Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz Inkvizitor1 #41 üzenetére
"e én úgy látom, hogy a tesla népszerűsége rákényszerítette a többi autógyártót az elektromos autó kifejlesztésére, dollármilliárdok belefektetésre és hatalmas kapacitások épültek ki kínában is és nyugaton is."
Rosszul látod. A nagy gyárakat nem a Tesla kényszerítette, A Nissan és vonala teljesen független volt a Teslától. Ahogy a Honda-Toyota irányok is. A többi most ezerrel rúgkapáló pedig a jogszabályok miatt megy ez irányba, leginkább a flotta-átlagfogyasztás és - kibocsátás miatt. Ami szabály egyébként teljesen elcseszett, totál dilettánsoktól származó metódus.
-
#06658560
törölt tag
Nem, a Tesla a mindenféle bullshitjével maga gerjesztette a hypeot. Az, hogy mások a paramétereik, pusztán annyit jelent, más szegmenst céloznak meg vele. Viszont azt is, hogy közük nincs a Teslához. A Bolt/Ampera pedig a Toyotára válasz, szintén a Tesla előttről. Csak mostanra lett egy második generációja.
A Teslát sem tudod gyorsabban feltölteni, ha nincs gyors töltőd, ami azért nem evidens, hogy lesz a szomszédodban, mondjuk Európa szerte.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #50 üzenetére
"Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek. "
Ez így konkrétan hazugság.
"(igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija)."
DiCaprio hónaljkutyás háziasszony.
"Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg."
Pont mint a Tesla. ott ezt miért nem akarod észre venni?
#53 sheratan: Hol tudod rendesen tölteni az autódat? Otthon, vagy ha a munkahelyed kiépíti neked. Mi a jellemzö a gazdagok és a szegényebb/átlag emberek lakhatási viszonyaira? Ki van olyan helyzetben, hogy autó töltési egyéni privilégiumokat ki tudjon szedni a munkáltatójából, vagy otthon tudja tölteni az autót? A gazdag. kinek tud racionálisabb alternatíva lenn egy elektromos autó? A gazdagnak, mert van infrastruktúrája, vagy ki tud építeni magának. A tizediken hogy töltöd az elektromos autódat a lakótelep parkolójában?
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #58 üzenetére
"De tessék, ott a 400e Model 3 előrendelés, amit ki tudja hogyan tudnak teljesíteni majd."
Ami semmit nem jelent, kötelezettséget sem, hogy meg is kell majd venni, plusz kész termék még nincs. Magyarul csak a hypera ugrottak be ennyien.
"A Toyota a Supra óta egyetlen értelmes autója a GT86, az összes többi az említésre sem méltó és unalmas tucattermék "
Pont ez a két értelmetlen trágya van a Toyotánál az elmúlt pár évtizedben.
"De ha már a Top Geart hoztad fel korábban, akkor az megvan, amikor Priusról kihozták, hogy átlag használattal kb annyi a fogyasztása (és ezzel arányosan a káros anyag kibocsájtása), mint egy átlag dízel Golfnak, csak sokkal drágább?"
Jé, aki nem képes gondolkodni, az ezen de szépen meglepődik és csodálkozik! És kell neki hozzá Top Gear, egyedül nem tudja össze hozni!
"Amelyik cég pedig erre képtelen rájönni (khm... Toyota... khm), az nem lesz sikeres"
Az ugye megvan, hogy azt állítod, a világ legnagyobb autógyára nem sikeres?
"Komolyan, ha a Mirai lényegét betették volna egy LFA kaszniba, akkor lehet, hogy most ódákat zengene az autós sajtó a gyártóról, és nem érdekelne senkit, hogy milyen drága, és mennyire használhatatlan még valós életben."
Nem tudom, két különböző univerzumban élünk-e, de ahol én olvastam, ott ódákat zengtek a mirairól, sőt, már a Honda FCX Clarityről is, tíz évvel ezelőtt!
-
#06658560
törölt tag
A Leaf egy évnyi Teslával van előrébb a Modell S-hez mérten, marketing nélkül. Kategóriájában nagyobb konkurenciával. Úgy, hogy töltési pontokat sem tolt alá úgy a gyár, mint a Teslánál.
model S-böl egyébként minimum 5k autó/negyedév kapacitás szabad jelenleg.
"Tesla reported net reservations totaled about 373,000 as of 15 May 2016, after about 8,000 cancellations by customers and about 4,200 cancellations by Tesla of reservations that appeared to be duplicates from speculators."
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #63 üzenetére
De, hazugság. A kanyarban nem volt még a dízelbotrány, mikor már volt Golf-E, Totalcar is tesztelte, kapható is volt, Valamint már a Tiguanokban is létezett elektromos megoldás. Utóbbit BME-n láttam vagy hat-nyolc éve előadáson is. Csak nem reklámozták úgy.
Miért ne tudnál metánnal ezer kilométereket menni? LNG, CNG az mi?
"Ja, mert néhány celeb vett, hogy a bulvársajtóban el lehessen adni, hogy milyen környezettudatos, közben meg ott a garázsban még pár sportkocsi, meg SUV, biztos, ami biztos."
DiCaprio esetén nem rémlik, hogy sportautó állna bárhol is. Plusz németeknél a Priusok minden formája kifejezetten gyakori taxi lett.
"Most tényleg azon megy a vita, hogy a jelenlegi magyar viszonyok közt mennyire használható egy elektromos autó?"
Hol beszéltem magyar viszonyokról?
-
#06658560
törölt tag
válasz buvartacsko #81 üzenetére
Az megvan, hogy reagáltam is már rá? A komment helyett olvasnod hasznosabb lett volna, akkor a fejet falba verő sámlit is megspóroltad volna!
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #83 üzenetére
Ha egy klíma állításhoz oda kell nézni, azt ergonómiailag rosszul csinálták meg. Pl. nem tekerős, nincs visszajelzés, hogy lépett, elvész a sok gomb között. Rádió hasonló- nem véletlenül kerül kormányra egyes vezérlése, sok esetben eltérő formájú gombokkal. Ehhez mérten tableten állítani bármit, nulla visszajelzéssel csak akkor biztonságos közlekedésileg, ha teljesen autonóm az autó. Ehhez a Teslának sincs köze, szidják ilyenért a Peugeot/Citroent, a sok gomb miatt az Opelt, Fordot, nem tekerös klíma miatt az Alfát (a 159 eredetileg nem tekerős klímával jött, amit egyes-hármas-ötös fokozatban nem is lehetett rendesen kapcsolni, mert a váltó rá lógott, később így váltott is a márka) stb.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #88 üzenetére
Ez valóban nem a legjobb ergonómia, kifejezetten rossz. A klíma két csoportba pakolva már nem túl jó, plusz sok lépést kell megtanulni, mire megjegyzed mi merre- melyik csoport, melyik kör, melyik gomb.
A kijelzővel a gond: előbb nézni, hol a klíma gombja, utána megvárni, míg megjelenik a klíma panelje, ott kiválasztani ami kell, pláne, ha még pakolják menüben, ha gombot imitálva tudsz intenzitást, hőfokot állítani, akkor amíg benyomkodod a megfelelő mennyiséget, közben figyelni, hogy bevette-e, ha csúszkázzák, mint a Tesla a tetőablakot, akkor a megfelelő értékig elhúzni, végig figyelni kell,pláne nem tud haptikus visszajelzés lenni, közben autópálya tempónál, de akár kanyargósabb úton sem túl szerencsés. Ha pedig x idő után visszalép a rendszer a menüben, akkor kezdheted esetleg előröl, nem egy okos megoldás.A haptikus visszajelzés papíron jól hangzik, gyakorlatban nem ok nélkül nem terjedt el. Mert annak ellenére oda kell nézned, hogy jó helyen nyomod-e a képernyőt.
A civic műszerfalát a három szinten elhelyezett kijelzőkkel szerintem többszörösen elrontották ergonómiai, biztonsági szempontból.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #94 üzenetére
Mivel van kattanás visszajelzés és a lépésközök fixek, így meg van oldva a gond. Csak számolni kell. Nézni nem.
"De hangos visszajelzés is jó lehet, ha mondjuk állítasz valamit, és bemondja a eredményét. Mondjuk benyomod a klímát, és "AC on", állítasz a hőmérsékleten, és "Temperature: 21°C", stb. Egy elektromos autóban ez már nem olyan problémás, még autópályán sem, mert halkabb sokkal."
Szerintem pont rosszabb, mert a szemed mellett a füled is leköti. kevésbé tudsz koncentrálni a vezetésre.
"Én arra várok majd, amikor lesz szélvédőre vetített HUD "
Van. BMW, JLR, Mercedes, Audi, PSA, Renault-Nissan, Lexus mind használ HUD-ot.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #98 üzenetére
"De meg lehet úgy is csinálni, hogy egy 10-20 centis csúszka az érintőképernyőn, azt elég könnyű odébb húzni, vagy bökni egy mozdulattal. Főleg úgy, ha nem a tizedekre pontos hőmérséklet érdekel "
Mondom, a Teslánál a tetőablak ilyen megoldása szerintem ritka trágya ergonómiailag. Csúszka van, százalékra írja a nyitás mértékét. Nézned kell, mennyire akarod. klímára így belőni sem túl jó, könnyen lehet, hogy egy fokon múlik, hogy túl hidegnek érzed, vagy túl melegnek a klímát.
"Az érintőképernyő amúgy szerintem legfeljebb az idősebbeknél lehet problémás. Látom a szüleimen, hogy ők ugyan tudják használni, de nem olyan ügyesen, mint a fiatalok. Látszik az érintéseiken a bizonytalanság, hogy nem érzik, mikor milyen erővel érnek hozzá, és mennyire van szüksége a reagáláshoz. Olyanoknak viszont, akik okostelefonokon nőttek már fel, szerintem semmi gondot nem okozna egy ilyen kezelőfelület. És ilyenekből több lesz már csak, kevesebb nem."
Viszont a fiatalok buszon, villamoson, vonaton, otthon tapogatják a kijelzőt, nem koncentrációt igénylő környezetben kell a figyelmüket megosztani vele, csak arra koncentrálhatnak. Vagyis eléggé irreleváns érvelés.
"Nekem mondjuk a Jazz az 130-nál már ötödikben is olyan 4000 fordulat körül pörög, ami hangos. Igen, van szélzaj és gördülési zaj is, de a motor is nagyon zajos. Oké, ez nem egy Model S kategóriája, de mondjuk egy Model 3, vagy Leaf már kb méretben hasonló."
Alfa 145 hasonló, viszont a szélzaj a domináns. A Honda akkor megint trágya motort tervezett? Minőségibb autóknál jobb a hangszigetelése a motoroknak, kevésbé hallanak, viszont a visszapillantó nem tud sokat csendesedni, mert nem lesz teljesen áramvonalas sose.
"Vagy veled akkor beszélgetni sem lehet, amikor vezetsz? Az sem több inger, mint időnként egy hangos visszajelzés, hogy mennyi a hőmérséklet, ha állítottál rajta."
Lehetni lehet, viszont igyekszem ignorálni a nem fontos ingereket. Amikor viszont a rendszer pofázik, hogy klíma bekapcsolva, hőfok ennyi, annyi, esetleg fokonként nyögné be, az nem ignorálható, így el fogja vonni a figyelmet.
"Navigációt is úgy használok, hogy kikapcsolom a képernyőt, és csak hallgatom, hogy mit mond utasításnak."
Jó is az újratervezés!
"HUD: oké, akkor úgy mondom, hogy általam megfizethető kategóriába nem csúszott még le sajna."
Ha nem tudsz középkategóriás új autót venni (Golf méret), akkor valóban nem.
-
#06658560
törölt tag
válasz QwErTy42 #107 üzenetére
Egyrészt a dízel motorok de a mostani direkt befecskendezéses benzinesek is már felette vannak, dízel esetén egész harmincöt százalékig - elérhető az ötven is, csak ahhoz fejleszteni kell a befecskendezést még - az elektromos áram szállítása és az akkuba töltése, onnan kinyerése nincs ingyen. Well to wheel nem jobb az elektromos áram.
-
#06658560
törölt tag
Mert nem kell magával vinni az energiát, nagyobb hasznos terhet lehet szállítani. Plusz a vasúti közlekedés üzemmódja jól illeszkedik a háromfázisú aszinkron és szinkron motorok karakterisztikájához.
Viszont az elterjedés is viszonylagos. Az USA megmaradt zömében a nem elektromos rendszereknél, s máshol meg az időjárás teszi jobban használhatóvá a dízel vontatást, mert nem fagy le neki a vezeték, nem szakad le zúzmara alatt, ha nincs.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz QwErTy42 #114 üzenetére
Én nem szeretem a belsőégésű motort. De nem nevezném zsákutcának. Hisz a kőolaj ötven éve húsz éven belül kifogy. Az elektromos hajtás hamarabb létezett és eleinte eredményesebb volt, csak elbukott. A független elektromos hajtás mind a mai napig életképtelen, kell a madzag.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...