Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • icons

    addikt

    válasz oriic #7 üzenetére

    Mi értelme annak, hogy 60fps-sel fut a játék?
    Mármint természetesen fps-ből minél több, annál jobb, de 24 felé csak akkor van értelme szvsz növelni, hogyha nem jár semmiféle hátránnyal. A felbontás illetve és a grafika minősége pedig erőteljesen a hátrány kategóriába tartozik:D
    Ha jól tudom, 60fps felett már tényleg nem lehet megkülönböztetni a mozgást, de esetleg úgy gondolták, hogy megéri ezen mágikus szám elérésének oltárán a grafikát feláldozni? Akkor rosszul gondolták ;]

  • icons

    addikt

    válasz Tirexi #39 üzenetére

    24 fps az a határ, ami felett már az agyad folyamatos videóként ismeri fel a képkockákat. Ez nem blabla, ez tény:D

    Tisztában vagyok a CoD multiban elérhető plusz skillekkel, talán 240 felett lehetett a füstön is átlátni a cod2ben. Azt nem tudom, hogy ez minek számíott, de nálam bugnak számít:D

    Nem csináltam teszteket arról, hogy mekkora különbségeket látok! Sajnos. Szégyellem is magam. Általában 24fps-re törekszem, de volt már 120 és nem éreztem magamat boldogabbnak:D

    Nem kétlem, hogy lehet érezni, ahogy azt sem, ha a pinged 5msről 10re emelkedik, de a kérdésem nem is erre vonatkozott Félreértés ne essék, nagyon örülök, hogy ilyen jó szemed és agyad van!

    Videó, film és játék között pedig semmi különbség nincsen. Mindegyik mozgókép, ha egyikre szerinted 60fps az ideális, akkor az összes többire is az (főleg, hogy te látod a filmeken ugyebár, hogy nem 60fps-sel zúgnak a szemedbe).

  • icons

    addikt

    válasz Tirexi #41 üzenetére

    Ómamám!:)

    "Ezek szerint még is csak van különbség"
    sehol nem írtam, hogy nincsen különbség!

    "már előre elkészített mozgókép tehát ott tök mind1 menyi az FPS de a játék az nem előre csinálja a képet hanem akkor kreálja és ott látni."
    ? Ezzel nem magyaráztál meg semmit:D Igen, valós időben renderel, gondolom erre gondoltál.
    Tehát: azért kell több fps a játékhoz, mert azt ott helyben számolja ki a GPU és nem egy előre megkapott bithalmazt rajzol ki?
    Ennek semmi értelme:D Amilyen képet te látsz, az a GPUban összeállított képkocka, amelyet a képernyőre kirajzol. A kirajzolás szempontjából semmi különbség nincsen abban, hogy ez milyen "alapanyagból készült" (videó/játék), megfogja és kirajzolja.

    "még az irányítás is könnyebb több FPS-el."
    Na, annak aztán végképp semmi köze nincsen az FPShez:D Mivel az irányítást a CPU dolgozza fel, a képet pedig a GPU. A CPU pedig mondjuk 3GHz-en dolgozik, ami egy picikét több, mint 24 vagy 60 Hz:D

    Mégegyszer:
    24fps (nem 30, mint az általad említett cikkben olvasható) elég ahhoz (általában), hogy az ember a képfolyamot videóként ismerje fel. Ennél több képkocka egy másodperc alatt pedig simább képet eredményez, "jobb érzés nézni". Tehát ha filmet néznél 60fps-sel ott is ugyanezt a simább élményt kapnád. Mivel azoknál nem érzed, ezért gondolom, hogy az egész inkább placebo, mint valós jelenség (hiszen teljesen félremagyarázod azzal, hogy mit renderel helyben a GPU és mit kell csak esetleg dekódolnia).

  • icons

    addikt

    válasz atidzsiforc #43 üzenetére

    "kepkockankent kuldi az adatot a motor a szervernek,"
    oohhh, ezt nem tudtam, így már világos a különbség:D

    (#45) Tirexi
    "Ugyan ezt írtam neki én is csak más szavakkal leegyszerűsítve, de hiába mondod neki tök másról beszél a csávó. GPU meg CPU meg Hz meg mit tudom én miket hord itt már össze... Keveri a dolgokat."
    Milyen más szavakra gondolsz?:D Nem tudtad megfogalmazni, hogy mit szeretnél, a szerver és a motor szó pedig szóba se jött:D A gond az, hogy alapfogalmakkal nem vagy tisztában, így nem tudod elmagyarázni azt, amit gondolsz. Ami alapvetően nem lenne nagy gond, csak akkor olvass utána! Konkrétan nem leegyszerűsítve mondtad el, hanem értelmetlenül, mivel te magad se vagy vele tisztában, a kettő azért eléggé más :D

    "Sőt saját magára rácáfol:"
    :D A másodikat arra írtam, amikor beírtad, hogy 24 és 60fps között van különbség. Kivettél a válaszaimból két random mondatrészt, amik egymásnak ellent mondanak, és ezeket leírod egymás alá:D Rosszabb vagy, mint egy szennylap! :P Két teljesen külön dologról beszéltem!

    (#47) TTomax
    Megjelenítés területén?? Hol van közöttük a különbség? Mindegyik egy kirajzolt pixelhalmaz! Az előállítás módja különbözik, de te azt nem fogod érezni játék közben.
    A különbség ott van, amit atidzsiforc írt.

    (#48) v!ct0y
    Hát sajnos most se láthattad ;]

  • icons

    addikt

    válasz Xaels #56 üzenetére

    Hello!

    Köszi a linket, én is utánaolvastam, hogy miért 24 fps, meg úgy általában miről is van szó videóknál, emberi szem és agy mit érzékel, stb. és én is ezt találtam, ahol ugyanúgy a Hobbitnál (is) nézték ezt a különbséget!
    Ha lesz időm, végigolvasom a topikokat, amik erről szólnak.

    De amit leszűrtem: látható a különbség a 24 fps felett is, de efelett már minden folyamatosnak tűnik. De nyilván jobb érzés egy még inkáb folyamatos videót nézni.
    Viszont azt nem tudom, van-e értelme pl a 120Hzes TVknek. Merthogy a legtöbb helyen az olvasható, hogy 60fps az, ami felé már nincs értelme növelni a sebességet, mert nem lesz érezhetően jobb a minőség.

  • icons

    addikt

    válasz Tirexi #58 üzenetére

    Senki nem beszélt 3D TVkről :) Természetesen ott megvalósítástól függően érdemes kétszerezni a Hz-et. De ha jól gondolom, mezei "2Ds" TVknél 60Hz felé nincsen sok értelme menni. Jó lenne, ha nem mindig teljesen másról beszélnél, amikor írok valamit. Csak hogy ne legyen flame war, mert annak nem sok értelmét látom.

    (#59) Xaels
    Hátigen, a látszat néha csal:D
    Anno, amikor még MW2ztem, sosem értettem, miért lőnek le, amikor hamarabb nyomom a lövést. Mostmár tudom, hogy utána kellett volna néznem:D De mivel már nem játszom multi FPSekkel, ezért a probléma a múlté :)

Új hozzászólás Aktív témák