Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz t72killer #499 üzenetére
Igen, ez a sarkított kijelentés legfeljebb SkyLake-ig visszamenően igaz, mert az volt eddig az utolsó "magváltás", ami óta csak az elérhető órajel nőtt picit.
Az én 8600K-m is éhes 5000MHz-en, ~1.38V kell neki: [kép]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #501 üzenetére
Ez stimmel, elsősorban a Sandy-Ivy-Haswell-Skylake fejlődésre gondoltam itt, lévén a kolléga pont az első kettőt hozta fel példának.
Tény, nem hipertérugrás, de Sandytól Broadwell-ig volt kb 17% fejlődés, amihez hozzáadhatunk ~5-8%-nyi extra értelmes tuningos órajelet is (pl 4.8GHz 4.4 helyett)
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz janos666 #501 üzenetére
Linpack (LinX) alatt már alig bír el vele a lomha víz: kép (bár ez úgyis csak addig érdekes, míg stabilnak nyilvánítom a freki/feszültség párt...).
Nem tudja valaki, hogy hol van értelmes leírás, hogy mi a különbség az ASUS-nál a 0-ával kezdődő "stable" és 5-el kezdődő beta firmware-ek közt? Már hónapok óta több verzión át mindig párban jönnek ki, és semmi különbséget nem látok, a leírás pedig mindig ugyan a bétánál ("sync all cores", de a nem-béta verzióban is működik ez a funkció...).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A HWInfo kezdettől fogva egyértelműen hibás értéket ír ki.
Az ASUS progijában (sötétszürke ablak) bal alsó sarokban van egy sokkal hihetőbb szám (A CPU és RAM frekik közt apró betűkkel).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
titán
válasz t72killer #502 üzenetére
Jelenlegi helyzet a Coffee Lake-kel:
508 (+4,3% Broadwell felett és +22,7% Sandy Bridge felett)
131 (+4,8% Broadwell felett és +22,4% Sandy Bridge felett)Tehát egy 5.0GHz-n futó Coffe és egy 6,13GHz-n futó Sandy tudja ugyanazt.
Másik nézőpontból a 3,6-on járó i3-8100 és a 4,5-re húzott i5-2500k is ugyanazt tudja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
* "Rating – 99th Percentile (Frametimes in FPS), 2160p"
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
AusWolf
őstag
Igazából egyik sem eget verő fejlesztés. Öcsém még a mai napig is elvan a Core i5-750-nel (nem 7500). Szerintem max. 4-5 évente érdemes platformot váltani, annál sűrűbben nem.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
titán
Akkor lehet visszafelé menni még. A Yorkfield és a Lynnfield között szinte semmi különbség, pár %. Ez így megy ám lassan 12 éve. Akkor jelent meg az első Core 2 (majd a sorozatot 2009-ben átnevezték Core i-akármire), az utolsó igazi változás a hülye Netburst leváltása volt. Azóta csak maszatolás folyik. De azért ha nem haragszol, nem megyek vissza Kentsfieldre, még ha szerettem is a Q6600-amat. Tudom, te se ezt mondtad, hogy visszafelé kell menni, de hadd forgassak már ki
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
AusWolf
őstag
Látom, szeretsz kötözködni. Ezért is írtam, hogy játékra 4-5 évente érzem reálisnak a platformváltást. Persze ha írnak játékot 6-8 magra (12-16 szálra), akkor lehet, hogy változni fog a véleményem, de szerencsére ez még odébb van.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
titán
Már egy csomó játék (bőven több mint 50%) használ 4-nél több szálat. Ezt a régi i5 vs i7 összehasonlításával lehet lemérni jól.
A szálak leosztása természetesen nem egyenletes, a játékok nem cpu benchmarkok, és nem is lesznek azok soha, hogy kétszer erősebb cpu kétszer gyorsabb fpst produkáljon. Általában van egy fő szál, ami a játék tényleges futásáért felel, egy másik, ami a vga fő kiszolgálását végzi. Aztán jönnek a mellékszálak: ai-hoz, fizikához, shaderek kiszolgálásához, még több ai-hoz, a többi élő játékos fizikájának számításához, anti-cheathez, szoftverlopás ellen és így tovább, lehet többtíz indított szál is. Ezek viszont a jelenettől függő processzoridőt kérnek. Hol sokat zabálnak, hol szinte semmit. Ezeket a folyamatszálakat a windows ütemezője szépen időzíti és begyűri a magokra, virtuális magokra, ahogy tudja. Minél több mag van, annál kisebb a konfliktus a szálak között, és minél több virtuális mag (processzorszál) van, annál kevésbé (hülyén megírt program esetén annál inkább) kell az ütemezőnek eldönteni, hogy mit hova. Ezért van az, hogy még 10-12 magosoknál is kimutatható gyorsulás. A kisebb folyamatszálak legfeljebb rövid pillanatokra akadnak össze a fő szálakkal, mielőtt az ütemező talál nekik szabadabb magot, akkor esik vissza a min.fps.
Aztán hogy kinek milyen mértékű, és milyen jellegű gyorsulásra van igénye/pénze, az egyéni preferencia, van választási lehetőség bőven.
Ezért mondom, hogy mainstreamben intelnél a Coffee Lake messze a legnagyobb fejlődés Kentsfield (esetleg Conroe X, bár az rohadtul nem volt mainstream) óta, amikor megtörtént a 2->4 mag váltás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Játékoknál ha igényesebb grafikai beállításokat használ az ember (pl QHD felbontás), máris a VGA lesz a szűk keresztmetszet és minimálisra csökken a különbség egy alap 4GHz körül cammogó i5 és egy 5GHz-re megtépett 8700k vagy egyenesen 7900x között:
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
titán
válasz t72killer #518 üzenetére
A min.fps ott is közrejátszik. Persze ha olyan beállításokat használ valaki sok-K felbontáson, ahol eleve olyan ergyán fut már a játék, hogy azon min.fps is szinte azonos a fullal, akkor:
1. úgy kell neki
2. úgy kell neki
3. tényleg hótt mindegy, mit rak aláEbből a tanulság nem az, hogy nem jobb az újabb cpu, mint a régi, hanem hogyha magamat szívatom, akkor szívni fogok.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
snecy20
veterán
válasz t72killer #518 üzenetére
"Játékoknál ha igényesebb grafikai beállításokat használ az ember (pl QHD felbontás),"
Amíg megvolt a GTX 1080-am, Battlefield 1-et előszeretettel skáláztam fel 4K felbontás fölé, és öröm volt látni a CPU hőfokokat. Mert szinte terheletlenek voltak a magok.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
-
titán
válasz t72killer #521 üzenetére
Melyik VGA és milyen grafikai beállítás az, amelyik 4K-ban 70-80-as zónában van úgy, hogy közben egy 4/4-es (Haswell mondjuk?) proci nem fut állandóan minimumba? Leszámítva azt a néhány játékot, ami 4K nélkül sem függ semennyire a CPU-tól, mert nincs normális AI-ja, nincs normális fizikája vagy egyáltalán nem normális (a kívánt rész aláhúzandó).
Szóval itt információütközés van. Amikor arról van szó, hogy a 4K-n mindegy a proci, az akkor azt jelenti, hogy alig van 30-40 fps, azért mindegy, nem azt, hogy érzékeli a felbontást a proci, és nem-4k-n direkt szarabbul megy, hogy mindenki szívjon. (tudom, hogy nem is gondoltál sosem arra, hogy bármi ilyet érzékelne, csak elgondolkodtatónak szántam) 70-80 fps-en már olyan sűrűn (12,5ms) követik egymást a számítási feladatok, hogy úgyis lesz olyan, amikor összeakad az egyik CPU folyamatszál a másikkal.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
NandorHUN
addikt
Nem kell 4K-ig elmenni. Lehet játszani QHDben is és megint semmi értelme nem lesz CPU-ra költened.
QHD- 60fps és jóság van, GTX 1070-1080-1080 Ti is bőven jó erre. Sok játékban talán még GTX 1060 is elég egy ilyen setup alá.www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
-
titán
válasz t72killer #524 üzenetére
Akkor mindketten olvassátok el újra, hogy mit írtam az fps és a minimum fps összefüggéséről. Hótt mindegy, hogy pascal, vagy melyik utána következő, és hogy fhd, qhd, vagy uhd, és hogy hozzájuk milyen játékbeli beállítás tartozik. Ha ezek bármilyen kombinációja meg akarja haladni min.fpsben is a kényelmes 60fps szintet, akkor ahhoz bizony cpu kell, és időben (2010-től 2020 felé haladva) egyre inkább cpu kell. Vga is, mert anélkül az átlagod és a minimum is elfogy, természetesen.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tessék, minimum FPS 4k-n, strix 1080 ti-vel szerelt konfikban:
A sandy lemaradt, de a Haswell még elég jól tartja magát. Amúgy a játékfejlesztések nem arra mennek ki, hogy egyre inkább a VGA dolgozzon? (DX12) Durva CPU-limittel én inkább a régi játékokban találkoztam.
#526: Valóban, csak elég kevés SLI tesztet lát az ember, pláne olyat, ami 3-4 procigenerációt is szerepeltet. Pedig érdekes lenne, sokan csak a VGA-t fejlesztik nem a komplett gépet.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
NandorHUN
addikt
válasz t72killer #528 üzenetére
Én inkább átlag fps-re lennék kíváncsi...
Minimum fps ami játékidő 0.1%-át érinti lehet, hogy 1 másodperc erejéig a 8700K 30%-al erősebb. DE a játékodő maradék 99%-ban a különbség zero akkor sok értelme nincsen ugye...
[link]Meg lehet nézni aktuális FPS számot... mennyi a különbség? 1-2% ok... megéri ugye azt, hogy a CPU 6 -szor annyiba kerül.
[ Szerkesztve ]
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
válasz NandorHUN #529 üzenetére
Minimum fps = akadozás, baromira idegesítő lehet... Nyilván egy celeroncssal ("i7 1/6 árkategória") átlag FPS-ben is komoly lemaradásban leszel, de tény, nem kell delidelt-LN2 hűtött 14magos HEDT proci egy játékos gépbe
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
NandorHUN
addikt
válasz t72killer #530 üzenetére
Na ok, de azt felejted el, hogy drop az a játékidő kevesebb mind 1%-ban fordul elő.
És annál a jelenetnél minden CPU-ban van drop, a különbség az, hogy régi" Sandy-ben 30%-al nagyobb a drop, ha észreveszed, hogy van drop Sandy-ben azt észre fogod venni a 8700K esetében is. Anno meg nem veszed észre ott se akkor 2600K esetében se fogod.Effektive kodobott pénz, ha valakinek játékra kell.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
válasz NandorHUN #531 üzenetére
Ez a 99% nem azt jelenti, hanem hogy a játékidő 1%-a. Ez jelenetheti azt is, hogy átlag 100fps mellett minden egyes másodpercben van egy apró kis "tüskéd", amitől "reccen" picit a kép. (Ami gyak. már "folyamatos" recegés.)
Egyéni érzékenységtől, "igényszinttől", stb függően akár észre is veszed az ilyesmit néha. Ezzel szerintem inkább az a gond, hogy ha egyszer elkezdtél rá figyelni, akkor utána nehezebb újra elfelejteni és nem venni tudomásul. Illetve ugyan így könnyebb megszokni a jobbat, mint visszamenni a rosszabbra (ha már volt egyszer jobb is adott körülmények közt).Viszont megannyi más faktor van még a "simasághoz", nem csak ez.
A hagyományos Vsync megnyújtja a bufferelést, ami segít kisimítani időben a pontokat, viszont növeli a lagot, ami rontja a "közvetlen valós idejű vezérlés" érzését, amitől hirtelen mozgásoknál ugyan úgy azt érezheted, hogy "akad" (mert rántottál az egéren, de nem mozdult azonnal arra a kép).
A FastSync és EnhancedSync, de akár még GSnyc/Freesync is valamennyire "zajos" ilyen értelemeben, mert rövidebb a buffer. Így alacsonyabb a lag és VRR esetén még "jobban a helyükre esnek a pontok", de még mindig nem lesz "tökéletes", mert erősen véges, és viszonylag alacsony (a "tökéleteshez" képest) az fps (főleg a tartomány alja, még ha az átlag és max viszonylag magas is) és nincs túl-bufferelve, ami segítene simítani a mintavételezést.
Igazán jó csak akkor lesz, ha tartósan magas tartományban mozog az fps alacsony laggal. Ideális esetben ugye a leggyorsabb egérrántáskor is csak 1 pixelt mozdulna a képen bármi, de az sok-száz, vagy ezer fps/Hz lenne. Akkor már VRR sem kell, sőt még képtörés ellen sem kell sync (mert legfeljebb 1 pixelnyit törik a kép, de az kb. a mindenkori aliasing szintje és olyan finom a frissítés, hogy nem zavaró a random képkocka duplázgatás).Amúgy érdekes kérdés a Windows CPU ütemezés is. Én azt hittem sokkal ügyesebb, de most mikor próbáltam egymás mellett futtatni gépigényes dolgokat, elég fura dolgokat látok, mint ha csak dísznek lenne a prioritás paraméter és/vagy teljesen légből kapott lenne a kijelzett CPU terhelés százalékos érték.
1: elindítok egy programot, ami 17-25% CPU terhelés körül mozog (néha kicsit több, néha kevesebb) Alacsony prioritással, majd mellé egy játékot, és "tüskés" lesz a frametime grafikon, illetve néhány másodpercenként érezhetően akadozik is.
2: elindítom egyszerre a LinX-et és Prime95-ot is Alacsony prioritással, majd mellé egy játékot, és felváltva vagy egész simán fut a játék, vagy több másodpercre kimerevedik a kép (sőt, ezt ilyenkor néha a komplett Windows asztal is csinálja, mint ha lefagyott volna a komplett rendszer)
3: A LinX és Prime95 akkor kap kb. 50-50% CPU időt, ha előbbi Alacsony, utóbbi Normál Felett (ehh... most szabadfordítom az angol windows-t)^^ Úgy vettem észre, hogy jóval hamarabb dobnak hibát, ha egymás mellett fut a Prime95 és a Linpack (a fenti prioritásokkal), emelnem is kellett most feszültséget a korábbi 2+2 órás külön-külön futáshoz képest, hogy menjenek így együtt 5GHz-n.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
ZuluMASTER
csendes tag
Nekem viszont szimpi a 8700k.. Főleg úgy,hogy muszály lesz laptopról visszatérnem az asztali géphez.. És most rá lóvém,hogy kicsit fent is körülnézzek.. i9,vagy Threadripper túlzás.. De most őszintén,ránézve az árakra,alaplap+proci... fej fej mellett van az AMD és az Intel.. Így viszont a kékeket fogom választani. Egy magon még mindig jobb.. Ha nem is sokkal,de jobb,illetve igp... továbbá a tuning,ha egyszer ne adj isten szükségem lesz rá. Nem vagyok elvakult,egyáltalán.. a laptopom előtt Phenom II X6 T1100-am volt.. Szerettem nagyon. De költöztem,és nemigen volt szükségem asztali gépre,így lapos lett a vége.. De hála istennek most eljött újra az én időm Ami viszont kérdéses még.. az a VGA... de természetesen ezt majd mások topikban folytatom Kérdés.. mit gondoltok.. a magok számát leszámítva... hozhat valami újítást az Intel a 9.-ik gen.-el?
[ Szerkesztve ]
Minden publicitás jó, kivéve a nekrológot.
-
titán
-
sb
veterán
válasz t72killer #528 üzenetére
Igényes játékban 15 éve a cpu a bottleneck mindenhol. Akármennyire is vga. Emlékszem a crájzisz tesztekre is, még ott is a cpu volt a gáz.
A grafika egyrészt jól (sokkal jobban) skálázható, ha leveszed gyorsabb, kis vga-n is.
A cpu rész viszont nem skálázható és a vga-t is etetni kellett (api overhead). Még a mai napig is kell, hiába jöttek az új apik.Röviden összefoglalva egy játék kb. így tudott futni az utóbbi 15 évben különböző konfigokon:
1. jó proci, jó vga (vagy levett grafika): min fps: 40, avg: 80
2. gyenge proci, jó vga (vagy levett grafika): min fps: 20, avg: 60
3. jó proci, gyenge vga (vagy túlhúzott grafika): min fps: 25, avg: 25.
4. gyenge proci, gyenge vga (vagy túlhúzott grafika): min fps: 15, avg: 25.Csak nagyságrend, de a lényeg, hogy jó cpu nélkül a min fps mindig lent lesz (vagy mert kell a cpu kraft másra hiába jó a vga, vagy nagyobb részletességen még a vga etetése is jobban terheli). A többivel, magas grafika, jobb vga csak azt tudod elérni, hogy az avg-t mennyire húzod le hozzá.
Ez persze nem azt jelenti, hogy nincs középút, de ha a min fps-t tartja az ember a játszhatóság alapjának (=igényes játék) akkor egy bizonyos szint alá nem szabad menni cpu-ban. Vga-ban meg - bármilyen fura is - nagyobb a tér lefelé.
szerk: Ja és ez single. Multiba úgy látom kb. semmilyen proci nem elég... főleg ha vki nem 30-40 min fps-t akar hanem 60-at, 120-at, 144-et. Mondjuk ezek számomra már elrugaszkodott igények... tökéletes megoldás nem lesz... ha abból indulunk ki eleve kérdéses, hogy a f*szra kell annyi proci multiban? Miért nem használnak 12-16 magot, ha annyira kell? De single-ben is beüt gyakran 1-1 konzolport ami alá berakhatsz akármilyen procit (gépet) akkor is akadni, laggolni fog.
Ezért az arany középút szvsz a jó választás. i9+1080Ti-nél is lesz hajtépés, ha 144fps, 4K vagy kompromisszummentesség a cél. Meg G4560+1060-nál is, ha a másik végletbe esünk, hogy cpu nem kell, inkább erősebb vga... Én választanék inkább i5+1050Ti szintet (vagy penya+1080 helyett i5+1060 ha jobban tetszik, nekem még ízléstelenebb pár ). Ezzel FHD-t ki lehet hajtani a 40-60 sávot, ha kell is egy kis visszavétellel grafikában. Kellemesebb lesz mint a 25-90 sáv az előbbi konfiggokkal. Vagy a 99%-ban jó a 5x árú tutikonfiggal.
[ Szerkesztve ]
-
Kérdés, hogy a min. FPS szempontjából mi jelenti a "jó CPU"-t? Mert ha egy konkrét szál akad meg, akkor továbbra sem kell a delidelt-nitrogénezett, 6.2GHz-en pörkölt i9-7980xe-ket tolni, elég a maxon pörgő i3-8350k.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
sb
veterán
válasz t72killer #538 üzenetére
Igen.
De azért szálban/magban is van egy "legalja" amit átlagban már kihasználnak. 4 mag alá nem mennék, ha erre igényes vagyok. Ha kevésbé akkor 2/4 is elég lehet. Multihoz meg 4/8 legalább... Biztos nem váltanék mondjuk 2/4 6GHz-re 4/4 3.5-ről.A többivel meg nincs mit kezdeni sajnos. Be kell látni, hogy 1-2 magos 8GHz-es proci nincs... neked is ami mondjuk SC2 alá kéne meg még jó pár elb*szott konzolport/multi alá.
Ez van.Átlagban viszont azért egész jól belőhető a "jó cpu". A spec igényeket meg megnézi mindenki külön magának.
-
Ragnar_
addikt
BF1-nél már nyomokban számít szituációtól függően a 4+thread, de nyilván ez nem mindig van jelen a játékban, csak mondjuk 64-es szerveren, sűrűbb zónákban. A GoW4(UE4) is elég jelentősen skálázódik 4 szál fölé. Én kb. ezt várnám minden dx12 játéktól. Szépen látszik, hogy az i7 egyértelműen az i5 előtt van teljesítményben úgy, hogy az i5 teljesítmény is elfogadható. De a helyzet az, hogy valóban egyelőre ez a ritkábbik eset.
Mondjuk a másik eset se rossz, pl a doom , ahol gyakorlatilag főleg vulkannal totál VGA limit van, mindegy, hogy i3, i5, vagy i7, csak a VGA határozza meg a teljesítményt szinte.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
AusWolf
őstag
A multit én személy szerint nem szoktam nézni. Szitkozódó tizenévesekkel rohangálni fel-alá mint a veszett csirke nem kimondottan az én szórakozásom (sarkítottam). Az egyedüli multis játék, ami érdekel, a World of Tanks (esetleg W. o. Warships), de ott nincs annyi játékos a pályán, és a motor sem olyan modern, hogy a témában releváns legyen.
A GoW4 skálázódása rendkívül érdekes eset, bár én is kétlem, hogy a játékok többsége ebbe az irányba tartana. Érdekes az is, hogy a Core i3 (2/4) és i5 (4/4) mennyire egy szinten vannak. Úgy tűnik, van olyan eset, amikor a HT szinte már valós magként működik.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
NandorHUN
addikt
Ez a bemérés 2 sebből is vérzik:
- mindegyiket normális frekvencián nézi, ami elég nagy hülyeség, mert látszik, hogy 3770K felett gyakorlatilag nincs CPU limit, azt meg ki lehet hozni OC-al a többivel is.
- Csak 1080p nézi, ami érdekes, mert játékosok jelentős része már nem 1080p-ben játszik, hanem QHD-ben vagy 4K-ban - főleg azok, akik Titan X-el vagy drágaább CPU-val tolják. Ott meg megint nincs értelme a drágább CPUnak.www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
félisten
-
AusWolf
őstag
válasz NandorHUN #542 üzenetére
Feltételezem, szándékosan CPU-limitet akartak csinálni, hogy kijöjjenek a különbségek. Mondjuk szerintem is értelmetlen. Titan X-szel több értelme van 4K-ban tesztelni, FHD-ban meg 1060-nal.
Másik: tudom, ezzel kisebbséget képviselek, de az OC szerintem totál felesleges. +10% teljesítményt nem érzel meg, +100-at viszont igen, de azt csak hardvercserével lehet elérni.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
AusWolf
őstag
válasz NandorHUN #545 üzenetére
Mert papíron szépen hangzik, lehet döntögetni vele a bencsmárkokat, de valós alkalmazásban többnyire nem lehet megérezni. Például a 60 fps-t ugyanolyan simának látom, mint a 65-öt, vagy a 70-et. Ha meg valami 15 fps-sel szaggat, abból tuninggal is csak max. 20-at hozol ki, ami még mindig kevés. Az meg, hogy a WinRAR 5 másodperccel hamarabb végez, kit érdekel?
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
10%-ért tényleg én se esnék neki delidelni, egyedi vizet építeni, anyámkínja. 20%-ért viszont már azért elgondolkodnék a dolgon, bár ott meg beüt a villanyszámla. Persze előtte ki kell mérni, hogy az a 20% frekiemelés tényleg hoz-e 20% teljesítménynövekedést, pl minimum FPS-ben, renderidőben, stb. Mert ha máshol van elásva a bottleneck, akkor teljesen felesleges felhajtás.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
AusWolf
őstag
válasz t72killer #547 üzenetére
Szerintem 20%-ért sem éri meg. Plusz hő, kockáztatsz egy instabilitást, az alaplapi VRM-et is fűtöd vele, stb. Ráadás, hogy én a mini-ITX gépeket preferálom, ahol alapból nincs is akkora levegőtérfogat, hogy elviselje a tuningot. Egy hardvercsere többet ér, bár én azt is csak akkor szoktam, ha legalább kétszeres teljesítményt hoz (másfélszeresnél esetleg eljátszadozok a gondolattal, de csak ha feltétlenül szükséges). Azt már megérzi az ember hétköznapi használatban is.
[ Szerkesztve ]
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
Persze, mini-ITX-nél egyértelmű a buli.
Nekem mondjuk 7900x érkezik, ami nehéz dió, minden magot rendesen leterhelve még a 4.3GHz is komolyan főzi ezeket a procikat (ez elvileg még nem tuning) az intel takony miatt. Kupakot lekapva meglenne az 5GHz, vagy ha annyira nem is nyúznám, legalább nem állandó jelleggel azon kellene izgulni, hogy 95 vagy 100 fokos-e a proci. SzVSz ha előírjuk a 80°C-os procihőfokot, akkor a delides max tuning és az eredeti takonnyal elérhető (turbo) freki között még 20%-nál is több lehet, de majd jön egy tulaj és megcáfol, ha ez nem stimmel.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
AusWolf
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...