Új hozzászólás Aktív témák
-
fatal`
titán
válasz Skylukos #275 üzenetére
Szia!
Melyik sigicet próbáltad? Mert csak a Sygic Car Navigation megy.
-
-
nagyúr
válasz Skylukos #1368 üzenetére
Maps-ban ilyen nincs is?!
helyesbítek, nálunk még nincs:
"Unfortunately, the speedometer doesn't seem to be widely available yet, but the good news is we've received reports of it showing up in Argentina, Australia, Belgium, Brazil, Canada, Czech Republic, Finland, Germany, India, the Netherlands, Poland, Portugal, Sweden, Taiwan, the UK, and the US"
Ez egy 2019-es 1 éves cikk. A malmok lassan őrölnek[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
fatal`
titán
válasz Skylukos #1611 üzenetére
Ismerem az autókat, de a sárga, piros még most is áll. Az útszélén rohadtul mindegy egy átlagembernek, hogy miért van engine malfunction, nem állsz neki szerelni. Akit meg mélyebben érdekel az autószerelés az úgyis megtanul angolul, mert az a szaknyelv.
Nem azt mondom, hogy felesleges lenne lefordítani magyarra csak én nem tartom akkora problémának. Nézd meg a két linkelt totalcar cikket, hogy sok esetben van magyar fordítás, de az olyan gyatra minőségű, hogy inkább ne lenne.
BUÉK egyébként
-
qqrique
tag
válasz Skylukos #1608 üzenetére
Nos,
A kérdéseid nagy részére megkaptad már a választ.Az alábbiakat fűzném hozzá:
A lefordított rendszer akkor komplett, ha a beszédfelismerés is hibátlanul működik. Ez azért kissé nagyobb falat, mint a szöveges üzenetek lefordítása. A beszédfelismerés nélkül meg nem érdemes bevezetni, nem hoz gyakorlatilag semmi előnyt az, ha magyarul ír ki valamit a rendszer, a hangutasítások pedig nem működnek.
Ráadásul nem úgy alakították ki egyiket sem, hogy válogass úgy a nyelvkészletből, hogy például legyen magyar a szöveg, de ha nincs magyar hangfelismerés, akkor a meglévő készletből válaszd ki valamelyiket. Ennek így nem sok értelme van, viszont sok problémát fog okozni a különböző kiadások nyilvántartásánál, tesztelésénél és így tovább.
{ a 90-es évek második felében több távközlési megoldás magyarításán dolgoztam. Volt olyan rendszer, ami 8 ezer hangfáljból rakta össze a mondókát, rendesen ragozott és jól.
Akkoriban megcsináltam egy egyszerűbb rendszer ukrán verzióját is úgy, hogy nem tudok ukránul. (aki felmondta a hanganyagot adott némi segítséget, de a többnyire elég volt az angol <-> ukrán leírt szöveg a munka elvégzéséhez), tehát talán van némi emlékem arról, hogy mekkora feladat egy ilyen fordítást megcsinálni, leprogramozni, tesztelni, satöbbi, igaz több, mint 20 éve nem foglalkozom már ilyen dolgokkal }Érdekes az a felvetésed, hogy ezek a rendszerek azért nem éthetők meg az átlagemberek számára, ha tudnak külföldiül, mert speciális autós kifejezéseket tartalmaznak.
Nos, ha ez így van, akkor tök mindegy, hogy lefordítjuk e vagy sem, mert állításod szerint a spec kifejezéseket a népek nem értik, ergo teljesen értelmetlen magyarra fordítani, mert úgy sem fogják azokat megérteni. Ez következik abból amit állítasz.
Nos, az felvetéseid alapján, elemi iskolai módszertannal (teljes indukció) beláttuk, hogy nincs értelme megcsinálni a magyar verziót.
+1 kiegészítés a korábban számodra adott válaszokhoz:
Közvetlen veszély: valóban van olyan eset, amikor nincs piktogram. Ez akkor fordul elő, amikor például az ütközésmegelőző rendszer küldi az első figyelmeztetést. Ekkor egy
piktogram helyett a műszerek között található kijelző az egész felületén pirosan villog, a beállított
nyelven arra figyelmeztet, hogy ütközés veszélye áll fenn. Emellett még egy ilyesztő, a figyelmet felkeltő hangjelzés is hallatszik. Ha semmit sem csinálsz, akkor a támogató rendszerek beavatkoznak.Ha valaki ezeket a jelzéseket sem érti meg, akkor jobb, ha beiratkozik valamilyen tanfolyamra, ahol az ilyen jelzések értelmezését tanítják vagy nem használ, számára ilyen bonyolult eszközt.
*** HNY azaz BUÉK ***
[ Szerkesztve ]
-
qqrique
tag
válasz Skylukos #1614 üzenetére
A korábbi hozzászólásomból kimaradt:
Attól függetlenül, hogy milyen vezetéstámogató és egyéb rendszerek üzemelnek a gépjárművedben, mindig is Te vagy a felelős annak üzemeltetésével, vezetésével kapcsolatban.
Függetlenül attól, hogy a támogató rendszerek milyen nyelven üzennek, kommunikálnak Veled.
Ezt az információt megtalálod bármelyik gyártó, bármelyik típusához kiadott (User's Manual)
'Útmutató a felhasználó számára' kézikönyvekben.A Ford autókhoz itt találod meg az on-line kezelési kézikönyveket: [link]
-
qqrique
tag
válasz Skylukos #1619 üzenetére
"...az autópályán 130 cal száguldva..." nem beszélve azokról, akik olvasószemüveggel tudják csak elolvasni és nem nem bírják a multifokális lencsét. Nos, Ők is hátrányos helyzetben vannak, még el sem tudják olvasni az üzeneteket.
Jelzem, hogy az autó irányításáért ma még Te vagy a felelős akkor is, ha tele van tömve vezetősegítő megoldásokkal. Egyébként, ha valami veszélyes esemény történik, akkor erre mindegyik autó ún. 'nemzetközi jelzésekkel' figyelmeztet, ami az emberek nagy valószínűséggel megértenek. természetesen itt is lehetnek kivételek, hisz nincs 100%-os rendelkezésre állás, hibamentesség sem.
Amúgy, ha nem derült volna ki a korábbiakból, semmi közöm az autóiparhoz.
Nos, hogy megértsd, Magyarországon kívül általában nem tekintik a magyart világnyelvnek
és kevesen beszélik.
A magyar piaci részesedés is kicsi, nagyjából az EU piac 1%-a, így az egyedi nyelvi és egyéb fejlesztéseket is ennek megfelelő prioritással kezelik.Például a Suzukisok számára sem áll rendelkezésre magyar nyelv, pedig a pletykák szerint nálunk fejlesztik a fejegység szoftverét és még az autók egy részét is itt gyártják.
[ Szerkesztve ]
-
qqrique
tag
válasz Skylukos #1623 üzenetére
"... a 35 év felettiek legalább kb. 65-70% a nem beszél idegen nyelvet. ..."
Anno, amikor a BME-re jártam, vagy 40+- éve, akkor ezt a jelenséget úgy hívtuk, hogy
"egyéni, szoc. probléma".Úgy tűnik, hogy több tömeggyártó nem csinál magyar verziót, mások pedig így vagy úgy csinálnak valamilyen változatot.
"A forrás, mielőtt kétségbe vonod a számokat:
https://qubit.hu/2018/09/27/friss-adatok-a-magyarok-576-szazaleka-egyetlen-idegen-nyelven-sem-beszel"Erre egy több nyelvet beszélő szomszéd országbeli polgár (mindegyik szomszédunk: Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Ukrajna, Szlovákia, Ausztria)
és többek is nyugat európából, ugyanazt a választ adják, amit fent olvashattál.Csak példaként említem, hogy Szlovéniában még a rendőrök is kifogástalanul kommunikálnak angolul, természetesen régiónként a szomszédok nyelvén is.
1989..90-ben Hollandiában egy holland barátom apjával poharazgattunk és a következőt mondta az öreg:
'"Ti ott közép eu-ban egymást b@sztatjátok, miközben mi itt arra törekszünk, hogy együttműködjünk egymással és meg is értsük a másikat. Mi beszéljük egymás nyelvét,
én pl ötöt. Ezt kellene nektek is elsajátítani, akkor jobb lesz nálatok is."Szerintem a magyar emberek érdeke az, hogy tanuljanak meg más nyelveken is kommunikálni.
...ennyi...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Skylukos #1859 üzenetére
Nekem eddig csak így sikerült. Gyújtás nélkül. Pont nem a leírás szerint. Nem is értem, miért.
De sosem szakadt meg. Igaz, beállítottam ébresztőt 50 percre, hogy akkor gyújtás be, és akkor nem kapcsol ki a rádió, de végül sosem volt erre szükség.
Így nekem pl. ebben nincs tapasztalatom.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
Skylukos
tag
válasz Skylukos #1880 üzenetére
Nem tudom a Cyanlabs-osok, hogy oldották meg ezt a 3.4-re frissítést, de hiába töltöm vissza a visszatöltendő xml fájlt csak 3.0-át jelez vissza, ezért a ford természetesem nem enged további 3.4-es frissítéseket letölteni.
Nem baj, igy is köszönöm és hálás vagyok a Cyanlabs-os fiúk tudásának.
Más:
Tud valaki olyan helyet, ahol a most már lassan több ezerre bővült android autó kompatibilis programok gyűjteménye megtalálható?
Régen volt, de most nem találom a Google play-en. -
qqrique
tag
válasz Skylukos #1888 üzenetére
Ha erre gondolsz:
"<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<p:OTAModuleSnapShot xmlns:d2p1="urn:ford/Vehicle/Module/Information/v3.0" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:p="urn:ford/com/productdesign/ipp/ModuleSnapshot/v2.0" version="2021-05-05" xsi:schemaLocation="urn:ford/Vehicle/Module/Information/v3.0 ModuleSnapshot.xsd">"Ez nem azt jelzi, hogy melyik szoftververzió van nálad telepítve.
Ha megtekinted az xml tartalmát, akkor láthatod, hogy azt riportolja, hogy a Te rendszeredben melyek az aktuálisan telepített fájlok + némi checksum és társai.
[ Szerkesztve ]
-
lantika
tag
válasz Skylukos #1884 üzenetére
Neked hivatalosan 3.0 vagy 3.4 volt a syncen?
Ha 3.0 akkor arra a Ford nem ad frissités 3.4re hiába van log fájlod. Elvileg más a hardwer 3.0 ès 3.4 esetèben. Ezért is kell a cyanlabs frissitéskor formázni.Ha esetleg egy másik csemege èrdekelne valakit,akkor fmods.net
[lantika]
-
lantika
tag
válasz Skylukos #1892 üzenetére
Mondjuk aliexpressen veszel hozzá állványt,és felteszed a daemont. Aztán másnak is meg tudod csinálni mondjuk 5000èrt ès akkor 3 után nullán vagy. 😉
Vissza a synchez. A hardvered csak 3.0 log fájlt tud generálni,mivel csak azzal adták ki,azzal kompatibilis. Illetve egy Cyan update 3.4re után nem ártana magát az APIM-et kicsit updatelni,meg hozzáilleszteni a 3.4-hez a konfigurációs beállitásokat. ☝[lantika]
-
lantika
tag
válasz Skylukos #1894 üzenetére
Ha te 3.0 helyett cyannal 3.4et felteszed aķor magát az apimet is updatelni kell. Kb olyan ez,mint ha win 10re irt programot futtatnál win 8on. Amit a cyan frissit,az a navi sw de magát az egységet is kell updatelni. A Rádió logo meg a 3.4-ben van benne nem az ujabb apim sw-ben.
[lantika]
-
Pongi1975
tag
válasz Skylukos #1918 üzenetére
Mivel a tied nem navis,ezért csak 5 fájlból állt az egész frissítés. De az enyém navis, így 19 fájlból áll. Viszont csak 10 fájlt kezel a sync3 így ketté kéne osztanom és 2 frissítést kéne eszközölnöm. A reformat miatt, nem tudom hogy kéne ketté szednem a fájlokat. Ennyi a problémám.
-
nagyúr
válasz Skylukos #1936 üzenetére
Szerintem van benne modem, meg (tippre) sim kártya, így kommunikál a központi szerverrel.
Elvileg hotspot is van az autóban (innen gondolom, hogy sim is van), gyerekek örültek, amikor mondtam nekik, mert "wifi nélkül nincs élet" . Na persze nem használjuk, mert 1GB van ingyen 1 hónapra. Egyszerűbb megosztani a sajátot.Ha automata váltós lenne, akkor még be is lehetne indítani, mielőtt odaérek.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya