Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Azért nagyon kiváncsi lennék arra, hogy hány ember bukik ki egyetemről wow (online játékok) miatt, és hány nemtörődömség, piálás, bulik miatt...
Ja hogy ez utóbbiak normális (sőt még menő is adott esetben az illető), az előbbi meg szörnyű függőség. Vágom..."Ez igaz, de az lyen "napi 18 órát nyomom és csak akkor hagyom abba, mikor alszom", nagyon jellegzetes WoW-függő tünet. Egyszer biztos fog erről születni valami tanulmány is, már epekedve várom."
11 millió emberből max. 50ezer ilyen. De lehet sokat mondtam. Az emberek többsége casual, heti néhány órát játszik csak, már a napi 2 órát játszók se a többséghez tartoznak.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Remélem nem játszol autós játékokkal, sem FPS-ekkel, hiszen valós életben is vezethetsz autót, meg lövöldözhetsz pisztolyokkal
Agyzuzo:
Persze világos, de alapvetően erről nem a WoW tehet. És ezt abban az értelemben mondom, hogy nem azért lesz valaki függő, mert a WoW "magába szippantja". Azt hagyni kell. És aki egy dolognak hagyja, az hagyná másnak is, csak épp erre talált rá.Csapoati:
A top HC guildek már pár hete totál kivégezték a legfrisebb contentet, és csak lógatják a lábukat Igen, mikor kijön egy új content, akkor 1 (max 2) hétig napi 8 órában tolják, de összességében semmivel se játszanak többet, mint egy átlag player. És látszólag az 1-2 hét / napi 8 óra nagyon soknak tűnik, de belegondolva, és utánaszámolva mások is költenek ennyit hobbijukra. Főleg, hogy itt világszintű versenyről van szó, és ha más sportolókat nézünk, ez nem is sok idő (amatőr sportolókra is értve, mivel ugyebár nem fizetett játékosokról van szó, még ha van is támogatójuk, nem ebből élnek).Meg ugyebár ha valaki sakkozik sportszerűen, és olyat hall az ember, hogy pl. mikor a buszra vár az illető, akkor is sakk lépéseken gondolkozik, akkor megjegyzi, hogy hű de elhivatott, persze ha valaki ugyanezt teszi WoW-al, akkor meg csóválják a fejüket, hogy szegény függő...
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Ehhez még hozzáfűzném azt is, hogy "free to play" mmo-k mindegyike sokkal kevesebbet és alacsonyabb színvonalon nyújt, mint az átlag havidíjas. Kevesebb tartalom, kevesebb balance, több bug és több bot. Ez alól egyedül a nemrég f2p-é vált, de eredetileg havidíjas mmo-k kivételek (lásd Conan, DnD, LotRO). Bár azok valójában nem is f2p-ek, inkább csak egyfajta kibővített triallal rendelkeznek, hisz a teljes contentet csak fizetés útján érheted el, de nem is állítanak mást.
-
Cathfaern
nagyúr
Ne csodálkozz, mert kb. az a hozzáállás jelenleg az átlagnép, de még az átlag infós (gamer) körökben is, hogy aki wowozik, az nolifer. Ez kb. azzal hasonlatos, mint ha tesco-ban vennél 3 doboz sört, és erre rögtön rádugranának, hogy na te alkoholista vagy. Valószínűleg te is unnád már
-
Cathfaern
nagyúr
"nincs szociális életük mert top gamerek"
Egy top gamer semmivel se tölt több időt a játékkal, mint egy sportoló, sőt. Szóval ha szerinted egyik top gamernek sincs szociális élete, akkor egyik sportolónak sincs"milyen teljesítmény? Hogy kit tud többet kockulni ? Ez aztán tényleg nagy erőfeszítés."
Az erő és gyorsasági sportok se szólnak másról, mint hogy egyrészt kinek milyen genetikai adottsága van (ez nem teljesítmény), kinek milyen technikai, eszközi felszereltsége van (ez talán teljesítmény, csak nem a sportolóé), illetve hogy hány órát hajlandó eddzéssel tölteni (ez se nagyobb teljesítmény, mint hogy hány órát hajlandó valaki egy bosson try-olásával tölteni).
De nyilván ha valaki napi 8 órában súlytemel, és első lesz a többi hozzá hasonló napi 8 órát súlyemeléssel töltők között, aztán a sport karrierjének végére összeszed valami maradnandó sérülést és/vagy élete végéig gerinc és izület problémákkal küzködik, az elismerendő és a társadalom elitje, de ha valaki fél évente 2 hetet napi 8 óra boss öléssel tölt (a maradék 5 hónapban meg mondjuk napi 2-3 órát játszik max), és ezzel első lesz a hozzá hasonlóan játszók között, az egyértelműen a társadalom söpredéke.Komolyan nem értem miért nem tudnak az emberek kicsit előítéletmentesen, objektíven szemlélni dolgokat. A mai élsportok jó része (főleg pl. atlétikában) pontosan ugyanolyan "virtuális", "mű" versengés, mint egy mmo-ban a progressz verseny. Pl. egy magasugró mit ér a valós (sporton kívüli) életben az elért teljesítményével? Társadalmi elismerésen, illetve az eredményekért kapott pénzen kívül semmit. Előbbi csak hozzáállás kérdése, utóbbit pedig már most is megkaphatják az e-sportolók is.
Szerk: WoWban nincs agymunka? Szerintem nem igazán tudod mit jelent a pve progressz verseny
pr1mzejEE:
Az, hogy sakk világelső vagy, egyedül azért hangzik jobban, mert a társadalom elismeri. Megjegyzem adott körökben kicsit se hangzik jobban, mint hogy WoW első vagy, és nem gamer körökre gondolok. A sakkozást meg csak azért ismeri el (jobban) a társadalom, mert azt játszák már X száz éve. Aztán ennyi. Valójában egy egyszerű, primitív szabályokra épülő játék, ahol a legjobb eredményt azzal éred el, ha minél több lépést előre tudsz számolni / gondolni. Táblás játékok közül is van nem egy sokkal bonyolultabb, és összetettebb nála, csak európában pont ez terjedt el.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz pr1mzejEE #333 üzenetére
"Vagy, akkor miért nem a wow-ról cikkeznek, az nso, index meg origo?"
Go-ról cikkez az origo meg az index? Pedig összetettebb és bonyolultabb játék, mint a sakk (nincs is rá értelmes gépi versenyző, sakkal ellentétben). Csak mifelénk nem elterjedt, átlagember azt se tudja, hogy eszik-e vagy isszák.
A sakk egyedül azért nem csak sima játék, hanem sport, mert elég sok ember ismeri."Egy wowos mire gondol vissza? Hmmm de jókat raideltem anno 20 évesen"
Arra gondol vissza, hogy többszörös világelső lett. Mert most ugyebár azokról beszélünk, akik versenyszerűen tolják, és nem a vérpistikékről akik elmarhulnak erre-arra (megjegyzem utóbbiak között drasztikusan több nolifer van, mint a top gamerek között). Érdemes amúgy megnézni egy top-guildben lévő online létszámot. Amennyiben nincs raid, vagy progressz időszak, lényegében alig vannak fent emberek. Mert a többségük dolgozik / tanul / barátnőzik / pasizik / éli az életét (top gamerek többsége inkább 25+, mint 20+). Persze vannak köztük fanatikus kockák, de még egy top guildben is a kivételt jelentik (megjegyzem a mindenféle "social" meg "casual" guildben sokkal több noliferrel találkozni, akik szinte tényleg mindig fent vannak, akármikor lépsz be) -
Cathfaern
nagyúr
Mivel a top cuccok ugyanabból a raidből esnek ahol maga a verseny zajlik, ezért magán a világelső killeken nincsenek top cuccban. Későbbiekben pedig, mivel már annyit try-oltak a bossokon a first killek során, pillanatok alatt végigverik az instát, ami kb. azt jelenti, hogy heti 1 raidnap alatt megvan (3-4 óra), de inkább 1 alatt. Ugyebár a raideken heti reset van, tehát ha egy héten megöltél minden bosst, akkor nem tudsz már mást csinálni. Hagyományos értelemben véve (0-24-ben ölsz valamit) farmolni nem lehet geart wowban.
Mivel egy content kb. fél évig tart, bőven van ideje kiesni a cuccoknak.Lvl1-es karaktert lvl85-re felhúzni jelenleg kb. 5-6 nap tiszta játékidő. De ugyebár ha folyamatában nézzük a dolgokat, akkor legutóbbi szintezést (lvl80-85-re) a top guildben lévő playerek 6-8 óra alatt megoldották, amit követett 3-4-6 óra gearelődés, és már ment is a raid.
-
Cathfaern
nagyúr
Igen, az L2 nagyon más L2 koreai típusú, a WoW meg egyértelműen nyugati. Korai típusú mmo-k a farmra épülnek, ahol maga a karakterfejlődés is hosszú-hosszú időt vesz igénybe, illetve a top geart is farmolással éred el. Továbbá általában PvP alapúak, a végcél az hogy másokat legyőzz. Ezzel szemben WoW-ban pillanatok alatt eléred a max. szintet, és igazából onnantól kezdődik a játék. A PvP és a PvE erősen elszeparált egymástól, külön gear is van hozzájuk, és alapvetően a végcél, illetve a guildek célja (bár ez utóbbi időben több értelme van a PvP guildeknek is, de nem sokkal) a PvE. A PvE content tetejét jelenleg 10 és 25 fős verzióban is elérhető raidek jelentik. A craftolt top gearek értékét sem a nagymennyiségű / ritkán eső alapanyagok adják, hanem a nehezen megszerezhetőek. Pl. mert boss dobja csak, vagy mert naponta 1x lehet legyártani az alapanyagot, stb.
Ezen felül L2-ben a boss fightok (amennyire tudom) lényegében arról szólnak, hogy vigyél elég sebzésre képes embert, meg elég healert. Ha viszel lemegy, ha nem viszel nem megy le. WoW-ban bonyolult és összetett taktikák vannak a bossokra, ahol sokszor jelentősen más a feladata az embernek a megszokott szerepéhez képest (pl. van egy boss, amit nem leölni kell, hanem a healereknek felhealelni). A progressz verseny egy jelentős részét teszi ki az adott bosshoz való megfelelő (és a csapathoz illő) taktika megtalálása, amelyek a verseny során lényegében hadititoknak számítanak. Épp emiatt a komoly bossok first kill videói csak azután szoktak elérhetőek lenni, hogy legalább 3-4 további guild is leölte. Továbbá a csapatösszeállítás sem azt jelenti főleg, hogy minden buff meglegyen (főleg Cataclysm óta, 25 fős raidben nagyon szerencsétlen setup kell ahhoz, hogy ne legyen meg minden szükséges buff). -
Cathfaern
nagyúr
Amúgy készül egy dokumentum film, "Race To World First" címmel, ami pontosan a top guildekről, és az ott játszókról szól. Hetente adnak ki előzeteseket, érdemes belenézni: [link]
-
Cathfaern
nagyúr
Sport vs E-Sport (még ha nem is MMO): [link]
Díjazásra hívnám fel a figyelmet
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest