Új hozzászólás Aktív témák

  • Gothmog

    aktív tag

    válasz Vistaboy #22 üzenetére

    Ha körökre osztott a harcrendszer, akkor az már stratégiai játék, nem rpg? Elég furcsa meglátás, tekintve, hogy a pen & paper RPG-knek is körökre osztott a harcrendszere (és nem úgy működnek, hogy ki ordibálja be gyorsabban a mesélőnek, hogy mit akar csinálni... :DDD ).
    És az az igazság, hogy egy "klasszikus" számítógépes RPG esetében sem a "klikkelőizmok" és reflexek fejlettségén kellene, hogy múljon a siker, hanem a karaktered skilljein, felszerelésén, valamint azon, hogy - a szellemi képességeidet használva - miként vagy képes ezekkel bánni (magyarán kb. a taktikai érzékeden). No meg némi szerencsén ("kockadobások"). Erre pedig a mai napig a legkorrektebb megoldás a körökre osztott harcrendszer (a lá Betrayal at Krondor, Fallout sorozat vagy Divinity: Original Sin, csak hogy mondjak régebbről, kevésbé régről és újonnan is példát), esetleg az a fajta pauzolási rendszer, ami az Infinity Engine játékaiban (pl. Baldur's Gate sorozat) működött. Abban a pillanatban, hogy belép a színre az egérrángatási sebességed és a reflexeid/mozgáskoordinációd szerepe (Dark Souls sorozat, Elder scrolls, Mass Effect stb.), lehetnek azok a játékok számos más szempontból ízig-vérig rpg-k (és simán vehetjük őket összességében ebbe a kategóriába), a harc viszont akkor is "akciójátékos" típusú lesz bennük.
    Mindezt egyébként "technikai" oldalról írtam, és nem minőségbeli különbségként. (Én magam úgy vagyok vele pl., hogy egy parti alapú klasszikus crpg-be igénylem a körökre osztott rendszert, esetleg egy Baldur's Gate típusú módon (és nem DAO-san) megállítható és irányítható harcrendszert, de vannak olyan játékok (pl. Dark Souls), ahol úgy jó a real-time rendszer, ahogy van, és tökéletes természetességgel illeszkedik az egészbe. Más oda furán is festene).

    Egyébként a játék maga nagyon város. Színtisztán hozza az IWD/BG hangulatot :K

    [ Szerkesztve ]

    Endure. In enduring, grow strong.

Új hozzászólás Aktív témák