejonnek a pixel/vertex/geometry shaderekhez tartozo thread-ek az pedig elosztja oket a 4 SIMD cluster-be. Egy cluster ket azonos tipusu thread-en dolgozik egyszerre.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Csak hogy kicsit visszatereljem a diskurat az ertelmetlensegbol:
''Azért az is sokat elmond ,hogy a PS3-nál a folding ha GPU-n megy akkor sokkal nagyobb a számítási teljesítmény mintha a Cell-en nyomnák''
Ez ugy hulyseg ahogy van. A PS3 folding kliens kizarolag a CELL-en futtatja a szamitasokat. A GPU csak a csicsa vizualizaciot csinalja amit egyebkent ki lehet kapcsolni. A masik dolog hogy a PS3-ban kb egy GF7800-nak megfelelo GPU van 8 ROP-al (a shader egyseg 24 ott is) amire nem tudnak folding@home klienst irni mert az architektura nem felel meg.
''De szerintem az R600-ra ez nem igaz ,itt én nem látom ,hogy túl nehéz lenne egy optimális klienset kiadni hozzá egyszerűen...''
Nem is az, nemsokara kilyon. A puszta szamitasi teljesitmeny a keszitok szerint kb. a 2x-ese egy 1950XT(X)-nek de mivel mas is tortenik ott a gyorsulas olyan 30%.
''Legalábbis az X1800/1900-as szériát ha be tudták fogni foldingra...''
Letezik a kliens mar tavaly ota mint beta es ezev februarjatol megy elesben. A legkiseb kartya amin fut az az X1600-as.
Szoval csak annyit akartam hogy mielott irsz valamirol nezz utanaPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
''Rosszul fogalmaztam kicsit...Nem a utánanézéssel volt gond szóval nem kell a másikat hülyének nézni maradjunk ennyiben''
Figyelembe veve hogy az egesz hsz-edben nem volt egy helyes allitas sem ez egesz langyos megfogalmazas. De egye fene, maradjunk ennyiben
Nos a tobbihez ennyit:
''Az azért tök jó ,hogy Te előre tudják mennyit fog menni az R600zal a folding''
Nem en tudom, hanem maguk a program keszitoi: [link] Az elso hsz mhouston-tol aki a csapat tagja. A 30%-ot osszekevertem valami massal, de a lenyeg maradt.
'' A PS3-nál arra akartam csak utalni ,hogy a Cell ki van kiáltva az über high-tech cuccnak mindig mikor egy mezei GPU amilyen az R600 is pl. leveri teljesítményben egy ilyen programban...''
Ehez csak 2 dolgot:
1) Az R600 nem mezei GPU
2) A GFlops eredmeny a statisztikaban nem olyan egyszeru. Van amit a GPU-n ketszer kel lefuttatni es egy CPU-n (mindegy hogy Intel, AMD vagy CELL) csak egyszer ezert a flops magas de az elvegzett munka nem annyival nagyobb. Nem beszelve a GPU limitaltsagatol de ezt mar leirtak itt neked elottem is. Mielott valami marhasaggal jonnel vissza megint: ezt sem en talaltam ki de meghagyom neked a lehetoseget hogy megkeresd magad a floding@home oldalan.
''Illetvearra akartam utalni ,hogy mennyire örülnek a folding projektesek ,hogy a PS3-mas tulajok beszálltak sokan a projektbe mikor ha egy R600 szintű GPU-val szállna be mondjuk 7000 ember akkor az kb kiadnáa mostani 30000 PS3 számítási teljesítményét...Kb. ez az arány...''
Csak a helyzet az hogy nem szall(t) be ennyi ember. A kliens tobb mint fel evvel a PS3 kliens elott elerheto volt es teszteltek de nem jonnek az emberek. Epp az a lenyeg a PS3-ban hogy egyszerubb a hozzaferes a project-hez egy mainstream felhasznalonak igy nagyobb az eselye hogy csatlakozik. Es ez meg is tortent ahogy lathatod.
''Nem értem mért a GPU kliens a másodlagos a folding projektnél és arra gyúrnak kevesebbet mikor itt van éppen a nagy potenciál...''
A GPU kliensen dolgoznak eleget (tobbet mint pl. a PS3 kliensen) mert egyszeruen muszaj nekik. Nemsokara jon az R600 tamogatas es ha minden igaz akkor a G80 is amivel sokat szivtak de az utolso kijelentesek alapjan megoldodott a legnagyobb akadaly.
''Ez lenne a lényeg remélem most már érthető...''
Ja, meg mindig arrol irsz amirol vilagos hogy nem sok fogalmad van. Raadasul valaki olyannal allsz le vitatkozni rola akirol mar az elso valasz utan lathattad hogy picit tobbet foglalkozott a temaval mint te
Szerk: par eliras, de biztos maradt meg...
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
''100%-osan kihasználva a független superscalar végrehajtást 4x gyorsabb -> 50%-osan kihasználva 2x gyorsabb lesz.''
Hogyan? Meg egyszer a felreertesek elkerulese vegett azert szogezzul le hogy ezek az elmeleti szamok:
HD2900XT 475; 8800GTX 345; 8800GTS 230 GFlops (a MUL-t nem szamolva).Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
''Szóval koncentráljunk a tárgyilagosságra''
OK
''A GPU támogatásnak úgy érzem nincs megteremtve a normális interface a legtöbb esetben ezért nem jönnek az emberek, ennek reklámot is kell csinálni egy szinten nem csak kirakjuk a honlapunkra ''oszt csá''...
A kliens ugyanugy megvan mint evek ota a tobbi. A lenyeg hogy a PS3 klienst sokkal konyebb emeszthetove tenni a kornyezet miatt ahol fut. Ez a GPU kliensnel teljesne mas es a program keszitoi nem csinalhatnak vele sokat (vagyis semmit). Reklam van, a folding@home nem ma indult es a legismertebb DC project, de ezt tudod te is.
''Ez a szomorú ,hogy csak 1 csoport foglalkozik vele igazán, ezért nincs is tere a dolognak...''
Ha magara a GPU szamitasokra gondolsz akkor az ma a nagy divat. Foglalkoznak mar vele eleg sokat. Pl. AMD - CTM, NV - CUDA, Peakstream es meg van par ceg aki ezzel foglalkozik. Csak azok amikre a GPU hasznalhato nem eppen mainstream dolgok, inkabb a HPC agazatban vannak otthon. Medical visualization, financial statistics, data processing stb. Ezek egyike sem olyan kategoria ahol lehetseges lenne vagy valaki akarna otthon ingyen futtani valakinek az applikaciot.
'' A mezei GPU-t úgy értettem ,hogy bemész a boltba és bármikor megkapod nem is olyan nagy pénzért közel sem mint egy PS3-mat...''
Kihagytad a szamitasbol hogy a grafikus kartyahoz kell egy PC is ami azert dob az aron eleg sokat es nem csak az a 400 EUR lesz a csucs kartyaert Egy PS3 meg 600. Ha nezegeted meg a folding forumot ott talalhatsz elemzeseket hogy a kulonbozo kliensek kozul melyik adja a legjobb ar/teljesitmeny aranyt.
Most mar ez nagyon OFF itt ugyhogy ha akarod mashol fojtathatjuk vagy hagyjuk az egeszet ahogy van.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Azert ne vedd keszpenznek amit ott latsz A kiemelt teszt kicsit(?) ferditi a valosagot annyiban hogy olyan keverek a gyakorlatban lehetetlen Kicsit olyan az a shader mint az idealis jelszorol szolo anekdota ha tudod melyikre gondolok.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen