Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Nyújtsd be neki a számlát a 100k-s fogsorról és a 13-25k-s láncról a használat után, hogy bocsi szóltam nem így kell, használni, ez viszont ennyibe kerül. Plusz ha elfarolja a drága gumit az is még lehet további 25-30k, meg megy az üzemóra a villába, tagba, amik rendszeres nagyszervizt igényelnek, további 30-40k szervizelési ktg az anyag (tömítések, olajok) + munkadíj és ez külön külön villa és tagra.
Ezekből a végén tényleg simán kijön, hogy ebike-ot még kevésbé lehet és szabad kölcsönadni, mert normális használat mellett is ahogy Runner írja jelentős a karbantartás igény és költség, nem elég tölteni a konnektorból, ehhez képest egy nem rendeltetés szerű használat ezen költségek felmerülését jelentősen gyorsítja.
-
sebgutkopf
őstag
Tanulhatna a többi gyártó a Giant-től akksi 60%-ra töltés funkcióval. Sakkozni grammra nem szoktam, annyit teszek meg, hogy úgy teszem fel tölteni, hogy a töltő előtt van egy időkapcsoló és mondjuk 1 óra 45 percet engedi tölteni. Ezzel valahol 50-80% között lesz attól függően mennyire volt lemerítve. Használat előtti este meg teletolom.
Persze, ha pár naponta megy a bringa akkor ez fölösleges, mehet mindig 100-ra. Nekem van analóg is, így nem feltétlen megy minden héten az ebike. -
Runner_fxr
Ármester
Én is csak olvastam róla, de gyakorlati tapasztalatom nincsen még vele. Elméletileg háromszoros az élettartama a hagyományos hajtásokhoz képest. Vastagabb fogak, speciális kialakítás a nagyobb nyomatékhoz. 10/11 sebességes verzió van belőle egyelőre. 11-50 kiosztással.
Szerintem jó lehet, aztán majd kiderül.
A Sram-nak már régóta van az EX1, ami az ebike specifikus hajtása, az csak 8 sebességes, 11-48. Nem lett túl népszerű.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Részben. Olyat láttam, ahol 15% önrész van, ha fotózol, ha nincs fotó, akkor 50%. El tudok képzelni jobbat egészen rövid idő alatt , de ez mondjuk már olyan, ami meggondolásra talán érdemes.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
sebgutkopf
őstag
Belegondolva ez egy elég nehéz piac és nehéz belőle üzletet realizálni.
Valljuk be Magyarországon és a világban minden nagyvárosban a kerékpár egy eléggé magas kockázatot jelentő céltárgy a biztosítási oldalról, lévén igazán hatékony vagyonvédelmi megoldás nincs, miközben a lopás kockázata rendkívül magas, ha utcai lekötés is szóba jön az otthoni tároláson túl.
Annak az esélye, hogy egy akár 2-5 milliós gépet 1 éven belül az utcáról ellopjanak simán lehet 80% a valószínűséggel (akár 100% is), akkor nem tud létrejönni a közös kárközösség rendszere. Ahhoz, hogy a biztosító ne csak jótékonykodjon, olyan magas díjat fog tudni meghatározni az extrém magas kockázatra, amit a biztosítási díjat fizető nem fog megfizetni, mert a vagyonbiztosítás értékével vetekedne.
Ha létezne érdemi védelmet nyújtó rendszer, akkor talán, közben egy bringát jól lekötözve is könnyű megrongálni, vagy akár egyes alkatrészeit róla leszerelni, amik külön külön is igen drága tételek. -
nagyúr
Itt láttam, részletes apróbetűnek nem néztem utána, de példaként 1M-s bringát hoznak, tehát legalább annyi fejlődés van.
És nyilván sebgutkopf-nak teljesen igaza van, a biztosítók szempontjából ez nem egy vonzó piaci szegmens - ha az lenne, akkor lennének jó ajánlatok."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Somatom
veterán
Az 1000 -ben benne van a vételár is. Bringavásárlás nélkül nem nagyon lehet bringázni.
Nálam még nem dőlt el, hogy melyik az éhesebb. Tegnap hoztam el az Espace -t a szerelőtől. 180 volt az előzetes kalkuláció és 360 lett a vége. Az egyiket Meridának hívják, a másiknak meg egy hatalmas punci van az elején. A nőkkel vigyázni kell, mert nagyon elszállhatnak a költségek.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sebgutkopf
őstag
Jó hogy behoztad a terep felhasználást!
Amikor komolyan terepezünk onnantól a bringa minden egyes alkatrésze üzemórássá válik a nagy intenzitású igénybevétel és kopás miatt.
Ennek az autós megfelelője nem a polgári közlekedés, hanem az autó versenyzés, mondjuk a rally. Na annak az éves versenyeztetése sok százmilliós, akár milliárdos budget-et emészt fel, hogy működjön az autó és a csapat. Ott egy lengéscsillapító nem hogy 100 óra, hanem egy saras verseny alatt 1 hétvégén 2x csere és persze versenyautóra nincs casco, ott minden törés saját zseb.
Ehhez képest egy enduro ebike bekerülési értéke és éves üzemeltetése szotyi.
Adrenalinban pedig nagyon ott van. -
Somatom
veterán
Én még nem láttam benzinkúton presta fújót.
Ha betekerem az a baj, ha kitekerem az a baj. Akárhogy tekergettem, sosem sikerült normálisan felfújnom. Nagy rakás szar az egész. Csak az az előnye, hogy kisebb luk kell neki a felniben. A telóimban is rendes, autós szelep van. Minek legyen többféle?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arcitec
addikt
Ugyan már, ezt itthon is megteszik bizonyos helyeken, bizonyos helyeken meg nem és pláne ugrik a gari. Csak pontosítok. Azon túl meg nem szoftver hanem hardver amit be kell építeni és bőven van web oldal ahonnan beszerezheti akinek az kell.
De persze mindenki azt teszt amit akar és tud..Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
sebgutkopf
őstag
A commencal-odnak aggresszívebb és modernebb a geója, nem csoda, hogy a cube konzervatívabb szögei kevésbé preferálják a parkozást. Hibátlanul igazolod a gyakorlatból hozott tapasztalatoddal a geometria és felfüggesztés kinematika hatásait, mi mire való. Le lehet írni bármit, de így hogy érezted a különbséget az mindennél többet jelent és hitelesebb.
-
sebgutkopf
őstag
Sőt ha vegyes a váz anyaga, akkor lehet még annyi se.
A váz súlya egy pontig tud számítani, utána a többit már a felszereltség adja és azon tudnak további súlyt spórolni mint a karbon kerék, karbon kormány, a kisebb küllőszám, trail gumi nem enduro, vékonyabb becsúszós villa, nude tag, drága súlypimpelt hajtás (XTR, vagy X0 szériék) és akkor az ára is méltó lesz hozzá. A rise-ba a motoron nem tudnak spórolni (az is ep8), így az elektromos részben csak az akku ami könnyebb. -
nagyúr
A 24-es modellek ugyanazok mint a 23-asok, csak felszereltségben van pár apró eltérés. Most szerintem a 25-ös modell lesz bemutatva.
Már akartam írni neked privátot, de így leírom ide. A Range Extenderről van szó. Lehet, h nektek feltűnt már: a rendszer trükkösen jelzi a töltöttségét! Én fullra töltve kaptam meg, csak azért kezdtem el használni, h ne így legyen tárolva hónapokig. Gondoltam, hogyha lemerítem 60%-ig, úgy már OK lesz. Így is tettem, de kiderült, h a 60% a teljes rendszerre vonatkozott. Így sikerült 0%-osan magammal cipelnem a hétvégi tekerésre. Azóta már teszteltem, ha a bringa nullán van, és a kiegészítő akku százon, akkor 41%-ot mutat a rendszer. Legalábbis az órámon. De emlékezetem szerint a telefonos alkalmazás nem így mutatja - engem szerintem ez zavart össze.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
pècsimunkás
addikt
Mi már csak ilyen buták vagyunk...
Ha odafigyeltèl volna rendesen arra amit írunk, leírtuk, hogy nagyjából sík úton jön ki ez a hatótáv.
Vagy kevesebb, de akkor sár, hegy esetleg szembeszèl miatt, ez is le lett írva.
Ahogy egy autónál is, vagy bárminèl is több összetevőből áll a fogyasztás.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
Meghatározható a hatótáv, csak nem a facebook-friendly módszerrel.
"- Vettem egy ebike-ot, mennyi a hatótávja?
- Mekkora az akksi?
- Honnan tudjam?"Szóval pár paramétert kell tudni hozzá valóban, de ha azok megvannak, akkor lehet becsülni. Nyilván ha a kérdezőnek van sütnivalója, akkor nem azért kérdez, hogy kiderítse, 82 vagy 85-e a hatótáv (mert azt nyilván nem lehet megbecsülni), hanem azért, hogy mondjuk 70 vagy 100.
Azt mondjuk azért megnézem, amikor valaki átlagos erőnléttel letol 30-40 km-t 25 körüli tempóval. Én is azért passzoltam a sima ebike-ot, mert nem érzem elég előnyét a 25-ös limit miatt - de egy hosszabb túrán az "analóg" montival azért egy 20-as átlagért is rendesen meg kell fingatnom magam Ez egy sima e-bike-kal sokkal kisebb erőfeszítés mellett lenne kb. 22-23.
#7982 Sirandrish: pontosan. Azért vettem a bringát, hogy élvezetesebb legyen a tekerés, nem azért, hogy fogyasztási rekordokat döntsek
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
sebgutkopf
őstag
Esés: neked nincs semmi bajod? Ez a legfontosabb
Azt a hézagolót a kormány elfordulás közben vajon mi törhette el, a túlforduló kábelek, vagy valamihez hozzáverődött?
Érdemes lehet utánanézni van-e valami lehetőség valami steering lock mechanika beépítésére, hogy ne legyen többet ilyen. -
goldnarmz
aktív tag
Az alkatrész utánpótlás a Specinél is egészen nevetséges. Nyilván ezt a sz@rt is külföldről kellett rendelni, mert hazai boltok vagy nem tudtak szerezni, vagy 100 EUR körüli áron hozták volna, 1 hónapos átfutással...
Őszinte szólva nem erre számítottam, amikor elhittem a Specialized körüli hype-ot, és megvettem a gépet. Na, nem a bringával van bajom, hanem a "körítéssel". -
yle_greg
tag
Amit írsz, az elég jól rezonál a 80-20 -as törvénnyel, amit Pareto elvnek is mondanak: https://hu.wikipedia.org/wiki/Pareto-elv
Egy csomó olyan tevékenység létezik, aminél 20% pénz, befektetett idő, energia felhasználásával el lehet jutni a cél 80% -áig, viszont a maradék 20% eléréséhez további 80% pénz, energia, idő kell.
Ez egy csomó termékre is igaz, például a fotózás terén itt van két "egyforma" objektív, amelyek fényereje között nincs kétharmad f-stop eltérés, mégis az egyik 74, a másik 250 ezer forintba kerül. Oké, az F érték fontos, de ezeknek a könnyű kis obiknak a legtöbb vásárlója nem fogja kiaknázni azt a pluszt, amit az f1.4 jelent az f1.7 ellenében.
https://www.220volt.hu/Panasonic-Lumix-G-25mm-f-1.7-fekete
https://www.220volt.hu/Panasonic-Leica-DG-Summilux-25mm-f-1.4-II-ASPH.-H-XA025Szerintem a bicikliknél is megvan ugyanez a jelenség, van egy "optimális" ár, ahol a kapott jóság lineárisan növekszik a gép árával, aztán ahogy egyre magasabb ártartományba érünk, ott már egyre többet kell fizetni egy-egy darabka érezhető mennyiségű jó dologért.
Vannak cégek, akik ezt rohadt jól csinálják. Ez a kicsit több mint fél millió forintba kerülő termék mechanikai bonyolultsága egy fél milliós e-bike technológiai kihívásaival egyszerűen össze sem hasonlítható, de mégis ennyiért árulják:
https://www.xupe.hu/termek/apple-pro-stand-mwug2da/158473Sajnos túl öreg vagyok már ehhez, egy ilyen világban, ahol ezek az árak bárki szerint normálisak, nekem erősebb cuccokra lenne szükségem. De sajna a kávén és a Tokaji borokon kívül nem szedek mást... :-)
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
StLui
veterán
Azóta szállított a boltnak az Orbea, de kimaradt a szállításbó (rendelésbe benne volt) ami nekem kell, így két hete használhatatlan a bringám. Atz hiszem ezentúl figyelni fogok, hogy fejcsőbe bemenő bowden, fékvezeték kizáró ok, de ha így folytatódik Orbea-t is kizárom a lehetőségekből. Egy majd 2 milliós bringa használhatatlan egy műanyag vacak miatt.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
pècsimunkás
addikt
Erre figyeltem, mert nekem a pincében nincs konnektor. Pincèben tartom a bringát.
A főbèrlő megigèrte tavaly novemberben, hogy csinál egyet- alap megvan hozzá, de eddig elmaradt.
Úgyhogy, ha töltöm, mindig kiveszem az aksit.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
motown5l
senior tag
Szia nekem is Orbea van csak nekem Keram .Agybajt kapok az áttéttol. KB 7,8 9 et tudom használni. Mert az alatt nagyon könnyű tekeri. Az 1 rol nem is beszélek. Általában 8 ba van .de már a második fogaskerék sort kel rá vennem,mert mar ugrik a lánc rajta.Lancot is cserélem mindig,és a váltót is.eloszor szervizbe cserélték.akkor azt mondták, hogy az első tányér még jó.de már azt is fogom cserélni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Adobe Premiere topik
- Futás, futópályák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PlayStation 5
- iPhone-t használók OFF topikja
- Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Asus vivobook 17 laptop 17" kijelző intel core i7 1065g7 + laptop táska + laptop hűtőpad
- Apple Watch SE2 44mm GPS midnight, gyönyörű BONTATLAN gyári szíj! Akkumlátor 93%!
- Apple Watch SE2 44mm GPS midnight sport loop 1 hónapos! 2025 augusztus 23-ig Apple garancia!
- Samsung Galaxy S24+Ajándék SmartTag2 fehér 128gb
- Apple Watch SERIES 8 45mm silver GPS akkumlátor 92%!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen