- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
hatragyi
tag
Sziasztok,
Bosch C3 és a CTEK MXS 5.0 töltő között próbálok dönteni, kb egy árban vannak, és ennek a topiknak az elolvasása után valószínű a CTEK mellett döntök.
Elsősorban egy benzines Ford C-Max 60Ah Bosch Silver S4 gondozásmentes akkujához kellene, mert most télen napi szintű a rövid bölcsi járat, és gondoltam a munkahelyemen hetente rárakom tölteni 6-7-8 órákra. Illetve a család más autóihoz is tudnám használni. Az autóról lekötés nélkül használnám, úgy olvasom ezzel a típussal ez nem lehet gond.Kérdéseim:
A leírása szerint úgy értelmezem a negatívat nem az akkura kell kötni, ez megállja a helyét? Van gyári test kivezetésem az akku mellett, arra kötném.
Van valami ajánlott hely ahol célszerű megvásárolni, vagy teljesen mindegy?
+1 Most hétvégén a fenti Bosch akkut kivettem a kocsiból, megpróbáltam az oldalán átvilágítani a cellákat (alapból nem átlátszó, ezüst színű a műanyag háza) egy erős ledes lámpával, úgy láttam teljesen tele van a 6 cella. Ráraktam egy egyszerű, de új olcsó tescos töltőt: ILYET, 1 órát volt rajta, és töltés közben rámérve az akkun kb 16 V-ot, és 1.8A-t mértem, ekkor a töltőt leszedtem és nem is raktam vissza. Akku nélkül a csipeszeken 13.x V-ot mértem. Mikor az akkuról a töltőt leszedtem már halk bugyogás/sistergés is volt.
Ezzel a művelettel nagy gondot okoztam az akkuban ezalatt az 1 óra alatt? -
hatragyi
tag
válasz hatragyi #266 üzenetére
Megvettem a CTEK MXS 5.0-t ma. Az autóval mentem kb 60 km-t, beálltam a cég telephelyére és rátettem a töltőt. A motortér meleg, kint a motorházon kívül ahol a töltő van 0 fok körül van. 220V-ba csatlakoztatás és mód kiválasztás után fél percen belül eljut a töltő a 4. fázisig, és itt áll, multiméterrel mérve 14.85 V-ot mérek az akkun úgy hogy rajta van a töltő (vagyis a pozitv az akkun, a negatív a testen van. A normál akkumulátor program van kiválasztva, nincs az agm és a recond sem.
Ez így normális? Nem 14.4V alatt kellene lennie? -
hatragyi
tag
válasz hatragyi #268 üzenetére
Közben már a 7. fázisban van (float, lebegtetés) és 14.065V-ot mérek, itt elvileg 13.6V-nak kellene lennie, lehetséges azért mérek többet ezzel a 0.4-0.5V-al mert az autóra kötve hagyva töltök? Ez így jó lehet?
A 7-ig világít a töltő, a képet a neten találtam, de ilyen az enyém: -
hatragyi
tag
Én is erre tippelek (remélem). Azt terveztem, hogy holnap kikapom az akkut és rárakom bent az irodában.
Viszont ez így érdekes lehet. Hol lehet a hőmérséklet érzékelő? A töltő testben, vagy a csipeszben, ami az akku közvetlen közelében van?
Az én esetemben az autóval éppen mentem 60 km-t, tehát a motortér, akkumulátor bőven üzemi hőmérsékletű lehetett, még ha kint 0 fok körül is volt. Én a motor leállítása után kb 5-10 perc múlva rátettem a töltőt, motorháztető lehajtva, a töltő pedig a kocsi előtt a 0 fokban egy dobozon.
Ebben az esetben szükséges volt e hőmérséklet miatti emelt feszültség? Fel sem merült bennem, hogy a töltőt is a motortérben helyezem el (szellőzési okokból), pedig lehet azt kellett volna, mert így az akkuval egy hőmérsékleten lett volna.
Érdekes. Nem értek hozzá, csak belegondoltam.A műszer nem egyszerű eset, egy Fluke. Az alábbi mérés pénteken történt vele, 1-2 óra állás után, a minimum az indítózás közbeni érték, a max pedig a generátor töltése. Mivel szintén hideg volt és a Fordnak valami pcm vezérelt intelligens töltése van, ami szintén hidegben emeli a feszt. 1. Ford PCM vezérelt töltési rendszer, az oldal alján
[ Szerkesztve ]
-
hatragyi
tag
Bejött.
Reggel kikaptam az akkut (előtte ment kb 15km-t az autó), állt bent kb 1-2 órát (ekkor egyébként 12.53V-ot mértem rajta), rátettem a töltőt, elkezdte tölteni kb 10 órakor, azóta a 4-es fázisban van, az elején még 14.5V körül volt, de lassan csökken, ha jól emlékszem most 14.408V.
Az akku házát egy Fluke lézeres hőmérővel körbemértem, 11-14 fokokat mértem a töltés kezdetén, most 2-4 fokkal melegebb körben.
A helységben 21-23 fok körül van a hőmérséklet.
Gondolom így rendben lehet akkor a dolog. -
hatragyi
tag
Apám a 10 éves Corollájába ma megvette az új akksit a gyári helyett. Egy Varta Silver 52Ah-t. Mikor megérkezett 12.74V-ot mértünk rajta, de rárakattam vele a Ctek MXS 5 töltőt, mondván ki tudja mennyit állhatott raktárban, legyen csurig töltve. 14:00 órától 20:30-ig a töltő 4. fázisában volt, ekkor nem bírta tovább és levette róla.
Ez normális egy új akkunál hogy eddig tölti?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OnePlus Nord 2 5G - észak-északkelet
- Politika
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Filmvilág
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen