Új hozzászólás Aktív témák
-
Gothmog
aktív tag
Ha körökre osztott a harcrendszer, akkor az már stratégiai játék, nem rpg? Elég furcsa meglátás, tekintve, hogy a pen & paper RPG-knek is körökre osztott a harcrendszere (és nem úgy működnek, hogy ki ordibálja be gyorsabban a mesélőnek, hogy mit akar csinálni... ).
És az az igazság, hogy egy "klasszikus" számítógépes RPG esetében sem a "klikkelőizmok" és reflexek fejlettségén kellene, hogy múljon a siker, hanem a karaktered skilljein, felszerelésén, valamint azon, hogy - a szellemi képességeidet használva - miként vagy képes ezekkel bánni (magyarán kb. a taktikai érzékeden). No meg némi szerencsén ("kockadobások"). Erre pedig a mai napig a legkorrektebb megoldás a körökre osztott harcrendszer (a lá Betrayal at Krondor, Fallout sorozat vagy Divinity: Original Sin, csak hogy mondjak régebbről, kevésbé régről és újonnan is példát), esetleg az a fajta pauzolási rendszer, ami az Infinity Engine játékaiban (pl. Baldur's Gate sorozat) működött. Abban a pillanatban, hogy belép a színre az egérrángatási sebességed és a reflexeid/mozgáskoordinációd szerepe (Dark Souls sorozat, Elder scrolls, Mass Effect stb.), lehetnek azok a játékok számos más szempontból ízig-vérig rpg-k (és simán vehetjük őket összességében ebbe a kategóriába), a harc viszont akkor is "akciójátékos" típusú lesz bennük.
Mindezt egyébként "technikai" oldalról írtam, és nem minőségbeli különbségként. (Én magam úgy vagyok vele pl., hogy egy parti alapú klasszikus crpg-be igénylem a körökre osztott rendszert, esetleg egy Baldur's Gate típusú módon (és nem DAO-san) megállítható és irányítható harcrendszert, de vannak olyan játékok (pl. Dark Souls), ahol úgy jó a real-time rendszer, ahogy van, és tökéletes természetességgel illeszkedik az egészbe. Más oda furán is festene).Egyébként a játék maga nagyon város. Színtisztán hozza az IWD/BG hangulatot
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
Gothmog
aktív tag
Nem abba kötöttem bele, hogy "ez szar". Hogy kinek mi jön be, az nyilván egyéni ízlés kérdése. Ki is hangsúlyoztam, hogy nem "minőségbeli" különbséget akarok tenni a két stílus (RT vs TB) között, illetve szerintem is van amihez a real time a jobb választás.
Csupán azon akadt meg a szemem, hogy ha szerinted körökre osztott a harc, akkor az inkább már stratégia, és nem szerepjáték. Ez pedig így nagyon nem állja meg a helyét. (A Gamepod egyik állandó crpg-s cikkírójától pedig egyenesen meghökkentő ilyesmit olvasni.)De mindegy, ezen ne kapjunk össze, amúgy sem kötekedésnek szántam eredetileg sem
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
Gothmog
aktív tag
MOD: Ami pedig az utóbbit illeti, már nem vagyok cikkíró, az átalakult Gamepod csapatban nem tartottak igényt az írásaimra...
Ezt sajnálattal hallom, mert szívesen olvastam a részletes ismertetőidet. De fogd fel úgy, hogy ily módon több időd marad a "normál" játékra
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek