Új hozzászólás Aktív témák

  • fateless

    veterán

    válasz havri1 #65637 üzenetére

    Természetesen nem kötelező a leírt javaslat, csupán emberi hozzáállást mutat, ha az történt.

    Egyik boltban történt egy kijelző kapcsán:
    A vásárló 5 munkanap után visszavitte a boltba a kijelzőt, és dühödten, szinte kiabálva reklamálni kezdett, hogy két pixel is hibás a kijelzőjén, egy ilyen sz@rt adtak el neki, micsoda egy tisztességtelen hozzáállás a bolt részéről és ő azonnal követeli a cserét.
    A boltos higgadtan végighallgatta, majd nyugodt, csendes hangon válaszolt neki, hogy bár a cseregarancia 3 munkanapon belül érvényes, de ők ilyen esetekben ki szokták cserélni a monitort. Amennyiben bejött volna és elmondja kulturáltan a problémáját, akkor egy papír kitöltése után kicserélték volna, bár nem lett volna kötelező. Ez után a hangnem után inkább azt kéri, hogy küldje el saját költségre bevizsgálásra, és amennyiben azt közlik, hogy kötelező cserélni (nem fogják), akkor természetesen cserélik. Ide és ide kell vinni a bevizsgálásra...
    (Minden példa sántít, a fentiben nem az a lényeg, hogy hibás vagy sem, hanem az emberi hozzáállás)

    Igen, mehet a fórumtárs tovább azon a nyomon, hogy kapott egy hibás terméket, nem beszél az eladóval, hanem egyből a felettes szervet keresi meg és követeli (claim) a pénzvisszatérítést. Ez távol áll a normál emberi kommunikációtól, ha valóban ez történt (még nem tudjuk). Vettem már úgy terméket, hogy az illető nem akart Magyarországra postázni. Ráírtam, megkérdeztem, hogy meg tudjuk-e oldani, amire azt írta, hogy sok negatív tapasztalata volt a magyar vásárlókkal, ezért vette ki őket a végcélok közül, de mivel látta a megbízhatóságomat, elfogadta vásárlásomat.
    Amennyiben a tárgyalt - feltételezett - módon viselkedünk, akkor az negatív fényt vet hazánkfiaira. Viszont ha valaki elkövet egy ilyen lépést, majd bocsánatot kér és megbeszéli az eladóval, akkor az emeli a magyarokról alkotott képet.

    Nem szégyen beismerni egy kommunikációs hibát, ha ez történt, sőt, kifejezetten hasznos. Vagy másképp mondva nem csak a "dog eat dog" elv működik, hanem a "win-win" hozzáállás is.

    [ Szerkesztve ]

    "A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

Új hozzászólás Aktív témák