Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pulutodurumo

    őstag

    válasz stefi76 #7 üzenetére

    Azért Vicze1 nem magától ilyen okos. A Tesla nem egyértelmű sikersztori, ezt többen leírták. Nem kell személyeskedni.

    "Don't fret, boyo. I'll be gentle!"

  • spawn21

    veterán

    válasz stefi76 #7 üzenetére

    Micsoda stílus , Wow

    Úgy olvastam sok gond van a Tesla modelljeivel. A Kormány nem működiktől a magától merülő akuig.

    iPhone 13p

  • vicze

    félisten

    válasz stefi76 #7 üzenetére

    Hm, azért elgondolkodtató, hogy ki az önelégült, és magyar mentalitású.

    Mivel eléggé érdelek a Tesla így elég sokat olvasok róla, és sajnálom hogy neked a valóság nem tetszik, de azt írtam le. Idei évben 1.5 milliárd lesz a veszteség a Model 3 gyártásának beindítása miatt. Mivel S és X is egyre problémásabb a volumen növekedésével ami természetes, így a Model 3 volumenénél és az igen erőteljes média és user figyelem mellet minden hibának nagyon erős következményei lesznek.
    A magyar mentalitás helyett az utánaolvasás hasznosabb. :)

    @Inkvizitor1: Jelenleg 4 év alatt 200e eladásig jutottak, óriás befektetés és erőfeszítés lesz akár 4év alatt legyártani azt az előrendelés mennyiséget. Remélem probléma nélkül sikerül.
    Mindenképp azért szimpatikusak, mert tényleg változtatni akarják az ipart, jó irányba. A 3-massal elválik, hogy sikerül-e.

    @dabadab: Chevi Bolt és az új Opel a menő épp. :) A Leaf kis városi autó, nem egy nagy sedan, és 200e ment el belőle, szóval közel annyi mint a 3x drágább Teslákból.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz stefi76 #13 üzenetére

    Igen, mondjuk neked is! A Tesla hypeot és bullshitet pedig lehámozni és a tényleges teljesítményt nézni!

  • SkyLine3000

    addikt

    válasz stefi76 #7 üzenetére

    Igen, valószínű, h a telefont fogom basztatni ahhoz, h kapcsolgassam a lámpákat, felnyissam a csomagtartót, etc... Ilyen baromságot... Biztos rohadt nehéz kézzel a műszerfalon 1 mp alatt megnyomni/eltekerni egy gombot, kapcsolót és inkább helyette egy telefont nyomogatni.
    Ez az egyre több elektronikai bizbasz is csak arra lesz jó, h elromoljon. Ha valaki biztos szakmát akar, legyen autószerelő. Tuti lesz meló.
    Az én 90 lovas dízel Octaviám még akkor is hiba nélkül fogja róni az utakat az 5 kapcsolójával, amikor ezek az elektronikai dzsungelek már rég lerohadtak vhol, vagy nem hajlandóak elindulni, mert mesterséges intelligencia nem akar...

  • Cifu

    nagyúr

    válasz stefi76 #76 üzenetére

    @stefi76: gen, mert hát annyira baromira sokan vezetnek kesztyűben.

    Amikor olyan hidegek vannak, mint ma reggel például, illetve a közeli napokban várható, és esetleg kint áll az autód, akkor értelmes ember kesztyűt vesz, hogy ne fagyjanak meg az ujjai. Plusz a kormányt se egy élvezet úgy megfogni, hogy fagypont alatti a hőmérséklete.

    Szóval a kesztyű az mondjuk pont jó példa...

    @QwErTy42: Még nem sűrűn ültem 30-40 millás tütükben, ezért nincsen viszonyítási alapom. Mik ezek a simítások?

    Model S-ről tudok nyilatkozni, amit én hiányoltam, és nem 30-40 millás szinten:

    -Állítható biztonsági öv magasság (két évtizede általános azért a komolyabb autókban)
    -Állítható fejtámasz (196cm-el nekem sehogy sem volt kényelmes)
    -Ajtózseb / rakodórekeszek
    -Fűtött ülések. Édesanyám két éve vásárolt Ford B-Max-ában ott van. Télen nagyon jó dolog...
    -Hűtött ülések (bőrülésnél ez is jó dolog, és ilyen árú autóknál már elvárás), nyáron bőrülésnél alap.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz stefi76 #102 üzenetére

    A belső égésűek csillaga - főleg a négykerekű olajkályháké - most került leáldozóba az elektromos meghajtás pedig - végre - átveszi pár évtizeden belül a helyüket.

    Talán majd 10-20 év múlva leáldozik a belső égésű motorok jövője, de köszönik szépen, jól vannak még. Hogy aztán mi fogja váltani őket és mennyire, az egy teljesen más kérdés lesz.

    Pont a hosszú járatú "olajkályháké", ahogy te itt kifigurázod őket, ami ilyen formán pontosan ugyan olyan részlehajlás, amivel Kopit vádolod - magyarul ha az rossz szerinted, amit csinál, akkor magadat is állítsd majd sarokba, fél óra kukoricán térdeplé... :DDD

    Ilyen téren ajánlom figyelmedbe például a Nikola teherautók esetét, ahol először dettó elektromos meghajtásra gondoltak, aztán a realitásokkal szembesülve gyorsan áttértek hidrogénhajtásra...

    Már sokszor, sokféle képen temették a belső égésű motorokat. Egy időben az atommeghajtás volt a sláger, volt gázturbina-korszak, hogy majd az számúzi a dugattyús motorokat, és például teherautóknál volt téma, hogy felsővezeték-rendszerrel, elektromos meghajtással is közlekedhetnének. Ezt a megoldást anno tesztelték, elvetették. Nemrég megint előkerült (lásd még), és lehet, most lesz belőle valami...

    Szóval örülök, hogy varázsgömbbe néztél, és te már látod a jövőt, de szerintem próbálj meg némi alázattal közelíteni a témához, és ne akarj pálcát törni valami felett csak azért, mert neked más tetszik.

    Ezen kívül pedig tegyük szépen hozzá, hogy a Tesla-t ért kritikák elsöprő többsége jogos - Te sem hoztál fel egyetlen egy érvet, amely ezeket a kritikákat negálná. Illetve számodra is ajánlom figyelmedbe azt, amit alant már leírtam. Az elektromos autózás nem egyenlő Tesla. A Tesla csak egy a sok cég közül, amely az elektromos autózással foglalkozik...

    @Heavyrain: Nem, eddig nem, de korrekt! :C

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • stefi76

    tag

    válasz stefi76 #116 üzenetére

    Egyébként van itt egy érdekes átmenet a technológiában - ha jól értelmezem, még csak az ázsiai régióban elérhető - a Nissan E-Power, ami egy 1,2-es benzinmotor áramtermelést lát el és - szintén a Nikola elvén - beletermel a litthion-akksiba ami aztán elektromos motort hajt meg.
    Így városi használatban kijön egy 3 literes fogyasztás, megtartva a gyors "töltést" a benzinmotor által, az elektromos előnyét - 0-ról max nyomaték - és csökkentik elég durván a káros-anyag kibocsátást a 3 liter körüli fogyasztás értékével.

    Nissan [E-Power]

    Nissan Motor today revealed the 2017 Note, which marks the mid-life facelift of the current generation. As you can see, it looks just like the Rogue facelift, from the color to the new shape of the grille.

    However, the real star of the show is the new e-Power model. Described simply as a "hybrid," it's said to achieve an incredible 37.2 kilometers per liter on the Japanese driving cycle, which is equivalent to 2.69 l/100km for you metric fans, 87.4 mpg U.S. or 105 mpg UK.

    Now, there's no way of telling how correct those numbers are for American or European driving cycles. However, Nissan doesn't say that the Note is the most efficient hybrid in Japan because it's probably a range-extended EV.

    Egy gyorsulás, impozáns:
    [link]

    Ez is egy jó irány szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz stefi76 #116 üzenetére

    A pár évtized, az szerinted mennyi?

    Volt ott egy "Talán majd..." is, az a lényegi szempont. Feltételes mód, és nem kijelentés...

    Én meg ajánlom figyelmedbe azt, hogy mit jelen náluk a "hidrogénhajtás".
    Konkrétan elektromos áramot termelnek bele a lithium akksiba:

    Először is: magyar nyelvben lítium, a lithium az angol elnevezése a fémnek.
    Másodszor: ettől ez még hibrid hajtás, és nem elektromos. Eredetileg mindenevő gázturbinát akartak, ebből lett hidrogén üzemanyag-cella.

    A szubjektivitást és a dafke-t nem lehet érvekkel cáfolni.

    Szubjektivitás a Tesla pénzügyi jelentése? :U
    Ezt tényleg nem lehet érvekkel cáfolni, mivel az érvek a Tesla ellen szólnak...

    A többi felhozott dolog dettó állja a helyét (biztonsági öv állíthatósága egy Peugeot 301-ben még elmegy, egy alsó hangon is több, mint 20 milliós autóban már ciki, stb.). Ha ezekre lennének ellenérvek, akkor azt hoznád elő, és nem azzal próbálkoznál, hogy a felhozott érvek azok nem érvek, csakmertazért... :(((

    lásd kesztyűs abnormalitás, egy, azaz 1 emberrel ha találkoztam a kb 20 év alatt,amióta vezetek, aki kesztyűben lett volna.

    Mérvadó lehetsz, én kamionoztam és autóztam bőven ahhoz, hogy lássam hány ember vesz kesztyűt hidegben vezetéshez. Nem, nem egy embert...

    Itt értelmetlen fikázás van, nem tetszik a dolog és pont.
    Erre logikus érveket nem lehet felhozni.

    :F

    Szerk.:

    Egyébként van itt egy érdekes átmenet a technológiában - ha jól értelmezem, még csak az ázsiai régióban elérhető - a Nissan E-Power, ami egy 1,2-es benzinmotor áramtermelést lát el és - szintén a Nikola elvén - beletermel a litthion-akksiba ami aztán elektromos motort hajt meg.

    Ez a diesel-elektromos meghajtás révén lassan száz éve létezik, és például a hajózásban vagy a vasúti közlekedésben hosszú ideje használt megoldás, tehát nem a Nikola elvét használja, hanem a Nikola használja a már jó ideje máshol használt megoldásokat. Vagyis ez is csak egyfajta hibrid meghajtás.

    Egyébként itt az elektromos meghajtást a legtöbben a tisztán plug-in elektromos autókra értik és támadják, lásd Tesla autók.

    Ez is egy jó irány szerintem.

    Én pont a hibrideket hoztam fel példának, hogy azok a problémák, amik a belső égésű autók ellen szólnak, lásd belváros légszennyezetség, arra a plug-in hibridek életképesebb megoldást nyújthatnak. Hogy aztán az most egy Toyota Prius vagy Nissan e-Power, az már ebből a szempontból részletkérdés.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • dabadab

    titán

    válasz stefi76 #119 üzenetére

    Bocs, de ha trollkodsz, akkor elég szarul csinálod.

    Ha meg simán meg vagy sértődve, hogy a valóság nem egyezik az elvárásaiddal, akkor meg lehet, hogy nem ilyen idétlen vagdalkozást kellene művelni, hanem a kettőt egymáshoz hangolni.

    DRM is theft

  • #06658560

    törölt tag

    válasz stefi76 #119 üzenetére

    Látom elég beszűkült ismeretekkel rendelkezel a világról. Például a skandinávok kiépített állófűtését sem ismered, így azt sem tudod megérteni, náluk nem gond a hidegben parkoló autó. Ellenben a magyarokkal, németekkel stb.

  • dabadab

    titán

    válasz stefi76 #122 üzenetére

    "Nem "trollozni" kell, hanem érdemben cáfolni azt, amit állítottam."

    Olyan ugye nem nagyon volt, ami érdemi ellenérvet meg kaptál, arra meg nem válaszoltál.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák