Új hozzászólás Aktív témák
-
tknof1871
őstag
válasz Somatom #5901 üzenetére
Laikusként írom. Megint egy videó, ami mérlegeli mi szól a középmotor és a hub motor mellett vagy ellen. A végén megint a középmotort ajánlja. Jól összeszedettnek tűnik, sok tényezőt figyelembe vesz. Úgy tűnik, mint aki ért a témához. De laikus vagyok, nem is ismerem az illetőt.
Valahol azt mondja, 1000 Watt-tól válik jelentéktelenné a két motorelhelyezés között a különbség. 1000 W alatt a középmotor a jó választás.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
tknof1871
őstag
válasz Somatom #5921 üzenetére
Angolul nem értek jól. Amit értettem előnyöket és hátrányokat figyelembe véve a középmotor jobban kihasználható mint az agymotor. Ez a különbség még jobban megnyilvánul, ha a motor teljesítménye kicsi. Én mindenhogyan a kisebb teljesítményben gondolkodok. A középmotoros elektromos kerékpárról sommásan:
1. a lánc gyorsabb elhasználódása igaz de nem jelentős.
2. a középmotor a láncon át a sebességváltón át hajtja a hátsó kereket. Ezért a motor az ideális tartományában működhet. A motorban rejlő nyomaték és a teljesítmény a legjobban kihasználható.
3. A 2. pont miatt az akkumulátor élettartama hosszabb mint az agymotornál. (Ez lehet nem a videóban volt hanem valahol olvastam)Ebben a szálban az eredeti igény síma, utcai közlekedő kerékpár volt és erre írtam, hogy ahhoz jó az agymotor is.
Oroszra tanítottak. Felnőtt fejjel nem tudtam megtanulni angolul. Nem értettem meg, hogy ez az ember valami extrém sportoló.
De ha az érveket nézzük a két motorelrendezés között és hozzátesszük, hogy kicsi 250 W-os motorban gondolkodunk, akkor az előnyök, azt hiszem még jobban kihangsúlyozódnak. A középmotor elrendezés többet hoz ki a motorban rejlő nyomatékból és teljesítményből. A középmotorba az a kontroller be van építve amit az agy motornál valahova a vázra kell tenni.Ami elgondolkodtató, azt mondja (2 éve) most lettek elég kiforrottak a középmotorok. De felmerül a kérdés, melyik? Bafang? Melyik Bafang?
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Maximum1
őstag
válasz Somatom #5959 üzenetére
Megfogom én is csinálni, de ott sem mindegy milyen a gumi, jelenleg ez a hulladék van rajta, ebbe kár tejet tenni, többe kerül mint a gumi.
Ma ott kaptam defektet vele ahol a legvastagabb...., nyomtam bele Zefal tejet/habot , de semmit nem ért, ilyet sem láttam még.
Maxxis-t is jónak írják.
Neked milyen gumid van?[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Somatom #5961 üzenetére
Ezzel is bírtál defektet kapni?, én is örültem volna valami jobb gyári guminak, de már mindenen spórolnak a gyártók.
Sárga feliratról beugrott a bolha: ez megérhet ennyit? -
Maximum1
őstag
válasz Somatom #5963 üzenetére
Ez is papír vékony, valami futófelület erősítést kapott, sokat nem ért.
Azok: CUBE EX30, 32H, Disc, Tubeless Ready
Ez működhet?, nem DH-zom csak jövök megyek az erdőben.
A tubeless-hez is csinálgatnak már ilyesmiket.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Somatom #6066 üzenetére
Kevély nyereg Csobánka felől fel a kéken és le a másik oldalon szintén a kéken ahol 14% os sziklás csapatós tele polgárokkal.
Pilisborosjenön lehet parkolni ha kocsival mész, elég jó karikákat lehet rakni 50km 1000+ os szintekkel.
Hétvégén mentem 66km 1100szintet 625-ös aksival, ebből 20km volt aszfalt, sok nem maradt benne, nekem nincs autóm.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Somatom #6069 üzenetére
Akkor ismered a környéket, elmész a csobánkai nyereghez ott ráfordulsz a kékre azt hajrá.
Lehet egyszer összehozunk valamit, köszi a felkérést. -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #6060 üzenetére
Az emelkedés %-ban kifejezve nem azonos az emelkedés szögével. A %-os emelkedés az lényegében annyi, hogy adott távolság alatt (méterben kifejezve) hány métert emelkedik a szint, tehát a 100m-en 100m az 1:1 arány a 100% emelkedő, ami 45 fok. Ez tényleg elég durva.
Itt játszanak a témával mit tudnak megmászni [link]A mászás nehézségét nagyon jól látod, az elkaparás, hanyattesés, egyenletes tempó, elindulni már nem lehet. Ezek egyáltalán nem olyan evidens dolgok, mint sokan hinnék, erő és tudás is kell hozzá még elektromossal is, amit linkeltem ott is profi emberkék játéka.
-
senior tag
-
arcitec
addikt
-
senior tag
válasz Somatom #6202 üzenetére
Nekem is most 5 éves, majd’ 5e km van benne.
Már az akku cserén kívül is ráköltöttem ~500e Ft-ot az éves szervizek alkalmával. A bringa árát ami 1m Ft volt én nem számolom, inkább azt, hogy most sztem max. 600e Ft-ért lehetne eladni úgy, hogy közben jelentősen felmentek az árak ( bár annyira nem ismerem a használt piaci árakat mostanság ). És akkor még igen, az akku csere is - a nagyobb kapacitás miatt - bár ez nem lett volna kötelező.arcitec: 350e Ft ! Annyiba került .
[ Szerkesztve ]
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
StLui
veterán
válasz Somatom #6200 üzenetére
Én is most jutottam arra, hogy csak amit ráköltök, tehát értékcsökkenés nélkül, minimum 20-40 FT/km, 1000 mondjuk nagyon durva. Nekem így is a renault meganom fenntartási költségét übereli évente.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #6205 üzenetére
Ez így valóban durva, de úgy gondolom, az eredeti felvetés elsősorban a közlekedési jellegű költségekről szól, ez a bringa viszont nem elsősorban arra való. Közlekedési célú használat esetén feltehetőleg nem fogyott volna el ennyi gumi, nem össztelós lenne a bringa. A lánccsere feltételes, 2000 km-nél már elképzelhető, hogy szükséges (lánc anyagától, használattól erősen függ)
-
sebgutkopf
őstag
-
motown5l
senior tag
válasz Somatom #6248 üzenetére
Az volt nekem is benne . CSak, olyan, jól meg csináltak, hogy a hatsonal a szelep mellett ki, engedte a levegőt. Első maradtt tublesses tejjel. Az, nem kapott defektet. Legalábbis nem engedett le. De a hatsoba kelett vennem megint belsőt. Nem volt mivel fel fujnom, azért tettem bele belsőt. De már van hozzá olyan, pumpam amivel még tudnám csinálni tejesnek. De most működik. Nem nyúlok hozzá. Van ma most booster pumpam. Majd szeretném ki próbálni vele.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Somatom #6256 üzenetére
de 200 ft-os átalakítót csak láttál? Nekem rá van csavarva a szelepre az egyik keréken (van aki kulcstartóra rakja), de mivel erdőben bringázok inkább, így nincs benzinkút, csak saját pumpa.(vagy pálya alján a kocsiban a műhelypumpa)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #6256 üzenetére
User error. Replace user and press any key
Kb. húsz éve van presta szelepes bringám, szerencsére most már mindegyik az, sőt, a családban sincs már autószelepes. Csak azért van kombinált pumpám, hogy ha valamiért segíteni kell másnak, akinek autószelepes gumija van, akkor tudjak.Benzinkút többnyire nem játszik nálam, 6-8 bar izgalmas lenne rajta. És itt az előnye a prestának, ezt a nyomást is képes tartani gond nélkül. Valamint a jobb belsők cserélhető szelepmagosak, bármi probléma van a szeleppel, akkor könnyen cserélhető.
Egyedül az ebike-omnak van alacsony nyomású széles kereke, én örülök, hogy azon is gyárilag presta van.Na meg láttam előre defektmentesített folyadékkal töltött autószelepes belsőt, ami a se ki, se be állapotba került, a szelep nem engedett semmit, a szelepmag nem volt kitekerhető, úgyhogy lehetett venni másik belsőt. Ezek után mondhatnám, hogy sz egész autószelepes dolog marhaság, hülye, aki használja, de egy ilyen esetből ugyanolyan hülyeség egy teljes kategóriára általánosítani, mint neked a prestáról.
-
tknof1871
őstag
válasz Somatom #6299 üzenetére
Hova akar tekerni az az átlagos 50 -es?
Otthonról, munkahelyre, boltba. Csak közlekedési eszköz a kerékpár. Sík terep, városi használat. Egyenlőre csak figyelem az e-bike kiteket.Közben eszembe jutott még valami. Eddig a középmotorokban csak egyenes fogazású fogaskerekeket láttam. Mostanában kezdtem olyan videókat látni, szétszedik a motort és ferde fogazású fogaskerekek vannak benne. A kínaiak mostanában kezdték használni a ferde fogazást vagy már azóta használják amióta a közép motor kiteket gyártják, ennek a csináld magad pedelec korszaknak az elejétől, csak a ferdét mondjuk az 500+ Wattos motorokba tették?
Lehet rosszul ismerem a nevüket, a napkeréken, a bolygókerekeken és a gyűrűskeréken vagy (gyűrűs fogaskeréken?) eddig csak egyenes fogazást láttam. A ferde fogazásnak az előnye az egyeneshez képest, hogy a fogaskerék keskenyebb lehet, de nem csökken az élettartama. Kompaktabb lehet a rendszer. De inkább nem megyek bele jobban mik az előnyei és hátrányai az egyenes és a ferde fogazásoknak.Olyan napokon, mikor erős a szél (és érdekes módon a szél mindig szemből fúj ) azt gondolom hétvégén rendelek egy közép motor kitet. Ez kibírhatatlan. Hétvégére elmúlik a szél és rájövök, még elég jól bírom a tekerést. Egyszer biztosan veszek, 5 vagy 10 éven belül, mert nem szeretek buszon utazni, táskát cipelni.
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
nagylaci32
tag
válasz Somatom #6367 üzenetére
Ha mindenáron jelzőt akarunk tenni a normál bicikli elé, akkor szerintem a "mechanikus" a legjobb kifejezés. (A "hagyományos", "manuális" is megteszi.) De nem lenne jobb meghagyni a kerékpár szót a hagyományos jelentésében és a segédmotoros kerékpárokat megkülönböztetni tőlük? Rájuk lett kitalálva annak idején a "moped" kifejezés. (Aztán elkezdték összevissza használni mindenre, aminek már pedálja sincs. Később már a négykerekű is lehetett mopedautó...) De manapság az "ebike" és a "pedelec" kifejezés jól leírja a különbséget a normál kerékpártól.
Nem úgy mint az "analóg" kerékpár, aminek szerintem továbbra is annyi köze van a hagyományos bringa jelentéshez, mint az "akusztikus" biciklinek. Ezeknél szerintem értelmesebb lenne az, "unplugged"- és a "vezeték nélküli" bicikli kifejezések is. Szóval továbbra is érdekel, hogy ki miért (milyen értelemben) használja az "analóg"-ot. -
nagylaci32
tag
válasz Somatom #6377 üzenetére
Gyors utánajárással a slusszkulcs az a (gyújtás) vége kulcs. (forrás)
A defekt pedig jelentésszűküléssel létrejött szó: (levegő) hiány (az abroncsban). (forrás)
Tehát ezek a példák okkal és nem "mert csak" jöttek létre.
Illetve jelentős különbség még, hogy tapasztalatom szerint ezeket a szavakat a magyarul beszélők értik, míg az "analóg biciklit" egyelőre csak egy nagyon szűk réteg, a segédmotoros bringások használják. Egyelőre nem találkoztam olyannal, aki tudja is, hogy miért így hívja, de nagyon érdekel. -
nagyúr
válasz Somatom #6453 üzenetére
Hát, ezt össze kell legózni, pl. innen + KRESZ. Szerintem az s-pedelec bicikliúton bukó nélkül az 10+10, vagy 15+15 helyszíni. Megjegyzem, s-pedelec-kel mindenféle bukó nélkül menni nem feltétlen okos dolog, ha meg egy rendes biciklis bukó van rajtad, akkor már van "alkualap"
Tuningolt bringa sztem hasonló kategória lehet, mint a lejárt műszaki vizsga, az 20 és 30 között van helyszínen a lejárat idejétől függően - sztem a "sosevolt" esetben a legsúlyosabb dukál, de ki tudja. Miután a tuningolt pedelec a segédmotor kategóriába fér bele (ill. férne, ha lenne vizsgája), vszleg megkapod hozzá azokat a büntetéseket is, amiket az s-pedelec-kel kapnál.
És nem tudni, mikor lesz erre specifikus jogszabály - Franciaországban ugye van, és ott 30.000 EUR (!) a felső határa a büntetésnek.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Somatom #6463 üzenetére
Egyrészt nyilván igazad van, másrészt annyira nem vészes a full bukó sem, én rosszabbra számítottam (pedig nem is segédmotorost vettem, ami 40-50 dekával könnyebb lenne). Persze 15-25 fokban próbáltam eddig, a 35-40 még előttem áll
#6464 Ijk:
max 30-32 az ami még biztonságos, az is bizonyos szakaszokon, ezért meg kérdéses hogy egyáltalán még tuninggal is érdemes szórakozniHa a max 30-32 stabilan meg is marad igényként, akkor sztem felejtsd el mind az s-pedelecet, mind a tuningot.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
arcitec
addikt
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6547 üzenetére
Én már a hátsó rugóstag nélkül se nagyon tudok meglenni. A jóra könnyű rászokni.
De gondolom a kolléga is bármikor tehet bele egy telós villát, ha netán úgy adódna. Nem mindenki szereti és ha jobban belegondolok, legalább 10 évet tekertem telós villa nélküli bringával és semmi gondom nem volt azzal sem.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6602 üzenetére
Ezt a különbséget lenyeli a terhelésből adódó difi, tehát nem indokolja az árat így sem. Felmerült itt a kijelző, az is egy valid "érdekesség". Egy átlagos kijelző negyedáron kapható és 95%-ban azokat az adatokat mutatja, amit a 120k-s Bosch, Yamaha, Shimano vagy a többi rendszeré.
Persze a kérdés alapvetően költői, hiszen minden annyiba kerül, amennyiért eladható, ez egy alapvető piaci törvényszerűség. Nincs is ezzel gond, én is kiperkáltam az 1,3M-et a bringáért, de ettől még egyúttal röhögőgörcsöt is kaptam magamtól, hogy miért vagyok ennyire hülye? Elvégre, beker költsége ennek az egész cuccnak nem lehet több 400k-nál. Mámint a gyártó(k)nak (és persze alkatrészenként lebontva, mivel még mindig Lego alapú a komplett bájszikül gyártás).
Szóval csak elmélkedtem, de reálisan, ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen